با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ قفل پوشه بدون نرم‌افزار
زیارت عاشورا

 

قفل پوشه بدون نرم‌افزار

چگونه پوشه‌ها در ویندوز، بدون هیچ نرم‌افزاری، قفل می‌شوند؟

 

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، نرم‌افزارهای بسیاری در حوزه‌ قفل ‌کردن پوشه‌ها برای ویندوز وجود دارند که معروف‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها FolderLock است، اما این‌جا راه قفل کردن پوشه‌ها بدون نرم‌افزار را بدانید.

 

قفل پوشه بدون نرم‌افزار

 
۱- ابتدا Notepad را باز کنید. برای این کار به مسیر زیر در منو‌ی Start مراجعه کنید.
 
Start / All Programs / Accessories / Notepad
 
۲- کد‌های زیر را در Notepad کپی کنید.
 
cls
 
@ECHO OFF
 
title Folder Locker
 
if EXIST “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}” goto UNLOCK
 
if NOT EXIST Locker goto MDLOCKER:CONFIRM
 
echo Are you sure u want to Lock the folder (Y/N)
 
set/p “cho=>”
 
if %cho%==Y goto LOCK
 
if %cho%==y goto LOCK
 
if %cho%==n goto END
 
if %cho%==N goto END
 
echo Invalid choice.
 
goto CONFIRM:LOCK
 
ren Locker “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}”
 
attrib +h +s “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}”
 
echo Folder locked
 
goto End:UNLOCK
 
echo Enter password to Unlock folder
 
set/p “pass=>”
 
if NOT %pass%==type your password here goto FAIL
 
attrib -h -s “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}”
 
ren “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}” Locker
 
echo Folder Unlocked successfully
 
goto End:FAIL
 
echo Invalid password
 
goto end:MDLOCKER
 
md Locker
 
echo Locker created successfully
 
goto End:End
 
۳- در خط ۲۳ کد، به جای عبارت type your password here رمز خود را بنویسید.
 
۴- حال باید فایل خود را با پسوند bat ذخیره کنید. برای این کار، وارد منوی File در قسمت بالا سمت چپ Notepad شده و بر روی Save As کلیک کنید. سپس نام فایل خود را در قسمت File name وارد کنید و یک bat. به آن اضافه کنید، مانند Mediasoft.bat. حال بر روی دکمه‌ Save کلیک کنید.
 
 
قفل پوشه بدون نرم‌افزار
 
 
۵- فایلی که دخیره کرده اید، اجرا کنید. می‌بینید که یک فولدر به نام Locker ایجاد می‌شود.
 
۶- فایل‌هایی که می‌خواهید قفل شوند، در فولدر Locker کپی کنید و دوباره فایل Mediasoft.bat را اجرا کنید. برنامه‌ Command Prompt ویندوز اجرا می‌شود که از شما می‌پرسد: آیا از قفل کردن فولدر Locker مطمئن هستید؟ اگر می‌خواهید فولدر قفل شود، کاراکتر Y و اگر می‌خواهید قفل نشود، N را تایپ کرده و Enter را بزنید. مشاهده می‌کنید که فولدر، قفل و مخفی شده است.
 
 
قفل پوشه بدون نرم‌افزار
 
 
۷- جهت نمایش پوشه مخفی شده، کافی است که فایل Mediasoft.bat را اجرا و رمز عبور را وارد کنید و Enter را بزنید.
 
تذکر: این ترفند زمانی کاربرد دارد که فایل‌های سیستمی ویندوز، در حالت مخفی باشند.


تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1399برچسب:, | 9:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 وقتی عبارت «کاهش وزن» را در موتور جستجوی گوگل وارد می‌کنید، چالش جداکردن واقعیت‌ از داستان آغاز می‌شود. در این میان، پنج مکمل وجود دارد که ادعا می‌شود موجب کاهش وزن می‌شوند؛ اما آیا در حمایت از آن‌ها شواهد علمی وجود دارد؟

۱. کتون‌ تمشک

کتون‌های تمشک که به‌عنوان قرص‌های لاغری فروخته می‌شوند، مواد شیمیایی هستند که در تمشک‌های قرمز یافت می‌شوند و مسئول طعم و بوی متمایز تمشک هستند. کتون‌ تمشک را در آزمایشگاه نیز می‌توان تولید کرد.

کتون تمشک

مطالعه‌ای که روی موش‌های چاق انجام شد، نشان داد که کتون‌های تمشک موجب کاهش کل محتوای چربی بدن می‌شود. در یک مطالعه‌ی انسانی، ۷۰ فرد بالغ دچار چاقی تحت رژیم غذایی و برنامه ورزشی کاهش وزن قرار گرفتند و به‌طور تصادفی مکمل حاوی کتون‌های تمشک یا مکمل‌های دیگری نظیر قهوه یا سیر یا دارونما را دریافت کردند. تنها ۴۵ نفر از شرکت‌کنندگان دوره‌ی این مطالعه را کامل کردند. ۲۷ نفری که از یک مکمل استفاده می‌کردند، ۱/۹ کیلوگرم از وزن خود را از دست دادند، درحالی‌که ۱۸ نفری که در گروه دارونما حضور داشتند، ۴۰۰ گرم کاهش وزن پیدا کردند. نرخ ترک مطالعه به‌حدی بالا بود که نشان می‌دهد، باید این نتایج را با احتیاط زیادی تفسیر کرد.

در مطالعه‌ی کوچک دیگری به افراد شرکت‌کننده گفته شد که الگوی غذایی و ورزش فعلی خود را حفظ کنند و درکنار آن روزانه ۲۰۰ میلی‌گرم مکمل کتون تمشک مصرف کنند. در این مطالعه، هیچ‌گونه تأثیری روی وزن مشاهده نشد. نگرانی‌هایی نیز درمورد اثرات سمی احتمالی کتون‌های تمشک روی قلب و تولیدمثل مطرح شده است.

نتیجه: مکمل کتون تمشک را رها کنید. پول خود را صرف غذاهایی کنید که حاوی آن‌ها هستند؛ ازجمله توت‌های تازه، کیوی، هلو، انگور، سیب‌ و ریواس.

۲. پودر چای سبز ماچا

ماچا نوعی چای سبز تهیه‌شده از برگ‌های کاملیا سیننسیس یا گیاه چای سبز است اما به شکل پودر سبزی درآورده شده است که می‌تواند با مایعات یا غذا مخلوط شود. قبل از برداشت برگ‌ها، گیاه چای برای یک هفته در سایه قرار داده می‌شود و این امر باعث افزایش محتوای تیانین و کافئین آن می‌شود. در هیچ مطالعه‌ای تأثیر ماچا روی کاهش وزن بررسی نشده است.

پودر چای سبز

نتایج حاصل از ۶ مطالعه که در آن روش‌های مختلف آماده‌سازی چای سبز مورد بررسی قرار گرفته بود، در بین کشورهای مختلف متفاوت بود. در مطالعات انجام‌شده در خارج از ژاپن، افرادی که چای سبز مصرف می‌کردند، نسبت‌به گروه کنترل وزن بیشتری از دست ندادند. در ۸ مطالعه‌ای که در کشور ژاپن انجام شده بود، میانگین کاهش وزن از ۲۰۰ گرم تا ۳/۵ کیلوگرم متغیر بود (به‌علت تفاوت‌های مهمی که بین مطالعات مختلف وجود داشت، امکان یک نتیجه‌گیری کلی از تمام این مطالعات وجود نداشت).

نتیجه: درحال حاضر هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که در آن تأثیر مصرف چای ماچا روی کاهش وزن بررسی شده باشد.

۳. مکمل‌های گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا یک میوه‌ی گرمسیری است که حاوی مقادیر زیادی هیدروکسی سیتریک اسید (HCA) است و ادعا می‌شود به کاهش وزن کمک می‌کند. در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که HCA در روند معمول تولید اسیدهای چرب در بدن تداخل ایجاد می‌کند. اگر این امر به انسان‌ها تعبیر شود، ازنظر تئوریکی موجب می‌شود که متابولیسم چربی‌ها دشوار و کاهش وزن تسریع شود. البته مطالعاتی که روی انسان‌ها انجام شده، چنین چیزی را نشان نداده است.

مکمل‌ گارسینیا کامبوجیا

در یک آزمایش ۱۲ هفته‌ای روی زنان دارای اضافه وزن که تحت رژیم غذایی کم‌انرژی با یا بدون HCA قرار داشتند، نشان داده شد که گروه HCA وزن بیشتری از دست دادند (۳/۷ کیلوگرم درمقایسه‌با ۲/۴ در گروه دارونما) اما در دو آزمایش دیگر تفاوتی در میزان کاهش وزن مشاهده نشد. در یک آزمایش ۱۲ هفته‌ای که در آن ۱۳۵ مرد و زن مشارکت داشتند، هیچ تفاوتی در کاهش وزن بین گروه HCA و گروه دارونما دیده نشد. یک آزمایش ۱۰ هفته‌ای نیز که در آن ۸۶ زن و مرد دارای اضافه وزن حضور داشتند و به‌طور تصادفی در گروه مصرف عصاره‌ی گارسینیا کامبوجیا یا دارونما قرار گرفتند و تحت رژیم غذایی کاهش وزن قرار نداشتند، تفاوتی بین گروه‌ها دیده نشد.

نتیجه: براساس شواهد علمی حاضر، گارسینیا کامبوجیا موجب تسریع کاهش وزن نمی‌شود.

۴. مکمل‌های کافئین

ادعا می‌شود که کافئین موجب افزایش نرخ متابولیسم و درنتیجه، سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن می‌شود. در پژوهش‌های انجام‌شده روی داوطلبان دارای وزن سالم افزایش نرخ متابولیسم دیده شده، اما این افزایش وابسته‌به مقدار است. هرچه میزان مکمل کافئین بیشتری مصرف شود، نرخ متابولیک بیشتر افزایش پیدا می‌کند. کمترین مقدار کافئین مصرفی یعنی حدود ۱۰۰ میلی‌گرم که معادل مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه‌ی فوری است، میانگین نرخ متابولیک را تا ۹ کالری در ساعت افزایش می‌دهد، درحالی‌که مقدار ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین که تقریبا معادل کافئین موجود در دو یا سه فنجان قهوه‌ای است که در کافی‌شاپ آماده می‌شود، نرخ متابولیک را تا مدت ۳ ساعت تا حد ۳۴ کالری در ساعت افزایش می‌دهد.

مکمل کافئین

هنگامی که به افراد بالغ دچار چاقی مکمل کافئین داده شد (۸ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن)، تا ۳ ساعت پس از مصرف کافئین، افزایش ۱۶ درصدی در نرخ متابولیک دیده شد. در مطالعه‌ای از افراد بالغ دچار چاقی خواسته ‌شد درحالی‌که یک رژیم غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، مکمل کافئین یا یک دارونما را مصرف کنند، ولی درنهایت تفاوتی در تغییر وزن در بین دو گروه دیده نشد. طی ۸ هفته‌ی نخست مطالعه، گروهی که از مکمل کافئین استفاده می‌کردند، دچار عوارض جانبی بی‌خوابی، لرزش و سرگیجه شدند.

نتیجه: درحالی‌که کافئین سرعت متابولیسم بدن را در کوتاه‌مدت افزایش می‌دهد، موجب سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن نمی‌شود.

۵. آب قلیایی

محصولات قلیایی به‌طور گسترده تبلیغ می‌شوند. این موارد شامل آب قلیایی، پودرهای قلیایی و رژیم‌های غذایی قلیایی است. فرض این است که برای ارزیابی سطح فعالیت بدن باید میزان اسیدیته ادرار یا بزاق را اندازه‌گیری کرد. pH ادرار معمولا کمی اسیدی است (متوسط آن حدود ۶ است). مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها آن را قلیایی کرده درحالی‌که مصرف گوشت pH را کاهش می‌دهد. بزاق دارای pH خنثای برابر ۷ است. طبق توصیه‌ی رژیم‌های غذایی قلیایی، آنچه می‌خورید را براساس pH ادرار یا بزاق خود اصلاح کنید. ادعای حامیان توصیه این است که pH قلیایی به هضم، کاهش وزن و بهزیستی کمک می‌کند. البته معده‌ی شما با pH کمتر از ۳/۵ بسیار اسیدی است و این اسید به شکستن مواد غذایی کمک می‌کند. پس از این مرحله، مواد غذایی برای هضم و جذب به روده‌ی کوچک منتقل می‌شود و pH آن به ۴/۵ تا ۵ افزایش می‌یابد که هنوز اسیدی است. بدن از مکانیسم‌های دقیقی برای کنترل سطح pH و حفظ آن در محدوده‌ی ۷/۳۵ تا ۷/۴۵ استفاده می‌کند. اگر چنین مکانیسم‌هایی وجود نداشته باشد، به مرگ می‌انجامد.

آب قلیایی

البته رژیم‌های غذایی قلیایی با ترویج مصرف غذاهای گیاهی مانند میوه و سبزیجات غذا خوردن سالم را رواج می‌دهند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف کمتر غذاهای دارای منشا حیوانی که باعث افزایش اسیدیته می‌شوند، با سلامت بهتر در بلندمدت همراه هستند.

نتیجه: هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا که آب یا پودرهای قلیایی باعث کاهش وزن می‌شوند، وجود ندارد.

 


تاريخ : سه شنبه 10 تير 1399برچسب:, | 8:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

  • مقدمه مترجم

«این متن ترجمه فارسی «نامه‍ای از یک فرازمینی» است. این نامه طولانی برای بار اول به زبان فرانسه نوشته شده و سپس به انگلیسی ترجمه گردیده است. یکی از وب سایت های اینترنتی شرحی نیز بر آن نوشته که ابتدا ترجمه آن را قرار داده ام و سپس متن فارسی نامه، و در پایان متن انگلیسی نامه و منبع وب سایتی که از روی آن برداشته شده است؛ در ترجمه نامه با توجه به قابلیت های زبان فارسی سعی شده تا کمترین تغییر در انشای نامه داده شود. هدف از ترجمه آن به فارسی انتشار آن بین کاربران فارسی زبان دنیاست و بازنشر نسخه فارسی آن هیچ محدودیتی ندارد بلکه مورد طبع مترجم است، فقط تنها درخواستی که دارم این است که متن آن را به شکل ناقص منتشر نکرده و آن را به صورت کامل در وب سایت خود قرار دهید. امیدوارم خوانندگان آن به اشکالات انشایی و ترجمه با دیده اغماض بنگرند، با احترام»

 

  • مقدمه وب سایتی که نامه از روی آن برداشته شده است:

این نامه به صفحه سیستم ‍مدیریت پرونده MUFON با فرستنده‍ای از می سی سی پی پست شده است:

این نامه‍ای از فرازمینی به زمین است: آیا می‍خواهید خودمان را نشان دهیم؟

این نامه بلند به انسان زمینی بدون آدرسی برای پاسخگویی است.

 

شما میتوانید به اعتبار این نامه شک کنید ولی هر چه باشد ارزش دیدن را دارد

همه آنچه می‍توانم بگویم این است که به یک ایده خوب می‍ماند، منسجم بوده و با مهارت و در سطح بالایی از هوش و بلوغ نوشته شده است.

این نامه دارای مضامین قومیتی نیست و نویسنده درک بسیار خوبی از زبان و فیزیولوژی انسان دارد، اگرچه لحظاتی وجود دارند که گرامر با آنچه ما می‍شناسیم تفاوت دارد و تعدادی خطای زبانی نیز در آن دیده می‍شود.

 

هر کس این نامه را در فضای اینترنت منشر نموده این نظر را نیز گذاشته است

من آن را به شما نیز ارسال می‍دارم زیرا ممکن است واقعیت داشته باشد.

ادعای اصلی این نامه این است که تمدن انسانی در یک سقوط آزاد غیر قابل کنترل قرار گرفته که از درون در حال متلاشی شدن است و نمی‍تواند از طریق نظام های اجتماعی موجود درست شود.

پیشنهاد اصلی نامه این است که ظهور جمعی فرازمینی‍ها در آسمان کره زمین قادر است انسان را در راه پرده برداشتن از فریب و نیرنگ یاری سازد، بسیاری از مسایل و معماهای هستی را سر و سامان دهد، و یک مجذوب کننده فراهم نماید تا ذهنیت‍های مثبت را از درون گرداب مرگ جامعه بیرون کشیده وآنها را قادر سازد تا بر مرحله بعدی تکامل، تمرکز خود را آغاز نمایند.

پرسش اصلی در متن نامه این است که آیا شما می‍خواهید فرازمینی‍ها خود را نشان دهند.

 

فرازمینی در نامه چه خواستهای دارد؟

تماس با فرازمینیها به نسل انسان کمک خواهد کرد

فرازمینی اظهار می‍دارد که تماس مستقیم و مقداری کمک فرهنگی، ابزاری را برای غلبه بر سدهای اصلی موجود در جامعه انسانی و تکامل فرهنگی در اختیار قرار خواهد داد.

 

مردم زمین بهتر است از برقراری تماس حمایت کرده و خود را برای آن آماده سازند

فرازمینی می‍گوید که برای برقراری چنین تماسی زمینه‍های روحی ـ احساسی باید فراهم گردند. در پیرامون کره زمین، رضایت و خواست برای وقوع چنین تماسی باید ایجاد شود، و انسان های کمتری واکنش همراه با ترس از خود نشان دهند.

 

اگر شما تماس با فرازمینی را تایید نمایید ذهن شما پیام را به وی خواهد رساند

فرازمینی اظهار می‍کند که تنها یک پاسخ تله پاتیکِ با تمرکز داده شده، از سوی هر خواننده برای کمک به فرازمینی در دستیابی به نتیجه نهایی در اینکه این امر باید انجام گیرد یا خیر کافی خواهد بود.

 

به نظر میرسد این اولین پیام از سوی فرازمینی باشد و درخواست آن این است که به شکلی جهانی منتشر گردد

علیرغم اینکه در این زمان اینترنت به ضریب نفوذ بالایی در جهان دست یافته، فرازمینی می‍خواهد که این نامه، اولین ارتباط جمعی وی، به شکلی جهانی ترجمه شده و در گستره کره زمین انتشار یابد.

فردی که آن را بر روی اینترنت قرار داده با گفتن این جملات متن خود را به پایان می‍رساند:

این متن نامه است.

من در این نامه تغییری نداده‍ام.

تصمیم گیری با خودتان است.

 

  • ·        متن نامه

جهان را تغییر دهید! «تصمیم بگیرید آیا ما باید خودمان را نشان دهیم!»

هر شخصی این پیام ترجمه شده را به شما رسانده است مهم نبوده، و باید در ذهن شما ناشناس بماند.

آنچه شما با این پیام انجام می‍‍دهید مهم است!

هر یک از شما دوست دارید اراده آزاد خود را به کار ببندید و شادی را تجربه نمائید.

اینها خصوصیاتی هستند که به ما نشان داده شدند و اکنون ما به آنها دسترسی داریم.

اراده آزاد شما به میزان شناختی که از قدرت خودتان دارید بستگی دارد.

شادکامی‍ای که شما در خود احساس می‍کنید به محبتی که می‍دهید و دریافت می‍کنید وابسته است.

مانند همه تمدن‍های هوشیار در این مرحله از پیشرفت، شما نیز ممکن است خودتان را بر روی سیاره‍تان تنها احساس کنید. این عقیده شما را در مورد سرنوشت‍تان مطمئن می سازد.

در صورتیکه شما هنوز در لبه یک تحول بزرگ قرار دارید که تنها تعداد کمی از آن آگاه هستند.

ما در مورد اصلاح آینده‍تان مسئولیتی نخواهیم داشت، اگر شما تمایلی به آن نداشته باشید.

این پیام را همانند یک انتخابات جهانی در نظر بگیرید.

و به پاسخ‍تان مانند یک رأی نگاه کنید.

 

ما چه کسی هستیم؟

نه دانشمندان و نه نمایندگان مذهبی شما هیچ یک، در مورد پدیده‍های مبهم سماوی که بشر در طی هزاران سال مشاهده نموده با قاطعیت سخن نمی‍گویند.

کسی که برای دانستن حقیقت گام بر می‍دارد، باید بدون فیلتر اعتقاداتش با آن برخورد نماید، هرچه هم این عقاید برای وی قابل احترام باشند.

تعدادی از پژوهشگران ناشناس از میان شما که تعدادشان روز به روز بیشتر می‍شود در حال کاوش مسیرهایی جدید در دانش بوده و بسیار به واقعیت نزدیک شده‍اند.

امروز، تمدن شما با دریایی از اطلاعات غرق گشته که تنها بخشی کوچک از آن، قسمتی که کمترین آشفتگی را ایجاد می‍کند، به شکل وسیعی انتشار یافته است.

آنچه در تاریخ گذشته شما خنده دار و نامحتمل به نظر می‍آمد، به ویژه در پنجاه سال گذشته اغلب ممکن گشته و سپس به آن پی برده شده است.

آگاه باشید که آینده حتی بیش از این نیز شگفت انگیز خواهد بود. شما همانگونه که بهترین‍ها را می یابید بدترین‍ها را نیز کشف خواهید کرد.

مانند میلیاردها موجود دیگر در این کهکشان، ما نیز مخلوقاتی هوشیار هستیم که برخی افراد به آنها «فرازمینی» می‍گویند، اگرچه واقعیت بسیار ظریف تر از این است.

هیچ تفاوت پایه ای مابین ما و شما وجود ندارد، به غیر از آنچه در مراحل خاصی از تکامل تجربه نموده‍ایم. شبیه هر ساختار سازمانی دیگر، در روابط درونی ما نیز سلسله مراتب وجود دارد.

سلسله مراتبِ متعلق به ما بر پایه دانش چندین تمدن بنا نهاده شده است.

با موافقت همین سلسله مراتب است که ما به سوی شما آمده‍ایم.

مانند بیشتر شما، ما نیز در جستجوی وجود مطلق هستیم.

بنابراین ما آنچه به آنها خدایان یا الهه ها گفته می‍شود نبوده، بلکه عملا همانندهای شما در اتحادیه کیهانی هستیم.

ما از لحاظ فیزیکی، تا حدودی با شما تفاوت داریم ولی بیشتر ما دارای ظاهری انسانی هستیم.

موجودیت ما یک واقعیت است ولی بیشتر شما هنوز آن را درک نمی‍کنید.

ما صرفا موجودات قابل رصد نیستیم، ما همانند شما مخلوقاتی دارای وجدان هستیم.

شما موفق به درک ما نیستید برای اینکه ما بیشتر اوقات برای حواس و تجهیزات اندازه گیری شما نامرئی هستیم. ما در این برهه از تاریخ می خواهیم این خلاء را پر کنیم.

ما به این تصمیم جمعی رسیدیم ولی فقط این، کافی نیست.

ما به تصمیم شما احتیاج داریم.

از طریق این پیام، شما گیرندگان این تصمیم خواهید شد!

شما به طور شخصی.

ما بر روی زمین نماینده ای که قادر باشد در این تصمیم شما را یاری کند نداریم.

 

چرا ما قابل مشاهده نیستیم؟

در دوره های خاصی از تکامل، «تمدن های انسانی» موجود در کیهان به گونه جدیدی از علم دست یافتند که فراتر از کنترل مرئی ماده بود. مادی سازی و غیر مادی سازی ساخت یافته، جزئی از این علوم هستند.

این همان چیزیست که تمدن شما در تعداد کمی از آزمایشگاه‍های خود در همکاری نزدیک با موجودات فرازمینی دیگر به آن دست یافته است و این همکاری ها به بهای مصالحه های پرمخاطره‍ای بوده است که عمدا توسط بعضی از رهبران شما پنهان نگاه داشته می‍شوند.

جدای از اشیا یا پدیده‍های هوایی و فضایی که توسط جامعه علمی شما شناخته شده است، و به آنها لقب یوفو می‍دهید، در اصل سفینه های فضایی چند بعدی دیگری نیز ساخته شده‍اند که از این توانایی ها استفاده می‍کنند.

بسیاری از انسان ها با این سفینه‍ها تماس دیداری، شنیداری، لمسی یا ذهنی داشته‍اند، که بعضی از آنها تحت تأثیر نیروهای مرموزی هستند که بر شما کنترل دارند.

علت کمبود مشاهدات شما به دلیل برتری‍های قابل توجهی است که این سفینه‍ها در وضعیت غیر مادی از آن بهره می‍برند. وقتی شما قادر به مشاهده آنها نیستید، نمی توانید معتقد به وجود آنها نیز باشید.

ما کاملا این را درک می‍کنیم.

اغلب این مشاهدات بر پایه یک تماس فردی است و هدف آن برقراری ارتباط ذهنی بوده و نه اصلاح یک سیستم سازمان یافته. این تماس ها از جانب مخلوقاتی که شما را احاطه کرده‍اند انجام می‍گیرد ولی به دلایل و نتایج بسیار مختلف.

اراده موجودات چند بعدیِ منفی که در سایه حکومت عده معدودی از انسان‍ها، می‍خواهند در تمرین قدرت نقشی بازی کنند، بر این استوار است تا موجودیت و سلطه‍شان را مخفی نگاه دارند.

از طرفی خواست ما بر اراده آزاد انسان استوار است به گونه ای که مردم می‍توانند امورات شخصی خود را طوری مدیریت کنند که به شکل مستقل به بلوغ تکنیکی و روحی برسند.

ورود نوع بشر به خانواده تمدن کیهانی به شدت برای ما مطلوب است.

ما قادریم در روشنی روز ظاهر گشته و به شما در رسیدن به این اتحاد کمک نماییم.

ما این کار را تا کنون انجام نداده‍ایم؛ از آنجاییکه عده بسیار کمی از شما عمیقا خواستار آن بوده‍اید، به دلیل بی خبری، بی تفاوتی یا ترس، و به علت اینکه ضروری بودن این امر آن را توجیه نکرده است.

بسیاری از افرادی که در مورد ظاهر شدن ما مطالعه می‍کنند نورهای دیده شده در شب را می‍شمارند بدون اینکه راه را روشن کنند.

زمانی که صحبت از موجودات هوشمند است آنها تنها از دید اشیا به این موضوع می‍نگرند.

 

شما چه کسانی هستید؟

شما فرزندان نسل‍های متعددی هستید که در طول زمان بوسیله همکاری‍های متقابل یکدیگر پیشرفت نموده‍اند.

همین اصول برای تمدن‍های روی کره زمین نیز صادق است.

هدف شما اتحاد در جهت این اصول است تا یک پروژه مشترک را به انجام برسانید.

به نظر می‍رسد ظاهر فرهنگ های شما موجب جدا ماندن شما می‍گردد برای اینکه آن را به جای وجود عمیق‍تر خود جایگزین نموده‍اید. اکنون ظاهر مهم تر از ماهیت طبیعت ظریف شماست.

برای قدرت‍های در صحنه این ترویج ظاهر موجب ایجاد استحکاماتی در برابر هر گونه خطر می‍شود.

شما فرا خوانده می‍شوید تا بر ظاهر غلبه نمایید در حالیکه همچنان برای غنی بودن و زیبایی‍اش به آن احترام می‍گذارید.

درک ماهیت ظاهر موجب می‍شود که تمام انسان‍ها را با گوناگونی هایشان دوست داشته باشیم.

صلح به این معنی نیست که جنگ نکنیم، صلح یعنی شما تبدیل به آنچه در واقعیت هستید بشوید: که همان مفهوم «برادری» است.

برای فهمیدن این موضوع باید گفت، تعداد راه حل‍ هایی که در دسترس‍تان هستند در حال کاهش است. یکی از آنها تماس با تمدنی دیگر است که تصویری از آنچه خود در واقعیت هستید منعکس خواهد نمود.

 

موقعیت شما چگونه است؟

به جز در موارد نادر، مداخله‍های ما همیشه تاثیرات ناچیزی بر روی توانایی شما جهت اتخاذ تصمیمات جمعی و فردی در مورد آینده‍تان داشته است.

دانش ما در زمینه مکانیزم عمیق فیزیولوژیک شما ما را وادار به این امر نموده است. ما به این نتیجه رسیدیم که هر چه سطح آگاهی موجودی از خود و پیرامونش افزایش یابد، به میزان آزادی بیشتری دست یافته و به طور تدریجی از محدودیت‍ها و بازدارندگی‍ها خلاصی می‍یابد، حال هر چه می خواهند باشند.

علیرغم وجود انسان‍های بسیار با وجدان‍های شجاع و مشتاق، عوامل بازدارنده ذکر شده به شکل ساختگی برای استفاده قدرتی متمرکز و رو به رو رشد ایجاد شده‍اند.

تا همین اواخر، نوع بشر احاطه‍ای قانع کننده روی تصمیمات خود داشت.

اما به دلیل استفاده روز افزون از تکنولوژی‍های پیشرفته، نوع بشر در حال از دست دادن هر چه بیشتر کنترل خویش بر سرنوشتش است؛ این فناوری‍ها موجب بروز نتایجی مهلک وبرگشت ناپذیر براکوسیستم زمینی و انسان شده‍اند.

به طور قطع شما در حال از دست دادن تدریجی توانایی شگفت آور خود برای لذت بردن از زندگی هستید.

انعطاف پذیری شما مستقل از اراده‍تان به شکلی ساختگی کاهش خواهد یافت.

فناوری‍هایی موجود هستند که همانگونه که ذهن تان را تحت تاثیر قرار می‍دهند بدن‍تان را هم متاثر می‍نمایند. چنین اهدافی در برابر انسان قرار گرفته‍اند. این وضعیت تا جایی که شما این قدرت خلاق را در خود حفظ نمایید قابل تغییر است، حتی اگر قدرت شما مجبور به همزیستی با نیت‍های شوم حاکمان‍تان باشد.

به این دلیل است که ما نامرئی باقی می‍مانیم. این قدرت فردی محکوم به فناست تا زمانی که واکنشی جمعی با نیرویی عظیم اتفاق نیافتد.

دوره ای که می‍آید دوره گسست است، حال هر کدام که می‍خواهد باشد.

 

اما، آیا شما باید منتظر آخرین لحظه برای پیدا کردن راه حل باقی بمانید؟

آیا میتوانید این امر را به جلو بیاندازید یا باید همچنان درد را تحمل کنید؟

تاریخ شما پر است از برخورد مابین مردمی که مجبور بوده‍اند همدیگر را کشف کنند، درست در شرایطی که با هم درگیر بوده‍اند.

فتوحات تقریبا همیشه در جهت زیان دیگران اتفاق افتاده‍اند.

اکنون زمین به سان دهکده‍ای در آمده است که همه در آن یکدیگر را می‍شناسند ولی شدت و مدت درگیری‍ها و تهدید‍ها، از هر نوعی هر روز بیشتر می‍شود.

اگرچه یک انسان در مقام یک فرد، هرچند دارای توانایی‍های بالقوه‍ای باشد، قادر به به کارگیری آنها در جایگاه خود نیست.

این موردی است که برای اکثریت شما به دلایلی که لزوما جغرافیایی ـ سیاسی هستند، صدق می‍کند.

چندین میلیارد از شماها وجود دارند.

شرایط زندگی شما و تحصیل فرزندان‍تان، همینطور وضعیت انواع حیوانات و بیشتر زندگی گیاهی بر روی زمین بدون شک زیر انگشت تعداد اندکی از نمایندگان سیاسی، اقتصادی، نظامی و مذهبی شما هستند.

افکار و عقاید شما در جهت تبدیل شما به یک برده، از روی علایق چریک ها الگوبرداری شده‍اند، در حالیکه آنها در همان زمان این حس را به شما می دهند که دارای احاطه تام بر سرنوشت خودتان هستید، و این واقعیت است.

ولی زمانی که قواعد واقعی بازی معلوم نیستند، فاصله زیادی بین آرزو و واقعیت وجود دارد. این دفعه، شما دیگر فاتح نیستید.

تعصب نسبت به اطلاعات، در طول هزار سال، راهبردی برای انسان ها بوده است.

القای افکار، احساسات یا ارگانیسم‍هایی که متعلق به شما نیستند، توسط تکنولوژی‍های تک منظوره، حتی راهبردی قدیمی تر است.

فرصت‍های شگفت انگیز پیشرفت، درست نزدیک تهدیدات مرتبط با سلطه یا تخریب قرار می‍گیرند.

این تهدیدها و فرصت‍ها در حال حاضر وجود دارند.

اگرچه، تنها آنچه را به شما نشان می‍دهند می توانید درک کنید.

پایان منابع طبیعی برنامه ریزی شده است در حالیکه هیچ پروژه عمومی دراز مدتی آغاز نشده است. مکانیسم‍های فرسایش اکوسیستم به شکلی برگشت ناپذیر از حد خود تجاوز کرده‍اند.

کمیاب بودن منابع و توزیع بی رویه آنها ـ منابعی که قیمت آنها روز به روز افزایش می‍یابد ـ جنگ‍هایی خانمان سوز در مقیاس وسیع بر جای خواهد گذاشت؛ درست در قلب شهرها و حومه شان.

نفرت بیشتر می‍شود ولی محبت نیز همینطور.

همین است که شما را نسبت به قابلیت‍تان در یافتن راه حل دلگرم می‍سازد. اما توده بحرانی ناکافی بوده و خرابکاری به شکلی زیرکانه در حال انجام گرفتن خواهد بود. (توده بحرانی: منبع انرژی)

رفتارهای انسانی، که طبق عادات و سنت‍های گذشته شکل گرفته‍اند، چنان بازدارندگی‍ای خواهند داشت که این دورنما را به یک بن بست خواهند کشاند.

شما این مشکلات را به نمایندگان‍تان واگذار می‍کنید که وجدان آنان نسبت به رفاه عمومی، در مقابل علایق اتحادیه‍شان، همراه با آن مشکلات به آرامی محو خواهد شد.

آنان همیشه بر روی شکل و ظاهر با هم در حال منازعه هستند ولی به ندرت به محتوا می‍پردازند. تأخیرها کار را به جایی خواهد کشاند که درست در لحظه عمل شما به عوض انتخاب مجبورید تسلیم شوید.

به این علت است که تصمیمات امروز شما بیشتر از همیشه در تاریخ تان، به شکلی مستقیم و مؤثر بر نجات آینده تأثیر خواهد داشت.

چه پدیده‍ای می‍تواند این بازدارندگی را که در هر تمدنی امری طبیعی است از بنیان اصلاح نماید؟

از کجا یک هوشیاری جمعی و متحد کننده به وجود خواهد آمد که قادر است این هجوم کور را در پیش رو متوقف نماید.

قبایل، جمعیت‍ها و ملل انسانی همیشه با یکدیگر در حال برخورد و نزاع بوده‍اند. با در نظر گرفتن تهدیدات مرتبط با خانواده این انسان‍ها، احتمالا گذشت زمان موجب ایجاد تنش دیگری بین شان شده است. یک موج غلطان بزرگ در راه رخ دادن است.

این موج جنبه های بسیار مثبت و بسیار منفی را در بر دارد.

 

«شخص سوم» چه کسی است؟

دو راه برای برقراری یک ارتباط کیهانی با تمدنی دیگر وجود دارد: از طریق نمایندگان ثابت آن یا مستقیما با افراد معمولی.

راه اول مستلزم نزاع برای علایق است، راه دوم هوشیاری می‍آورد.

راه اول توسط گروهی از تمدن‍ها انتخاب شده بود که انگیزه‍شان حفظ نوع بشر در بردگی بود و بدین وسیله قادر به احاطه بر منابع زمین، استخر ژنی و انرژی عاطفی انسان بودند.

راه دوم توسط گروهی از تمدن ها انتخاب شده بود که با سرچشمه روح خدمت هم پیمان بودند.

ما در نهایت با این سرچشمه بی طرف پیمان بسته و چند سال قبل خود را به نمایندگان قدرت انسانی معرفی نمودیم و آنان دست کمک ما را به بهانه وجود مصالح ناسازگار با تصورات راهبردی شان رد کردند.

به همین علت است که امروز هر فردی این انتخاب را باید خودش انجام دهد بدون این که نماینده‍ای در این مسأله دخالت داشته باشد.

آنچه ما در گذشته به آنهایی که معتقد بودیم دارای توانایی همکاری در شادمان ساختن شما هستند، پیشنهاد دادیم، اکنون به شما پیشنهاد می‍دهیم!

بیشتر شما نقشی را که مخلوقات غیر انسانی در تمرین قدرت بازی می‍کنند نادیده می‍گیرید، بدون اینکه به آنها مظنون شوید یا برای حواس شما قابل دسترس باشند.

این یک واقعیت بزرگ است که آنها به شکلی زیرکانه کنترل را در دست گرفته‍اند.

آنها لزوما به طرح های مادی شما وابسته نیستند و این همان چیزی است که آنها را در آینده نزدیک به شدت تاثیر گذار و ترسناک می‍سازد.

هرچند، بدانید عده زیادی از نمایندگان شما در حال مبارزه با این خطر هستند!

اطمینان داشته باشید که همه آدم ربایی ها بر ضد شما نیستند. تشخیص واقعیت مشکل است! چگونه می‍توانید تحت چنین شرایطی اراده آزاد خود را به کار بیاندازید وقتی این قدر در قضایا دستکاری انجام می‍شود؟

 

شما واقعا در چه چیز دارای آزادی هستید؟

صلح و اتحاد دوباره مردمان‍تان اولین قدم برای هماهنگی با تمدن‍هایی به غیر از تمدن شما خواهد بود.

این دقیقا همان چیزی است که کسانی که دستی در پشت صحنه دارند می‍خواهند به هر قیمتی جلوی آن را بگیرند، چون، با جدا کردن، حکومت می‍کنند! آنها بر کسانی که بر شما حاکمیت دارند نیز حکومت می‍کنند.

قدرت آنها از توانایی‍شان در سلب اعتماد و ایجاد ترس در شما ناشی می‍شود. این امر به طبیعتِ شدیدن کیهانی شما به طور قابل ملاحظه ای آسیب می‍رساند.

این پیام هیچ سودی نخواهد داشت اگر فرافکنی این مداخله گران به نهایت خود نرسد و اگر نقشه‍های گمراه ساز و جنایت آمیز آنها از حالا تا چند سال دیگر جامه عمل به خود نگیرد.

بن بست های آنان نزدیک است و نوع بشر برای ده دوره آینده آزارهای بی‍سابقه‍ای را متحمل خواهد شد.

برای دفاع از خودتان در برابر این تجاوز که هیچ تصوری از آن ندارید، حداقل باید اطلاعات کافی برای رسیدن به راه حل داشته باشید.

همانطور که در بین انسان‍ها ایستادگی دیده می‍شود، مقاومت در میان این تمدن های غالب نیز وجود دارد.

اینجا دوباره، شکل و ظاهر برای شناخت سلطه گر از متحد کافی نخواهد بود. در وضعیت روحی کنونی شما، فرق گذاشتن مابین این دو به شدت سخت است.

علاوه بر بصیرت‍تان، هنگامی که زمانش فرا رسیده باشد آموزش نیز لازم خواهد بود. ما با داشتن آگاهی کامل از ارزش بی‍مقدار اراده آزاد، می‍خواهیم جایگزینی برای شما معرفی کنیم.

 

چه پیشنهادی میتوانیم به شما دهیم؟

ما می‍توانیم به شما دید کلی تری از جهان و زندگی، روابط سازنده، تجربه روابط دوستانه و برادرانه، دانش فنی نامحدود، نابودی دردها و آلام، شکوفا سازی نیروهای فردی، دسترسی به اشکال جدیدی از انرژی، و در پایان درکی بهتر از خود آگاهی ارائه دهیم.

ما نمی‍توانیم به شما در غلبه بر ترس‍های فردی و جمعی‍تان کمک کنیم، یا برای‍تان قوانینی بیاوریم که آنها را نمی‍پسندید، برای ساختن دنیایی که می‍خواهید، برای پرواز روح جستجوگرتان به آسمان‍هایی جدید، بر روی خودتان، تلاش‍های فردی و جمعی‍تان کار کنید.

 

ما چه دریافت خواهیم کرد؟

اگر تصمیم گرفتید که چنین تماسی بین ما و شما برقرار شود، ما مفتخر می‍شویم تا از برابری متحدانه در این ناحیه از جهان محافظت نماییم، تبادل مفید دیپلماتیک داشته باشیم، و بسیار شادمان می گردیم از اینکه بدانیم شما برای دستیابی به آنچه جزو توانایی‍هایتان است با هم متحد شده‍اید.

احساس شادکامی به شدت در جهان جستجو می‍شود، برای اینکه انرژی آن خدایی است. سوالی که از شما می‍پرسیم چیست؟

«آیا میخواهید خودمان را به شما نشان دهیم؟»

چطور می‍توانید پاسخ این پرسش را بدهید؟

حقیقت روح را می توان توسط تله پاتی خواند.

شما فقط باید این پرسش را به شکلی واضح از خودتان بپرسید و همانطور واضح پاسخ بگویید، آنطور که دوست دارید، توسط شخص خودتان یا در یک گروه دسته جمعی.

اینکه در قلب یک شهر باشید یا در وسط یک بیابان بر روی میزان تاثیر جوابتان اثری ندارد،

بله یا نه، فورا پس از اینکه سوال را از خود پرسیدید؟

طوری پاسخ این پرسش را بدهید انگار دارید با خودتان صحبت می‍کنید ولی راجع به پیام فکر می‍کنید.

این یک پرسش عمومیست و این چند کلمه صرف که در متن آن است، دارای مفهومی عمیق.

شما نباید در این مسیر درنگ به خود راه دهید.

به همین علت باید در آرامش به آن فکر کنید، با تمام وجدانتان. برای اینکه پاسخ خود را به طور کامل با پرسش مرتبط کنید، پیشنهاد می شود یکبار دیگر این متن را خوانده و آنگاه پاسخ دهید.

برای جواب دادن شتاب نکنید.

نفسی عمیق کشیده و اجازه دهید قدرت اراده آزاد‍تان در شما نفوذ کند.

به آنچه هستید افتخار کنید! مشکلاتی که ممکن است شما را تضعیف کرده باشد. آنها را به فراموشی بسپارید تا برای دقایقی متعلق به خودتان باشید. نیرویی را که درونتان در حال جهیدن است احساس کنید. شما تحت کنترل خود هستید!

یک فکر ساده، یک پاسخ ساده، می‍تواند آینده نزدیک شما را از هر جهت متحول سازد.

تصمیم فردی شما در خود درونی‍تان، مبنی بر اینکه ما خود را در روشنایی روز نشان دهیم برای ما پر ارزش و ضروری است.

اگرچه می‍توانید راهی را که برایتان مناسب‍تر است برگزینید، اساسا تشریفات بی فایده‍اند.

یک درخواست خالصانه که از ته قلب و توسط اراده خودتان کرده‍اید همیشه توسط اشخاصی از ما که به سویشان فرستاده شده، قابل دریافت خواهد بود. شما در اتاقک خصوصی رای گیری خود، آینده‍تان را تعیین می‍کنید.

 

اثر اهرمی چیست؟

این تصمیم توسط اکثریت افراد میان شما گرفته نخواهد شد، حتی ممکن است عده‍ای در اقلیت باشند.

پیشنهاد می‍شود این پیام را پخش کنید، با تمام روش‍های قابل تصور، به هر تعداد زبان ممکن، برای آنهایی که در اطرافتان هستند، جدای از اینکه به نظر برسد پذیرای این نگاه نو نسبت به آینده باشند یا خیر.

این کار را اگر به شما کمک می‍کند با استفاده از تمسخر یا لحنی طنز آلود انجام دهید. اگر احساس راحتی بیشتری می‍کنید حتی می‍توانید به شکل عمومی توسط آن ایجاد سرگرمی کنید اما نسبت به آن بی تفاوت نباشید زیرا حداقل اراده آزاد خود را به کار انداخته اید.

پیامبران دروغین و عقایدی که راجع به ما به شما گفته شده را فراموش کنید. این یکی از دوستانه ترین چیزهاییست که ممکن است از شما خواسته شود. تصمیم گیری توسط شخص خودتان به عنوان یک فرد، حق شما و مسئولیت‍تان است.

بی خیال بودن فقط منجر به نبود آزادی می‍شود.

مشابه آن، تردید نیز هرگز مؤثر نخواهد بود.

اگر واقعا می‍خواهید به اعتقادات خود وفادار بمانید، این برای ما قابل درک است، بنابراین نه بگویید.

اگر شما نمی‍دانید چه چیزی انتخاب کنید، صرفا به دلیل کنجکاوی بله نگویید.

این یک نمایش نیست، این زندگی واقعی هر روزه است، ما زنده هستیم! و در حال زندگی کردن!

تاریخ شما دارای صحنه های فراوانی است از مردان و زنانی مصمم که قادر بودند علی‍رغم تعداد کمشان رشته‍ای از وقایع را تحت تاثیر خود قرار دهند.

همانطور که وجود تعداد کمی روی کره زمین برای در اختیار گرفتن قدرت دنیوی و اثر گذاشتن بر روی آینده اکثریت کافی است، عده کمی از شما نیز می‍توانند سرنوشت‍تان را در پاسخ به ناتوانی در برابر این همه موانع و عوامل بازدارنده تغییری اساسی دهند! شما می توانید ورود نوع بشر را به برادری کیهانی آسان سازید.

یکی از اندیشمندان شما زمانی گفت: «دستم را بگیرید و آنگاه زمین را بلند خواهم کرد».

بنابراین انتشار این پیام دستی خواهد بود برای قوی شدن، ما اهرمی با طول چندین سال نوری خواهیم بود، شما استادانی خواهید بود که زمین را متعاقب ظهور ما بلند خواهید کرد.

 

نتایج یک تصمیم مثبت چه خواهد بود؟

برای ما، نتیجه آنی یک تصمیم جمعی مطلوب، تجسم تعداد بسیاری سفینه در آسمان و بر روی زمین شما خواهد بود.

برای شما، تاثیر مستقیم آن، رها کردن آنی بسیاری از قطعیات و عقاید خواهد بود.

یک تماس ساده بصری در نهایت عکس العمل عظیمی بر آینده شما خواهد داشت. حجم زیادی از دانش برای همیشه اصلاح خواهد شد.

سازمان جوامع شما برای همیشه در تمام زمینه‍های فعالیت، خود را به بالا خواهد کشید. نیرو به صورت امری فردی تبدیل خواهد شد زیرا شما خود خواهید دید که ما داریم زندگی می‍کنیم. قطعا، شما مقیاس ارزش‍هایتان را تغییر خواهید داد.

مهم ترین چیز برای ما این است که نوع بشر در مقابل این «ناشناخته»ای که ما به وی ارائه می‍نماییم تشکیل یک خانواده ساده خواهد داد!

خطر به آرامی از خانه‍هایتان محو خواهد شد برای اینکه شما به شکلی غیر مستقیم، عوامل غیر مطلوب، همان هایی که آنها را «شخص سوم» می‍نامیم، وادار می‍کنید تا خود را نشان داده و سپس ناپدید شوند.

همگی شما یک نام را به یدک کشیده و ریشه هایی مشترک خواهید داشت:

نوع بشر!

بعدها، اگر خواسته‍تان چنین باشد، تبادلات صلح آمیز و محترمانه نیز امکان پذیر خواهد شد.

در این برهه از زمان، آن کس که گرسنه است نمی‍تواند بخندد، و آن کس که در ترس باشد نمی‍تواند به ما خوش آمد بگوید.

ما غمگین هستیم از اینکه مردان، زنان و کودکانی را می‍بینیم که تا این حد در جسم و قلب‍شان در حال درد کشیدن هستند و چنین نوری می‍خواهد در وجودشان روشن شود.

این نور می‍تواند آینده شما باشد.

روابط ما می‍توانند به تدریج گسترش یابند. چندین مرحله طی چندین سال یا دهه رخ خواهد داد: ظهور گویای سفینه‍های ما، ظهور فیزیکی ما در کنار نوع بشر، همکاری در تحول فنی و روحی شما، کشف قسمت‍های مختلف کهکشان.

در هر زمانی، پیشنهادهایی تازه به شما داده خواهد شد.

آنگاه شما خود تصمیم خواهید گرفت از مراحل جدید عبور کنید اگر که فکر می‍کنید این امر برای سعادت شما لازم است.

هیچ مداخله‍ای به شکل یک طرفه انجام نخواهد گرفت. ما به محض اینکه شما به طور جمعی آرزوی رفتن‍مان را داشته باشید، شما را ترک خواهیم کرد.

بسته به سرعت انتشار این پیام در پهنه کره زمین، چندین هفته یا حتی چندین ماه قبل از وقوع «ظهور بزرگ» ما، زمان لازم خواهد بود، اگر این امر توسط اکثریت آنهایی که از توان خود برای انتخاب استفاده کرده‍اند، تصمیم گرفته شده باشد، و نیز اگر این پیام از حمایت کافی برخوردار باشد.

تفاوت اصلی بین دعاهای هر روزه شما برای وجودی با طبیعت صرفا روحانی و انتخاب کنونی شما، بی نهایت ساده است: ما از لحاظ فنی این امکان را داریم که خود را ظاهر نماییم.

 

چرا به چنین تصمیم تاریخی دشواری نیاز است؟

ما می دانیم که «بیگانگان» تا زمانی که برچسب «ناشناخته» را با خود به همراه دارند به عنوان دشمن تلقی می‍شوند.

در یک مرحله ابتدایی، حسی که ظهور ما ایجاد خواهد کرد روابط شما را در یک مقیاس جهانی تقویت خواهد نمود.

چگونه می‍توانید بفهمید که آمدن ما نتیجه یک تصمیم جمعی بوده است؟

به این علت ساده که ما در هر حال برای مدت زمانی طولانی به قدمت هستی شما، آنجا وجود داشته‍ایم! اگر هنوز آنجا نیستیم، به دلیل این است که شما به شکل قطعی تصمیم نگرفته‍اید.

بعضی از شما ممکن است اینطور فکر کنند که ما شما را مجبور به باور به انتخابی تعمدی نموده‍ایم تا رسیدن خود را مشروع جلوه دهیم، حال که این درست نخواهد بود.

این چه فایده‍ای برای ما دارد که آنچه را هنوز شما به آن دسترسی ندارید، به شکل عمومی و برای بهره بردن اکثریت، به شما پیشنهاد دهیم؟

چگونه می‍توانید اطمینان حاصل کنید که این نیز حرکتی ماهرانه از سوی «شخص سوم» نیست تا شما را بهتر برده خود نسازد؟

برای اینکه هر شخص با چیزی که برایش شناخته شده است مؤثرتر از چیزی که نمی‍شناسد مبارزه می‍کند.

آیا تروریسم که شما را به تحلیل می‍برد یک مثال آشکار از این امر نیست؟ هرچه باشد، شما تنها قاضی قلب و روح خود هستید!

انتخاب شما هر چه باشد، برای ما قابل احترام است و به آن احترام می گذاریم!

در غیاب نمایندگان انسانی که به شکل بالقوه می‍توانند شما را گمراه سازند، تا شما همه چیز را راجع به ما نادیده بگیرید و همینطور از جانب آنهایی که شما را بدون رضایت‍تان به بازی می‍گیرند.

در موقعیت شما، آن اصل احتیاطی که اصرار می‍ورزد تا ما کشف نشویم دیگر غلبه‍ای ندارد. شما در هر حال در «جعبه پاندورا» قرار دارید که «شخص سوم» پیرامون تان ایجاد کرده است. (جعبه پاندورا: استعاره از منبع پیدایش مشکلات)

انتخاب شما هر چه باشد مجبور خواهید بود که آن را پشت سر بگذارید. در روبرو شدن با چنین وضع مشکلی، جهل در مقابل دیگری، نیاز دارید تا پاسخ را از درک خود بگیرید.

آیا شما می‍خواهید ما را با چشمان خود ببینید، یا تنها به آنچه اندیشمندان‍تان می گویند باور دارید؟ این آن سوال واقعی است!

بعد از هزاران سال، یک روز، این انتخاب قصد آن دارد تا اجتناب ناپذیر شود: انتخاب میان دو ناشناخته.

 

چرا باید چنین پیامی را میان خودتان انتشار دهید؟

این پیام را ترجمه کرده و آن را به شکلی گسترده منتشر نمایید.

این عمل آینده شما را به شکلی تاریخی و غیر قابل باز گشت در مقیاس هزاره ها متحول خواهد کرد، در غیر اینصورت، بالاخره بعد از چندین سال فرصتی جدید برای انتخاب در اختیار یک نسل قرار خواهد داد، البته اگر این نسل بتواند دوام بیاورد.

انتخاب نکردن یعنی تحمل انتخاب مردم دیگر. اطلاع ندادن به دیگران یعنی ضرر در گرفتن نتیجه‍ای که بر خلاف انتظارات یک فرد است.

بی تفاوت ماندن یعنی یک شخص اراده آزاد خود را واگذار می‍کند.

همه این مربوط به آینده شماست. همه این مربوط به تکامل شماست.

ممکن است این دعوت موافقت جمعی شما را به همراه نداشته باشد، و بنابراین به دلیل نداشتن اطلاعات، نادیده گرفته شود.

با این وجود خواست هیچ فردی در عالم بدون توجه باقی نمی‍ماند.

تصور کنید ما فردا می‍آییم. هزاران سفینه. یک شوک فرهنگی منحصر به فرد در تاریخ بشر امروزی.

اگر انتخاب نکرده و پیام را منتشر نکنید برای پشیمانی خیلی دیر خواهد شد به این دلیل که این کشف برگشت ناپذیر است.

ما اصرار می ورزیم که شما در این انتخاب عجله نکنید، ولی در مورد آن تامل کنید! و تصمیم بگیرید!

رسانه های بزرگ لزوما برای انتشار این پیام اشتیاق نشان نخواهند داد. بنابراین این وظیفه شماست که به عنوان یک ذات دوست دارنده و یک موجود متفکر فوق العاده و ناشناس، آن را انتشار دهید.

شما همچنان معماران سرنوشت خود هستید… «آیا میخواهید خودمان را نشان دهیم؟»



تاريخ : سه شنبه 10 تير 1399برچسب:, | 8:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مریخ‌نورد فرصت در دهمین سال حضور در مریخ، به شواهدی از جریان داشتن آب شیرین بر سطح سیاره سرخ در چهار میلیارد سال قبل دست یافته است که می تواند به معنای میزبانی از حیات میکروبی در صدها میلیون سال قبل باشد.

details-images

به گزارش تازه های نجوم به نقل از ايسنا مریخ‌نورد فرصت (Opportunity) ناسا 24 ژانویه (چهارم بهمن) دهمین سالگرد حضور بر سطح سیاره سرخ را در حالی جشن می‌گیرد که به نتایج قابل توجهی در خصوص جریان داشتن آب در تاریخچه باستانی این سیاره دست پیدا کرده است.

درحالیکه مریخ‌نورد کنجکاوی به تازگی یک دریاچه و سیستم آبی زیر زمینی با قدمت 3.7 میلیارد ساله را در بخش دیگری از سیاره سرخ کشف کرده است، مریخ‌نورد فرصت به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد، آب با اسیدیته (pH) خنثی در حدود چهار میلیارد سال قبل بر سطح مریخ جریان داشته است.

مطالعه سنگ‌های باستانی

مریخ‌نورد فرصت در ادامه اکتشافات بر سطح سیاره سرخ، از آگوست 2011 در دهانه اندیور به وسعت 22 کیلومتر حضور دارد.

مدارگرد اکتشافی مریخ (MRO)‌ ناسا شواهدی در خصوص کانی‌های رسی غنی از آلومینیوم در منطقه‌ای موسوم به Matijevic Hill را شناسایی کرد؛ این نوع خاک رس معمولا در مناطقی با اسیدیته خنثی آب یافت می‌شود.

برای ادامه تحقیقات، مریخ‌نورد فرصت بررسی ساختار قدیمی‌ترین سنگ‌های این منطقه را آغاز کرد؛ قدمت برخی از این سنگ‌ها به دوره Noachian – دوره نخست حیات مریخ با میزان بالای برخوردهای شهاب‌سنگی و سیارکی – در چهار میلیارد سال قبل باز می‌گردد.

این سنگ‌های غنی از رس دارای شکستگی‌های متعددی هستند که احتمالا در اثر جریان داشتن آب با اسیدیته خنثی در چند میلیون سال قبل ایجاد شده‌اند.

«ری آرویدسون» از محققان دانشگاه واشنگتن و سرپرست تیم مأموریت فرصت تأکید می‌کند: این شرایط آبی احتمالا بمدت چند صد میلیون سال در مریخ باستانی وجود داشت که میزبانی از حیات میکروبی در این بازه زمانی را امکانپذیر می‌کند.

نتایج این تحقیقات در مجله Science منتشر شده است.

بررسی سنگ‌هایی با قدمت چهار میلیارد ساله توسط مریخ‌نورد فرصت

بررسی سنگ‌هایی با قدمت چهار میلیارد ساله توسط مریخ‌نورد فرصت
بررسی سنگ‌هایی با قدمت چهار میلیارد ساله توسط مریخ‌نورد فرصت
بررسی سنگ‌هایی با قدمت چهار میلیارد ساله توسط مریخ‌نورد فرصت


تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399برچسب:, | 8:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 قابلیت جدید جی‌میل با وجود عجیب بودن قطعا جالب خواهد بود. سرویس ایمیل گوگل به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون دانلود ایمیل‌ها آن‌ها را به ایمیل خود پیوست کند. فقط کافی است یک یا چند ایمیل را در پنجره‌ی Compose بکشید و رها کنید تا همه‌چیز تکمیل شود. از طرف دیگر، می‌توان یک یا چند ایمیل را از نمای مکالمه انتخاب کرده و با استفاده از منو‌ی سه‌نقطه و دکمه‌ی «Forward as attachment» آن‌ها را پیوست کرد.


قابلیت پیوست ایمیل به چیمیلقابلیت مذکور کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما ظاهرا شرایطی وجود دارد که پیوست کردن ایمیل‌ها توجیه بیشتری نسبت به فوروارد جداگانه‌ی آن‌ها دارد. مثلا فرض کنید شخصی بخواهد چندین پیام مرتبط با یک موضوع خاص را فوروارد کند. اگر ایمیلی پیوست شود کل نمای مکالمه (و انباشت) آن حفظ خواهد شد؛ به همین دلیل دنبال کردن آن برای شخص ثالث راحت‌تر از ارسال بخش‌های پیام به‌صورت تک‌به‌تک است.

ارسال ایمیل‌ها به‌صورت پیوست‌شده همچنین این امکان را به کاربر می‌دهد تا پیام خلاصه‌ای برای دریافت‌کنندگان خود بنویسد و ‌آن‌ها را برای آنچه قرار است مشاهده کنند، آماده کند. پیوست‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم در ایمیل دریافت‌کننده باز شوند؛ زیرا هر ایمیل پیوست‌شده به فایلی با پسوند «eml.» تبدیل می‌شود. می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید ایمیل پیوست کنید. وقتی روی پیوست کلیک می‌کنید، پنجره‌ی جدیدی باز خواهد شد.

قابلیت پیوست ایمیل از امروز تا ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) به مرحله‌ی اجرا در خواهد آمد که در این تاریخ همه باید این قابلیت را دریافت کرده باشند.



تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1398برچسب:, | 1:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 کم و بیش شنیده‌ایم که نوشابه‌هاى گازدار براى سلامتی زیان آور هستند، گرچه کمتر به این هشدار‌ها توجه می‌کنیم اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آن‌ها یا مزایایشان هم فکر کرده‌اید؟

جهان تاپسگلوب سایت استفاده‌های گوناگون و بعضاً عجیبی از «کوکاکولا» را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. به نوشته این سایت مهم‌ترین عناوین استفاده‌های گوناگون کوکاکولا بشرح زیر است:

۱. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوق‌عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

۲. اگر تکه‌ای از گوشت گاو را در یک ظرف محتوی کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید می‌شود!

۳. برای تمیز کردن چینی‌های بهداشتی، یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشوئید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه‌ها را خیلی قشنگ از سطوح چینی می‌زداید.

۴. برای برطرف‌کردن لکه‌های زنگ از سپر آب‌کرم کاری شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله‌شده آغشته به کوکاکولا بسائید و شاهد نتیجه مطلوب باشید.

۵. برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل، یک قوطی کوکاکولا را روی قطب‌ها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

۶. برای شل کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده، تکه‌ای پارچه که لحظاتی قبل در کوکاکولا خیس شده است را برای چند دقیقه بر روی پیچ و مهره قرار دهید.

۷. برای پختن گوشت ران آبدار، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماهی‌تابه خالی کنید، گوشت را لای کاغذ آلومینیوم بپیچید و داخل ماهی‌تابه بپزید. سی دقیقه قبل از اتمام پخت، کاغذ آلومینیوم را باز کنید، و آب گوشت را با کوکاکولای داخل ماهی‌تابه مخلوط کنید تا سس قهوه‌ای رنگ عالی‌ای به دست آید.

۸. برای پاک کردن چربی از لباس‌ها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین‌لباسشویی پر از لباسهای چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه‌های چربی کمک شایانی می‌کند.

۹. کوکاکولا همچنین بخار آب را از روی شیشه جلوی اتومبیل تمیز می‌کند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest در شمال ایالات متحده آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوی اتومبیل از بیرون بخار می‌کند که با برف‌پاک‌کن پاک نمی‌شود.

۱۰. ماده موثر کوکاکولا اسید فسفریک با pH برابر ۲٫ ۸ است. اسید فسفریک، ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل می‌کند. همچنین کلسیم را از استخوان‌ها می‌زداید و عامل اصلی افزایش روز‌افزون پوکی استخوان است.

۱۱. برای حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده)، کامیونهای حامل باید از علامتهای ویژه «مواد خطرناک» که برای حمل مواد به ‌شدت خوردنده در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

۱۲. توزیع‌کنندگان اصلی کوکاکولا بیش از ۲۰ سال است که از کوکاکولا برای تمیز کردن موتور کامیونهای خود استفاده می‌کنند.



تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1398برچسب:, | 8:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 

کاربران برنامه your phone در ویندوز ۱۰ از این پس قادر خواهند بود با اتصال گوشی اندرویدی خود به رایانه، با دوستان و مخاطبان موردنظر خود تماس برقرار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مایکروسافت شرکت توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز به تازگی اعلام کرده است که کاربران در جدیدترین نسخه از این سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ قادر خواهند بود از این پس تماس تلفنی نیز برقرار کنند.

برنامه Your Phone مبتنی بر ویندوز ۱۰ در جدیدترین به روزرسانی خود برای کاربران رایانه امکان برقراری تماس تلفنی را برقرار کرده است تا آنها بتوانند با مخاطبان و دوستان موردنظر خود گوشی های هوشمند اندرویدی خود را به طور مستقیم به رایانه شخصی خود متصل کنند و از آن طریق تماس تلفنی و صوتی با سایر کاربران برقرار کنند.

بر اساس گزارش وب سایت wincentral، این برنامه پیشتر نیز امکان همگام‌سازی پیام‌های متنی و اعلان‌ها و عکس‌ها را از گوشی اندرویدی با کامپیوتر شخصی ویندوز ۱۰ برای کاربران فراهم کرده بود و حالا نیز با افزودن یک قابلیت جدید و کاربردی دیگر قصد دارد نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران رایانه را به سمت و سوی خود جلب کند.

علاقمندان برای دریافت و استفاده از این قابلیت جدید و کاربردی تنها کافیست برنامه Your Phone را از فروشگاه آنلاین و اینترنتی مایکروسافت استور دانلود و بر روی رایانه شخصی خود نصب کنند. در صورتی هم که این برنامه را بر روی سیستم خود دارند، باید توجه داشته باشند که آخرین آپدیت و به روزرسانی آن را دریافت کرده باشند تا بتوانند از این قابلیت جدید بهره مند شوند. همچنین طبق گفته های شرکت توسعه دهنده آن، سیستم عامل اندروید گوشی های هوشمند کاربران نیز باید نسخه ۷ و بالاتر از آن باشند.

منبع: ایسنا



تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1398برچسب:, | 16:23 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 کی‌بورد رایانه ما مملو از دکمه‌هایی است که بعضا از کاربرد ترکیبی آن ها بویژه ترکیب شدنشان با کلید Ctrl بی اطلاعیم و از این رو خبرگزاری میزان در این مطلب قصد دارد تا شما را کمی بیشتر با این دکمه جادویی و کاربردهای آن آشنا کند.

از کاربرد‌های جادویی کلید کنترل Ctrl کی‌بورد کامپیوترتان چه می‌دانید؟!

کلید Ctrl 

کلید کنترل Ctrl ( Control key) یا کلید مهار کلیدی است که به تنهایی کاربردی ندارد و همراه با دیگر کلید‌ها استفاده می‌شود.

بعنوان مثال "Delete+Alt+Ctrl" که برای راه‌اندازی مجدد رایانه یا در محیط ویندوز برای فراخوانی مدیر کار ویندوز به کار می‌رود و کلید کنترل عملکردی مشابه کلید شیفت ⇧ Shift دارد.

این کلید غالباً در دو بخش راست پایین و چپ پایین در کنار کلید‌های ویندوز، آلت و پایین کلید شیفت قرار دارد؛ و با Ctrl مشخص می‌شود، اما گاهی اوقات با Ctrltrol یا Ctl نیز مشخص می‌شود.

کلید کنترل اگر با کلید‌های دیگر به کار رود استفاده‌های متفاوت و جالبی دارد، که این باعث میشود سرعت عملمان بالا برود.

کاربرد‌های کلید Control

معمولا از این کلید در برنامه‌ها و واسط‌های کاربری مختلف و در ترکیب‌های متعددی برای انجام سریع اعمال پرکاربرد استفاده می‌شود.

از جمله رایج‌ترین این ترکیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد (توجه داشته باشید ترکیب Ctrl + A به معنای پایین نگه داشتن کلید Ctrl و سپس فشار دادن کلید A است درحالیکه کلید Ctrl همچنان در وضعیت فشرده شده قرار دارد):

  1. Ctrl + A: برای انتخاب تمام اشیا یا کل متن
  2. Ctrl + B: برای ضخیم کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  3. Ctrl + I: برای کج کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  4. Ctrl + U: برای زیرخط دار کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  5. Ctrl + C: برای نسخه برداری (Copy) شی یا متن انتخاب شده
  6. Ctrl + X: برای برش (Cut) شی یا متن انتخاب شده
  7. Ctrl + V: برای الصاق (Paste) شی یا متن کپی شده و کات شده
  8. Ctrl + F: برای باز کردن بخش جستجو در بسیاری از نرم افزار‌ها
  9. Ctrl + H: برای باز کردن بخش جایگزینی (Replace) در ویرایشگر‌های متنی و نمایش تاریخچه (History) در مرورگر‌های وب
  10. Ctrl + N: برای باز کردن پنجره یا ایجاد سند جدید
  11. Ctrl + O: برای نمایش پنجره Open
  12. Ctrl + S: برای ذخیره کردن سند
  13. Ctrl + P: برای چاپ
  14. Ctrl + T: برای باز کردن زبانه جدید در مرورگر‌های وب
  15. Ctrl + Y: برای Redo
  16. Ctrl + Z: برای Undo
  17. Ctrl + Backspace: برای حذف واژه قبل از کرسر متنی
  18. Ctrl + Delete: برای حذف واژه پس از کرسر متنی
  19. Ctrl + Left: برای جابجایی کرسر متنی به واژه سمت چپ
  20. Ctrl + Right: برای جابجایی کرسر متنی به واژه سمت راست
  21. Ctrl + Alt + Delete: برای باز کردن Task Manager و دسترسی به صفحه تنظیمات امنیتی و …

از کاربرد‌های جادویی کلید کنترل Ctrl کی‌بورد کامپیوترتان چه می‌دانید؟!

کلید Ctrl در صفحه کلید‌های اپل

کلیدی به نام Command با نماد ⌘ در صفحه کلید رایانه‌های اپل، وجود دارد که در بسیاری از موارد، عملکرد آن مشابه با کلید کنترل در رایانه‌های معمولی است و با ترکیب کلید‌های دیگر برای انجام اعمال مختلف در رایانه‌های اپل به کار می‌رود.

مکینتاش‌ها هم یک کلید Control دارند که عملکرد متفاوتی با این کلید در کیبورد‌های معمولی دارد. در واقع ماوس‌های اولیه اپل تنها یک کلید داشتند که با گسترش واسط کاربری و ظهور منو‌های زمینه‌ای، کاربران می‌توانستند از کلید Control به عنوان یک کلید تغییر دهنده همراه با کلید ماوس برای دسترسی به منوی زمینه‌ای (به جای راست کلیک کردن) استفاده کنند.



تاريخ : چهار شنبه 13 آذر 1398برچسب:, | 7:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 

اثرات مثبت بازی های رایانه ای : نمی توان خوبی های چنین بازی هایی را نادیده گرفت ؛ جون :

  1.  یادگیری را آسان و توجه کودکان را جلب می کنند . از این طریق است که کودکان امکان می یابند نقاشی ها و داستان هایی را خلق کنند . بعضی بازی ها نیز آنان را به تاریخ یا جغرافیا علاقه مند می کنند و مهارت هایی را به کودکان می آموزند.
  2.  آن ها را وارد دنیایی می کند که کنترلش در دست آن هاست .
  3.  باعث هماهنگی چشم و دست و پرورش عضلات ظریف کودک می شوند . بچه هایی که با رایانه کار می کنند ، نسبت به دیگر هم سالان خود عکس العمل سریع تری نشان می دهند . همچنین به کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری هایی چون « فلج مغزی» یا « نارسایی در تشخیص واژه ها » کمک می کنند .
  4.  برای معلولان و پر کردن اوقات فراغت آنان وسیله ای کمک آموشی محسوب می شوند .
  5.  مفاهیم و مبانی ریاضیات را با شکل های متنوع و به طور ساده به کودک آموزش می دهند .
  6.  به کودکان کمک می کنند مهارت هایی را تمرین کنند .

  اثرات منفی بازی های رایانه ای :

  •  آسیب های جسمانی 
  •  آسیب های روانی - تربیتی ( افزایش حس پرخاشگری - تنبل شدن ذهن - افت تحصیلی - )
  •  آسیب های جتماعی ( انزواطلبی - متزلزل شدن روابط خانواده )

 راه حل های پیشنهادی :

  1.  آشنایی والدین با بازی های رایانه ای و انتخاب ازی های متناسب با سن فرزندان
  2.  فرزندان باید یاد بگیرند از رایانه هم مانند دیگر وسایل زندگی به صورت متعادل استفاده کنند . لذا در ساعات معینی به کودکان اجازه ی انجام بازی های انه ای را بدهید. شاید دفعات اول آنان کمی مقاومت نشان دهند ، اما به مرور زمان به نظم در استفاده از رایانه عادت می کنند .
  3.  والدین زمان بیش تری را در کنار فرزندان خویش بگذرانند . هر قدر صمیمیت و ارتباط صحیح بین فرزندان و خانواده بیش تر باشد ، زمینه ی استفاده از بازی های غیراستاندارد کم تر می شود .
  4.  بهتر است پدر ومادرها گاهی در انجام بازی ها با کودکان همراه شوند . بازی های دسته جمعی می تواند به صمیمیت روابط خانواده و ایجاد رقابت سالم کمک کند .
  5.  در کنار استفاده از رایانه ، تحرک هم لازم است ، فرزندان را به ورزش های مناسب تشویق کنید .
  6.  ایجاد بازی های فکری ومعمایی از راه های رشد خلاقیت و نوآوری کودکان هستند ؛ بازی هایی که بیش تر سلول های مغزی را به کار وادار و فکر آنان را درگیر کنند . نرم افزارهای آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند .


تاريخ : دو شنبه 13 آبان 1398برچسب:, | 21:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 ناسا از کشف سنگ‌بناهای حیات در اقیانوس‌های انسلادوس خبر داد
کشف ترکیب‌های زیستی در اقیانوس‌های انسلادوس، قمر یخی زحل مقدمه‌ای برای کشف حیات فرازمینی در این قمر است.

دانشمندان موفق به کشف ابتدایی‌ترین عناصر سازنده‌ی حیات در انسلادوس، قمر زحل شدند. تحلیل جدید داده‌های ناسا از وجود ترکیب‌های زیستی در یخ‌فشان‌های پوسته‌ی انسلادوس خبر می‌دهند که از اقیانوس زیر سطح آن سرچشمه می‌گیرند.

یخ‌فشان‌های انسلادوس با حمل نیتروژن و اکسیژن نقشی حیاتی را در تولید آمینواسید ایفا می‌کنند؛ آمینواسیدها مولکول‌های پیچیده‌ای هستند که به‌عنوان بلوک‌های اصلی و سازنده‌ی پروتئین‌ها شناخته می‌شوند. بدون پروتئین‌ها وجود حیات روی زمین امکان‌پذیر نیست.

فرضیه‌ی وجود عناصر سازنده‌ی حیات در اقیانوس زیر سطح انسلادوس، مدت‌ها است که مطرح شده است. پژوهشگرها در گذشته هم موفق به کشف مولکول‌های زیستی در این قمر یخی شده‌اند اما این اولین‌بار است که این مولکول‌ها به شکل محلول در آب دیده می‌شوند. این کشف اهمیت زیادی دارد و به این معنی است که ترکیب‌های اعماق دریا دستخوش یک مجموعه واکنش‌های شیمیایی می‌شوند که در نهایت به تولید آمینواسید منجر می‌شود.

این یافته‌ها روز چهارشنبه در مجله‌ی MNRS منتشر شدند. به‌گفته‌ی فرانک پوستبرگ، یکی از مؤلفان این بررسی در نشستی مطبوعاتی:

براساس این پروژه اقیانوس انسلادوس از بلوک‌های سازنده‌ی واکنش‌پذیر با فراوانی بالا تشکیل شده و این در حکم چراغ سبزی برای بررسی سکونت‌پذیری انسلادوس است.

یخ فشان انسلادوس

در انسلادوس جریان‌های آب و یخ اقیانوس‌ از طریق شکاف‌های گرم در پوسته‌ی این قمر به داخل فضا پاشیده می‌شوند. دانشمندان با تحلیل داده‌های ناسا به بررسی ترکیب شیمیایی یخ‌فشان‌های یادشده پرداختند و به ترکیب‌های زیستی متعددی رسیدند که برخی از آن‌ها دربردارنده‌ی عنصر نیتروژن و برخی دیگر حاوی اکسیژن هستند.

ترکیب‌های زیستی به شکل محلول در آب اقیانوس زیر سطح انسلادوس کشف شده‌اند. سپس همراه‌با آب سطح تبخیر شده مجددا متراکم شده و به شکل پوسته‌ای یخی روی سطح این قمر را پوشانده‌اند. یخ‌فشان‌ها ترکیب‌هایی را در فضا پخش می‌کنند که کاوشگر کاسینی موفق به ثبت آن‌ها شد.

ترکیب‌های یادشده نشان می‌دهند انسلادوس برای تولید حیات، فرایند منحصربه‌فردی دارد. آب دریا در اعماق اقیانوس‌های زمین با ماگمایی که از شکاف‌های کف اقیانوس بیرون آمده است، ترکیب می‌شود. این واکنش منجر به تولید کانال‌های گرمابی می‌شود که دمای آن‌ها ممکن است حتی به ۳۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم برسد.

کانال‌ها، آب داغ سرشار از هیدروژن را به بیرون منتشر می‌کنند و زمینه‌ی لازم برای واکنش‌های شیمیایی و تبدیل ترکیب‌های زیستی به آمینواسید را فراهم می‌کنند. سپس آمینواسیدها می‌توانند برای تشکیل پروتئین روی یکدیگر انباشته شوند؛ پروتئین یکی از سنگ‌بناهای ضروری برای بازتولید اطلاعات ژنتیکی و تشکیل حیات است.

با این فرایند حیات می‌تواند بدون کمک و نیاز به نور خورشید به وجود آید. این فرایند اهمیت زیادی دارد زیرا سطح یخی انسلادوس به‌شدت بازتابی است و حتی اندک نور دریافتی را هم به داخل فضا منعکس می‌کند. به این ترتیب حیات احتمالی ممکن است در تاریکی شکل بگیرد. به اعتقاد دانشمندان، کانال‌های گرمابی زیر سطح اقیانوس‌های انسلادوس هم احتمالا عملکردی مشابه کانال‌های گرمابی زمین دارند. به‌گفته‌ی نوزیر خاواجا، سرپرست تیم پژوهشی آخرین اکتشافات انسلادوس:

در صورت فراهم بودن تمام شرایط، مولکول‌های اعماق اقیانوس انسلادوس می‌توانند در مسیر واکنش‌های شیمیایی مشابه با زمین قرار بگیرند. هنوز نمی‌دانیم آمینواسید برای حیات فرازمینی ضروری است یا خیر اما یافتن مولکول‌های تشکیل‌دهنده‌ی آمینواسید بخش مهمی از پازل حیات است.

ترکیب‌های زیستی به شکل محلول در آب در انسلادوس کشف شده‌اند

سال گذشته همین تیم اکتشافی براساس همین مجموعه داده‌ای موفق به کشف مولکول‌های زیستی مشابهی شد؛ اما این مولکول‌ها در آب قابل‌حل نبودند؛ به اعتقاد پژوهشگرها این مولکول‌های روی سطح اقیانوس انسلادوس قرار داشته‌اند. ترکیب‌های زیستی برای واکنش با کانال‌های گرمابی و تولید حیات باید در آب اقیانوس حل شوند. تاکنون دانشمندان هنوز مطمئن نشده‌اند که ترکیب‌های زیستی انسلادوس قادر به اجرای چنین فرآیندی هستند. به‌گفته‌ی جان هیلیر، یکی از مؤلفان این بررسی در نشستی مطبوعاتی:

ما در اینجا به بلوک‌های سازنده‌ی زیستی قابل‌حل و کوچک‌تری رسیده‌ایم. پیش‌شرط‌های احتمالی سازنده‌ی آمینواسید‌ها و دیگر مواد اولیه‌ی لازم برای حیات روی زمین.

داده‌های بیشتر از مأموریت کاسینی ناسا

داده‌هایی که دانشمندان برای رسیدن به یافته‌های این پژوهش استفاده کردند، از مأموریت کاسینی ناسا به دست آمده‌اند. این کاوشگر در سال ۱۹۹۷ پرتاب شد و ۱۳ سال زمان را صرف بررسی زحل و قمرهای آن کرد. مأموریت کاسینی در سپتامبر ۲۰۱۷ پس از تصمیم دانشمندان برای برخورد عمدی این کاوشگر به زحل به پایان رسید. هدف آن‌ها از این اقدام، جلوگیری از آلودگی محیط قمرهای انسلادوس یا تایتان با میکروب‌های زمینی بود.

کاسینی موفق به کشف اقیانوس آب شور انسلادوس در زیر سطح یخی این قمر شد و از یخ‌فشان‌های آن عکاسی کرد. این کاوشگر در سال ۲۰۰۸ به سمت این یخ‌فشان‌ها پرواز کرد و به جمع‌آوری داده درباره‌ی ترکیب آن‌ها پرداخت.

دانشمندان قصد دارند پژوهش روی داده‌های مأموریت کاسینی را ادامه دهند. ناسا همچنین قصد دارد کاوشگر دیگری را به تایتان، قمر زحل ارسال کند که به دلیل ترکیب‌های زیستی فراوان، مقصد بعدی جستجوی حیات فرازمینی است. این مأموریت با هلیکوپتری هسته‌ای به نام دراگن‌فلای در سال ۲۰۲۶ به مقصد تایتان آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود دراگن‌فلای در سال ۲۰۳۴ به تایتان برسد و به جستجوی علائم حیات روی این قمر بپردازد.



تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1398برچسب:, | 23:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

  • باید کاری کنید تا مطالعه از نظر کودک تجربه ای موفق و لذت بخش باشد . سعی کنید هر روز یا دست کم هفته ای چندبار برای کودکتان کتاب بخوانید و خود را به این کار عادت دهید . کتاب هایی انتخاب کنید که با سطح علایق کودکتان تناسب داشته باشد و ظاهر زیبا و تصاویر جذابی داشته باشند .
  •  اولین کتابه ای کودک باید کوتاه و فقط دارای چند صفحه باشند . همچنین باید حاوی تصاویر بزرگ با جزئیات اندک باشد .

 کتاب هایی انتخاب کنید که واژگان آن ها قابل فهم باشد . اگر درجوی آرام و راحت برای کودکتان کتاب بخوانید ، او لذت بیش تری خواهد برد .

  •  به کودکتان یاد بدهید از کتاب ها مواظبت کند ، آن ها را تمیز و مرتب نگه دارد ، و داخل آن ها خط نکشد . کتاب ها را در اتاق کودکتان روی قفسه های کوتاه بچینید ، این کار او را تشویق می کند که کتاب ها را مرور کند و از نظر بگذراند. ترتیبی اتخاذ کنید که همیشه کتاب های متنوعی دم دست وجود داشته باشد


تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397برچسب:, | 7:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 تدریس پزوهی ( درس پژوهی ) الگویی ژاپنی برای بهبود و بهسازی فرایند آموزش و یادگیری در کف کلاس درس است و توجه به این ایده در چندسال اخیر در ایران موجب استقبال معلمان ، مدیران و مربیان تربیتی شده است ، ولی این نگرانی وجود دارد که نکند ، این هم مثل اقدام پژوهی دچار انحراف از هدف شود ! اگرچه هردو ( تدریس پژوهی و اقدام پژوهی ) می توانند به توسعه ی توانمندی های حرفه ای معلمان و بهسازی و نوسازی روش ومنش معلمی کمک بسزایی کنند ، ولی اتفاقات پیش رو ، نشانگر آن است که با بخش نامه و تأکیداتی که می شود ، درس پژوهی فقط به طرحی برای گرفتن امتیاز و جشنواره ی تدریس تبدیل شده است !

تدریس پژوهی ( تدریس کاوی ) باید به وسیله ی معلم و برای بهبود معلمی در کفِ کلاس درس انجام شود . در واقع می توان گفت ، درس پژوهی الگویی روشمند ، هدفمند، نظام مند ، فرایند محور و کلاس مدار برای پژوهش در کلاس درس است که معلمان را ترغیب می کند به مطالعه ی تدریس بپردازند . معلمان در این شیوه همکار خود را به کلاس خود فرا می خوانند و درِ کلاسِ خود را به روی دیگر معلمان می گشایند تا رفتارهای کلاسی ، شیوه ی تدریس و کفت و گوهای خود را در آیینه ی دوست ببینند . به بیان دیگر ، معلم دیگری به کلاس درس همکارش دعوت می شود تا رفتارهای معلمی او را مشاهده ، مطالعه ، مقایسه و بازاندیشی کند.  

 

 

 

 

 

 

درس پژوهی ، پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس است . این الگو را با عنوان مطالعه ی درس و «پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس » ، برای اولین بار دکر سرکار آرانی ( 1378) در ایران مطرح و مورد توجه قرار داد. این الگوی اثربخش بهسازی آموزش و یادگیری می تواند در نظام آموزشی و آموزش و یدگیری معلمان کشور تحولی ایجاد کند . به نظر می رسد ، اگر آموزش و پرورش برای ارتقای کیفی مدرسه و تحول در فرهنگ آموزش ، فرهنگ مدرسه و فرهنگ کلاس و درس عزم جدی دارد ، باید به روش تدریس کاوی جدی توجه کند . الگوی درس پژوهی کاری زمان بر ، فرایندمحور و دیربازده ، ولی اثربخش است.

 تدریس پژوهی می خواهد معلمان را به « گفت و گو » ، جست و جو ، مباحثه ، مذاکره و نقد وبررسی تمامی فعالیت های آموزش و یادگیری در کلاس درس علاقه مند کند . شای شوق یادگیری در خود ودانش آموزان افزایش یابد .

 تدریس پژوهی در واقع بازاندیشی عمل تدریس و تحقیق درباره ی تدریس وعلمی است .




تاريخ : یک شنبه 23 دی 1397برچسب:, | 1:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

کبد نقش کلیدی در سلامت ما ایفا می‌کند و پالایش مواد مغذی موجود در غذاهای مصرفی، حذف مواد زائد سمی باقی مانده از این فرایند را بر عهده دارد.

با این غذاها کبد خود را پاک کنید + اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کبد اندامی با قابلیت انجام وظایف مختلف است که می‌تواند خون را تمیز نگه دارد و همچنین به سوخت و ساز بدن و افزایش قدرت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

همچنین این اندام مسئولیت پالایش مواد مغذی موجود در غذاهای مصرفی و پخش آن‌ها در سراسر بدن از طریق جریان خون و سپس حذف مواد زائد سمیباقی مانده از این فرایند را بر عهده دارد.

بدون تردید کبد نقشی کلیدی در سلامت افراد ایجاد می‌کند و زمانی که این اندام درست کار نکند احتمال تجربه علائمی نظیر خستگی، ضعف و مشکلات گوارشی افزایش پیدا می‌کند.

باید به این نکته اشاره داشت که مشکلات کبدی تنها در افرادی که الکل مصرف می‌کنند، رخ نمی‌دهد؛ امکان مواجهه افرادی با رژیم غذایی ضعیف، استرس شدید و افرادی که در معرض آلودگی هوا و سموم محیطی قرار دارند، با مشکلات کبدی وجود دارد؛ از این رو پاکسازی کبدمی‌تواند در بازگشت اندام‌هایی که در اثر این بیماری فعالیت خود را از دست داده‌اند، نقش کلیدی داشته باشد.

علائم عملکرد نادرست کبد

وقتی کبد مجبور شود بیش از ظرفیت خود به فعالیت بپردازد امکان بروز مشکل در آنها افزایش می‌یابد پس اگر با یکی از علائم زیر مواجه هستید باید این زنگ خطرها را جدی بگیرید و به پاکسازی کبدتان بپردازید.

نفخ و یبوست: زمانی که کبد با فشار مضاعف برای رسیدگی به رژیم غذایی ضعیف، داروهای تجویزی یا سموم محیطی ورودی به بدن مواجه شود، این شرایط می‌تواند بر گوارش شما تأثیر گذار باشد.

به خاطر داشته باشید که کبد مانند مرکز کنترل گوارش بدن عمل می‌کند و زمانی که آهنگ فعالیت آن کند شده یا آسیب می‌بیند، با علائم گوارشی مانند نفخ و یبوست مواجه خواهید شد.

خستگی: احساس خستگی بین افرادی که با آسیب کبدی مواجه هستند شایعه است پژوهش‌ها نشان داده است که این شرایط به دلیل ایجاد تغییراتی در انتقال تکانه‌های عصبی درمغز رخ می‌دهد و زمانی که مواد سمی به واسطه عملکرد ناقص کبد در خون افزایش می‌یابند شما ممکن است برخی مشکلات شناختی مانند سردرگمی و تغییرات خلق و خو را تجربه کنید.

ادرار تیره و پوست زرد: بیماری زردی که موجب تغییر پوست به زرد و تیره شدن ادرار می‌شود، زمانی رخ می دهد که سطوح بسیار بالای بیلی‌ روبین در جریان خون وجود دارد که ممکن است در نتیجه عملکرد نادرست سلو‌ل‌های کبدی شکل گرفته باشد زمانی که کبد نمی‌تواند سلول‌های خون را متابولیسم کند این شرایط موجب افزایش بیلی روبین می‌شود که در نهایت ابتلا به بیمای زردی را در پی دارد.

اختلالات هورمونی: کبد مسئولیت تجزیه و حذف هورمون‌های اضافی را بر عهده دارد که به تعادل هورمون‌های موجود در بدن شما کمک می‌کند اما زمانی که کبد عملکرد درست خود را ارائه نمی‌دهد، احتمال مواجه با اختلالات هورمونی افزایش می‌یابد که می‌تواند به مشکلات سلامت و نوسانات خلقی، کلسترول بالا و قاعدگی نامنظم منجر شود.

شما می‌توانید با روش‌هایی که در زیر آماده است کبد خود را از هر گونه مواد سمی و اضافی پاک کنید.

با این غذاها کبد خود را پاک کنید + اینفوگرافی



تاريخ : جمعه 4 آبان 1397برچسب:, | 8:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

مسئولیت پذیر شدن دانش آموزان باید :

  • شکست ها خوب معنا شود .
  •  به عزت نفس آن ها توجه شود و اعتماد به نفس به آن ها تزریق شود .
  •  بدون دستور ، نصیحت و توهین وتحقیر ، مسئولیت ابلاغ شود .
  •  برخورد ، نرم و نافذ و قاطعانه باشد .
  •  به نظرات آن ها در قبال مسئولیت هایشان احترام گذاشته شود و خوب شنیده شود .
  •  برای واگذاری مسئولیت ها ، خود آن ها ، مشارکت داده شند .
  •  به آن ها از نگرش های دیگران در مورد مسئولیت آگاهی داده شود .
  •  برای نهادینه شدن مسئولیت ها ، صبوری و حوصله صرف شود .

مسئولیت ها باید :

  • با عدالت تقسیم شوند .
  •  متناسب باشد .
  •  مستمر وپایدار ادامه داشته باشد .
  •  برپایه ی ویژگی های شخصیتی و اجتماعی باشدباشد .
  •  با امور خوشایند و تفریحی آغاز شوند.
  •  بدون انتظارات بالا باشد .
  •  در پی اختیاراتی واگذار شوند.
  •  صرفاً به دید وظیفه انجام نشوند .
  •  توسط گروه های خودگردان دانش آموزی پیگیری شوند .
  •  با بازخورد مناسب همراه باشد .
  •  



تاريخ : یک شنبه 25 شهريور 1397برچسب:, | 7:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 الفبای زندگی ...!

 

 

الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها

ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم

پ: پویایی برای پیوستن به خروش حیات

ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها

ث: ثبات برای ایستادن در برابر باز دارنده ها

ج: جسارت برای ادامه زیستن

چ: چاره اندیشی برای یافتن راهی در گرداب اشتباه

ح: حق شناسی برای تزكیه نفس

خ: خودداری برای تمرین استقامت

د: دور اندیشی برای تحول تاریخ

ذ: ذكر گویی برای اخلاص عمل

ر: رضایت مندی برای احساس شعف

ز: زیركی برای مغتنم شمردن دم ها

ژ: ژرف بینی برای شكافتن عمق درد ها

س: سخاوت برای گشایش كار ها

ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج

ص: صداقت برای بقای دوستی

ض: ضمانت برای پایبندی به عهد

ط: طاقت برای تحمل شكست

ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف

ع: عطوفت برای غنچه نشكفته باورها

غ: غیرت برای بقای انسانیت

ف: فداكاری برای قلب های درد مند

ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل

ك: كرامت برای نگاهی از سر عشق

گ: گذشت برای پالایش احساس

ل: لیاقت برای تحقق امید ها

م: محبت برای نگاه معصوم یك كودك

ن: نكته بینی برای دیدن نادیده ها

و: واقع گرایی برای دستیابی به كنه هستی

هـ: هدفمندی برای تبلور خواسته ها

ی: یك رنگی برای گریز از تجربه دردهای مشترک



تاريخ : پنج شنبه 25 مرداد 1397برچسب:, | 10:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

آیا یک فرازمینی صحبت می کند؟ آیا این نامه ای از یک فرازمینی است؟

  • ·        مقدمه مترجم

«این متن ترجمه فارسی «نامه‍ای از یک فرازمینی» است. این نامه طولانی برای بار اول به زبان فرانسه نوشته شده و سپس به انگلیسی ترجمه گردیده است. یکی از وب سایت های اینترنتی شرحی نیز بر آن نوشته که ابتدا ترجمه آن را قرار داده ام و سپس متن فارسی نامه، و در پایان متن انگلیسی نامه و منبع وب سایتی که از روی آن برداشته شده است؛ در ترجمه نامه با توجه به قابلیت های زبان فارسی سعی شده تا کمترین تغییر در انشای نامه داده شود. هدف از ترجمه آن به فارسی انتشار آن بین کاربران فارسی زبان دنیاست و بازنشر نسخه فارسی آن هیچ محدودیتی ندارد بلکه مورد طبع مترجم است، فقط تنها درخواستی که دارم این است که متن آن را به شکل ناقص منتشر نکرده و آن را به صورت کامل در وب سایت خود قرار دهید. امیدوارم خوانندگان آن به اشکالات انشایی و ترجمه با دیده اغماض بنگرند، با احترام»

 

  • مقدمه وب سایتی که نامه از روی آن برداشته شده است:

این نامه به صفحه سیستم ‍مدیریت پرونده MUFON با فرستنده‍ای از می سی سی پی پست شده است:

این نامه‍ای از فرازمینی به زمین است: آیا می‍خواهید خودمان را نشان دهیم؟

این نامه بلند به انسان زمینی بدون آدرسی برای پاسخگویی است.

 

شما میتوانید به اعتبار این نامه شک کنید ولی هر چه باشد ارزش دیدن را دارد

همه آنچه می‍توانم بگویم این است که به یک ایده خوب می‍ماند، منسجم بوده و با مهارت و در سطح بالایی از هوش و بلوغ نوشته شده است.

این نامه دارای مضامین قومیتی نیست و نویسنده درک بسیار خوبی از زبان و فیزیولوژی انسان دارد، اگرچه لحظاتی وجود دارند که گرامر با آنچه ما می‍شناسیم تفاوت دارد و تعدادی خطای زبانی نیز در آن دیده می‍شود.

 

هر کس این نامه را در فضای اینترنت منشر نموده این نظر را نیز گذاشته است

من آن را به شما نیز ارسال می‍دارم زیرا ممکن است واقعیت داشته باشد.

ادعای اصلی این نامه این است که تمدن انسانی در یک سقوط آزاد غیر قابل کنترل قرار گرفته که از درون در حال متلاشی شدن است و نمی‍تواند از طریق نظام های اجتماعی موجود درست شود.

پیشنهاد اصلی نامه این است که ظهور جمعی فرازمینی‍ها در آسمان کره زمین قادر است انسان را در راه پرده برداشتن از فریب و نیرنگ یاری سازد، بسیاری از مسایل و معماهای هستی را سر و سامان دهد، و یک مجذوب کننده فراهم نماید تا ذهنیت‍های مثبت را از درون گرداب مرگ جامعه بیرون کشیده وآنها را قادر سازد تا بر مرحله بعدی تکامل، تمرکز خود را آغاز نمایند.

پرسش اصلی در متن نامه این است که آیا شما می‍خواهید فرازمینی‍ها خود را نشان دهند.

 

فرازمینی در نامه چه خواستهای دارد؟

تماس با فرازمینیها به نسل انسان کمک خواهد کرد

فرازمینی اظهار می‍دارد که تماس مستقیم و مقداری کمک فرهنگی، ابزاری را برای غلبه بر سدهای اصلی موجود در جامعه انسانی و تکامل فرهنگی در اختیار قرار خواهد داد.

 

مردم زمین بهتر است از برقراری تماس حمایت کرده و خود را برای آن آماده سازند

فرازمینی می‍گوید که برای برقراری چنین تماسی زمینه‍های روحی ـ احساسی باید فراهم گردند. در پیرامون کره زمین، رضایت و خواست برای وقوع چنین تماسی باید ایجاد شود، و انسان های کمتری واکنش همراه با ترس از خود نشان دهند.

 

اگر شما تماس با فرازمینی را تایید نمایید ذهن شما پیام را به وی خواهد رساند

فرازمینی اظهار می‍کند که تنها یک پاسخ تله پاتیکِ با تمرکز داده شده، از سوی هر خواننده برای کمک به فرازمینی در دستیابی به نتیجه نهایی در اینکه این امر باید انجام گیرد یا خیر کافی خواهد بود.

 

به نظر میرسد این اولین پیام از سوی فرازمینی باشد و درخواست آن این است که به شکلی جهانی منتشر گردد

علیرغم اینکه در این زمان اینترنت به ضریب نفوذ بالایی در جهان دست یافته، فرازمینی می‍خواهد که این نامه، اولین ارتباط جمعی وی، به شکلی جهانی ترجمه شده و در گستره کره زمین انتشار یابد.

فردی که آن را بر روی اینترنت قرار داده با گفتن این جملات متن خود را به پایان می‍رساند:

این متن نامه است.

من در این نامه تغییری نداده‍ام.

تصمیم گیری با خودتان است.

 

  • ·        متن نامه

جهان را تغییر دهید! «تصمیم بگیرید آیا ما باید خودمان را نشان دهیم!»

هر شخصی این پیام ترجمه شده را به شما رسانده است مهم نبوده، و باید در ذهن شما ناشناس بماند.

آنچه شما با این پیام انجام می‍‍دهید مهم است!

هر یک از شما دوست دارید اراده آزاد خود را به کار ببندید و شادی را تجربه نمائید.

اینها خصوصیاتی هستند که به ما نشان داده شدند و اکنون ما به آنها دسترسی داریم.

اراده آزاد شما به میزان شناختی که از قدرت خودتان دارید بستگی دارد.

شادکامی‍ای که شما در خود احساس می‍کنید به محبتی که می‍دهید و دریافت می‍کنید وابسته است.

مانند همه تمدن‍های هوشیار در این مرحله از پیشرفت، شما نیز ممکن است خودتان را بر روی سیاره‍تان تنها احساس کنید. این عقیده شما را در مورد سرنوشت‍تان مطمئن می سازد.

در صورتیکه شما هنوز در لبه یک تحول بزرگ قرار دارید که تنها تعداد کمی از آن آگاه هستند.

ما در مورد اصلاح آینده‍تان مسئولیتی نخواهیم داشت، اگر شما تمایلی به آن نداشته باشید.

این پیام را همانند یک انتخابات جهانی در نظر بگیرید.

و به پاسخ‍تان مانند یک رأی نگاه کنید.

 

ما چه کسی هستیم؟

نه دانشمندان و نه نمایندگان مذهبی شما هیچ یک، در مورد پدیده‍های مبهم سماوی که بشر در طی هزاران سال مشاهده نموده با قاطعیت سخن نمی‍گویند.

کسی که برای دانستن حقیقت گام بر می‍دارد، باید بدون فیلتر اعتقاداتش با آن برخورد نماید، هرچه هم این عقاید برای وی قابل احترام باشند.

تعدادی از پژوهشگران ناشناس از میان شما که تعدادشان روز به روز بیشتر می‍شود در حال کاوش مسیرهایی جدید در دانش بوده و بسیار به واقعیت نزدیک شده‍اند.

امروز، تمدن شما با دریایی از اطلاعات غرق گشته که تنها بخشی کوچک از آن، قسمتی که کمترین آشفتگی را ایجاد می‍کند، به شکل وسیعی انتشار یافته است.

آنچه در تاریخ گذشته شما خنده دار و نامحتمل به نظر می‍آمد، به ویژه در پنجاه سال گذشته اغلب ممکن گشته و سپس به آن پی برده شده است.

آگاه باشید که آینده حتی بیش از این نیز شگفت انگیز خواهد بود. شما همانگونه که بهترین‍ها را می یابید بدترین‍ها را نیز کشف خواهید کرد.

مانند میلیاردها موجود دیگر در این کهکشان، ما نیز مخلوقاتی هوشیار هستیم که برخی افراد به آنها «فرازمینی» می‍گویند، اگرچه واقعیت بسیار ظریف تر از این است.

هیچ تفاوت پایه ای مابین ما و شما وجود ندارد، به غیر از آنچه در مراحل خاصی از تکامل تجربه نموده‍ایم. شبیه هر ساختار سازمانی دیگر، در روابط درونی ما نیز سلسله مراتب وجود دارد.

سلسله مراتبِ متعلق به ما بر پایه دانش چندین تمدن بنا نهاده شده است.

با موافقت همین سلسله مراتب است که ما به سوی شما آمده‍ایم.

مانند بیشتر شما، ما نیز در جستجوی وجود مطلق هستیم.

بنابراین ما آنچه به آنها خدایان یا الهه ها گفته می‍شود نبوده، بلکه عملا همانندهای شما در اتحادیه کیهانی هستیم.

ما از لحاظ فیزیکی، تا حدودی با شما تفاوت داریم ولی بیشتر ما دارای ظاهری انسانی هستیم.

موجودیت ما یک واقعیت است ولی بیشتر شما هنوز آن را درک نمی‍کنید.

ما صرفا موجودات قابل رصد نیستیم، ما همانند شما مخلوقاتی دارای وجدان هستیم.

شما موفق به درک ما نیستید برای اینکه ما بیشتر اوقات برای حواس و تجهیزات اندازه گیری شما نامرئی هستیم. ما در این برهه از تاریخ می خواهیم این خلاء را پر کنیم.

ما به این تصمیم جمعی رسیدیم ولی فقط این، کافی نیست.

ما به تصمیم شما احتیاج داریم.

از طریق این پیام، شما گیرندگان این تصمیم خواهید شد!

شما به طور شخصی.

ما بر روی زمین نماینده ای که قادر باشد در این تصمیم شما را یاری کند نداریم.

 

چرا ما قابل مشاهده نیستیم؟

در دوره های خاصی از تکامل، «تمدن های انسانی» موجود در کیهان به گونه جدیدی از علم دست یافتند که فراتر از کنترل مرئی ماده بود. مادی سازی و غیر مادی سازی ساخت یافته، جزئی از این علوم هستند.

این همان چیزیست که تمدن شما در تعداد کمی از آزمایشگاه‍های خود در همکاری نزدیک با موجودات فرازمینی دیگر به آن دست یافته است و این همکاری ها به بهای مصالحه های پرمخاطره‍ای بوده است که عمدا توسط بعضی از رهبران شما پنهان نگاه داشته می‍شوند.

جدای از اشیا یا پدیده‍های هوایی و فضایی که توسط جامعه علمی شما شناخته شده است، و به آنها لقب یوفو می‍دهید، در اصل سفینه های فضایی چند بعدی دیگری نیز ساخته شده‍اند که از این توانایی ها استفاده می‍کنند.

بسیاری از انسان ها با این سفینه‍ها تماس دیداری، شنیداری، لمسی یا ذهنی داشته‍اند، که بعضی از آنها تحت تأثیر نیروهای مرموزی هستند که بر شما کنترل دارند.

علت کمبود مشاهدات شما به دلیل برتری‍های قابل توجهی است که این سفینه‍ها در وضعیت غیر مادی از آن بهره می‍برند. وقتی شما قادر به مشاهده آنها نیستید، نمی توانید معتقد به وجود آنها نیز باشید.

ما کاملا این را درک می‍کنیم.

اغلب این مشاهدات بر پایه یک تماس فردی است و هدف آن برقراری ارتباط ذهنی بوده و نه اصلاح یک سیستم سازمان یافته. این تماس ها از جانب مخلوقاتی که شما را احاطه کرده‍اند انجام می‍گیرد ولی به دلایل و نتایج بسیار مختلف.

اراده موجودات چند بعدیِ منفی که در سایه حکومت عده معدودی از انسان‍ها، می‍خواهند در تمرین قدرت نقشی بازی کنند، بر این استوار است تا موجودیت و سلطه‍شان را مخفی نگاه دارند.

از طرفی خواست ما بر اراده آزاد انسان استوار است به گونه ای که مردم می‍توانند امورات شخصی خود را طوری مدیریت کنند که به شکل مستقل به بلوغ تکنیکی و روحی برسند.

ورود نوع بشر به خانواده تمدن کیهانی به شدت برای ما مطلوب است.

ما قادریم در روشنی روز ظاهر گشته و به شما در رسیدن به این اتحاد کمک نماییم.

ما این کار را تا کنون انجام نداده‍ایم؛ از آنجاییکه عده بسیار کمی از شما عمیقا خواستار آن بوده‍اید، به دلیل بی خبری، بی تفاوتی یا ترس، و به علت اینکه ضروری بودن این امر آن را توجیه نکرده است.

بسیاری از افرادی که در مورد ظاهر شدن ما مطالعه می‍کنند نورهای دیده شده در شب را می‍شمارند بدون اینکه راه را روشن کنند.

زمانی که صحبت از موجودات هوشمند است آنها تنها از دید اشیا به این موضوع می‍نگرند.

 

شما چه کسانی هستید؟

شما فرزندان نسل‍های متعددی هستید که در طول زمان بوسیله همکاری‍های متقابل یکدیگر پیشرفت نموده‍اند.

همین اصول برای تمدن‍های روی کره زمین نیز صادق است.

هدف شما اتحاد در جهت این اصول است تا یک پروژه مشترک را به انجام برسانید.

به نظر می‍رسد ظاهر فرهنگ های شما موجب جدا ماندن شما می‍گردد برای اینکه آن را به جای وجود عمیق‍تر خود جایگزین نموده‍اید. اکنون ظاهر مهم تر از ماهیت طبیعت ظریف شماست.

برای قدرت‍های در صحنه این ترویج ظاهر موجب ایجاد استحکاماتی در برابر هر گونه خطر می‍شود.

شما فرا خوانده می‍شوید تا بر ظاهر غلبه نمایید در حالیکه همچنان برای غنی بودن و زیبایی‍اش به آن احترام می‍گذارید.

درک ماهیت ظاهر موجب می‍شود که تمام انسان‍ها را با گوناگونی هایشان دوست داشته باشیم.

صلح به این معنی نیست که جنگ نکنیم، صلح یعنی شما تبدیل به آنچه در واقعیت هستید بشوید: که همان مفهوم «برادری» است.

برای فهمیدن این موضوع باید گفت، تعداد راه حل‍ هایی که در دسترس‍تان هستند در حال کاهش است. یکی از آنها تماس با تمدنی دیگر است که تصویری از آنچه خود در واقعیت هستید منعکس خواهد نمود.

 

موقعیت شما چگونه است؟

به جز در موارد نادر، مداخله‍های ما همیشه تاثیرات ناچیزی بر روی توانایی شما جهت اتخاذ تصمیمات جمعی و فردی در مورد آینده‍تان داشته است.

دانش ما در زمینه مکانیزم عمیق فیزیولوژیک شما ما را وادار به این امر نموده است. ما به این نتیجه رسیدیم که هر چه سطح آگاهی موجودی از خود و پیرامونش افزایش یابد، به میزان آزادی بیشتری دست یافته و به طور تدریجی از محدودیت‍ها و بازدارندگی‍ها خلاصی می‍یابد، حال هر چه می خواهند باشند.

علیرغم وجود انسان‍های بسیار با وجدان‍های شجاع و مشتاق، عوامل بازدارنده ذکر شده به شکل ساختگی برای استفاده قدرتی متمرکز و رو به رو رشد ایجاد شده‍اند.

تا همین اواخر، نوع بشر احاطه‍ای قانع کننده روی تصمیمات خود داشت.

اما به دلیل استفاده روز افزون از تکنولوژی‍های پیشرفته، نوع بشر در حال از دست دادن هر چه بیشتر کنترل خویش بر سرنوشتش است؛ این فناوری‍ها موجب بروز نتایجی مهلک وبرگشت ناپذیر براکوسیستم زمینی و انسان شده‍اند.

به طور قطع شما در حال از دست دادن تدریجی توانایی شگفت آور خود برای لذت بردن از زندگی هستید.

انعطاف پذیری شما مستقل از اراده‍تان به شکلی ساختگی کاهش خواهد یافت.

فناوری‍هایی موجود هستند که همانگونه که ذهن تان را تحت تاثیر قرار می‍دهند بدن‍تان را هم متاثر می‍نمایند. چنین اهدافی در برابر انسان قرار گرفته‍اند. این وضعیت تا جایی که شما این قدرت خلاق را در خود حفظ نمایید قابل تغییر است، حتی اگر قدرت شما مجبور به همزیستی با نیت‍های شوم حاکمان‍تان باشد.

به این دلیل است که ما نامرئی باقی می‍مانیم. این قدرت فردی محکوم به فناست تا زمانی که واکنشی جمعی با نیرویی عظیم اتفاق نیافتد.

دوره ای که می‍آید دوره گسست است، حال هر کدام که می‍خواهد باشد.

 

اما، آیا شما باید منتظر آخرین لحظه برای پیدا کردن راه حل باقی بمانید؟

آیا میتوانید این امر را به جلو بیاندازید یا باید همچنان درد را تحمل کنید؟

تاریخ شما پر است از برخورد مابین مردمی که مجبور بوده‍اند همدیگر را کشف کنند، درست در شرایطی که با هم درگیر بوده‍اند.

فتوحات تقریبا همیشه در جهت زیان دیگران اتفاق افتاده‍اند.

اکنون زمین به سان دهکده‍ای در آمده است که همه در آن یکدیگر را می‍شناسند ولی شدت و مدت درگیری‍ها و تهدید‍ها، از هر نوعی هر روز بیشتر می‍شود.

اگرچه یک انسان در مقام یک فرد، هرچند دارای توانایی‍های بالقوه‍ای باشد، قادر به به کارگیری آنها در جایگاه خود نیست.

این موردی است که برای اکثریت شما به دلایلی که لزوما جغرافیایی ـ سیاسی هستند، صدق می‍کند.

چندین میلیارد از شماها وجود دارند.

شرایط زندگی شما و تحصیل فرزندان‍تان، همینطور وضعیت انواع حیوانات و بیشتر زندگی گیاهی بر روی زمین بدون شک زیر انگشت تعداد اندکی از نمایندگان سیاسی، اقتصادی، نظامی و مذهبی شما هستند.

افکار و عقاید شما در جهت تبدیل شما به یک برده، از روی علایق چریک ها الگوبرداری شده‍اند، در حالیکه آنها در همان زمان این حس را به شما می دهند که دارای احاطه تام بر سرنوشت خودتان هستید، و این واقعیت است.

ولی زمانی که قواعد واقعی بازی معلوم نیستند، فاصله زیادی بین آرزو و واقعیت وجود دارد. این دفعه، شما دیگر فاتح نیستید.

تعصب نسبت به اطلاعات، در طول هزار سال، راهبردی برای انسان ها بوده است.

القای افکار، احساسات یا ارگانیسم‍هایی که متعلق به شما نیستند، توسط تکنولوژی‍های تک منظوره، حتی راهبردی قدیمی تر است.

فرصت‍های شگفت انگیز پیشرفت، درست نزدیک تهدیدات مرتبط با سلطه یا تخریب قرار می‍گیرند.

این تهدیدها و فرصت‍ها در حال حاضر وجود دارند.

اگرچه، تنها آنچه را به شما نشان می‍دهند می توانید درک کنید.

پایان منابع طبیعی برنامه ریزی شده است در حالیکه هیچ پروژه عمومی دراز مدتی آغاز نشده است. مکانیسم‍های فرسایش اکوسیستم به شکلی برگشت ناپذیر از حد خود تجاوز کرده‍اند.

کمیاب بودن منابع و توزیع بی رویه آنها ـ منابعی که قیمت آنها روز به روز افزایش می‍یابد ـ جنگ‍هایی خانمان سوز در مقیاس وسیع بر جای خواهد گذاشت؛ درست در قلب شهرها و حومه شان.

نفرت بیشتر می‍شود ولی محبت نیز همینطور.

همین است که شما را نسبت به قابلیت‍تان در یافتن راه حل دلگرم می‍سازد. اما توده بحرانی ناکافی بوده و خرابکاری به شکلی زیرکانه در حال انجام گرفتن خواهد بود. (توده بحرانی: منبع انرژی)

رفتارهای انسانی، که طبق عادات و سنت‍های گذشته شکل گرفته‍اند، چنان بازدارندگی‍ای خواهند داشت که این دورنما را به یک بن بست خواهند کشاند.

شما این مشکلات را به نمایندگان‍تان واگذار می‍کنید که وجدان آنان نسبت به رفاه عمومی، در مقابل علایق اتحادیه‍شان، همراه با آن مشکلات به آرامی محو خواهد شد.

آنان همیشه بر روی شکل و ظاهر با هم در حال منازعه هستند ولی به ندرت به محتوا می‍پردازند. تأخیرها کار را به جایی خواهد کشاند که درست در لحظه عمل شما به عوض انتخاب مجبورید تسلیم شوید.

به این علت است که تصمیمات امروز شما بیشتر از همیشه در تاریخ تان، به شکلی مستقیم و مؤثر بر نجات آینده تأثیر خواهد داشت.

چه پدیده‍ای می‍تواند این بازدارندگی را که در هر تمدنی امری طبیعی است از بنیان اصلاح نماید؟

از کجا یک هوشیاری جمعی و متحد کننده به وجود خواهد آمد که قادر است این هجوم کور را در پیش رو متوقف نماید.

قبایل، جمعیت‍ها و ملل انسانی همیشه با یکدیگر در حال برخورد و نزاع بوده‍اند. با در نظر گرفتن تهدیدات مرتبط با خانواده این انسان‍ها، احتمالا گذشت زمان موجب ایجاد تنش دیگری بین شان شده است. یک موج غلطان بزرگ در راه رخ دادن است.

این موج جنبه های بسیار مثبت و بسیار منفی را در بر دارد.

 

«شخص سوم» چه کسی است؟

دو راه برای برقراری یک ارتباط کیهانی با تمدنی دیگر وجود دارد: از طریق نمایندگان ثابت آن یا مستقیما با افراد معمولی.

راه اول مستلزم نزاع برای علایق است، راه دوم هوشیاری می‍آورد.

راه اول توسط گروهی از تمدن‍ها انتخاب شده بود که انگیزه‍شان حفظ نوع بشر در بردگی بود و بدین وسیله قادر به احاطه بر منابع زمین، استخر ژنی و انرژی عاطفی انسان بودند.

راه دوم توسط گروهی از تمدن ها انتخاب شده بود که با سرچشمه روح خدمت هم پیمان بودند.

ما در نهایت با این سرچشمه بی طرف پیمان بسته و چند سال قبل خود را به نمایندگان قدرت انسانی معرفی نمودیم و آنان دست کمک ما را به بهانه وجود مصالح ناسازگار با تصورات راهبردی شان رد کردند.

به همین علت است که امروز هر فردی این انتخاب را باید خودش انجام دهد بدون این که نماینده‍ای در این مسأله دخالت داشته باشد.

آنچه ما در گذشته به آنهایی که معتقد بودیم دارای توانایی همکاری در شادمان ساختن شما هستند، پیشنهاد دادیم، اکنون به شما پیشنهاد می‍دهیم!

بیشتر شما نقشی را که مخلوقات غیر انسانی در تمرین قدرت بازی می‍کنند نادیده می‍گیرید، بدون اینکه به آنها مظنون شوید یا برای حواس شما قابل دسترس باشند.

این یک واقعیت بزرگ است که آنها به شکلی زیرکانه کنترل را در دست گرفته‍اند.

آنها لزوما به طرح های مادی شما وابسته نیستند و این همان چیزی است که آنها را در آینده نزدیک به شدت تاثیر گذار و ترسناک می‍سازد.

هرچند، بدانید عده زیادی از نمایندگان شما در حال مبارزه با این خطر هستند!

اطمینان داشته باشید که همه آدم ربایی ها بر ضد شما نیستند. تشخیص واقعیت مشکل است! چگونه می‍توانید تحت چنین شرایطی اراده آزاد خود را به کار بیاندازید وقتی این قدر در قضایا دستکاری انجام می‍شود؟

 

شما واقعا در چه چیز دارای آزادی هستید؟

صلح و اتحاد دوباره مردمان‍تان اولین قدم برای هماهنگی با تمدن‍هایی به غیر از تمدن شما خواهد بود.

این دقیقا همان چیزی است که کسانی که دستی در پشت صحنه دارند می‍خواهند به هر قیمتی جلوی آن را بگیرند، چون، با جدا کردن، حکومت می‍کنند! آنها بر کسانی که بر شما حاکمیت دارند نیز حکومت می‍کنند.

قدرت آنها از توانایی‍شان در سلب اعتماد و ایجاد ترس در شما ناشی می‍شود. این امر به طبیعتِ شدیدن کیهانی شما به طور قابل ملاحظه ای آسیب می‍رساند.

این پیام هیچ سودی نخواهد داشت اگر فرافکنی این مداخله گران به نهایت خود نرسد و اگر نقشه‍های گمراه ساز و جنایت آمیز آنها از حالا تا چند سال دیگر جامه عمل به خود نگیرد.

بن بست های آنان نزدیک است و نوع بشر برای ده دوره آینده آزارهای بی‍سابقه‍ای را متحمل خواهد شد.

برای دفاع از خودتان در برابر این تجاوز که هیچ تصوری از آن ندارید، حداقل باید اطلاعات کافی برای رسیدن به راه حل داشته باشید.

همانطور که در بین انسان‍ها ایستادگی دیده می‍شود، مقاومت در میان این تمدن های غالب نیز وجود دارد.

اینجا دوباره، شکل و ظاهر برای شناخت سلطه گر از متحد کافی نخواهد بود. در وضعیت روحی کنونی شما، فرق گذاشتن مابین این دو به شدت سخت است.

علاوه بر بصیرت‍تان، هنگامی که زمانش فرا رسیده باشد آموزش نیز لازم خواهد بود. ما با داشتن آگاهی کامل از ارزش بی‍مقدار اراده آزاد، می‍خواهیم جایگزینی برای شما معرفی کنیم.

 

چه پیشنهادی میتوانیم به شما دهیم؟

ما می‍توانیم به شما دید کلی تری از جهان و زندگی، روابط سازنده، تجربه روابط دوستانه و برادرانه، دانش فنی نامحدود، نابودی دردها و آلام، شکوفا سازی نیروهای فردی، دسترسی به اشکال جدیدی از انرژی، و در پایان درکی بهتر از خود آگاهی ارائه دهیم.

ما نمی‍توانیم به شما در غلبه بر ترس‍های فردی و جمعی‍تان کمک کنیم، یا برای‍تان قوانینی بیاوریم که آنها را نمی‍پسندید، برای ساختن دنیایی که می‍خواهید، برای پرواز روح جستجوگرتان به آسمان‍هایی جدید، بر روی خودتان، تلاش‍های فردی و جمعی‍تان کار کنید.

 

ما چه دریافت خواهیم کرد؟

اگر تصمیم گرفتید که چنین تماسی بین ما و شما برقرار شود، ما مفتخر می‍شویم تا از برابری متحدانه در این ناحیه از جهان محافظت نماییم، تبادل مفید دیپلماتیک داشته باشیم، و بسیار شادمان می گردیم از اینکه بدانیم شما برای دستیابی به آنچه جزو توانایی‍هایتان است با هم متحد شده‍اید.

احساس شادکامی به شدت در جهان جستجو می‍شود، برای اینکه انرژی آن خدایی است. سوالی که از شما می‍پرسیم چیست؟

«آیا میخواهید خودمان را به شما نشان دهیم؟»

چطور می‍توانید پاسخ این پرسش را بدهید؟

حقیقت روح را می توان توسط تله پاتی خواند.

شما فقط باید این پرسش را به شکلی واضح از خودتان بپرسید و همانطور واضح پاسخ بگویید، آنطور که دوست دارید، توسط شخص خودتان یا در یک گروه دسته جمعی.

اینکه در قلب یک شهر باشید یا در وسط یک بیابان بر روی میزان تاثیر جوابتان اثری ندارد،

بله یا نه، فورا پس از اینکه سوال را از خود پرسیدید؟

طوری پاسخ این پرسش را بدهید انگار دارید با خودتان صحبت می‍کنید ولی راجع به پیام فکر می‍کنید.

این یک پرسش عمومیست و این چند کلمه صرف که در متن آن است، دارای مفهومی عمیق.

شما نباید در این مسیر درنگ به خود راه دهید.

به همین علت باید در آرامش به آن فکر کنید، با تمام وجدانتان. برای اینکه پاسخ خود را به طور کامل با پرسش مرتبط کنید، پیشنهاد می شود یکبار دیگر این متن را خوانده و آنگاه پاسخ دهید.

برای جواب دادن شتاب نکنید.

نفسی عمیق کشیده و اجازه دهید قدرت اراده آزاد‍تان در شما نفوذ کند.

به آنچه هستید افتخار کنید! مشکلاتی که ممکن است شما را تضعیف کرده باشد. آنها را به فراموشی بسپارید تا برای دقایقی متعلق به خودتان باشید. نیرویی را که درونتان در حال جهیدن است احساس کنید. شما تحت کنترل خود هستید!

یک فکر ساده، یک پاسخ ساده، می‍تواند آینده نزدیک شما را از هر جهت متحول سازد.

تصمیم فردی شما در خود درونی‍تان، مبنی بر اینکه ما خود را در روشنایی روز نشان دهیم برای ما پر ارزش و ضروری است.

اگرچه می‍توانید راهی را که برایتان مناسب‍تر است برگزینید، اساسا تشریفات بی فایده‍اند.

یک درخواست خالصانه که از ته قلب و توسط اراده خودتان کرده‍اید همیشه توسط اشخاصی از ما که به سویشان فرستاده شده، قابل دریافت خواهد بود. شما در اتاقک خصوصی رای گیری خود، آینده‍تان را تعیین می‍کنید.

 

اثر اهرمی چیست؟

این تصمیم توسط اکثریت افراد میان شما گرفته نخواهد شد، حتی ممکن است عده‍ای در اقلیت باشند.

پیشنهاد می‍شود این پیام را پخش کنید، با تمام روش‍های قابل تصور، به هر تعداد زبان ممکن، برای آنهایی که در اطرافتان هستند، جدای از اینکه به نظر برسد پذیرای این نگاه نو نسبت به آینده باشند یا خیر.

این کار را اگر به شما کمک می‍کند با استفاده از تمسخر یا لحنی طنز آلود انجام دهید. اگر احساس راحتی بیشتری می‍کنید حتی می‍توانید به شکل عمومی توسط آن ایجاد سرگرمی کنید اما نسبت به آن بی تفاوت نباشید زیرا حداقل اراده آزاد خود را به کار انداخته اید.

پیامبران دروغین و عقایدی که راجع به ما به شما گفته شده را فراموش کنید. این یکی از دوستانه ترین چیزهاییست که ممکن است از شما خواسته شود. تصمیم گیری توسط شخص خودتان به عنوان یک فرد، حق شما و مسئولیت‍تان است.

بی خیال بودن فقط منجر به نبود آزادی می‍شود.

مشابه آن، تردید نیز هرگز مؤثر نخواهد بود.

اگر واقعا می‍خواهید به اعتقادات خود وفادار بمانید، این برای ما قابل درک است، بنابراین نه بگویید.

اگر شما نمی‍دانید چه چیزی انتخاب کنید، صرفا به دلیل کنجکاوی بله نگویید.

این یک نمایش نیست، این زندگی واقعی هر روزه است، ما زنده هستیم! و در حال زندگی کردن!

تاریخ شما دارای صحنه های فراوانی است از مردان و زنانی مصمم که قادر بودند علی‍رغم تعداد کمشان رشته‍ای از وقایع را تحت تاثیر خود قرار دهند.

همانطور که وجود تعداد کمی روی کره زمین برای در اختیار گرفتن قدرت دنیوی و اثر گذاشتن بر روی آینده اکثریت کافی است، عده کمی از شما نیز می‍توانند سرنوشت‍تان را در پاسخ به ناتوانی در برابر این همه موانع و عوامل بازدارنده تغییری اساسی دهند! شما می توانید ورود نوع بشر را به برادری کیهانی آسان سازید.

یکی از اندیشمندان شما زمانی گفت: «دستم را بگیرید و آنگاه زمین را بلند خواهم کرد».

بنابراین انتشار این پیام دستی خواهد بود برای قوی شدن، ما اهرمی با طول چندین سال نوری خواهیم بود، شما استادانی خواهید بود که زمین را متعاقب ظهور ما بلند خواهید کرد.

 

نتایج یک تصمیم مثبت چه خواهد بود؟

برای ما، نتیجه آنی یک تصمیم جمعی مطلوب، تجسم تعداد بسیاری سفینه در آسمان و بر روی زمین شما خواهد بود.

برای شما، تاثیر مستقیم آن، رها کردن آنی بسیاری از قطعیات و عقاید خواهد بود.

یک تماس ساده بصری در نهایت عکس العمل عظیمی بر آینده شما خواهد داشت. حجم زیادی از دانش برای همیشه اصلاح خواهد شد.

سازمان جوامع شما برای همیشه در تمام زمینه‍های فعالیت، خود را به بالا خواهد کشید. نیرو به صورت امری فردی تبدیل خواهد شد زیرا شما خود خواهید دید که ما داریم زندگی می‍کنیم. قطعا، شما مقیاس ارزش‍هایتان را تغییر خواهید داد.

مهم ترین چیز برای ما این است که نوع بشر در مقابل این «ناشناخته»ای که ما به وی ارائه می‍نماییم تشکیل یک خانواده ساده خواهد داد!

خطر به آرامی از خانه‍هایتان محو خواهد شد برای اینکه شما به شکلی غیر مستقیم، عوامل غیر مطلوب، همان هایی که آنها را «شخص سوم» می‍نامیم، وادار می‍کنید تا خود را نشان داده و سپس ناپدید شوند.

همگی شما یک نام را به یدک کشیده و ریشه هایی مشترک خواهید داشت:

نوع بشر!

بعدها، اگر خواسته‍تان چنین باشد، تبادلات صلح آمیز و محترمانه نیز امکان پذیر خواهد شد.

در این برهه از زمان، آن کس که گرسنه است نمی‍تواند بخندد، و آن کس که در ترس باشد نمی‍تواند به ما خوش آمد بگوید.

ما غمگین هستیم از اینکه مردان، زنان و کودکانی را می‍بینیم که تا این حد در جسم و قلب‍شان در حال درد کشیدن هستند و چنین نوری می‍خواهد در وجودشان روشن شود.

این نور می‍تواند آینده شما باشد.

روابط ما می‍توانند به تدریج گسترش یابند. چندین مرحله طی چندین سال یا دهه رخ خواهد داد: ظهور گویای سفینه‍های ما، ظهور فیزیکی ما در کنار نوع بشر، همکاری در تحول فنی و روحی شما، کشف قسمت‍های مختلف کهکشان.

در هر زمانی، پیشنهادهایی تازه به شما داده خواهد شد.

آنگاه شما خود تصمیم خواهید گرفت از مراحل جدید عبور کنید اگر که فکر می‍کنید این امر برای سعادت شما لازم است.

هیچ مداخله‍ای به شکل یک طرفه انجام نخواهد گرفت. ما به محض اینکه شما به طور جمعی آرزوی رفتن‍مان را داشته باشید، شما را ترک خواهیم کرد.

بسته به سرعت انتشار این پیام در پهنه کره زمین، چندین هفته یا حتی چندین ماه قبل از وقوع «ظهور بزرگ» ما، زمان لازم خواهد بود، اگر این امر توسط اکثریت آنهایی که از توان خود برای انتخاب استفاده کرده‍اند، تصمیم گرفته شده باشد، و نیز اگر این پیام از حمایت کافی برخوردار باشد.

تفاوت اصلی بین دعاهای هر روزه شما برای وجودی با طبیعت صرفا روحانی و انتخاب کنونی شما، بی نهایت ساده است: ما از لحاظ فنی این امکان را داریم که خود را ظاهر نماییم.

 

چرا به چنین تصمیم تاریخی دشواری نیاز است؟

ما می دانیم که «بیگانگان» تا زمانی که برچسب «ناشناخته» را با خود به همراه دارند به عنوان دشمن تلقی می‍شوند.

در یک مرحله ابتدایی، حسی که ظهور ما ایجاد خواهد کرد روابط شما را در یک مقیاس جهانی تقویت خواهد نمود.

چگونه می‍توانید بفهمید که آمدن ما نتیجه یک تصمیم جمعی بوده است؟

به این علت ساده که ما در هر حال برای مدت زمانی طولانی به قدمت هستی شما، آنجا وجود داشته‍ایم! اگر هنوز آنجا نیستیم، به دلیل این است که شما به شکل قطعی تصمیم نگرفته‍اید.

بعضی از شما ممکن است اینطور فکر کنند که ما شما را مجبور به باور به انتخابی تعمدی نموده‍ایم تا رسیدن خود را مشروع جلوه دهیم، حال که این درست نخواهد بود.

این چه فایده‍ای برای ما دارد که آنچه را هنوز شما به آن دسترسی ندارید، به شکل عمومی و برای بهره بردن اکثریت، به شما پیشنهاد دهیم؟

چگونه می‍توانید اطمینان حاصل کنید که این نیز حرکتی ماهرانه از سوی «شخص سوم» نیست تا شما را بهتر برده خود نسازد؟

برای اینکه هر شخص با چیزی که برایش شناخته شده است مؤثرتر از چیزی که نمی‍شناسد مبارزه می‍کند.

آیا تروریسم که شما را به تحلیل می‍برد یک مثال آشکار از این امر نیست؟ هرچه باشد، شما تنها قاضی قلب و روح خود هستید!

انتخاب شما هر چه باشد، برای ما قابل احترام است و به آن احترام می گذاریم!

در غیاب نمایندگان انسانی که به شکل بالقوه می‍توانند شما را گمراه سازند، تا شما همه چیز را راجع به ما نادیده بگیرید و همینطور از جانب آنهایی که شما را بدون رضایت‍تان به بازی می‍گیرند.

در موقعیت شما، آن اصل احتیاطی که اصرار می‍ورزد تا ما کشف نشویم دیگر غلبه‍ای ندارد. شما در هر حال در «جعبه پاندورا» قرار دارید که «شخص سوم» پیرامون تان ایجاد کرده است. (جعبه پاندورا: استعاره از منبع پیدایش مشکلات)

انتخاب شما هر چه باشد مجبور خواهید بود که آن را پشت سر بگذارید. در روبرو شدن با چنین وضع مشکلی، جهل در مقابل دیگری، نیاز دارید تا پاسخ را از درک خود بگیرید.

آیا شما می‍خواهید ما را با چشمان خود ببینید، یا تنها به آنچه اندیشمندان‍تان می گویند باور دارید؟ این آن سوال واقعی است!

بعد از هزاران سال، یک روز، این انتخاب قصد آن دارد تا اجتناب ناپذیر شود: انتخاب میان دو ناشناخته.

 

چرا باید چنین پیامی را میان خودتان انتشار دهید؟

این پیام را ترجمه کرده و آن را به شکلی گسترده منتشر نمایید.

این عمل آینده شما را به شکلی تاریخی و غیر قابل باز گشت در مقیاس هزاره ها متحول خواهد کرد، در غیر اینصورت، بالاخره بعد از چندین سال فرصتی جدید برای انتخاب در اختیار یک نسل قرار خواهد داد، البته اگر این نسل بتواند دوام بیاورد.

انتخاب نکردن یعنی تحمل انتخاب مردم دیگر. اطلاع ندادن به دیگران یعنی ضرر در گرفتن نتیجه‍ای که بر خلاف انتظارات یک فرد است.

بی تفاوت ماندن یعنی یک شخص اراده آزاد خود را واگذار می‍کند.

همه این مربوط به آینده شماست. همه این مربوط به تکامل شماست.

ممکن است این دعوت موافقت جمعی شما را به همراه نداشته باشد، و بنابراین به دلیل نداشتن اطلاعات، نادیده گرفته شود.

با این وجود خواست هیچ فردی در عالم بدون توجه باقی نمی‍ماند.

تصور کنید ما فردا می‍آییم. هزاران سفینه. یک شوک فرهنگی منحصر به فرد در تاریخ بشر امروزی.

اگر انتخاب نکرده و پیام را منتشر نکنید برای پشیمانی خیلی دیر خواهد شد به این دلیل که این کشف برگشت ناپذیر است.

ما اصرار می ورزیم که شما در این انتخاب عجله نکنید، ولی در مورد آن تامل کنید! و تصمیم بگیرید!

رسانه های بزرگ لزوما برای انتشار این پیام اشتیاق نشان نخواهند داد. بنابراین این وظیفه شماست که به عنوان یک ذات دوست دارنده و یک موجود متفکر فوق العاده و ناشناس، آن را انتشار دهید.

شما همچنان معماران سرنوشت خود هستید… «آیا میخواهید خودمان را نشان دهیم؟»



تاريخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397برچسب:, | 7:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 لاغری سریع با این ماده معدنی؟!

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد.

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد. برای این کار نیازی نیست صبح تا شب پاکت شیر دست‌تان باشد مواد‌غذایی دیگری هم هستند که می‌توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن‌ها افزایش دهید.

دل‌تان می‌خواهد چربی آب کنید؟ چند راه برای این کار وجود دارد؛ کم خوردن، ورزش‌کردن و خوردن برخی غذاهای خاص. در میان مواد‌غذایی که به چربی‌سوزی کمک می‌کنند، کلسیم جایگاه ویژه‌ای دارد. لبنیات غنی از کلسیم هستند و هر چه فشرده‌تر باشند، میزان کلسیم آن‌ها بیشتر است. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است اما بسیاری از مردم نمی‌توانند به حد لزوم لبنیات بخورند.

 

منابع کلسیم دیگری هم در دسترس هستند که می‌توانند جایگزین لبنیات شوند. دریافت روزانه یک گرم کلسیم برای بدن شما مطلوب خواهد بود اگر بتوانید روزانه 3 وعده لبنیات بخورید(شیر، پنیر، ماست، دوغ یا کشک) اگر از منابع دیگر کلسیم هم که ما معرفی می‌کنیم استفاده کنید به شکل قابل توجهی وزن کم خواهید کرد.


لوبیا سبز

متخصصان تغذیه معتقدند، جایگزین کردن گوشت قرمز با منابع پروتئینی گیاهی راهی مفید برای کاهش وزن است به‌خصوص با لوبیا سبز زیرا لوبیا سبز به‌جز پروتئین غنی از کلسیم نیز هست. اگر مقداری گوشت مرغ را با 200 گرم لوبیای پخته بخورید بدن شما تا 211 میلی‌گرم کلسیم دریافت خواهد کرد.


بادام

در مطالعه‌ای که توسط محققان آمریکایی انجام شد‌ مشخص شد، کسانی که بادام خام و بونداده می‌خورند، 50 درصد بیشتر از افرادی که بادام نمی‌خورند سایز دور کمرشان کوچک خواهد شد. چربی تک رشته‌ای غیراشباع موجود در بادام آن‌ها را به منبع بی‌نظیری برای چربی سوزی تبدیل کرده است. در عین حال بادام غنی از کلسیم نیز هست.


کلم

گرچه مقدار کلسیم کلم قابل توجه است اما روی کاغذ محتوای کلسیم کلم کمتر از سایر سبزی‌هاست و یک مشت آن 197میلی‌گرم کلسیم دارد ولی تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده، کلسیم کلم 2‌برابر بیشتر از کلسیم اسفناج جذب می‌شود. جالب است بدانید که اسفناج 250 میلی‌گرم کلسیم دارد بنابراین از کلم خام در سالاد خود غافل نشوید.


پرتقال

همه پرتقال را به‌عنوان منبع ویتامین C می‌شناسند اما شاید ندانید که از خوردن یک پرتقال درشت 74 میلی‌گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید. در عین حال پرتقال پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین خواهد کرد. وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده پتاسیم در تنظیم وزن و تناسب اندام نقش مهمی دارد.


ماهی سالمون

فواید ماهی سالمون بسیار زیاد است. محتوای امگا3 این ماهی برای تامین سلامت قلب و بهبود خلق و خو بسیار مفید و موثر است. از طرف دیگر این ماهی منبع مناسبی از کلسیم نیز هست. خوردن این ماهی با سبزی‌هایی به رنگ سبز تیره مقدار قابل ملاحظه‌ای کلسیم به بدن شما می‌رساند. نوع کنسرو شده ماهی هم کلسیم بالایی دارد که حدود 180میلی‌گرم است.


لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی کم‌نمک منبعی غنی از کلسیم است. جدا از این محتوای فیبر بالای لوبیا چیتی به‌مدتی طولانی شما را سیر و شکم شما را پر نگه خواهد داشت. یک کاسه کوچک لوبیا (تقریبا 200 گرم) 86 میلی‌گرم کلسیم به بدن شما خواهد رساند.


نخود فرنگی

از خوردن 220 گرم نخود فرنگی پخته 94 گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید و جدا از این، مقدار مناسبی از منیزیم نیز دریافت خواهید کرد که این 2 ماده با هم میزان سوخت و ساز بدن شما را در حد متعادل نگه خواهد داشت.



تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1396برچسب:, | 7:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 اعتماد به نفس پایین می تواند تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر منفی قرار دهد و انسان را در انتخاب اهداف زندگی و یا دستیابی به آنها دچار مشکل کند.

از سوی دیگر با احساس اعتماد به نفس بالا، فکر می کنید تمام دنیا زیر پایتان است و از عهده هر کاری بر می آیید. به دنبال این حس، به مرور حلقه ای از افراد با اعتماد به نفس بالا و موفق در اطرافتان جمع می شوند و شما نیز به سمت موفقیت بیشتر حرکت می کنید.

در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که با به کارگیری آنها می توانید سطح اعتماد به نفستان را بهبود بخشید:

1- به خود افتخار کنید و خوشحال باشید

 

 

به خود افتخار کنید، تا خوشحال تر باشید. زیرا وقتی خوشحال هستید، اعتماد به نفس بالاتری هم دارید. به عنوان مثال به خود افتخار کنید که در شرکتتان فعالیت خود را به درستی انجام می دهید و مورد تشویق قرار می گیرید.

2- هدف خود را مشخص کنید

اگر همواره هدف داشته باشید، دلیل انجام هر کار خود را می دانید و در این صورت، اعتماد به نفستان بالاتر می رود.

3- خود را با دیگران مقایسه نکنید

هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید و تنها خود را معیار مقایسه با خودتان قرار دهید. از سوی دیگر وقتی شما دائم به دنبال مقایسه خود با دیگران باشید، همیشه به خود می گویید: «چرا من کارها را به خوبی دیگران انجام نمی دهم؟». دراین صورت اعتماد به نفس خود را کاهش می دهید.

4- به جای تمرکز بر مشکل، بر راه حل تمرکز کنید

 

 

گاهی تمرکز بیش از حد بر یک مشکل، موجب می شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. در عوض ابتدا مشکل را به خوبی درک کنید و سپس بیشتر زمان خود را به پیدا کردن راه حل آن اختصاص دهید.

5- روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و از آنها بهره ببرید

سعی کنید به جای تمرکز روی نقاط ضعف خود، به دنبال بهره بردن از نقاط قوتتان باشید. به عنوان مثال اگر در ریاضیات ضعیف هستید، نباید به دنبال شغل حسابداری بروید.

6- اگر تصور می کنید نا موفق هستید، این مسئله را در ذهن خود انکار کنید

اگر شما به سندروم ایمپاستر (یک پدیده روانی که در آن افراد نمی‌توانند  موفقیت‌ هایشان را بپذیرند) مبتلا بوده و با وجود اذعان دیگران به موفقیتتان، از دید خود ناموفق به نظر می آیید، تنها کافیست به خود بقبولانید که موفق هستید. ممکن است در ابتدا نتوانید خود را قانع کنید؛ ولی در نهایت تفکراتتان به همین سمت حرکت می کند که اعتماد بالایی به خود دارید و به فردی با اعتماد به نفس بالا بدل می شوید.

7- ترس از ناتوانی را کنار بگذارید

 

 

اگر همیشه یک ندای درونی به شما می گوید که نمی توانید کارها را  انجام دهید، به مرور این ندا بلند تر می شود و در نهایت شما را زمین گیر می کند به طوری که دیگر هیچ کاری را شروع نمی کنید، زیرا واهمه دارید که نتوانید انجامش دهید. به همین دلیل باید ترس از نا توانی را فراموش کنید و کاری را که در فکرتان است هر چه زودتر شروع نمایید.

8- منفی بافی و بدبینی را فراموش کنید

منفی بافی و بدبینی را کنار بگذارید. زیرا اعتماد به نفس شما را در خود می بلعند. در مقابل روی نکات مثبت خود، شرایط و اتفاقات تمرکز کنید. به عنوان مثال به جای تمرکز بر پیش بینی آینده، به دستاوردهای مفید خود فکر کنید. یا به جای اینکه تصور کنید چرا هیچ چیز درست پیش نمی رود، به این فکر کنید که چه کارهایی تا الان درست پیش رفته.

9-آماده مواجه شدن با فرصت های آتی باشید

بخشی از موفقیت آمادگی و بخش دیگرش فرصت هاست. برای اینکه در استفاده از فرصت های آتی آماده باشید، تمرین کنید که چگونه با آنها روبرو شوید و یاد بگیرید که چطور در این شرایط تصمیم درست را بگیرید. اگر برای مواجه شدن با فرصت ها آماده باشید، همواره اعتماد به نفس کافی برای استفاده از آنها را خواهید داشت.

10- زبان بدن خود را اصلاح کنید

 

 

صدای زبان بدن بلندتر از صدای بیان است. هرگاه ناگهان احساس می کنید اعتماد به نفستان افت کرده، ابتدا نحوه ایستادن و نشستن خود را بررسی کنید. در این شرایط، با یک تمرین ساده می توانید به وضعیت ایده آل خود باز گردید. بدین منظور: ابتدا بایستید؛ شانه هایتان را بالا دهید؛ سر خود را کمی بالاتر ببرید و دستهایتان را مانند یک ابر قهرمان به طرفین باز کنید و مدتی در این حالت باقی بمانید. این روش، به شما کمک می کند که انرژی و در نتیجه اعتماد به نفس خود را بازیابید.



تاريخ : یک شنبه 14 آبان 1396برچسب:, | 7:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 حل کردن مسائل ریاضی پیچیده و ارائه تئوری‌های جدید فیزیک تنها نشانه‌های نابغه بودن نیستند. درواقع نشانه‌های بی شماری برای باهوش بودن وجود دارند. در این مقاله برخی از نکات ریز و ناشناخته از باهوش بودن یا حتی نابغه بودن را به شما معرفی می‌کنیم. اگر همه نکات زیر درمورد شما صدق می‌کند احتمالا فرد بسیار باهوشی هستید. حتما الان منتظرید که ببینید آیا باهوش و نابغه هستید یا نه، پس بیایید نگاهی  به نشانه های باهوش بودن بیندازیم:


۱ - دچار فلج پیش از خواب می‌شوید

فلج پیش از خواب حالتی بین خواب و بیداری است. به عبارت دیگر شما خواب هستید، اما صحنه‌های زیادی جلوی چشمتان می‌بینید. درست مثل اینکه در حال بیداری خواب ببینید. حالا اگر شما هم توهم‌های پیش از خواب زیادی می‌بینید احتمال دارد که یک نابغه باشید.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید
 

 
 
۲ - توجهی به مد ندارید

این روز‌ها بیشتر مردم پیروی مد هستند. حتی افرادی در میان ما وجود دارند که آنقدر درگیر مد هستند که ساعت‌ها صرف این می‌کنند که هرروز چه چیزی بپوشند. اگر به چنین گروهی تعلق دارید، خبرهای بدی برایتان داریم. اگر زیاد به مد توجه می‌کنید به احتمال خیلی زیاد باهوش و نابغه نیستید. دانشمندان متوجه شده اند کسانی که زیاد به مد توجه ندارند باهوش‌تر هستند؛ بنابراین دفعه بعد که فردی را دیدید که انگار به دهه ۵۰ تعلق دارد فکر نکنید او دیوانه است. او باهوش‌تر از شماست!
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
شیر مادر خورده اید

بیشتر مادران امروزی به نوزاد خود شیر نمی‌دهند و روش‌های جایگزین دیگری را برای تغذیه نوزادشان با شیر انتخاب می‌کنند. چنین مادرانی نمی‌دانند چه اشتباهی می‌کنند. شیر مادر فواید زیادی دارد و یکی از جالبترین فواید آن ایجاد هوش بالا در کودک است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افرادی که شیر مادر خورده اند در آزمون‌های هوش نمره بالاتری کسب می‌کنند؛ بنابراین اگر شیر مادرتان را خورده اید، می‌توانید در روز مادر بعدی از او تشکر کنید که شما را نابغه کرده است!
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
همیشه احساس راحتی دارید

امروزه به ندرت کسی را پیدا می‌کنید که همیشه راحت و آرام باشد. در دوران پر از استرسی که ما زندگی می‌کنیم، تقریبا هیچکس زمانی برای استراحت و آرامش پیدا نمی‌کند. بااین حال اگر شما یکی از معدود انسان هایی هستید که برایشان مهم نیست زندگی چقدر استرس زاست و همیشه احساس راحتی و آرامش می‌کنید خودتان را یک نابغه بدانید. کسانی که میانگین هوش بالایی دارند می‌دانند چطور با نگرانی و اضطراب مقابله کنند که روی آن‌ها تاثیر نگذارد. یادتان باشد که این بدین معنا نیست که افرادی که زیر بار مشکلات و نگرانی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند نابغه نیستند.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 


فرزند ارشد خانواده هستید

اگر خواهر و برادر دارید شرط می‌بندیم وقتی والدینتان در انتظار فرزند بعدی بودند و شما را فرزند ارشد معرفی می‌کردند دوران سختی داشته اید! احتمالا فکر می‌کردید آن‌ها به شما خیانت می‌کنند یا چیزی شبیه آن. بااین حال والدینتان هرگز به شما خیانت نکرده اند. آن‌ها شما را نابغه کرده اند. فرزندان ارشد همیشه هوش بسیار بیشتری از خواهر و برادران خود دارند.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
ذهن پراکنده‌ای دارید

زندگی افرادی که ذهن پراکنده‌ای دارند همیشه آشفته است و در نتیجه زندگی آشفته‌ای دارند، اما باید همیشه به این موضوع افتخار کنند. توانایی این افراد برای پیگیری پروژه‌های مختلف و کار در زمان خودشان با هوش بالای آن‌ها ارتباط دارد. در حقیقت مغز این افراد با مغز افراد منظم تفاوت دارد و همین تفاوت آن‌ها را نابغه کرده است.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید
 
 
 
 
با خودتان حرف می‌زنید

اگر زیاد با خودتان حرف می‌زنید، نباید فکر کنید دیوانه شده اید. حرف زدن با خودتان چیزی است که مغزهای بزرگ قرون گذشته هم انجام می‌دادند؛ و احتمالا شما هم یک نابغه هستید. دانشمندان متوجه شده اند کسانی که اعتراف کرده اند با خودشان حرف می‌زنند در آزمون‌های هوش نمرات بالاتری کسب کرده اند. با این حال هنوز ارتباط بین حرف زدن با خود و هوش کشف نشده است.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
زیاد مطالعه می‌کنید

کسانی که زیاد مطالعه می‌کنند به این معنی که بیش از سه کتاب در ماه می‌خوانند، نابغه هستند. آن‌ها نه تنها نابغه بلکه خلاق هم هستند؛ بنابراین اگر همیشه کتاب می‌خوانید می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که یک نابغه هستید. اما یادتان باشد که اگر عادت کتاب خواندن زیاد را تازه شروع کرده اید فورا تبدیل به یک نابغه نمی‌شوید.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
رویاپرداز هستید

اگر رویاپرداز هستید شرط می‌بندیم توسط خانواده، دوستان و همکاران مورد سرزنش قرار گرفته اید. رویاپردازی در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به خصوص در کار پذیرفته شده نیست. اما فراموش کنید که جامعه درباره رویاپردازی شما چه فکری می‌کند. شما باید به این موضوع واقعا افتخار کنید، زیرا نشانه نابغه بودن شماست. هم چنین لازم است اشاره کنیم که رویاپردازان در نهایت افراد بسیار موفقی هستند. بنابراین به رویاپردازیتان ادامه دهید، برایتان خوب است.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید
 

 
 
همه فن حریف هستید

افراد همه کاره مهارت‌های زیادی دارند. آن‌ها به جای متخصص شدن در یک چیز، یادگیری چیزهای مختلف را دوست دارند و دانش عمومی خوبی درباره چیزهای مختلف دارند؛ بنابراین اگر کسی هستید که یادگیری موضوعات مختلف را دوست دارید به احتمال زیاد یک نابغه هستید. به یاد داشته باشید که بزرگترین نابغه جهان، لئوناردو داوینچی یک فرد همه کاره بوده است.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
ترجیح می‌دهید تنها باشید

اگر فرد تنهایی هستید خودتان را عجیب و منزوی تصور نکنید. در واقع شما باید به این موضوع افتخار کنید و به شما می‌گوییم چرا. کسانی که بیشتر اوقات تنها هستند باهوش‌تر از افراد برونگرا هستند. شمار زیادی از افراد باهوشی که می‌شناسیم دوست دارند بیشتر اوقات تنها باشند. یک نابغه نمی‌تواند نبوغ خود را بیرون از چهار دیواریش بیان کند. نابغه‌ها فقط می‌توانند در سکوت چهاردیواری خودشان فکر و کار کنند.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
یک شریک جنسی دارید

در دنیای امروز وفاداری و تک همسری کاهش یافته، اما هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که به یک نفر از نظر عاطفی و جنسی تعلق و تعهد دارند. اگرچه بسیاری از مردم دیگر به این موضوع اعتقادی ندارند، اما کسانی هستند که قسم می‌خورند فقط یک نفر را دارند. یک نکته جالب در مورد چنین افرادی این است که آن‌ها هوش بالایی دارند؛ بنابراین اگر از هر نظر فقط به یک نفر تعهد دارید می‌توانید خودتان را نابغه بدانید.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 


آزادی خواه هستید

اگر دیدگاه‌های سیاسی لیبرال دارید بنابراین جزء افراد نابغه هستید. مطالعات روانشناسی مختلف نشان می‌دهد که افرادی که چنین دیدگاهی دارند بسیار باهوش و برخی از آن‌ها نابغه هستند. افرادی که عقاید و فلسفه‌های غیرمتعارف مانند لیبرالیسم دارند در آزمایش‌ها هوش بیشتری از خود نشان داده اند.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
سیگاری نیستید

باید با این حقیقت روبرو شویم که سیگار و قلیلت به شدت برای سلامتی ضرر دارند. حتی اگر شما سیگاری هم نباشید احتمالا در معرض دود افراد سیگاری قرار می‌گیرید. اگر سیگاری نیستید شما را تشویق می‌کنیم به روند خود ادامه دهید. به این دلیل که افرادی که دودی نیستند باهوش‌تر از افرادی هستند که از دخانیات استفاده می‌کنند. نگران نباشید، در معرض دود دیگران قرار گرفتن تاثیر در این موضوع ندارد.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 


موسیقی یاد می‌گیرید

اگر والدینتان شما را مجبور کردند موسیقی یاد بگیرید باید از آن‌ها سپاسگزار باشید. کسانی که در کودکی درس موسیقی می‌گیرند نسبت به کسانی که آموزش رسمی موسیقی ندیده اند، عملکرد بهتری در آزمون‌های هوش دارند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد موسیقیدانان از نظر عملکردی ساختار ذهنی مغزشان متفاوت است. یادگیری موسیقی در کودکی با حافظه قوی و خطر کمتر ابتلا به بیماری‌های روانی ارتباط دارد.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید
 

 
 
چپ دست هستید

هرچند بیشتر مردم دنیا راست دست هستند، اما هنوز هم هستند کسانی که از دست راست خود برای نوشتن، برداشتن اشیا و پخت و پز استفاده می‌کنند. چپ دست‌ها در دنیایی که پر از راست دست است احساس عجیبب بودن می‌کنند. اما آن‌ها باید به این موضوع افتخار کنند، زیرا نشانه هوش بالای آن هاست.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
شب زنده دار هستید

افراد شب زنده دار تا دیروقت بیدار می‌مانند؛ و اگر چه برخی معتقدند که این موضوع برای سلامتی بد است، اما شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند بیدار ماندن در شب واقعا خوب است. شب بیداری خلاقیت را افزایش می‌دهد و توانایی حل مساله افراد را بهبود می‌بخشد که با هوش زیاد ارتباط دارد. به همین دلیل می‌توانیم شب زنده داران را نابغه فرض کنیم.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 


قد بلند هستید

خیلی‌ها آرزو دارند که ای کاش چند سانتیمتر بلندتر بودند، زیرا فکر می‌کنند این موضوع آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. اما باید آن‌ها باید به دلیل دیگری هم این آرزو را داشته باشند که بسیار مهم‌تر است. قدبلند بودن نشانه هوش بالای افراد است. اما این اصلا به این معنی نیست که افراد قد کوتاه باهوش و نابغه نیستند.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
چشمان آبی دارید

هیچ رنگ چشمی زیباتر از رنگ آبی نیست. چشمان آبی جادوی خاصی دارند که ما را جذب این افراد می‌کند. افراد چشم آبی نباید فقط به زیبایی و جذابیت خود ببالند، زیرا رنگ چشمانشان نشان از هوش بالای آن‌ها نیز دارد.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
 
لاغر و خوش اندام هستید

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افراد لاغر و باریک اندام نسبت به افراد چاق در تست‌های هوش عملکرد بهتری دارند. به این دلیل که چاقی تاثیر زیادی روی توانایی‌های شناختی مغز می‌گذارد؛ بنابراین اگر لاغر و خوش اندام هستید وضعیت بدن خود را حفظ کنید و اجازه ندهید چاق شوید، زیرا موجب کاهش توانایی‌های شناختی شما می‌شود.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 

 
گربه‌ها را به سگ‌ها ترجیح می‌دهید

سگ دوست‌های عزیز خبر بدی برایتان داریم. گربه دوست‌ها باهوش‌تر از شما هستند. تحقیقات متعددی نشان داده که کسانی که گربه‌ها را به سگ‌ها ترجیح می‌دهند در آزمون‌های هوش نمرات بالاتری کسب می‌کنند.
 
 علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید
 

 
 
اضطراب اجتماعی دارید

اگر اضطراب اجتماعی دارید خجالت نکشید. هر چند این موضوع تاثیر زیادی روی زندگیتان می‌گذارد، اما باید به آن ببالید. کسانی که اضطراب اجتماعی دارند عموما در آزمون‌های هوش نمره بالاتری می‌گیرند. کسانی که اضطراب اجتماعی دارند وظایفی که نیاز به هوش بالا دارد مثل تحلیل‌های محیطی، پردازش اطلاعات و انعکاس اتفاقات فعلی را بهتر انجام می‌دهند.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
 


نیش و کنایه می‌زنید

باور کنید یا نه، نیش و کنایه نشانه باهوش بودن است و کسانی که هر روز از شوخی و کنایه استفاده می‌کنند بسیار باهوش هستند. زیرا این کار نیاز به خلاقیت و فکر زیادی دارد.
 
علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید 
منبع : برترینها


تاريخ : چهار شنبه 10 آبان 1396برچسب:, | 6:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 


منبع: خبرگزاری تلنا


به گزارش گروه فناوری «زدفان نیوز» به نقل از مجلۀ Top Technology، بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت در سخنرانی خود در کالج Concordia به این نکته اعتراف کرد که در ساخت «ویندوز»، از محمد بن موسی خوارزمی ریاضیدان برجستۀ ایرانی الهام گرفته است.

 

 

وی اشاره کرد، زمانی که سال اول دانشگاه بوده، کتاب «پنجرۀ ارقام» خوارزمی را خوانده و با مطالعۀ نوشته‌های او در باب منطق مجموعه‌های مبهم (fuzzy: نسبی - فازی -) و جبر دوگانه، ذهنیت ساخت ویندوز در ذهنش شکل گرفته است و به همین دلیل از دانشگاه بیرون زد تا این نظریه را عملی کند.

او بعدها نام ویندوز را با الهام گرفتن از نام کتاب «پنجرۀ ارقام» برای سیستم عامل خود انتخاب کرد. او حتی به این نکته اشاره کرد که نام «ویندوز xp» را از مخفف کلمۀ xarazmi prestige به معنای «اعتبار خوارزمی» گرفته است.

به گفتۀ گیتس، در واقع خوارزمی در آن زمان «ویندوز» را در ذهن خود ساخته بود، اما امکانات به نمایش گذاشتن آن را نداشت.



اروپاییان واژۀ «جبر» را از کتاب خوارزمی گرفته‌اند و اصطلاح امروزی الگوریتم (Algorithmus) نیز از نام خوارزمی گرفته شده است.

کتاب «جبر و مقابله» خوارزمی که به عنوان الجبرا به لاتینی ترجمه گردید، باعث شد که همین کلمه در زبان‌های اروپایی به معنای جبر به کار رود. واژۀ «الجبر» (در فارسی: جبر) نخستین بار در عنوان کتاب خوارزمی به کار رفته و پس از آشنایی اروپاییان با این کتاب، با مختصر تغییراتی به صورت algebra در انگلیسی در آمد و سپس به زبان‌های دیگر راه یافت.

نام خوارزمی در ترجمه، به جای الخوارزمی به صورت الگوریتم(ی) تصنیف گردید و الفاظ الگوریسم و نظایر آن‌ها در زبان‌های اروپایی که به معنی «فن محاسبۀ ارقام یا علامات دیگر» است، مشتق از آن می‌باشد.



http://sobhanehonline.com/fa/news/11936

http://www.afsaran.ir/link/503655

http://www.trincoll.edu/depts/phil/philo/phils/muslim/khawariz.html

 

 

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C

 

 

 

*****


با این همه، متاسفانه عده‌ای در ادامۀ روند خودزنی‌های فرهنگی (مازوخیسم) خود که سال‌هاست دچارش هستند، باز هم به بهانه‌گیری‌های صد تا و یک غاز پرداخته و تلاش کرده‌اند تا این موضوع را نیز لوث کنند!


 

http://donbaler.com/forum/topic:285/%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%A7%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D9%84.html

 


 

 

برای نمونه،


 

1- عده‌ای می‌گویند «طبق وبسایت مایکروسافت، XP مخفف شدۀ experience است، نهxarazmi prestige»!


 

Microsoft Announces Windows XP and Office XP - Feb. 042001

 

New Versions of Microsoft's Flagship Products Designed to Enable and Deliver Exciting New Experiences for People at Home and at Work.

 

 

 

بهانۀ آن را هم بر این پایه گذارده‌اند که، اصلا خوارزمی در انگلیسی به گونۀ kharazmiنوشته می‌شود، و باز نه xarazmi!

 

 

 

*پاسخ:


 

نخست آنکه واژۀ Experiences (به معنای تجربه کردن) چه ارتباطی با XP دارد؟ آیا اگر به جای آن، واژۀ Example در جملۀ فوق آمده بود، باز هم می‌شد گفت که مخفف XP از آن گرفته شده است؟

مخفف، زمانی در زبان انگلیسی به کار می‌رود که بخواهند مفهومی را که از دو یا چند واژه تشکیل شده است، به صورت کوتاه نشان دهند، مانند FIFA، USA، ISI و...

اما هیچگاه برای نشان دادن یک واژه، از مخفف حروف آن استفاده نمی‌شود. تازه چنانچه هم بخواهیم مخفف واژۀ Experiences را در نظر بگیریم، می‌شود EX یا EXP و یاEXES، نه XP.

بنابراین کاملا منطقی است که نماد «XP» برای مثال مخفف ترکیبی همچون xarazmi prestige باشد، نه Experiences.


و اما دربارۀ اینکه نام خوارزمی با الفبای لاتین چگونه نوشته می‌شود، باید گفت الفباها تقریبا یکی است اما این دو زبان با هم فرق دارند. یعنی اینکه باید دید، می‌خواهیم این واژه را به انگلیسی بنویسیم یا لاتین؟

بنابراین باید دانست، خوارزمی در انگلیسی به گونه Khawarizmi نوشته می‌شود، و نه باز هم kharazmi! دیگر آنکه، این نام در لاتین به گونۀ xarazmi نوشته خواهد شد.

یک مثال، نام خشیارشا در لاتین به گونۀ Xerxes نوشته می‌شود؛ و دیگر، آنچه اروپاییان از خوارزمی و دیگر دانشمندان ایرانی می‌دانند، مربوط به ترجمه‌های فارسی به عربی و سپس نیز عربی به لاتین بوده است، که تنها در سدۀ اخیر به انگلیسی و فرانسوی و آلمانی ترجمه گردیده است.

 


2- همچنین گفته شده است که، «خوارزمی کتابی به نام "پنجرۀ ارقام" ندارد».


*پاسخ:


کتابی با نام Algoritmi de numero Indorum که ترجمۀ کتاب «جمع و تفریق با عددهای هندی» خوارزمی به لاتین است، باعث شد تا دستگاه عددی در اروپا از عددنویسی رومی به عددنویسی هندی یا همان ایرانی (عربی!) تغییر یابد.

رسالۀ خوارزمی دربارۀ «ارقام هندی»، پس از آنکه در قرن دوازدهم به لاتین ترجمه و منتشر شد، بزرگترین تاثیر را بخشید. بدینگونه نام خوارزمی مترادف شد با هر کتابی که دربارۀ حساب جدید نوشته می‌شد. بیشترین چیره‌دستی وی در حل معادله‌های خطی و درجه دوم بوده است.


«ارقام هندی» که به غلط ارقام عربی نامیده می‌شود، از طریق ترجمه‌های فیبوناتچی به اروپا وارد گردید و همین ارقام، انقلابی در ریاضیات به وجود آورد و هرگونه اعمال محاسباتی را مقدور ساخت.

در واقع، این بخش از دانش ایرانیِ «خوارزمی» توانست تا پنجره‌ای نو به روی دوران سیاه قرون وسطای اروپا گشوده و دانش ریاضیات را یک گام دیگر به جلو رهنمون سازد. بنابراین محتمل است که نام نوشتاری با عنوان «پنجرۀ ارقام»، مُلهم از این برداشت در ترجمه‌های لاتینِ کتاب‌ها و دستنوشته‌های خوارزمی بوده باشد.

بسیاری برین باورند که، این ترجمه‌ها بیشتر در اسکندریه و قسطنطنیه انجام می‌گرفته و سپس نیز بدون ذکر نام مولف واقعی اثر، به نام محققی اروپایی منتشر می‌گشته است.

 

 

3- و باز اینکه گفته می‌شود، «در سخنرانی بیل گیتس در کالج فوق، ابداً به چنین نکته‌ای اشاره نشده است»!


*پاسخ:


http://www.youtube.com/watch?v=P_6K3mv9BbI

 


4- و در پایان اینکه، «منطق فازی در سال 1965 توسط دکتر لطفی‌زاده پایه‌گذاری شده و عمر آن به 50 سال هم نمی‌رسد».


*پاسخ:


می‌دانیم که، هر ادعای دانشمندان اروپایی، بی‌درنگ متعلق به خود ایشان قلمداد می‌گردد! برای مثال، آنچه دانشمندان ایرانی دربارۀ ستاره‌شناسی و دستکم 300 تا 400 سال پیش از رنسانس بدان آگاه بودند، اینک تمام و کمال به نام کپلر و کوپرنیک و گالیله ثبت گردیده است.

با این اوصاف، مدعیان کنونی نیز یافتۀ سال 1965 را فقط متعلق به این زمان دانسته و رَویۀ صادق انباشت دانش در طی زمان و قرون را نادیده می‌گیرند!


جالب است، حتی یافته‌های مسلم خوارزمی که برگرفته از دانش‌های شرقی سابق بر خود بوده است نیز، منتسب به غرب و مکانی موسوم به یونان تلقی گشته و حتی از ایرانی دانسته شدن وی نیز پرهیز می‌شود،

«لقب وی معمولاً اشاره به شهر خوارزم دارد که همان "خیوه" کنونی واقع در جنوب دریاچۀ آرال مرکزی و بخشی از جمهوری ازبکستان است / وی نتایجی را که یونانیان به دست آورده بودند، گردآوری کرد و بدین ترتیب تاثیر عمیقی در ریاضیات قرون وسطی گذاشت / در قرن اول میلادی بحث در مورد برخی از معادلات جبری در آثار دیوفانتوس یونانی نیز دیده می‌شود / نام بسیاری جاها که در کتاب بطلمیوس آمده، در کتاب خوارزمی هم دیده می‌شود و مختصات ذکر شده بر آن‌ها، یکسان است»!

 


- برخی آثار محمد بن موسی خوارزمی:


/ «المختصر فی حساب الجبر و المقابله»

/ «حساب الهند»

/ «عمل الاصطرلاب» در چگونگی ساختن اسطرلاب

/ «العمل بالاسطرلاب» در کاربرد این وسیلۀ اندازه‌گیری نجومی

/ جغرافیای خوارزمی با عنوان «صورةالارض»، که تمام آن عبارت است از طول‌ها و عرض‌های شهرها و محل‌های مختلف روی ربع مسکون و در هر بخش، جاها بر حسب «هفت اقلیم باستانی» مرتب شده بود.

/ کتابی نایافته ولی منتسب به خوارزمی تحت نام «التأریخ»

 

Window: پنجره

Windows (ویندوز): به معنای «پنجره‌ها» و نماد آن نیز شامل چهار پنجرۀ به هم چسبیده به رنگ‌های قرمز، سبز، زرد و آبی است.


 

ویندوز را از روی کتاب خوارزمی طراحی کردم

بیل گیتس, عکس,اعتراف

 

بیل گیتس اعتراف کرد که ویندوز را با خواندن کتاب پنجره الارقام خوارزمی طراحی کرده است..!به نقل از مجله ی TOp Technology : چندی پیش بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت در سخنرانی خود در کالج Concordiaa به این نکته اعتراف کرد که در ساخت ویندوز از محمد بن موسی خوارزمی ریاضیدان برجسته ایرانی الهام گرفته است.

او اشاره کرد که زمانی که سال اول دانشگاه بوده کتاب پنجره الارقام خوارزمی را خوانده و با مطالعه ی نوشته  های او در باب منطق فازی و جبر دو گانه ,ایده ساخت ویندوز در ذهنش شکل گرفته است و به همین دلیل از دانشگاه بیرون زد تا ایده خود را عملی کند.او بعد ها نام ویندوز را با الهام گرفتن از نام کتاب پنجره الارقام برای سیستم عامل خود انتخاب کرد.
او حتی به این نکته اشاره کرد که نام ویندوز xp را از مخفف کلمه ی xarazmi prestige به معنای اعتبار خوارزمی گرفته است.به گفته گیتس در واقع خوارزمی در آن زمان ویندوز را در ذهن خود ساخته بوده است اما امکانات به نمایش گذاشتن آن را نداشته است.

 

 

بیل گیتس اعتراف کرد که ویندوز را با خواندن کتاب پنجره الارقام خوارزمی طراحی کرده است..!

 

 

به گزارش ظهور۱۲ به نقل از مجله ی TOp Technology : چندی پیش بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت در سخنرانی خود در کالج Concordia به این نکته اعتراف کرد که در ساخت ویندوز از محمد بن موسی خوارزمی ریاضیدان برجسته ایرانی الهام گرفته است.

 

 

او اشاره کرد که زمانی که سال اول دانشگاه بوده کتاب پنجره الارقام خوارزمی را خوانده و با مطالعه ی نوشته های او در باب منطق فازی و جبر دو گانه ,ایده ساخت ویندوز در ذهنش شکل گرفته است و به همین دلیل از دانشگاه بیرون زد تا ایده خود را عملی کند.او بعد ها نام ویندوز را با الهام گرفتن از نام کتاب پنجره الارقام برای سیستم عامل خود انتخاب کرد.

 

 

او حتی به این نکته اشاره کرد که نام ویندوز xp را از مخفف کلمه ی xarazmi prestige به معنای اعتبار خوارزمی گرفته است.

 

 

به گفته گیتس در واقع خوارزمی در آن زمان ویندوز را در ذهن خود ساخته بوده است اما امکانات به نمایش گذاستن آن را نداشته

 

 

تاریخچه ویندوز از روزهای اول تا به سال 2015

Windows 1

تصویری که می بینید اولین نسخه تجاری ویندوز می باشد که در سال 1985 عرضه شده است. خیلی از شما کاربران دریچه شاید این گزارشی را که می خوانید سن تان آنقدری نباشد که با این سیستم عامل کار کنید.

 

 

 

 

 

Windows 2
این هم تصویری از ویندوز 2

 

 

 

 

 

Windows 3
این سیستم عامل دست خوش تغییراتی بود که در سال 1990 منتشر شد. برای اولین بار می توانستید پنجره ها را کمینه کرده و در آیکون کوچکی داشته باشید. همین Alt + Tab که الان برای پرش میان پنجره ها استفاده می کنید، از همین ویندوز شروع شده است.


 

 



 

 


Windows 95
برای بسیاری از کاربران، اولین کار پس از روشن کردن کامپیوتر ویندوزی‌شان فشردن دکمه Start است، منوی استارت اولین بار در ویندوز ۹۵ ظاهر شد. همچنین اصطلاحاتی چون مرور (Explore)، نوار وظیفه (Task Bar) و دسکتاپ نیز در ویندوز ۹۵ معرفی گردیدند.


 

 



 

 


Windows 98
در تصویر زیر که محیطی کلی از ویندوز 98 هست چیز جدیدی برای مشاهده وجود ندارد. تقریبا هیچ تغییری نمی توان در رابط کاربری ویندوز نسبت به نسخه قبلی یافت. ویندوز 98 بیشتر از آن که نسخه جدیدی از ویندوز باشد، یک به روزرسانی جزئی روی ویندوز 95 بود.


 

 



 

 


Windows 2000
این نسخه از سیستم عامل برخی ویژگی‌های جدید را در رابط کاربری خود به همراه آورد. چیزهایی چون شفافیت و افکت‌های سایه‌دار همگی در ویندوز 2000 معرفی گردیدند، با این حال ویندوز 2000 بهترین نبود.


 

 



 

 


Windows ME
ویندوز ME در سال 2000 منتشر و کاربران خانگی و معمولی را هدف قرار داد. در این نسخه امکانات شبکه و چندرسانه‌ای (Movie Maker, Media Player 7) ارتقاء یافته بود. ویندوز ME آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت با کد ویندوز ۹۵ بود پس از آن مایکروسافت هسته ویندوز را در XP تغییر داد.


 

 



 

 


Windows XP
از این پس از ویندوز XP می شد به عنوان یک سیستم عامل یاد برد. در کل رابط کاربری در مقایسه با ویندوز 2000 تغییر عمده‌ای نکرده بود، ولی ظاهر و رابط کاربری و بصری آن بسیار متفاوت بود می شود گفت مایکروسافت عالی عمل کرده بود.


 

 



 

 


Windows Vista
مایکروسافت پس از عرضه ویندوز ویستا با مشکلات اساسی مواجه شد. اما اگر صادق باشیم، ویستا آن قدرها هم بد نبود. سیستم عامل جدید با خود یک رابط کاربری نو به نام Aero را آورد و طراحی منوی استارت نیز کاملا متحول شده بود.

 

 



 

 


Windows 7
سه سال پس از ویندوز ویستا، ویندوز ۷ منتشر شد و ناگهان تمام کمی و کاستی‌ها و مشکلات ویندوز ویستا را از خاطر کاربران پاک نمود. رابط کاربری Aero همچنان وجود داشت، اما ویژگی‌های جدیدی همچون Aero snap، Aero peek، Taskbar grouping، آیکون‌های بزرگ تر روی نوار وظیفه و پشتیبانی از صفحات چند لمسی، ویندوز ۷ را به آن چه امروز می‌بینیم تبدیل نمودند و آن قدر میان ما کاربران محبوب شد تا لقب محبوبیت گرفت.


 

 



 

 


Windows 8
بزرگترین تغییر اعمال شده روی این ویندوز، استفاده از رابط گرافیکی جدیدی بود که جایگزین کلید استارت سنتی ویندوز شده بود. این ویژگی جدید که مترو نام دارد، در بردارنده‌ی اپلکیشن‌هایی برای نمایش تصاویر، ویدئو، ایمیل وموزیک است و صرفا برای استفاده در ابزارهایی با صفحه‌ی نمایش لمسی ایجاد شده است. بعد از نصب این ویندوز مشکل اکثر کاربران و سردرگمی آن ها دکمه استارت بود و می توان این ویندوز را پنجره ای رو به دنیای تبلت ها دانست.


 

 



 

 


Windows 10
شاید یک از جدید ترین و زیبا ترین ویندوز های ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت باشد که باتوجه به امکانات گسترده اش همه را به وجد می آورد.... در این سیستم عامل سعی شده تا از بهترین برنامه ویرایش برای عکس و حتی کارهای 3D یا سه بعدی است.


 

 

 

 


 


تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1396برچسب:, | 20:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

محققان انگلیسی با استفاده از اکسیژن موجود در هوا سوخت پاک ساخته اند.

به گزارش زیست آنلاین، محققان با استفاه از اکسیژن موجود در هوا از گاز متان، متانول ساخته اند که نوعی سوخت پاک به شمار می رود.  در این روش از اکسیژن آزاد موجود در هوا، مواد شیمیایی بی ضرر و با کمک فرایندهای صرفه جو، انرژی تولید می شود.

چنین کشفی به تولید ارزانتر سوخت پاک در سراسر جهان کمک می کند.

محققان دانشگاه کاردیف انگلیس با استفاده از کاتالیزورهای ساده متانول را تولید کردند. این کاتالیزور عکس العمل های شیمیایی را سرعت می بخشد. به این ترتیب تولید متانول در دمای کم و با کمک اکسیژن و پراکسید هیدروژن انجام می شود.

به گزارش مهر، درحال حاضر متانول حاصل شکست مولکول های گاز طبیعی در دمای بالاست.  این روش بسیار پرهزینه و انرژی بر است.

 



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:27 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 پس از چهار سال همکاری پژوهش گران اروپایی و ویتنامی در کارخانه عظیم پرورش آبزیان، واقع در دلتای مکونگ در جنوب ویتنام، این ایده تبدیل به واقعیت شد.

به گزارش زیست آنلاین، در این کارخانه عظیم، روزانه حدود هشتاد تن زباله ماهی باقی می‌ماند که تبدیل به روغن ماهی می‌شود که بر اساس آن، دانشمندان روند تبدیل زباله ماهی به بیو دیزل یا گازوئیل زیستی را آغاز کردند.

تیجا پالمن، شیمی دان در رابطه با این طرح به یورونیوز بیان نمود "ما به روغن ماهی، متانول و کاتالیزور قلیایی اضافه می‌کنیم و از به هم زدن و حرارت دادن این مخلوط، بیو دیزل به دست می‌آوریم به این ترتیب ما ابتدا روغن ماهی را در دستگاه پمپاژ می‌کنیم و رآکتور آنرا مخلوط و گرم می‌کند.

بعد مخلوطی از متانول و کانالیزور آماده نموده و این مخلوط را به روغن ماهی اضافه می‌کنیم. سپس حاصل آن را چند بار با آب شستشو می‌دهیم و بیودیزل را از آن جدا می‌کنیم. لازم به ذکر است که ظرفیت نهایی این کارخانه، تولید روزانه سیزده تن بیودیزل است.

به گزارش برق نیوز، بیودیزل محصول این کارخانه می‌تواند روزانه یکصد و پنجاه مگاوات در ساعت برق تولید کند که به نظر پژوهشگران برای تامین انرژی خود کارخانه و نیز انرژی مورد نیاز مناطق اطراف که زندگی مردم آن‌ها وابسته به فعالیت‌های ماهیگیری است، کافی خواهد بود. همچنین به صفر رساندن زباله مواد غذایی، حفظ محیط زیست و دست یابی به توسعه پایدار به مزیت‌های این طرح باید اضافه نمود.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 آینده صنعت خودرو، به‌سمت پاک‌تر و ارزان‌تر شدن پیش خواهد رفت. روندی که عملا چالشی برای خودروهای بنزینی کنونی محسوب می‌شود.

 به گزارش زیست آنلاین، تنها در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، بالغ بر ۱۰۰هزار مشتری در مدت پنج ماه، به‌سمت سرویس جدید درخواست خودروی برقی Emov گرایش پیدا کرده‌اند که این رقم در حال نزدیک شدن به تعداد بالای سفرهای درخواستی از شرکت اروپایی خدمات اشتراک خودروی Daimler’s Car۲Go است. با این وجود، بر اساس آمار، بسیاری از افراد نگران هستند که اگر خودروی الکتریکی داشته باشند، همیشه با معضل شارژ کافی روبه‌رو خواهند بود. درهمین راستا شرکت خودروسازی رنو با کوالکام تکنولوژیز و شرکت حمل ونقل سبز Vedecom سیستم شارژالکتریکی بی‌سیم خودرو(DEVC) را ساخته‌اند.


 این سیستم قادر است انرژی را هنگام حرکت از کف جاده دریافت کند. رونمایی و آزمایش از این سیستم در مسیری ۱۰۰ متری در فرانسه انجام شده است. این مسیر دارای پدهایی بوده که به‌طور بی سیم ۲۰ کیلووات برق را به دریافت‌کننده‌هایی ارسال می‌کنند که زیر دو خودروی الکتریکی Renault Kangoo ZE نصب شده‌اند. این فناوری توانست باتری خودرو را در حالی شارژ کند که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت در جاده در حال حرکت بود. البته شرکت Vedecom آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد داد و در آینده به موضوعاتی مانند شناسایی خودرو و احراز هویت هنگام ورود به مسیر شارژ کننده همراه متغیرهایی مانند سرعت خواهد پرداخت. سیستم DEVC بخشی از پروژه ۹ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به نام FABIC است که ۲۵ سازمان در آن شرکت می‌کنند.
همچنین نیسان نیز بیکار نبوده و در طول ماه‌های اخیر، از خودروی جدید و بدون سرنشین خود رونمایی خواهد کرد. این اولین مدل نیسان است که می‌تواند بدون دخالت راننده حرکت و حتی توقف کند. در هفته گذشته نیسان برخی از قابلیت‌های خودران جذابش را روی برخی مدل‌های شاسی‌بلند از جمله مدل ایکس تریل نصب و در یک تست رانندگی در نیویورک امتحان کرد. مهم‌ترین مواردی که آزمایش شدند عبارتند از توانایی حفظ خودرو بین خطوط، پیچیدن در تقاطع‌ها، حفظ فاصله مناسب با خودروهای دیگر و ورود به محل پارک خودرو. توانایی کنترل خودرو بدون اعلام قبلی و در کمتر از سه ثانیه نیز جزو توانمندی‌های خودروی جدید نیسان است. البته این نوع از روبات‌های کنترل‌گر که بر خودروهای نیسان نصب شده اند، در واقع «سیستم خودران» محسوب نمی‌شوند.اما مدیران این شرکت وعده داده‌اند که لیف مدل ۲۰۱۸ مجهز به سیستم خودران خواهد بود. اگرچه این امر قابلیت تازه‌ای در بازار خودرو نیست، اما نکته مهم این است که مدل جدید نیسان، قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 رئیس هیات مدیره انجمن علمی انرژی بادی ایران، ناهماهنگی در بین دستگاه های مختلف دولتی را معضل اصلی در راستای توسعه صنعت انرژی بادی در کشور دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر در هیچ نقطه کشور شاهد اقدامات گسترده ای در این زمینه نیستیم و تنها حدود یک دهم درصد از انرژی الکتریکی مصرفی کشور با استفاده از باد تولید شده است.

به گزارش زیست آنلاین،مشروح گفت و گوی با دکتر سید هاشم اورعی را در ادامه می خوانید:

آقای دکتر اورعی، ایران از چه جایگاه و ظرفیتی در حوزه انرژی‌های بادی برخوردار است و چه اندازه از این ظرفیت استفاده می شود؟

کشور ما از نظر ظرفیت تولید برق از باد، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این قابلیت را دارد که بخش قابل توجهی از برق مصرفی کشور را از این طریق تولید کند. اما متأسفانه تاکنون توجه کافی به این بخش نشده است، به طوری که در سال 1395، حدود یک دهم درصد از انرژی الکتریکی مصرفی کشور با استفاده از باد تولید شده است. اما با این حال طی یکی دو سال اخیر اقدامات مثبتی در این زمینه مشاهد می شود که امید می رود در آینده شاهد رشد قابل توجه سهم انرژ ی بادی از کل انرژی الکتریکی مصرفی کشور باشیم.


کدام استان‌ها و مناطق کشور از بیشترین ظرفیت به کارگیری انرژی بادی برخوردارند و اقدامات انجام شده در مناطق مختلف کشور را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

مناطق بادخیز متعددی در کشور وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مناطق خواف در خراسان رضوی، میل نادر در سیستان و بلوچستان و کهک در قزوین اشاره کرد. تقریبا کل بخش شرقی کشور، از شمال تا جنوب به عنوان یک کریدور بادی از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. از نظر اقدامات انجام شده، متأسفانه در هیچ نقطه کشور در حال حاضر شاهد اقدامات گسترده ای نیستیم و از این نعمت الهی در حد مطلوب استفاده نمی کنیم.


به طور کلی چه ضعف‌ها و کمبودهایی در زمینه استفاده از انرژی بادی در کشور ما وجود دارد؟

معضل اصلی در زمینه عدم توسعه صنعت انرژی بادی در کشور، ناهماهنگی در دستگاه های مختلف دولتی است. توسعه این بخش مستلزم هماهنگی و همکاری بخش‌های متعدد ازجمله وزارت نیرو ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی و... است. اما متأسفانه در حال حاضر تعدد و بعضاً تناقض برخی قوانین و دستورالعمل‌ها موجب طولانی شدن فرآیند شده است. از نظر فرهنگی نیز مسولان مربوطه بر این باور غلط هستند که انرژی بادی گران‌تر از انرژی تولیدی نیروگاه‌های فسیلی است. در حال حاضر در سطح جهان، انرژی الکتریکی تولید شده از طریق نیروگاه‌های بادی با سوخت‌های فسیلی قابل رقابت بوده و در صورت توسعه این بخش، ما نیز می‌توانیم ظرف چند سال به این نقطه برسیم.


ناهماهنگی نهادهای دولتی، مانع اصلی توسعه صنعت انرژی بادی/ جایگاه انرژی بادی در تأمین انرژی ساختمان‌هاصما:برای رسیدن به جایگاه مناسب در بخش به کارگیری انرژی بادی و استفاده بهینه از این نوع انرژی چقدر فاصله داریم؟

همانطور که عرض شد، کشور ما از نظر ظرفیت در جایگاه بسیار مطلوبی است. از نظر زیر ساخت صنعتی نیز خوشبختانه در شرایط مطلوبی قرار داریم و از نظر منابع انسانی نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. جالب اینجاست که ما قوانین حمایتی مناسبی هم در کشور داریم که انگیزه کافی را جهت فعالیت در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کرده است.

آنچه می ماند، در بخش برنامه‌ریزی اجرایی صحیح، هماهنگی بین دستگاهی در دولت، عزم و اعتقاد به این امر در دولتمردان و بالاخره کاهش مراحل پیچیده اداری و دیوان سالاری حاکم است.

چنانچه دولت توسعه صنعت انرژی بادی را در اولویت کاری خود قرار دهد، قطعا در طول دولت دوازدهم می توان ضمن ایجاد این صنعت و تامین حداقل 10 درصد از انرژی الکتریکی مصرفی با استفاده از انرژی باد، از سایر مزایای متعدد آن بهره‌مند شد.


انرژی بادی بیشتر در چه بخش هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

از آنجایی که کشور ما از شبکه برق سراسری مطلوبی برخوردار است، کل برق تولیدی از منابع مختلف به شبکه منتقل شده و از این طریق مدیریت می شود. لذا نیروگاه‌های بادی نیز با ایجاد شرایط لازم جهت اتصال به شبکه از جمله فرکانس، سطح ولتاژ و...، کل انرژی تولیدی خود را به شبکه سراسری برق منتقل کرده و در مراکز مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تأمین انرژی مورد نیاز ساختمان‌ها، آیا می توان از انرژی بادی استفاده کرد؟

در بسیاری از کشورها اقدامات گسترده‌ای در زمینه نصب توربین‌های بادی کوچک بر فراز ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های بلند انجام شده و نتایج مطلوبی به دست آمده است. لذا با برنامه‌ریزی صحیح در بخش‌های متعددی از کشور می توان با نصب این گونه توربین‌ها بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز را در بخش خانگی تأمین کرد.


رویکرد و اقدامات سایر کشور ها را در حوزه انرژی بادی چطور می بینید؟

در سال های اخیر بسیاری از کشورها سیاست انرژی خود را بر مبنای کاهش وابستگی به منابع سوخت فسیلی قرار داده‌اند. به طوری که تا سال 2025 میلادی برای تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز کشورشان، نیازی به سوخت فسیلی نخواهند داشت. در حال حاضر دانمارک 43 درصد از کل انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های بادی تأمین می کند.

طبق آمار رسمی در سال 2016 میلادی، در اروپا بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش انرژی مربوط به توسعه نیروگاه‌های بادی بوده است. اما کشور چین در همین سال یک سوم کل ظرفیت جدید نیروگاه‌های بادی نصب شده جهان را به خود اختصاص داده است.


درخصوص ظرفیت نیروگاه بادی منجیل و نحوه تولید انرژی بادی در این منطقه از کشور توضیحاتی ارائه فرمایید.

نیروگاه منجیل قدیمی ترین نیروگاه بادی کشور است که دارای حدود 100 توربین و ظرفیت اسمی بالغ بر 70 مگاوات است. توربین های این مزرعه بادی 660 کیلوواتی و تکنولوژی آن متعلق به دهه گذشته است. این در حالی است که ما شاهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل توجهی در دهه اخیر بوده‌ایم و امروز شاهد نصب توربین‌های 9-8 مگاواتی (بیش از 12 برابر) هستیم. از طرف دیگر عواملی چون عدم انتخاب صحیح توربین از نظر رژیم بادی، عدم نگهداری صحیح و همچنین مدیریت و مالکیت دولتی موجب شده است که از نظر تولید انرژی الکتریکی، این نیروگاه در سطح بسیار پایینی قرار داشته باشد.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:24 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 معمولاً کشورهای آسیای شرقی به خاطر وجود باران‌های زیاد از پوشش گیاهی بالایی برخوردار است.

به گزارش زیست آنلاین،  یکی از این کشور‌ها چین است. جاده‌های شمال چین با درختان عنقا و برگ‌های پاییزی که در این فصل بر زمین می‌ریزد، پوشیده شده است. این برگ‌ها عموماً در فصل‌های سردتر سال سوزانده می‌شوند و همین مسئله منجر به تشدید مشکل آلودگی هوا در کشور چین می‌گردد. محققان چینی اخیراً روش جدیدی برای تبدیل مواد زائد ارگانیک به کربن کشف کرده‌اند که می‌تواند برای تولید برق با تکنولوژی بالا استفاده شود.

 
محققان فرآیند چند مرحله‌ای ساده‌ای را برای تبدیل برگ‌های درختان به حالتی که می‌تواند به عنوان مواد فعال به الکترود متصل شود، استفاده کردند.
 
برگ‌های خشک شده برای اولین بار به پودر تبدیل شدند و سپس به مدت ۱۲ ساعت تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شدند. این محصول سپس پودری متشکل از میکروسفورهای کربنی کوچک تولید کرد. سپس این میکروسفورهای کربن با محلول هیدروکسید پتاسیم و با افزایش دمای مرحله به مرحله از ۴۵۰ تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شدند.

محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌های الکتروشیمیایی استاندارد را روی میکروسفورهای متخلخل انجام دادند تا توان بالقوه آن را برای استفاده در وسایل الکترونیکی تعیین کنند. منحنی ولتاژ جریان برای این مواد نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند تبدیل به یک خازن عالی شود. آزمایش‌های بیشتر نشان می‌دهد که این مواد در واقع سوپر خازن‌هایی هستند که با ظرفیت‌های ویژه ۳۶۷ فاراد بر گرم، در اصل ظرفیتی حدود بیش از سه برابر بعضی سوپر خازن‌های گرافین دارند.

تحقیقاتی که توسط محققان انجام شده است، به شدت به دنبال راه‌حل‌هایی برای تبدیل زباله‌های زیست توده به کربن متخلخل است که می‌تواند در تکنولوژی ذخیره‌سازی انرژی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر برگ‌های درخت، تیم و همکارانش به شکل موفقیت‌آمیزی مواد زائد سیب زمینی، کاه ذرت، چوب کاج، کاه برنج و دیگر زباله‌های کشاورزی را به الکترودهای کربنی تبدیل کرده‌اند. محققان امیدوارند که بتوانند با بهینه‌سازی فرآیند آماده‌سازی و امکان تغلیظ یا اصلاح مواد خام، خواص الکتروشیمیایی بیشتری را به کربن متخلخل اضافه کرده و آن را بهبود ببخشند.

به گزارش برق نیوز، ویژگی‌های سوپر خازن از میکروسفور‌های کربن متخلخل که از برگ‌های درخت عنقا ساخته شده است بیشتر از مواردی است که از پودرهای کربنی دیگر زباله‌های زیستی تولید می‌شود. به نظر می‌رسد که ساختار خوب متخلخل یکی از ویژگی‌های مهم این محصول است، زیرا از طریق یون‌های الکترولیتی و سطح میکروسفورهای کربنی و همچنین افزایش انتقال و انتشار یون روی سطح کربن، تسهیل می‌شود. محققان امیدوارند با بهینه‌سازی فرایند و حتی امکان تغلیظ یا اصلاح مواد خام، خواص الکتروشیمیایی را افزایش داده و بهتر کنند.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:21 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 جزر و مد دریاها بعنوان یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر شناخته می شود. دانشمندان اروپایی در دریاچه استرانگفورد در ایرلند شمالی پیش نمونه ابزاری را آزمایش می کنند که برای تولید انرژی الکتریسیته از جزر و مد دریا طراحی شده است. این فناوری قادر خواهد بود هر سال ۱.۶ گیگاوات ساعت برق تولید کنند.

به گزارش زیست آنلاین، در دریاچه استرانگفورد در ایرلند شمالی تغییرات جزر و مد تا حدود چهار متر هم می رسد و سرعت آن بطور متوسط ۱.۴ متر در ثانیه است. در نتیجه اینجا مکان مناسبی برای آزمایش نمونه اولیه ابزاری است که محققان اروپایی طرح موسوم به «پاورکایت» برای تبدیل انرژی جزر و مد به الکتریسیته طراحی کرده اند. این پیش نمونه شبیه یک هواگرد است که به زیر آب فرستاده می شود.

 

هی وبستبرگ، مهندس ارشد شرکت سوئدی «مینستو» که با این طرح همکاری می کند، درباره نحوه کار این نمونه اولیه می گوید: «این یک بادبادک (هواگرد) به بستر دریا می چسبد. در پدیده جزر و مد یک نیروی بالابرنده و حرکت آب به سمت جلو را داریم. در نتیجه پیش نمونه ما در کف دریا شروع به حرکت می کند و به خاطر بالهایش سرعت می گیرد. به این ترتیب توربین شروع به چرخیدن می کند و الکتریسیته تولید می شود.»

 

هماهنگی هواگرد زیر آبی با جریانهای جزر و مد

 

این بادبادک (هواگرد) زیردریایی به حسگرهای متعدد و ابزارهای ارتباطی هم مجهز است.

محققان در واقع می خواهند بدانند پیش نمونه آنها تحت چه شرایطی بیشترین میزان انرژی الکتریسته را تولید می کند و عمق، حرکت و جهت حرکت آب در جریانهای جزر و مد چه تاثیری بر انرژی تولید شده دارد.

این وسیله با مواد سبک ساخته و از نظر هیدرو دینامیک طوری طراحی شده که زیرآب خود را با جریانهای جزر و مد هماهنگ می کند.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:18 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 آژانس فضایی ناسا

 در جریان یک کنفرانس خبری که امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار شد؛ اعلام کرد که پژوهشگران این آژانس با استفاده از تلسکوپ فضایی Spitzer Spacee، موفق به شناسایی هفت سیاره‌ی جدید در ابعاد زمین و در فاصله‌ی ۴۰ سال نوری از آن شده‌اند. علاوه‌ بر این طبق اعلام ناسا، سه نمونه‌ از این سیاره‌ها در ناحیه‌ی Goldilocks قرار دارند، به این مفهوم که احتمال سکونت‌پذیری آن‌ها وجود دارد.


این نخستین باری است که ستاره‌شناسان موفق به کشف یک سیستم ستاره‌ای با هفت سیاره شده‌اند که تمام سیارات آن ابعادی مشابه زمین دارند. علاوه‌بر این ناسا اعلام کرده است احتمال آن وجود دارد که با شرایط اتمسفری مناسب، تمام این سیاره‌ها دارای آب به فرم مایع روی سطح خود باشند؛ البته احتمال وجود این حالت، در سه سیاره‌ای که داخل ناحیه‌ی Goldilocks قرار دارند، بیشتر از چهار سیاره‌ی دیگر است.

توماس زوربوکن، یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی مأموریت علمی ناسا در جریان این کنفرانس خبری گفت:

این اکتشاف می‌تواند یکی از قطعات کلیدی پازل شناسایی محیط‌های سکونت‌پذیر باشد؛ مکان‌هایی که می‌توانند موجب حیات شوند.

زمین و سیستم trappist-1

این گروه از سیاره‌ها که ناسا با نام Trappist-1 از آن‌ها یاد می‌کند، در سیستم Aquarius جای گرفته است؛ سیستمی که در فاصله‌ی ۳۸۰ تریلیون کیلومتری از سیستم ستاره‌ای ما قرار دارد. تصور می‌شود که تمام این هفت سیاره، به جای آنکه همانند مشتری گازی یا همانند سرس یخی باشند، همانند زمین، در دسته‌ی سیاره‌های خاکی قرار دارند.

تمام این سیاره‌ها، روی مدارهای خود به دور ستاره‌ی کوتوله‌ای می‌گردند که کوچک‌تر و کم‌فروغ‌تر از خورشید ما است. فاصله‌ی مدار این سیاره‌ها به ستاره‌شان، کمتر از فاصله‌ی عطارد به خورشید است. نزدیک‌ترین سیاره‌ها به ستاره‌ی این سیستم، مدار خود را به ترتیب در ۱.۵ و ۲.۴ روز تکمیل می‌کنند، این در حالی است که سیاره‌ی ششم، مدار خود را طی ۱۲ روز زمینی به اتمام می‌رساند. مدار بیرونی‌ترین سیاره، به‌طور کامل مشاهده نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که گردش این سیاره حدود ۲۰ روز به طول بینجامد.

مدارهای این سیاره‌ها به‌قدری نزدیک به هم است که اگر روی یکی از آن‌ها بایستیم، احتمالا خواص مبتنی بر زمین‌شناسی همسایه‌های آن‌ را خواهیم دید. خوشبختانه ستاره‌ی مجموعه‌ی Trappist ضعیف است؛ بنابراین با وجود مجاورت این سیاره‌ها، هنوز هم شانس خوبی برای وجود آب به فرم مایع روی سطح آن‌ها وجود دارد.

سیستم TRAPPIST-1

نیکول لوئیز، یکی از پژوهشگرهای ارشد، مطالعه‌ی هابل و از ستاره‌شناسان تلسکوپ فضایی موسسه‌ی علوم، طی بیانیه‌ای می‌گوید:

سیستم TRAPPIST-1 یکی از بهترین فرصت‌های دهه‌ی آتی را برای مطالعه‌ی اتمسفر سیاره‌هایی به ارمغان می‌آورد که ابعادی مشابه زمین دارند.

نام سیستم Trappist از نام تلسکوپ TRAPPIST یا «Transiting Planets and Planetesimals Small Telescope» در شیلی گرفته شده است. پژوهشگران مسئول این تلسکوپ در اصل سه سیاره از این سیستم را در ماه مه سال گذشته شناسایی و وجود آن‌ها را اعلام کردند. پژوهشگران مسئول تلسکوپ Spitzer ناسا به کمک پژوهشگران مسئول چند تلسکوپ زمینی دیگر، وجود دو نمونه از این سیاره‌ها را تایید و در ادامه‌، پنج سیاره‌ی دیگر را کشف کردند.


 

این خبر در برهه‌ای هیجان‌انگیز از جست‌و‌جو برای سیاره‌هایی منتشر شد که فراتر از منظومه‌ی شمسی ما قرار دارند. از ابتدای سال جاری میلادی، پژوهشگران موفق به تشخیص وجود آب روی سیاره‌ای شدند که در فاصله‌ی ۵۰ سال نوری از ما قرار دارد، تصویرساز سیاره‌های فراخورشیدی رصدخانه‌ی کِک فعال شد و تیمی از پژوهشگران از دانشگاه‌های بزرگ دنیا، مجموعه‌ای از داده‌های سودمند حاصل از مشاهدات تصویرساز HiRES رصدخانه‌ی کِک با قدمتی بیش از دو دهه را منتشر کردند. این می‌تواند شروع کار باشد. هفته‌ی گذشته ناسا، فرایند جمع‌سپاری را با هدف کمک‌ گرفتن از شهروندان جهت جست‌وجوی سیاره‌های فراخورشیدی آغاز کرد.




تاريخ : جمعه 6 اسفند 1395برچسب:, | 9:13 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 مقدمه:       

فعالیت فوق برنامه و مکمل چیست؟

      فرآیند یاددهی و یادگیری ، فرآیند دو جانبه ای است که در آن یاددهی با ابتکار  و خلاقیت معلم و یادگیری بر اساس مفاهیم و اهداف درس است به نحوی که هر دو  طرف فر آیند ، معلم و متعلّم در این فعالیت مشارکت داشته باشند. 

 به فعالیت هایی که بر اساس نوآوری و ابتکار معلمین در کنار تدریس و بر اساس آموزش مفاهیم و اهداف درس به کار گرفته شوند و در داخل یا خارج کلاس انجام   شود ، فعالیت مکمل گفته می شود. 

فعالیت های فوق برنامه مجموعه فعالیت های سازمان یافته و پیش بینی شده ای است که به منظور تثبیت ، تعمیق ، آشنایی و کارکرد عملی در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان درنظر گرفته می شود تا به رشد و تعالی ، شکوفایی استعدادها و مشارکت در برنامه های عملی کمک کند . این برنامه ها در توسعه ی تجربیات تربیتی دانش آموزان نقش مهمی دارد (فراگیری مهارت های زندگی و حل مسئله ) ، در عرض برنامه ی درسی قرار گرفته است ، نیازهای فردی دانش آموزان و ویژگی های محلی و منطقه ای را مورد توجه قرار می دهد و بالاخره موجب غنای برنامه ی درسی می شود . فعالیت های فوق برنامه را می توان کلیه اعمالی دانست که در برنامه درسی روزانه برای آن ساعات به خصوص  پیش بینی نشده و هدف آن شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته دانش آموزان است . ( خان بابائی ، 1374 )

      چنانچه این فعالیت ها با توجه به شرایط خاص منطقه ای یا اقلیمی باشد و یا در  راستای آموزش استعدادهای خاص فراگیران باشد ، فعالیت فوق برنامه گفته می شود. همزمان با آغاز سال تحصیلی معلم با توجه به اهداف آموزشی، یکسری فعالیت را برای یکسال تحصیلی تنظیم می نمایند که این مقاله در نظر دارد تا با نشان دادن گام های برنامه ریزی هر معلم متناسب با استعداد ، توانایی ، وقت و هزینه خود مبادرت به تدوین و اجرای آن نماید.

این را باید بخاطر سپرد که معلم نمی تواند محتوای کتاب را آموزش دهد بدون پذیرش فراگیران و نمی توان دانش، مهارت و حتی نگرشی را یاد داد بدون مشارکت فراگیران !! برای رسیدن به سطح یادگیری می توان ازچهار کلمه برای مشخص کردن یک فرایند یادگیری استفاده کرد: انجام دادن1 ، بررسی کردن2 ، یادگرفتن3 و به کاربردن4. در این فرایند ، فعالیت در حین یادگیری ( انجام دادن )، نیاز به تفکر و ارزیابی ( بررسی کردن )، استخراج معنا از این مرور( یاد گرفتن ) و استفاده ی برنامه ریزی شده از یادگیری در عملیات آینده ( به کاربردن ) مورد توجه قرار می گیرد . در مرحله ی به کاربردن ، از دانش آموزان خواسته می شود که یادگیری خودشان را برای تنظیم اهداف و طراحی برخی فعالیت ها به موقعیت هایی که می شناسند انتقال دهند . این فعالیت ها می توانند به کلاس یا خارج از کلاس مرتبط شوند . (واتکینس و کارنل ، 2000 )


اهداف برنامه های مکمل و تکالیف خلاقانه

دیوید سلبی (2000 ) معتقد است که هدف از آموزش مهارت های زندگی ، افزایش توانایی های روحی اجتماعی است ، آن مهارتهایی که می تواند افراد را در اداره ی مؤثر نیازها ، سختی ها و فشارهای زندگی توانا سازد .( ادیب ، 1382 ، ص13 )

اما در کنار اهداف مندرج در کتب آموزشی و یا همان  اهداف کلی ، اهداف اختصاصی تر نیز وجود دارند که سعی می شود در هنگام اراده تکالیف خلاقانه و یا برنامه مکمل یادگیری، به حصول آنها دست یافت مانند :

اهداف اصلی:

توسعه ی دیدگاه مدرسه محوری .  تعمیق فرایند یاددهی – یادگیری در زندگی دانش آموزان . غنی سازی برنامه ی درسی و اوقات فراغت دانش آموزان .  گسترش یادگیری از مدرسه به خانواده و جامعه . تسهیل فرایند رشد اجتماعی دانش آموز. رسیدن فراگیران به مهارت طراحی و حل مسئله. تشویق فراگیر به خود یاگیری.

اهداف فرعی:

توانمند کردن افراد ، ایجاد و افزایش مهارت تصمیم گیری . ارتقای مهارت تفکر انتقادی و خلاقیت . تقویت فرایند حل مسئله. تحقق توانایی های بالقوه و انطباق با تغییرات زندگی . ارتقای مهارت های 9 گانه.  تقویت اعتماد به نفس ، عزت نفس و هویت فردی .شکل گیری و تقویت ارزش ها. افزایش مسئولیت پذیری .افزایش عملکرد تحصیلی .افزایش مشارکت .  ...

 

 

اهمیت فعالیت فوق برنامه و مکمل

      در مدارس هدف یک معلم موفق،  انتقال دانش نیست!! زیرا دستگاهها و رسانه ها، بهتر و سریع تر و در بسیاری از موارد جذابتر دانش و اطلاعات عمومی را منتقل می کنند. بلکه هدف تشویق فراگیران برای رسیدن به سطح خود یادگیری است ، یعنی ایجاد شرایط برای کسب تجربه و بروز رفتار ( رضا پورشیخ- تفاوت آموزش و یاددهی- بانک اطلاعاتی معلم-1390) .

 مدارس محل کشف و بروز استعدادهای افراد و تمرین و تثبیت آنهاست.  مدیران و معلمان به طور موثر در برنامه یادگیری و رضایت دانش آموزان و فعالیت های بهبود و ارتقای مستمر کیفیت نقش دارند. کیفیت چیزی نیست که بتوان به  مدرسه تزریق کرد، تحقق کیفیت نیازمند مشارکت صادقانه همه کارکنان ، معلمان ،‌اولیاء و  عوامل مدرسه است. تعداد ی از اهداف طبقه بندی شده به قرار ذیل می باشد:

1- درگیر کردن مستقیم دانش آموز در خلال برنامه ی درسی با کتاب و مسائل آموزش داده شده.

2.  آشنا کردن دانش آموزان با نحوه ی طرح سؤال .

3. وارد شدن دانش آموز به حیطه ی ارزشیابی . او به قضاوت می نشیند که کدام مسئله ی کتاب مهم تر است و ترجیح دارد سؤال امتحانی باشد .

4. فراهم آمدن شرایط لازم برای این که معلم تأثیر تدریس خود را بر دانش آموزان به طور غیرمستقیم مشاهده کند . به این صورت که معمولا دانش آموزان گرایش دارند ، مسائلی را مطرح کنند که دبیر بر آنها تأکید بیشتری کرده است .

5.  وادار کردن تمامی دانش آموزان به فعالیت و توجه به تفاوت های فردی . بخصوص در فعالیت هایی که بصورت گروهی و مشارکتی طراحی شده است.

6. ایجاد تنوع در کار معلم و فراگیر و تأکید بر نقش تعاملی معلم – دانش آموز. معلم به جای تصحیح پاسخ ها ، سؤال ها را بررسی می کند و دانش آموز به جای تلاش برای حفظ مطالب ، طرح سؤال می کند .

7.  تقویت نقش مداخله گری مؤثر معلم در طراحی برنامه ی درسی .

8.  ترکیب مفاهیم دروس و برقرار ارتباط طولی و عرضی مفاهیم و مطالب مندرج در کتب یک پایه.

9. قرار گرفتن دانش آموز در جایگاه معلم . به این ترتیب ، او با توجه به نوع فعالیت ، از تقلب و رونویسی دوری می کند .

10. فراهم شدن یک مخزن سؤال و یا برنامه مدون برای استفاده ی معلم و دانش آموزان دیگر بخصوص در مدارس هوشمند و شبکه ای .

      کار معلم و مربیان هنرمند و توانمند این است که با فعالیت های زنده و پویا و با  ایجاد لحظه های نشاط آور ، مفاهیم را به فراگیران عرضه کنند، نه آنکه به عنوان یک  وسیله مکانیکی( معلم- مجری)  ، بدون تحریک اشتیاق دانش آموز و بدون نوآوری و خلاقیت ، تنها ذهن دانش آموز را درگیر حفظ محتوای کتاب نماید.

 درست است بسیاری از فراگیران مطالب و نکات کلیدی و مفاهیم پایه را از کتب خود حفظ می کنند و نمره خوبی هم در آزمون ها کسب می کنند اما این ملاک واقعی یک فراگیر خلاق و زرنگ نیست . ذهن فراگیر صرفاً مکانی برای انباشتن اطلاعات و محتویات کتاب نیست ،  بلکه باید برای رشد همه جانبه فراگیران ایشان را تشویق به خود یادگیری و طراحی مسئله نمود. رسیدن به طراحی مسئله از حل کردن مسئله بالاتر است. ( رضا پورشیخ- تفاوت آموزش و یاددهی- بانک اطلاعاتی معلم-1390) .

فراگرفتن علوم با نشستن بر روی  نیمکت مدرسه و گوش دادن به سخنان معلم میسر نیست شاید آموزش صرف صورت گیرد.اما در آموزش واقعی باید دانش آموز از کلاس بیرون بیاید و وارد زندگی و  اجتماع شود. ( مهارت های زندگی )

فراهم نمودن این فرصت برای دانش آموز باعث می شود تا ذهن فراگیر را بر  انگیزاند و او را به سوال و کنجکاوی کشانده، محرّک فکر، جهت دستیابی به نوآوری و خلاقیت شود. همچنین در مدرسه طوری برنامه ریزی شود که معلم ودانش آموز اندیشه خلاق خودرا  به کار ببندند و مهارت هایی مانند تفکر حل مسئله وتصمیم گیری را کسب کنند.  دانش آموز را باید آموزش داد تا مهارت و دانش را بیاموزد نه آنکه چیزی را به  او القاء کرد.

اهداف آموزشی باید در راستای کشف استعداد ها؛ ایجاد اعتماد بنفس( بروز نوآوری و خلاقیت)؛ آموزش مهارت های لازم برای آمادگی زندگی در جامعه؛ کمک به فراگیران تا علوم یاد گرفته شده را با زندگی خود هماهنگ کنند( کاربست علوم و مهارت) ؛ رسیدن به سطح خود یادگیری و حل مسئله و... باشد نه حافظه پروری

مراحل طراحی و برنامه ریزی فعالیت فوق برنامه

لازمه ی برنامه ریزی برای فعالیت های مکمل و فوق برنامه و اجرای آنها در مدارس، انتخاب روش های یادگیری فعالی است که مشارکت دانش آموزان را به دنبال داشته باشد . در رویکردهای سنتی و معمول آموزش ، معلم در نقش فعال و دانش آموزان در نقش مخازن اطلاعات به وظایف محوله ی خود عمل می کردند . در نهایت ، یادگیری دانش آموزان نتیجه محور بود و به سطوح پایین شناختی محدود می شد . پژوهش های اندک انجام گرفته در مورد عوامل مؤثر بر پایین بودن سطح مهارت های زندگی نیز نشان می دهد که عواملی مانند : عدم به کارگیری الگوها و روش های مناسب تدریس ، روش های نادرست ارزشیابی ، انفعالی بودن دانش آموزان ، دیکته شدن محتوای آموزشی در قالب کتاب های درسی و عدم ارتباط عمیق بین خانه و مدرسه ، در پایین بودن سطح مهارت های زندگی دانش آموزان دوره ی ابتدایی مؤثر بوده اند . ( میرجوادی کرمانی ، 1381 )     

 اهداف وزارت آموزش و پرورش بسیار کلی است مدارس باید بر حسب دوره تحصیلی و  با نگاه به اهداف کلی، اهداف اختصاصی و تفصیلی و قابل دستیابی خود را تدوین  کنند. به همین دلیل لازم است در ابتدای سال تحصیلی هدف گذاری یکساله برای مدرسه صورت گیرد و اهداف در حیطه های آموزشی،فرهنگی تربیتی وسپس  خدماتی ورفاهی به ترتیب اولویت بندی ومشخص گردد. بعدازتعیین اهداف باید درصدد باشیم دربرنامه زمانی معین شده باشیوه های مؤثربه نتیجه مطلوب ودلخواه برسیم. جمله مراحل برنامه ریزی به شرح ذیل پیشنهاد می گردد:

1- نیاز سنجی آموزشی : قبل  از هدفگذاری و استخراج اهداف آموزشی مورد نظر می بایست شرایط؛ منابع انسانی و مالی و حتی بازده مورد نظر پیش بینی شود در این خصوص یکسری پیش نیاز ها مورد توجه قرار گیرد: شرایط فیزیکی مکانی که باید رفتار مورد نظر در آن بروز کند، شرایط جسمی و روحی که فراگیر در هنگام انجام آن کُنش می بایست داشته باشد، شرایط فعل یا رفتاری که باید مورد مشاهده و ارزشیابی قرار گیرد، سازماندهی نیروهای انسانی که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم در این فعالیت دخیل هستند، ساماندهی منابع و اقلام موجود مورد نیاز از قبیل رسانه های آموزشی و امکانات آموزشی مورد نیاز، پیش بینی هزینه مورد نیاز و مقرون به صرفه، نوع ارزشیابی و بارم بندی، و....

2- هدفگذاری : ابتدا اهداف آموزشی و نکات کلیدی ، قواعد و کُنش های هر درس و فعالیت را بشناسید. در راستای تحقق آنها برنامه های مکمل و تکالیف خلاقانه خود را طراحی کنید و از دادن فعالیت هایی که از سطح اهداف بالاتر و یا دور تر هستند جداً بپرهیزید. چون علاوه بر وقت گیر بودن باعث سردرگمی و دلزدگی فراگیر می شود. بدانید کجا هستید و به کجا می خواهید برسید

3- مدیریت زمان:. بسیاری از اهداف کتب آموزشی تکمیل کننده همدیگر هستند و به اصلاح همدیگر را پوشش م یدهند و از طرفی، فعالیت های خلاقانه و تمرینی بسیار وقت گیر بوده و به برنامه کلاسی و ساعات آموزش و سطح دشواری فعالیت اشراف داشته باشید. بسیاری از فعالیت های مکمل داری زمان مشخصی نیستند .فعالیت های مکمل و فعالیت های مشابه آن ، زمان مشخصی ندارند . با این حال به نظر می رسد بهترین زمان برای موقعی است که معلمان حداقل چندین درس از کتاب را تدریس کرده باشند و یک یا دو نمونه ارزشیابی پایانی ، همانند ارزشیابی ماهانه ( از نظر زمانی ) و یا ارزشیابی براساس فصل بندی بعضی کتاب ها انجام داده باشد . دلیل این امر آن است که دانش آموزان با نحوه ی ارزشیابی معلم خود به طور اجمالی آشنا شوند و از طرف دیگر ، دامنه ی انتخاب مطالب برای دانش آموز وسیع تر و امکان تنوع بخشیدن به سؤالات بیشتر باشد .

4- برنامه ریزی گام به گام :انجام کار بصورت مرحله به مرحله و در صورت امکان نوشتن طراحی آموزشی یا تقویم اجرایی برای محتوای آموزشی بعد از بررسی کل محتوا. دیدن تمام تکالیف و فعالیت ها بصورت منسجم و طراحی هر فعالیت بصورت گام به گام و یا به اصطلاح سناریو نویسی تا فراگیر بداند دقیقاً چه کاری را باید انجام دهد.

5-  انتخاب نوع فعالیت: این فعالیت در بر گیرنده کدام حیطه از یادگیری است (دانش – مهارت – نگرش) و معلم با کدام روش تدریس می خواهد به این حیطه برسد ، دیدگاه معلم کدام است( معلم محور- گروه محور- فراگیر محور) در انتخاب نوع فعالیت دخیل می باشد.

6- اجرای فعالیت: در هنگام اجرای فعالیت و قبل از رخواست از فراگیران باید به نیاز آموزشی ، سن فراگیران و توانایی آنها توجه کرد و مراحل تکالیف و مکمل آموزشی را جدا گانه و بصورت  امتیازی و یا گام به گام طراحی و فراگیران را توجیه نمود تا هر مرحله را جدا گانه انجام و یا ثبت نمایند . در فعالیت های گروه محور می بایست تقسیم وظیفه ، هماهنگی گروه، نظم و... مد نظر قرار گیرد. برای اینکه ارزیابی بصورت مستمر و واقعی صورت گیر پیشنهاد می گردد هر مرحله بصورت چک لیست رفتار کنترل گردد.

در اجرای فعالیت های مکمل ؛ یکی از روش های پیشنهادی زیر با توجه به لحاظ کردن تفاوت های فردی در یادگیری؛ اهداف و محتوای آموزشی؛ فرایند و زمان یادگیری، محصول یادگیری و نوع ارزشیابی ؛ تعداد اعضاء گروه و... می توان انجام داد:

اطلاعات کلامی، مهارت ذهنی، مهارت های بدنی و حرکتی، بروز خلاقیت و راهبرد شناختی، تغییر و اصلاح نگرش ها و...

شرح فعالیت : برای فعل های بالا می توان از خُرده فعالیت های زیر الهام گرفت: حفظ کردن شعر یا آیه ؛ خواندن سرود، انجام نمایش، عروسک گردانی ،بازی کردن، ساختن و روی هم سوار کردن تا حد ابداع و نوآوری، مقاله نویسی، روزنامه دیواری، نقاشی کشیدن تا حد بروز خلاقیت ، تهیه گزارش به شکل های مکتوب و یا مصور، تهیه آلبوم از تصاویر و اشیاء ، تحقیق ساده تا حد میدانی ؛ بررسی یک یا چند مفهوم، تجزیه یک موضوع و مسئله ، تحلیل داده های بدست آمده ؛ خلاص کردن کتاب، بازدید و گردش علمی، انجام آزمایش و ثبت مشاهدات، محاسبه کردن و.... (در خاتمه ی این مکتوب چند مثال کاربردی ارائه شده است).

7- نظارت و هدایت : از آنجائیکه معلم در روش های تدریس جدید نقش راهنما و هدایتگر را بر عهده دارد و او در کنار فراگیران به فعالیت آموزشی می پردازد و گاهی موارد جزء یکی از از اعضاء گروه فعالیت می کند امکان بازخورد گیری از فعالیت فراگیران و کنترل رفتار و هدایت این حرکت بسوی هدف، راحت تر و غیر ملموس تر خواهد داشت با طرح سوال و یا برانگیختن و تشویق به ابداع راه حل های بیشتر، همفکری و همکاری در گروه ، رغبت پذیری و دادن انگیزه، تغییر در نگرش و ... معلم می تواند در حین نظارت فعالیت ها ، نقش هدایت را نیز برای حصول اهداف رفتاری طرح بر عهده داشته باشد.

8- ارزیابی : پس از اجرای فعالیت و انجام  فعالیت های کنترل ونظارت ، لازم است تا میزان اثربخشی و تحقق اهدافی که براین برنامه مترتب بوده را ارزیابی کرد که آیا فراگیران به این سطح از یادگیری، مهارت یا نگرش دست یافته است یا خیر. در صورت حصول نتیجه مطلوب در  پایان ارزیابی می توان این فعالیت را در بوته تجارب موفق مدیریتی قرار داد.  نمونه هایی از تجارب در زمینه فعالیت های فوق ، برنامه قابلیت گسترش و تعمیم است، این فعالیت از جنبه های متفاوت قابلیت گسترش و تعمیم دارد. از جمله این که می توان کار دانش آموزان را توسط سایر دانش آموزان ارزیابی کرد . این کار را می توان با قراردادن فرم ارزشیابی سؤالات در اختیار دانش آموزان انجام داد . این کار بعنوان فعالیت فوق برنامه به گروه های آموزشی یا دیگر معلمان پیشنهاد نمود.

حتماَ تکالیف و فعالیت های ارائه شده توسط فراگیران به صورت های مختلف مانند : گروهی ؛ کنفرانس؛ ارائه گزارش و یا... مورد بررسی و ارزش گذاری قرار گیرد. تا با راهنمایی و هدایت های جهت دار به ایشان انگیزه و رغبت یادگیری داد.

9- ارزشیابی فعالیت برای ارزشیابی : با توجه به اینکه معلم از چه نوع ارزشیابی استفاده می کند و هدف او چیست ؟ آیا نمره ، سطح یادگیری ؛ میزان تغییر رفتار؛ ثابت بودن یادگیری ، عمق یادگیری، و یا توصیف فعالیت یادگیری و محصول آن برای معلم ملاک است می توان این قسمت را تعریف و تشریح نمود.

هر معلمی می تواند بنا بر سلیقه ی خود روش ویژه ای را درنظر گیرد که البته بسته به رشته و کتاب درسی می تواند متفاوت باشد . ولی عموماً مواردی که مهم و قابل ارزیابی هستند ، عبارت اند از: پاکیزه بودن ، تنوع سؤالات ، املا و انشای سؤالات ، ابتکار و نوآوری در طرح سؤال ، نحوه ی نمره گذاری ، در راستای اهداف درس و کتاب بودن سؤالات . در این مورد لازم است ، معلمان برای بعضی سؤالات ارزش و امتیاز خاص قائل شوند؛ نظیر : سؤالاتی که برداشت کلی از یک مطلب درسی یا یک درس هستند . سوالات یکه تا سطح راهبر شناختی و یا خلق و نوآوری می رسد. سوالاتی که درواقع عیناً در متن نیامده اند ولی خارج از درس نیز نیستند . سؤالاتی که چند مطلب را در هم ادغام می کنند . سوالاتی که یک فعالیت علمی و منطقی خاصی را باید فراگیر انجام دهد. سوالاتی که فعل یا کُنش خاصی را مورد سنجش قرار می دهد. سؤالات چهار گزینه ای که گزینه های آنها منطقی ، ظریف و با دقت انتخاب شده باشند . واضح است که این گونه سؤالات دلیل بر فهم کامل مطالب درسی هستند .

10- تشویق و ایجاد انگیزه : برای برانگیختن و دادن رغبت به یادگیری و رسیدن فراگیر به سطح خود یادگیری و احساس رضایتمندی از فعالیت های آموزشی تحویل گرفتن تکالیف با دقت نظر است . برای وقت و فعالیت فراگیر ارزش قائل شده و با دقت و توجه خاصی این فعالیت و زاویه  های پنهان آنرا مورد بررسی قرار دهیم. سرسری و با عجله در راهرو بین کلاس در زنگ تفریح و یا .... هرگز فعالیت ها را مورد بررسی قرار ندهید مانند یک استاد راهنما و یا مشاور وقت بگذارید و به فعالیت ایشان بعنوان یک سطح از یادگیری نگاه کنید تا خدایی نا کرده باعث دلزدگی یا دلسردی ایشان نگردد.

این را بخاطر بسپاریم ؛ هر فعالیت تا هر اندازه ؛ ابتدا نیاز به تشویق دارد . بعد از تشویق و بررسی نقاط قوت یک راهنمایی قابل پذیرش تر می باشد. یکی از بهترین مشوق ها و عوامل ایجاد انگیزه در دانش آموزان ، برای تلاش بیشتر در اجرای فعالیت مذکور، قرار گذاشتن با آنها به این ترتیب است که : تا زمان تحویل فعالیت و یا تکلیف و پاسخ سوالات فرصت بررسی و تجدید نظر و جمع آوری اطلاعات داشته و بهترین فعالیت مورد تشویق قرار خواهد گرفت و امتیاز بعدی برای گروهی بعدی است که فعالیت های خود را ضعیف تر و یا دیر تر تحویل دهد. از این قسمت اهداف برانگیزندگی و ایجاد رغبت و افزایش انگیزه را می توان دنبال کرد و در ضمن اهداف ذیل را نیز می توان برنامه ریزی نمود:

دانش آموزان ممتاز در گروه برای کسب نمره تلاش بیشتری می کنند تا همه ی اعضای گروه مطلب را فرا گیرند.  دانش آموزان کاهل سعی در تقویت و همگامی خود با گروه خواهند داشت. فراگیران به پاسخ سؤالات طرح شده ی خود نیز توجه می کنند . دانش آموزان تا زمان تحویل فعالیت ، مشتاق باقی می مانند .  فعالیت حالت مسابقه به خود می گیرد . در فعالیت گروهی معجونی از رقابت و رفاقت خواهیم داشت.

نتیجه : انجام فعالیت های مکمل و فوق برنامه در مدارس محرک بسیار خوبی برای تجربه کردن فراگیران و آماده شدن برای پذیرش مسئولیت و تقویت فعالیت گروهی در جامعه و افزایش اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان برای یادگیری مهارتها و تعمیق یادگیری است و ما معلمان و مدیران لازم است تا بستری مناسب برای پرورش استعدادها ، افکار منطقی و خلاقیت در دانش آموزان را فراهم نمائیم تا در کنار تجربه های جدید به رشد و خود شکوفایی و بالندگی دست یابند . درست است فعالیت های فوق برنامه و بخصوص انجام فعالیت در گروه وقت گیر است،  اما با تقسیم وقت و هزینه ، نمره را هم نیز بین خود تقسیم می کنند و نقش معلم در کنترل و هدایت گروه کمی مشکل تر خواهد شد. در خاتمه و قبل از ارائه تعدادی از نمونه فعالیت های آموزشی این نکته  را متذکر می شویم که نقش معلم نه آموزش است و نه یاددهی بلکه تشویق و راهنمایی فراگیرست تا رسیدن به خود یادگیری.

 

نمونه فعالیت ها ی پیشنهادی و یا چارچوب عملکرد

1- یادگیری اطلاعات کلامی

فرد یاد می گیرد که اطلاعاتی را شرح دهد و رویداد و مجموعه ای از وقایع بصورت شفاهی برای فرد یا افراد دیگر توضیح دهد. البته در مقاطع بالاتر بصورت دستنویس و یا متن تایپ شده حتی پاورپوینت ، نقاشی و توضیح زیر آن مفهوم را منتقل کند. جمله سازی ، بخوانیم ، بنویسیم و نوشتن انشاء بسیار بسیار اهمیت دارد.

کلمات و نام ها:

حفظ كردن آيات قرآن ؛ شعر؛ تاريخ ادبيات و ... ( در قالب  تكاليف كلاسي).

نام بردن اسامي اشخاص؛ امكان؛ القاب؛ عناصر ؛ وقايع و.... ( در قالب  تكاليف خارج از كتاب).

تشريح يك فيلم؛ يك نوشته؛ يك آزمايش و ... ( نتيجه بحث در گروه بدون دخل و تصرف و اظهار نظر ، فقط بيان رويداد)

يادگيري حقايق و وقايع:

توضيح يك مسئله ؛ بيان يك حادثه و وقايع تاريخي و خاطره  ( در قالب  تكاليف كلاسي).

نقل و قول كردن خاطرات و يادداشت هاي مورخان، پدر بزرگ و ....  ( در قالب  ارائه گزارش بدون دخل و تصرف).

كنفرانس، روزنامه ديواري؛ سخنراني، نقاشي و..... يك رويداد تاريخي و مراحل يك رُخداد  ( در قالب  فعاليت مكمل).

بيان يافته هاي خود از يك بازديد؛ سخنراني، همايش، جلسه، و..... ( در قالب  ارائه گزارش مكتوب و مصور).

قراردادها و قوانين:

بيان يك فرمول ؛ راه حل يك مسئله ؛ تعريف يك قانون ؛ بيان قرارداد و...  ( در قالب  تكاليف كلاسي بدون كشف و يا ابداع).

تعريف يك رابطه؛ توضيح يك فرمول؛ تشريح يك معادله و..... ( در قالب  بحث گروهي).

تشريح مفاهيم؛ چرايي؛ چگونه؛ ذكر دلايل و زنجير كردن مفاهيم و بيان اصول... ( در قالب  تكاليف خارج از كلاس).

درك و فهم:

انجام آزمايش در منزل؛ حل مسئله هاي مشابه؛ ( در قالب  تكاليف خارج از كتاب)

تهيه نقشه كشور هاي همسايه ايران ؛ خاورميانه ؛ قاره ها بار درج توضيح لازم و.... ( در قالب روزنامه ديواري-  گروهي).

درك مفاهيم انتزاعي و تشريح آنها ( در قالب فعاليت گروهي و انتقال دانش).

درك يك مسئله و ترسيم تصوير مرتبط و يا ارائه مسئله براي تصوير ( در قالب فعاليت كلاسي).

شنيدن داستان و تشخيص و انتخاب تصاوير مرتبط با موضوع و..... ( در قالب فعاليت گروهي).

كاربرد:

انجام آزمايش در كلاس ؛ حل مسئله هاي مشابه در گروه و.... ( در قالب  تفحص گروهي و تدريس اعضاي تيم)

مشخص كردن بر روي نقشه استان ؛ شهر ؛ محله با نام امكان و.... ( در قالب فعاليت گروهي درس نقشه خواني و جغرافي در كلاس).

بكار بستن ابزار در مكان هاي مناسب، كار بست فرمول در مسئله متناسب و .....  ( در قالب  تكاليف كلاسي).

 تهيه نقشه كشور ايران در دوران و سلسله  هاي مختلف و.... ( در قالب گزارش و آلبوم مصور-  گروهي).

ارائه تصاوير شماره دار و درخواست داستان و يا مطلب مرتبط با موضوع ( در قالب فعاليت گروهي).

استفاده از ضرب المثل و اشعار ؛ آيات  روايت در نوشته و صحبت هاي خود در محل مناسب ( در قالب ارائه گزارش و كنفرانس).

تجريه و تحليل:

بازدید علمی از کارخانه ها؛ نمايشگاه ها؛ موزه ها ؛ ترمينال و.... ( در قالب  خبرنگار و گزارشگر).

اظهار نظر منتقدانه در خصوص فعاليت هاي هنري و ورزشي همكلاس ها ( در قالب  خبرنگار و گزارشگر).

مقايسه انواع انرژي؛ چارت حيوانات و گياهان؛ انواع سنگ ها و.... ( در قالب تدريس اعضاي تيم و گزارش در گروه).

تركيب:

نقد و بررسي يك داستان ؛ تصوير ؛ نوشته و يا فيلم و... ( در قالب تدريس اعضاي تيم و گزارش در گروه).

انجام آزمايش در منزل؛ طراحي مسائل مشابه و.... ( در قالب  تكاليف خلاقانه).

طراحي مجدد؛ مهندسي معكوس؛خلاقيت در ارائه مطلب و... ( در قالب  تكاليف خارج از كتاب).

نوشتن مقاله و داستان ( در قالب  مسابقه؛ تكليف ؛ دگر انديش ؛ نو آوري و يا ....).

ساختن يك داستان ؛تئاتر؛  نمايش خلاق ؛ پانتوميم و.... ( در قالب فعاليت گروهي براي ايجاد انگيزه اول درس - معلم يار).

بررسي انواع انرژي؛ گوناگوني حيوانات و گياهان؛ انواع سنگ ها و.... ( در قالب بررسي تحقيقي و تهيه گزارش).

ارزشيابي و قضاوت:

برگزاري آزمون در گرو هاي ديگر؛ پرسش كلاسي و.... ( در قالب  معلم يار).

شركت در محكم قضايي؛ بارش فكري؛ زنجير كردن مفاهيم ؛ حل مسئله و... ( در قالب روش هاي نوين تدريس و تفكر خلاقانه).

برگزيدن ؛ انتخاب ؛ تشخيص  ؛ داوري و.... ( در قالب هيأت داوران و جمع منتقدان ).


2- مهارتهای ذهنی

تمیز دادن( استفاده از حواس خود ، بینایی ، شنوایی و...):

پیدا کردن یک حرف یا کلمه در کتاب و .... ( تشخیص شکل حروف کلاس پیش دبستانی و اول ابتدایی ).

انجام بازی هایی که نیاز به دیدن و شنیدن دارد ( در قالب قصه خوانی ، شعر خوانی و درس بخوانیم).

تشخیص مزه ها ، شناخت رنگ ها ، تشخیص میوه و گل از روی بوی آنها و... ( تشخیص ، بازهای آموزشی).

تشخیص کلمات و جملات غلط در یک داستان یا قصه و... ( بالا بردن مهارت گوش دادن با بازی).

یافتن جملات ، تصاویر، اشکال ، فرم ها و وصله های نا مرتبط با بقیه  ( استفاده از حواس در تمیز دادن با بازی ).

دسته بندی کردن اشیاء با لمس کردن ( گام اولیه برای درک مفاهیم محسوس).

تشخیص انواع آیینه ها و عدسی ها با لمس کردن و دیدن تصاویر ( تفحص در گروه ).

مفاهیم محسوس( استفاده از خصوصیات فیریکی اشیاء و موضوعات برای کشف و طبقه بندی ):

انجام آزمایش های ساده علوم که نیاز به دیدن ، لمس کردن و حس کردن دارد ( گروه بندی و دسته بندی کردن و تشخیص ).

دسته بندی کردن اشیاء از روی وزن و رنگ و... ( همفکری در گروه برای تفحص گروهی ).

دسته بندی اشیاء بر اساس حرارت، اندازه ، سختی، زبری و ....  ( فعالیت های گزارشی و اکتشافی ).

در مفاهیم محسوس که با خصوصیات فیزیک اشیاء ارتباط دارند مانند : پهنا ، انبساط، انقباض، طول و... ( دریافت مفاهیم محسوس ).

درک مفاهیم قدمت و ارزش بر اساس توضیحات کارشناسان در موزه و بازدی و...( ایجاد آمادگی برای خروج از مفاهیم محسوس به انتزاعی).

مفاهیم تعریف شده( مفاهیمی که قابل احساس نیستند و خواص فیزیکی هم ندارند ... درک و کاربرد مفاهیم انتزاعی نه تعریف ):

شناسایی اعداد اول و کشف مفاهیم و قواعد آن  ( همفکری در گروه بمنظور تفحص گروهی ).

انواع مثلث و ترسیم آن با روش ها و ابزار ی مختلف و... ( فعالیت های گزارشی و اکتشافی بمنظور تدریس اعضای تیم ).

نوشتن مقاله در خصوص آزادی و استقلال و .....  ( کار تحقیقاتی و تجزیه و تحلیل مفاهیم ).

گردش علمی ؛ انجام آزمایشات ساده ، جمع آوری نمونه از محیط و... ( کاربست مفاهیم انتزاعی در محیط عملی و حل مسائل ).

ارج نهادن ، ارزش گذاری و احترام کردن به بزرگتر ها و لزوم آن و... ( برقراری ارتباط با حیطه ی نگرشی کودک از نظر منطقی و علمی ).

استفاده از قواعد( روابط بین مفاهیم و مهارت ذهنی تسلط یافته و کشف حقایق ):

بررسی صورت و مخرج کسر و کشف فرمول ساده کردن و...  ( همفکری در گروه بمنظور تفحص گروهی ).

ترکیب کردن رنگهای اصلی و کشف چرخه ی رنگ و... ( فعالیت های گزارشی و اکتشافی بمنظور تدریس اعضای تیم ).

انجام معادله های ساده ریاضی و یا کشف فرمول مساحت دایره از روی مساحت مستعطیل  ( همفکری در گروه ثبت گزارش ).

کشف چرایی نصف کردن مساحت مثلث نسبت به مربع... ( فعالیت های گزارشی و اکتشافی بمنظور تدریس اعضای تیم ).

دسته بندی کردن گیاهان و جانواران با کشف خصوصیات آنها و...  ( همفکری در گروه بمنظور ارائه گزارش تحقیقاتی ).

بررسی چند آیه و ثبت یافته های مشترک آنها و... ( فعالیت های تحقیقاتی برای تجزیه و ترکیب مفاهیم و کشف حقایق ).

مقایسه دو واقعه تاریخی در دو زمان متفاوت وکشف اتفاقات مشترک آن و....  ( همفکری در گروه بمنظور تفحص گروهی ).

بررسی آداب رسوم اقوام ایرانی از روی کتب ، فیلم و یا گزارش مورخان و استخراج نکات مشترک بین آنها و.... ( فعالیت تحقیقاتی ).

حل مسئله( زنجیر کردن مفاهیم و قواعد در هم و بدون هیچ راهنمایی بتواند مسئله را حل کند و یا مسئله مشابه بسازد):

چرایی شکستن شیشه در یخدان یخچال و...  ( همفکری در گروه بمنظور تفحص گروهی ).

چرایی عدم برگ ریزان درختان برگ سوزنی و مخروط داران در فصل پاییز و... ( فعالیت های اکتشافی بمنظور ارائه کنفرانس ).

نوشتن یک انشاء در خصوص موضوعات تجربه نشده ، مانند پیشگویی و آینده نگری ...  ( همفکری در گروه ؛ تخیل هدایت شده ).

اثبات تساوی دو زاویه و یا دو مثلث از طروق منطقی و... ( فعالیت های گزارشی و اکتشافی بمنظور تدریس اعضای تیم ).

بررسی پیشرفت علمی مسلمانان بعد از تصرف ایران و....  ( همفکری در گروه بمنظور تفحص گروهی ).

مقایسه انواع انرژی و ارائه راهکارهای صرفه جویی علمی و...  ( فعالیت های تحقیقاتی و میدانی ).


3- راهبردهای شناختی

راهبرد شناختی( رهبری فرایند یادگیری و جهت دار کردن افکار خود، کشف، نوآوری و خلاقیت.... کیفیت تفکر ):

درک و یادگیری مجموعه ای از اعداد و یا مفاهیم و کلمات نا مرتبط با هم و... ( توصیف ارتباط بصورت گزارش و کنفرانس ).

کشف راه جدید برای یک قضیه و رابطه هندسی ، مثلثاتی ، ریاضی و.... ( ارائه کنفرانس و گزارش و یا تدریس – معلم یار ).

طراحی فرضیه و اثبات و رد آنها با دلایل عقلانی و استدلالی و...  ( فعالیت های تحقیقی و استدلالی؛ یادگیری هدایت شده ).

چرایی رفتار و کُنش های انسان در جامعه  ( همفکری در گروه بمنظور تفحص گروهی ).

تحلیل مسائل سیاسی منطقه خاورمیانه و ....  ( فعالیت های تحقیقاتی و علمی ).

ارائه راهکارهای خلاقانه جهت امور آموزشی ، علمی ، اقتصادی و...  ( جهت شرکت در جشنواره ها و المپیاد ها ).

طراحی مسئله ، ساخت سوالات جدید ، طراحی نو، برنامه نویسی، اختراع و....  ( طراحی موقعیت بر اساس شرایط مطلوب نه شرایط موجود ).


4- مهارتهای حرکتی

دریافت مهارت( در قالب تهیه گزاش مکتوب و مصور):

بازدید علمی از کارگاه ها ؛  آتلیه هنری؛ بازار و........ ( در قالب تهیه گزاش مکتوب و مصور).

مشاهده دانش آموزان پایه بالاتر و یا آثار خوشنویسی، نقاشی ، روزنامه دیواری و... ( در قالب بازدید و جلب توجه).

دیدن ابزار و یا استفاده از ابزار در عکس، فیلم و کارگاه ها و... ( مواحه شدن با موضوع و برانگیخت حس کنجکاوی).

تماشای فیلم حرکات ورزشی و یا مسابقات قهرمانی و...  ( ایجاد انگیزه و رغبت برای تربیت بدنی).

آشنایی با افراد موفق، دانشمندان، کارآفرینان، ماهر و... ( در قالب تهیه گزاش مکتوب و مصور).

آمادگی جسمی و ذهنی و بدنی:

ساختن با گل رس و یا خمیر بازی؛ ماکت و نقاشی های تخیلی ؛ تجسمی و... ( در قالب  تکالیف خارج از کلاس).

تهیه نقشه استان ؛ شهر ؛ محله با مختصات امکان و.... ( در قالب فعالیت درس نقشه خوانی و جغرافی در منزل).

اجرا ی نقش افراد موفق، ارائه گزارش از شاعران، نویسندگان، دانشمندان و... ( در قالب تئاتر و نمایش خلاق و ....).

حضور در کارگاه ها؛ محیط کار، سالن ورزشی و لمس ابزار کار و وسایل و....  ( در قالب بازدید و گردش علمی و یا تهیه گزارش).

تکرار و تمرین:

پاسخ به سوالات؛ تهیه گزارش ؛ ارسال ایمیل و یا قرار دادن در پست وبلاگ شخصی و... ( در قالب  تکالیف خارج از کلاس درس رایانه).

انجام تکالیف ؛ طراحی و نقاشی؛ طراحی سوال؛ گزارش تصویری  و... ( در قالب  وبلاگ آموزشی شخصی و گروهی).

انجام فعالیت و حرکت و ساختن از روی تصویر، فیلم، کتب آموزشی و توضیحات مدرس و... ( در قالب تکرار و تمرین).

انجام تمرین با دقت و مرحله به مرحله سخت تر و دقیق تر کردن آن .... ( در قالب هنر و نو آوری و خلاقیت).

تغییر مکان ، معیار،  شرایط و ابزار تمرین  ( در قالب بازی های آموزشی).

افزایش مهارت با تمرین و مشاهده اعمال در جمع و.... ( در قالب تهیه تدریس اعضای تیم و ارائه گزارش).

عادی شدن رفتار:

برنامه نویسی؛ کد نویسی؛ محاسبه ؛ پردازش اطلاعات و... ( در قالب  خلق یک پروژه و برنامه جدید).

ساختن با گل رس و یا خمیر بازی؛ ماکت و نقاشی های تخیلی ؛ تجسمی و... ( در قالب  تکالیف خارج از کلاس).

رانندگی؛ تنظیم موتور؛ نواختن موسیی بدون نُت؛  تخمین زدن ؛  سخنرانی بدون نوشته و... ( در قالب  تکالیف خارج از مدرسه).

رسیدن به سطح مهارت و ابداع روش های جدید انجام کار و خلاقیت در اجرا ( در قالب تدریس اعضای تیم و معلم یار).

خلق ابزار جدید، دریافت بازار کار، اختراع، برنامه نویسی، محاسبات و.... ( در قالب تهیه گزاش مکتوب و مصور).

انجام اعمال بدون دقت و توجه با چشمان بسته و یا در حین صحبت کردن و.... ( در قالب بازهای آموزشی).


5- نگرش

دریافت نگرش:

بازدید از سرای سالمندان ؛ بهزیستی ؛ عیادت از بیماران و... ( در قالب تهیه گزارش برای ارائه در مدرسه).

بازدید از مزرعه کشاورزی و روستاهای همجوار ( در قالب  تهیه گزارش مکتوب یا مصور)

مصاحبه از همسالان کارگر ؛ ورزشکار؛ موفق و... ( در قالب  برگزاری مسابقه روزنامه دیواری)

عکس العمل نشان دادن:

گسترش مسائل دینی و سیاسی ( جلسه پرسش و پاسخ دینی و سیاسی)

گسترش مسائل اعتقادی و دینی ( مسابقه احکام) درس هدیه ها و دینی

کیفیت بخشی مناسبت های ملّی و مذهبی ( در قالب  مسابقات غیر حضوری اندیشه سبز).

نوشتن ، طراحی، نقاشی و اجرای نقش و ابراز نکات منفی و مثبت یک فرآیند و یا عمل ( در قالب تهیه گزاش مکتوب و مصور).

استخراج نقاط بد و خوب یک فعالیت از قرآن و احادیث و ... ( در قالب تهیه تدریس اعضای تیم و یا فعالیت تحقیقاتی).

ارج نهادن به ارزش:

بررسی واقع و رویداد های سیاسی شهر و کشور خود ( در قالب  مسابقات روزنامه دیواری یا کنفرانس) درس تاریخ

رعایت نوبت در اظهار نظر؛ احترام به نظر دیگران؛ پذیرش اشتباه و.... ( در قالب  فعالیت های کلاسی).

طرفداری از یک موضوع مشخص؛ ثبات رأی ؛ اظهار نظر بی تعصب و منطقی و...  ( در قالب  بحث کلاسی و گروهی).

شرکت در فعالیت های گروهی ؛ شورای دانش آموزی؛ رأی گیری و .... ( در قالب  تکالیف عمومی مدرسه و پرورشی).

تشکیل گروه، هیات، نمایشگاه، میتینگ، اظهار نظر و.... ( محاکم قضایی، مشارکت اجتماعی، مهارت زندگی و اعتماد به نفس).

تبلور در شخصیت:

شرکت در مراسم ، نماز جماعت ، جشن ها و.... ( در قالب  برنامه ریزی همکاری و...)

احترام به نظر یکدیگر؛ رعایت حقوق هم؛ محبت کردن و ارج نهادن و..... ( در قالب  چک لیست رفتاری).

نظافت شخصی و متانت در رفتار و گفتار در مدرسه و خانه و.... ( در قالب تهیه گزاش مکتوب و مصور).

همکاری؛ همفکری؛ مسئولیت پذیری ؛ تقسیم وظایف و.... ( در قالب  فعالیت های گروهی).

رعایت نظم و نظافت؛ کمک به همکلاسی ؛ کمک به کوچکتر و نیازمند و.... ( در قالب  مشاهده رفتار).


فهرست منابع :

ایور دیویس- داریوش نوروزی( 1368) ، مدیریت یادگیری-  ساسان ؛ شیراز؛ چاپ دوم 1383

خدیجه علی آبادی (1368): تکنولوژی آموزشی، پیام نور چاپ بیست دوم 1386

شهناز ذوفن(1380): رسانه آموزشی برای کلاس درس، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

محمد احدیان(1379): تکنولوژی برای کلاس درس، بُشری، تهران

–  ادیب ، یوسف (1382) : طراحی الگوی مناسب ، برنامه ی درسی مهارت های زندگی برای دوره ی تعلیم و تربیت عمومی ، پایان نامه ی دکتری دانشگاه تربیت مدرس .

–  لواسانی ، فتحعلی (1383) : مهارت های زندگی ( جزوه ی چاپ نشده ) ، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور .

–  فرزام نیا ، مجتبی (1381) : بررسی و شناسایی نقش عوامل درون سازمانی در کسب مهارت های زندگی دانش آموزان دوره ی متوسطه استان گلستان ، طرح پژوهشی .

–  فضلی خانی ، منوچهر و همکاران (1382) : راهنمای تهیه و تدوین فعالیت های مکمل و فوق برنامه ، مؤسسه ی فرهنگی منادی تربیت .

–       کدیور ، پروین (1379) : روان شناس تربیتی ، تهران ، انتشارات سمت .

–  میرجوادی کرمانی (1381) : بررسی عوامل مؤثر در پایین بودن سطح مهارت های زندگی دانش آموزان ابتدایی استان آذربایجان شرقی ، طرح پژوهشی .

–  نوری قاسم آبادی ، ربابه و محمد خانی ، پروانه (1379) (مترجم) : برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ، انتشارات معاونت فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور .

–  نیک پور ، ریحانه (1383) : مهارت های زندگی ، آشنایی با برنامه ی آموزش ، انتشارات معاونت امور فرهنگی و پیگیری سازمان بهزیستی کشور .

–  WATKINS & CARNELL, WHALE J.(2000): LEARNING ABOUT LEARNING, FIRSTPUBLISLED  BY ROUTLEDGE.

–  سلسبیلی ، نادر . برداشت ها ، تلفیق ها  و الگوها ، پژوهشکده ی تعلیم و تربیت ، تک نگاشت 34 ، چاپ اول 1382 .

رضا پورشیخ( 1390) بانک اطلاعاتی معلم؛ نرم افزار آموزشی ، مجموعه مقالات آموزشی

رضا پورشیخ ، دیماه 1392



تاريخ : جمعه 7 آبان 1395برچسب:, | 16:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

اشاره

با ظهور فناوری های جدیدی هم چون رایانه، اینترنت و...، جوامع بشری با چالش های جدید و جدی در همه ی عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی روبه رو شده اند. نداشتن برنامه ریزی های راهبردی، به سرعت باعث عقب ماندگی از تحولات روزافزون خواهد شد. نهادهای آموزشی نیز به فراخور تغییرات، نیازمند برنامه ریزی های درازمدت، میان مدت، کوتاه مدت و اساسی، به منظور هم گام شدن با تغییرات هستند. در این مقاله، فواید و کاربرد یادگیری الکترونیکی بررسی شده است.

قلمرو یادگیری الکترونیکی خیلی گسترده است. نکته ی مهم در یادگیری الکترونیکی این است که یادگیرندگان می توانند از طریق ابزارهای الکترونیکی آموزش ببینند، بسیاری از کاربردهای یادگیری الکترونیکی دربردارنده ی تعامل های دوطرفه هستند در حالی که در کلاس های سنتی، آموزش تنها به عهده ی معلم است.. برای مثال، یادگیرندگان در مکان های متفاوت می توانند، از طریق شرکت در یک کلاس درس مجازی آموزش ببینند، مربیان می توانند سؤال های خود را برای کلاس درس مطرح کنند و یادگیرندگان از طریق صفحه ی نمایش رایانه ی خود به آن ها جواب دهند.

 

ابزارهای فناورانه، نه تنها با استفاده از روش سمعی و بصری قوی باعث جذابیت آموزش می شوند، بلکه سطح یادگیری را نیز افزایش می دهند. دست یابی سریع به دانش و تجربه، این امکان را به معلمان می دهد که با تغییرات سریع شغلی در جهان، هم چنان در شغل خود باقی بمانند. یادگیری الکترونیکی می تواند، به توسعه ی منابع انسانی، محتوا و فناوری کمک کند. به علاوه، این شانس را برای یادگیرندگان فراهم می آورد که به هنگام خواندن، تصمیم بگیرند چگونه سریع تر و چه قدر یاد بگیرند. هم چنین آنان را قادر می سازد که از طریق ایمیل و کنفرانس های اینترنتی، با مربی شان ارتباط برقرار کنند. از آن جا که در این نوع یادگیری، به حضور در مکان خاصی نیاز نیست، فرد متحمل هزینه های رفت و آمد نیز نمی شود.

 

شرایط لازم

فواید کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش

یادگیرندگانی که در دوره ی یادگیری الکترونیکی شرکت می کنند، نیازمند داشتن بعضی خصوصیات یا توانایی های معینی هستند:

* اولین شرط یادگیری، انگیزه برای یادگیری است. یادگیری الکترونیکی که یادگیرندگان را هدایت می کند، با وجود فوایدی که دارد، با بعضی مشکلات نیز همراه است. از جمله این که یادگیرنده باید انگیزه ی درونی بالایی برای یادگیری در سطح بالاتر باشد.

* یادگیرندگان الکترونیکی در روز نیازمند صرف اوقات خاصی برای آموزش هستند. آنان نباید برای ساعات طولانی جلوی رایانه بنشینند، اما می توان از طریق ترم های آموزشی، پیشرفت تحصیلی آنان را افزایش داد.

* یادگیرندگان باید ساعاتی از شبانه روز را برای آموزش انتخاب کنند که عوامل بیرونی، توجه و  تمرکز آن ها را برهم نزند.

* بعد از آموزش هر درس، یادگیرنده باید درباره ی این که چگونه از آموخته هایش استفاده کند، بیندیشد. عمل به این رهنمود، سطح انگیزشی یادگیرنده را افزایش می دهد.

* یادگیرندگان مجازی باید هدف های روزانه ای را برای خود تعیین کنند.

* هرگز نباید در زمانی که به تقویت یا تکرار یک موضوع نیاز دارند، در برقراری ارتباط با معلم یا هم دوره های خود از طریق ایمیل یا کنفرانس تردید کنند.

 

تعامل یادگیرنده با محتوا

در طراحی فرایند تدریس، سازمان دهی فرصت های ارتباط و تعامل، عامل مهمی (به ویژه در مراکز آموزشی باز، جایی که یادگیرندگان، معلمان و منابع تدریس از نظر زمانی و مکانی دور از هم قرار دارند) به شمار می آید. تعامل یادگیری محور، عمدتاً سه گونه است: یادگیرنده-  محتوا، یادگیرنده-  معلم، و یادگیرنده- یادگیرنده. نوع پذیرفته شده ی دیگر، تعامل یادگیرنده-  میانجی است. تعامل یادگیرنده-  میانجی، بر تعامل یادگیرندگان با فناوری تأکید دارد. در صورتی که تعامل یادگیرنده- محتوا بر تعامل تعلیم و تربیتی متمرکز است. از آن جا که در نظام آموزشی باز، تعامل یادگیرنده-  یادگیرنده و یادگیرنده-  معلم محدود می شود، تعامل یادگیرنده- محتوا در رسیدن به هدف های یادگیری اهمیت زیادی دارد.

 

چند پیشنهاد

فواید کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش

هنگامی که برنامه های یادگیری الکترونیکی به عنوان جای گزین یا به عنوان حمایت کننده از روش های یادگیری سنتی اجرا می شوند، فرایند یادگیری به پایدارتر شدن دانش کسب شده می انجامد. اگرچه هزینه ی زیرساخت های آموزش مجازی زیاد است، اما کیفیت خدمات و آموزش طولانی مدت آن رضایت بخش تر است.

 

در ابتدا تیم طراح باید به درستی اهداف یادگیری را تعیین کند و جنبه هایی هم چون نوع آموزش و رسانه را در نظر بگیرد. انتخاب مناسب نوع تجهیزات و ارتباطات، به اثربخش و مولد بودن آن ها در طول زمان و تأثیر آن ها در کاهش هزینه های ارتباطات و سرمایه گذاری بستگی دارد. به عبارت دیگر، رویکرد دولت ها در یادگیری الکترونیکی، آگاهی های ایجاد شده در جامعه، و وضعیت فرهنگی- اقتصادی، از عواملی هستند که می توانند فرایند یادگیری الکترونیکی را سرعت ببخشند.

 

از سوی دیگر، توسعه ی سریع فناوری، به توسعه ی سیستم های آموزشی کمک می کند و این نیز به پدیدار شدن مدل های آموزشی نوینی منجر می شود. برپایی آزمایشگاه های مجازی، به توسعه ی آموزش و پرورش در سرتاسر جهان کمک می کند؛ به ویژه برای آموزشگاه هایی که امکان خرید تجهیزات آزمایشگاهی را ندارند. به این ترتیب، محیطی در آموزش شکل می گیرد که خود باعث تداوم توسعه ی آن می شود. در محیط یادگیری الکترونیکی، یادگیرندگان می توانند روابط خود را با معلم، در مکان ها و زمان های متفاوت برقرار کنند. یادگیری الکترونیکی با فراهم ساختن محیط یادگیری با هزینه ی کمتر به محدودیت های مکانی و زمانی پایان داده است. در فرایند یادگیری، علاوه بر یادگیری فردی، به روابط بین معلم، یادگیرنده و هم دوره ای ها با یک دیگر نیز توجه شده است.



تاريخ : جمعه 7 آبان 1395برچسب:, | 16:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

زرافه حیوانی خارق العاده با زبانی‌ دراز است، او یک جانور آفریقایی، پستاندار، دارای پنجه و سم، بلندقدترین حیوان زمین و بزرگترین نشخوارکننده ‌است.

زرافه قدی بلند و همیشه سر به بالا دارد. قادر نیست به طور کامل از آنچه در زمین و زیر پایش است، آگاه شود. به همین دلیل، ممکن است، آسیب ببیند. سخت‌ترین کار برای این موجود، خوردن آب است، او به سختی این کار را انجام می‌دهد.

زرافه نمی‌تواند از علف‌های سطح زمین تغذیه کند. به همین دلیل رو به خوردن سرشاخه‌های درختان، به ویژه درختان نو رسته اقاقیا آورده است. گفته می‌شود در مناطق زیستی و بومی این حیوان آسیب زیادی به محیط زیست و طبیعت منطقه وارد می‌شود، چرا که تغذیه او مانع رشد درختان می‌شود.

زرافه که به شتر، گاو، پلنگ، معروف است، حیوانی با وجوه مشترک و در عین حال متضاد با دیگر حیوانات است. گردن و پا‌های او شبیه شتر، سر و شاخ، بدن، سم او شبیه گاو و شکل و رنگ پوست آن شبیه پلنگ است.

با وجود این، گوشت، شیر و پوست او بر خلاف گاو، قابل استفاده نیست. صبر و بردباری و قناعت شتر را ندارد. در بیابان خار نمی‌خورد و بار نمی‌برد.

چابکی، چالاکی و غرور پلنگ را هم ندارد. این حیوان معمولا کمیاب است و به جز در برخی نقاط جهان که زیستگاه آن است در سایر نقاط بیشتر مردم او را در باغ وحش‌ها، تصاویر کتاب‌ها و فیلم‌های مستند، دیده و شناخته‌اند.



عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش


عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 7:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

چگونه عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم ؟

یکی از صفحات فایل پاورپوینت مورد دانلود ، انتخاب شده :

 

طناب باورهای غلط را از دست و پایت باز کن.

کوهنوردی که می خواست از بلندترین کوه‌ها بالا برود پس از سالها آماده سازی، ماجراجویی خود را آغاز کرد. ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود می‌خواست، تصمیم گرفت به تنهایی از کوه بالا برود. شب، بلندی‌های کوه را در برگرفته بود و مرد هیچ چیز را نمی دید. همه چیز سیاه بود و اصلاً دید نداشت. ابر هم روی ماه و ستاره‌ها را پوشانده بود.

همان طور که از کوه بالا می‌رفت پایش لیز خورد و در حالی که به سرعت سقوط می‌کرد، از کوه پرت شد.

در حال سقوط فقط لکه‌های سیاهی مقابل چشمانش می‌دید و احساس وحشتناک کشیده شدن بوسیله قوه جاذبه او را در خود می‌گرفت. همچنان سقوط می‌کرد، در آن لحظات تمام رویدادهای خوب و بد زندگی اش به یادش آمد. اکنون فکر می‌کرد مرگ چقدر به وی نزدیک است. ناگهان احساس کرد طناب دور کمرش محکم شد و در میان آسمان و زمین معلق ماند.

در این لحظه ی سکون، چاره‌ای برایش نماند جز آنکه فریاد بزند: خدایا کمکم کن. ناگهان صدای پرطنینی از آسمان شنیده شد: چه می خواهی؟ کوهنورد گفت: ای خدا نجاتم بده.

واقعا باور داری که من می توانم نجاتت دهم؟  البته که باور دارم.

اگر باور داری، طنابی که به دور کمرت بسته است پاره کن.

یک لحظه سکوت... و کوهنورد تصمیم گرفت با تمام نیرو طناب را بچسبد.

گروه نجات روز بعد یک کوهنورد را پیدا کردند که از سرما یخ زده و مرده بود. بدنش از طناب آویزان بود و با دستانش محکم طناب را گرفته بود، در حالی که او فقط یک متر از زمین فاصله داشت!

 

 

 



تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:, | 14:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از بزرگترین معضلاتی که در میان کاربران ایرانی مشاهده می شود عدم رعایت آداب صحیح ایمیل زدن است. می توان به جرأت گفت از هر 10 ایمیلی که ارسال می شود 8 تای آن ها عنوان salam را دارند.

در اینجا قصد داریم آداب صحیح ارسال ایمیل برای اطرافیان خود را به شکل مفصل برای شما توضیح دهیم، با رعایت این موارد در اصل شخصیت خودتان را نیز از پشت میز کامپیوتر برای طرف مقابل به نمایش گذاشته اید.

عنوانی مناسب و مشخص انتخاب کنید

هرگز هیچ ایمیلی را بدون عنوان ارسال نکنید. یک عنوان واضح و ماهرانه باعث می شود گیرنده به سرعت تشخیص دهد که ایمیل مربوطه با کار آن ها در ارتباط است یا خیر. این مسئله به آن ها کمک می کند تا بدون خواندن کل پیام موجود در ایمیل، از روی عنوان بتوانند برنامه ها و وظایف روزانه خود را اولویت بندی کنند. عنوان ایمیل باید خاص باشد و بتواند موضوع ایمیل را به طور خلاصه بیان کند. برای مثال، ایمیلی که برای استخدام تعدادی کارگر برای کار در مؤسسه خیریه محلی زده می شود باید عنوانی این چنینی داشته باشد:

موسسه خیریه: داوطلبان علاقه مند جواب دهند".  نه چیزی مثل"به تعدادی داوطلب نیازمندیم". اگر به پیامی با عنوانی نا واضح و نا مشخص پاسخ می دهید، توضیح خود را نیز در آخر عنوان اضافه کنید. این مسئله باعث می شود که گیرنده ایمیل را به عنوان پاسخی به ایمیل خود بشناسد، و موضوع را برای گیرنده های دیگر که ممکن است به لیست گیرنده های ایمیل اضافه شوند حل خواهد کرد. عادت کنید تا به همه کسانی که ایمیل های بدون عنوان به شما می فرستند، پاسخی داده و این نکته را به آنها گوشزد کنید که برای دفعات بعدی برای ایمیل های خود عنوانانتخاب کنند.
 

راه و رسم صحیح ارسال ایمیل

عنوانی برای ایمیل خود انتخاب کنید، که موضوع پیغام را به طور خلاصه بیان کند. دیگران را ترغیب کنید تا آن ها نیز عنوان هایی مناسب برای ایمیل های خود انتخاب کنند تا در آینده از اتلاف وقت هر دو طرف شما جلوگیری شود. از ارسال بی رویه ایمیل به افراد زیاد خودداری کنید. برخی افراد دوست دارند تا از همه پیشرفت ها باخبر باشند. متاسفانه، این مسئله به آنها این بهانه را می دهد که هرچه را که به دست یا مغزشان می رسد به سایرین بفرستند. سعی کنید خود همه چیز را نخوانید و مسئولیت بررسی اطلاعات جدید را به سایرین واگذار کنید.

از ارسال بیش از حد یک ایمیل به افراد مختلف اجتناب کنید

عنوانی درخور و مناسب برای اینگونه ایمیل ها درنظر بگیرید. پیام ها را به دسته های معین و متعارف تقسیم کنید. بسیاری از ما ایمیل هایی مرتب و روتین دریافت می کنیم، که به کار ما و یا به علایق ما مربوط است، اما آنقدر مهم نیستند که فوراً به آنها رسیدگی کنیم. این ایمیل ها معمولاً حاوی اخبار یا اطلاعاتی است که دوست دارید از آن ها باخبر باشیم اما نمی خواهیم درون صندوق پستی ( Inbox) را پر کند. آن افرادی که تعداد زیادی از این پیام ها دریافت می کنند، می توانند فیلتر هایی بسازند که این ایمیل را برحسب ویژگی هایشان به صورت خودکار دسته بندی کند. اکثر برنامه های ایمیل به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند از میان این دسته ها جستجو کنند و پیام مورد نظر خود را پیدا کنند. برای استفاده بهینه از زمان و مکان، بهتر است که فیلتر هایی طرح ریزی کنید که با جستجو کلمات اصلی در موضوع و عنوان این ایمیل ها، ایمیل مربوطه یافت شود.

راه و رسم صحیح ارسال ایمیل


فیلتر کردن به شما امکان می دهد تا صندوق پستی خود را از هرج و مرج و بینظمی نجات دهید

مرتباً ایمیل خود را چک کنید.. اگر هر ۲۰ ثانیه یکبار بخواهید ایمیلتان را چک کنید، خواهید دید که همه روز خود را به این کار اختصاص داده اید و وقتتان به هدر رفته است. برای بررسی ایمیل خود و چک کردن پیغام های جدید، باید فواصل مشخص تنظیم کنید. زمانی که برای چک کردن آن ها وقت می گذارید، سعی کنید تا آنجا که می توانید همان موقع به آنها پاسخ دهید. اگر پاسخ گویی به پیام ها را به تعویق بیندازید، بسیاری از این پیام ها به طور کلی به فراموشی سپرده می شوند و وقت برای پاسخ گویی به همه آنها نخواهید داشت. پس نگذارید ایمیل های جدید آنقدر روی هم تلنبار شوند تا یکسری از آنها به کلی مدفون شوند.

با چک کردن مرتب ایمیل ها، از درهم و برهم شدن آنها جلوگیری کنید.

تا آنجا که می توانید زودتر به ایمیل های دریافتی پاسخ دهید. برای نوشتن پیام به همکاران اداری خود، بهتر است تا مطالب را به صورت نکات مجزا فراهم و آن ها را به صورت نکات بولت دار بنویسید. با اینکار خواننده سریعتر می تواند ایمیل را خوانده و پی به مطالب آن ببرد. اگر ایمیل بین همکاران داخلی نوشته می شود که به خوبی یکدیگر را می شناسند، نیازی به نوشتن ایمیل ها به این حالت رسمی خارجی نیست. ایمیل های خارجی به مشتریان و ارباب رجوع ها باید مثل نامه ها و فکس های رسمی به مشتریان تلقی شود. پس اینگونه ایمیل ها را طوری بنویسید که گویی قصد چاپ کردن آن را دارید، مگر اینکه با آن مشتری رابطه ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.

ایمیل به همکاران را به صورت نکات بولِت دار بنویسید

ایمیل های خارجی را به صورت فرم نامه ها و فکس های رسمی و حرفه ای بنویسید. از همه نشانه ها و ابزار های لازم در نوشتن ایمیل استفاده کنید. وقتی ایمیلی می نویسید که نیاز به توجه فوری دارد، می توانید از نشانه هایی استفاده کنید که این پیام را به گیرنده برساند، این نشانه ها فقط به همین جهت طراحی شده اند. با استفاده از این نشانه ها و علائم، قادر خواهید بود که توجه گیرنده را به خوبی جلب کنید و به هدف خود برسید. همچنین می توانید این موضوع را به صورت کوتاه در عنوان ایمیل ذکر کنید.

راه و رسم صحیح ارسال ایمیل


برای نوشتن ایمیل های خود، در صورت لزون از نشانه ها و علائم نوشتاری استفاده کنید

الصاقات (Attachments) حجیم را از هم جدا کنید. آیا تا به حال به فایلی برخورد داشته اید که الصاق کردن آن به ایمیل دشوار بوده باشد؟ برای سهولت کار می توانید این فایل ها را کم حجم تر کنید تا بارکردن آن در ایمیل وقت کمتری ببرد. حتماً در متن پیام درمورد این الصاقات برای گیرنده توضیح دهید. با ارائه ی اطلاعات کافی در مورد آن ها به گیرنده این امکان را می دهید تا تشخیص دهد فایل مورد نظر ارزش باز کردن را دارد یا خیر. همچنین برای پایین آوردن سایز فایل های حجیم، می توانید آنها را zip یا فشرده کنید تا برای باز کردن آن ها وقتتان هدر نرود. اما به گیرنده یادآور شوید تا آنها را unzip کند.

ایمیل هایی کارآمد و موثر
این روز ها ایمیل زدن یکی از پرطرفدار ترین و رایج ترین ابزار برقراری ارتباط گردیده است. اگر به درستی انجام شود، می تواند هم در وقت و هم در پول شما صرفه جویی کند. اما اگر نادرست استفاده شود، بر هزینه های شما اضافه هم می کند. پس با به کار گیری نکاتی که در این مقاله آورده شد، راه و روش ایمیل زدن به طریق صحیح را یاد گرفته و تمرین کنید تا کار کردتان در محل کار افزایش یابد.



تاريخ : پنج شنبه 12 آذر 1394برچسب:, | 9:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

برای اینکه از بیماری های مختلف در امان بمانید میوه و سبزیجات نارنجی را فراموش نکنید. میوه و سبزیجات نارنجی علاوه بر اینکه رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارند، به سلامت بیشتر شما کمک می کنند. پس برای تنوع غذایی و خوشرنگ شدن میز غذا از این خوراکی ها غافل نشوید و آنها را به رژیم غذایی تان راه دهید.


پرتقال، میوه ضدسرماخوردگی


شاید تا به حال شنیده باشید که پرتقال یک منبع خوب از ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدان پرقدرتی است که با رادیکال های آزاد می جنگد. رادیکال های آزاد به ساختار سلول ها آسیب می رسانند و مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارد؛ از بروز بیماری های رایج فصل پاییز مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند و احتمال بروز عفونت های گوش را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری های کلیوی: مصرف مداوم آب پرتقال احتمال بروز بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این وجود توصیه می شود که آب پرتقال را به طور متعادل مصرف کنید چون مصرف زیاد این آبمیوه می تواند خرابی دندان ها یا آسیب به مینای دندان را به دنبال داشته باشد.

کاهش کلسترول خون: از آنجا که پرتقال سرشار از فیبر قابل حل در آب است در کاهش کلسترول خون تاثیردارد. پرتقال منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد. اگر سطح پتاسیم بیش از حد پایین بیاید ضربان قلب غیرعادی می شود.

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده اند، زیرا سرشار از ویتامین c است و فیبر موجود در آن در برابر سرطان مفید است و محافظ خوبی برای روده محسوب می شود. با مصرف به اندازه پرتقال تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان روده دور می مانید. همچنین پرتقال می تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. کاهش میزان کلسترول خون یکی دیگر از مشخصات پرتقال است و از آنجا که مانع تشکیل لخته خون می شود جلوی سکته قلبی یا مغزی را می گیرد. اگر پس از غذا پرتقال مصرف شود دهان را پاک و ضدعفونی، ترشحات معده را زیاد و عمل هضم را راحت تر می کند. دم کرده برگ پرتقال و بویژه گل پرتقال برای افرادی که به بی خوابی دچار شده اند مفید است.
 


کدو حلوایی و پیشگیری از سرطان


این عضو دور افتاده خانواده نارنجی ها هم خواص زیادی دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرطان های مختلف در امان بمانید. کدو تنبل تقریبا به اندازه هویج کاروتنوئید دارد. این رنگدانه از رشد و تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی شان انواع مختلفی از سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی وجود دارد از ابتلا به سرطان های مختلف به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون در امان هستند. کدو حلوایی هم در دسته سبزیجات کم کالری قرار می گیرد.

هر ۱۰۰گرم از آن حدود ۲۶کالری دارد و البته هیچ نوع چربی یا کلسترول هم در آن پیدا نمی شود. کدوحلوایی با داشتن مقدار زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین E و C به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. کدوحلوایی منبع خوبی از ویتامین های گروه B محسوب می شود و املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر هم در آن وجود دارد.
 


زالزالک های کوچک و مقوی


شاید وقتی در بساط میوه فروشی ها به زالزالک های کوچک نگاه می کنید به سادگی از کنارشان می گذرید و به نظرتان نمی رسد که این میوه های پاییزی کوچک تا چه اندازه می توانند مقوی باشند. زالزالک ها در رنگ های زرد و نارنجی به بازار می آیند و در نواحی معتدل بیشتر دیده می شوند. به هر حال این روزها زالزالک ها را از دست ندهید و در سبد میوه های پاییزی جایی هم برای شان درنظر بگیرید. در گذشته از زالزالک به عنوان میوه ای برای درمان خانگی بیماری های قلبی استفاده می شد اما امروزه خواص متعددی را به آن نسبت می دهند و با درمان برخی مشکلات و بیماری ها ارتباط دارد. بهتر است با چند نمونه از مهم ترین خواص شان آشنا شوید.

گلودرد: ثابت شده که این میوه می تواند آنژین و گلودرد را تسکین دهد.
نارسایی خفیف قلبی: زالزالک ورود جریان خون از طریق سرخرگ به قلب را تسهیل کرده و از سفت شدن دیواره رگ ها پیشگیری می کند.
تنظیم ضربان قلب: تپش قلب و نامنظم بودن ضربان قلب با مصرف زالزالک برطرف می شود.
فشارخون بالا: با گشاد کردن رگ های خونی به پایین آمدن فشارخون کمک می کند.
ضعف قلب: بعضی بیماری های عفونی مانند ذات الریه، دیفتیری و مخملک سبب بروز ضعف و سستی در قلب می شوند. در این زمینه هم زالزالک به بهبود عملکرد قلب کمک می کند.
کاهش تمرکز: مصرف زالزالک سبب می شود که تمرکز بیشتری داشته باشید و حافظه تان بهتر شود چون این میوه با بهبود گردش خون اکسیژن بیشتری را به مغز می رساند.

زالزالک منبعی غنی از ویتامین های A، B و C و برای تقویت قلب و معده بسیار مفید است. در واقع زالزالک حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و دم کرده آن برای درمان بیماری های مزمن مناسب است. آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و در تنظیم وزن، قند خون و عملکرد انسولین نقش موثری دارد. می تواند به بیماران کم خون و مبتلا به سل کمک کند. زالزالک اشتهاآور و آرامش بخش است و چنانچه آن را بسوزانید و به صورت ذغال درآورید سوءهاضمه و اسهال را درمان می کند. جوشانده زالزالک برفک دهان را درمان و غرغره آن، گلو درد و آنژین را خوب می کند.
 


طالبی؛ دشمن آب مروارید


طالبی هم ویتامین A و بتاکاروتن فراوانی دارد. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است و در بدن به این ویتامین ضروری تبدیل می شود. وقتی یک فنجان طالبی می خورید حدود ۵۶کالری وارد بدن تان می شود. مطالعات محققان نشان می دهد خانم هایی که در رژیم غذایی شان ویتامین A بیشتری مصرف می کنند در سنین میانسالی کمتر به بیماری آب مروارید مبتلا می شوند و حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی چشم در این قبیل افراد ۵۰درصد کمتر از دیگران باشد. در طالبی ویتامین C هم وجود دارد که این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی و نابودی ویروس ها و باکتری ها کمک می کند.

پتاسیم، ویتامین B۶، فیبر، فولات و نیاسین هم سایر مواد مغذی تشکیل دهنده طالبی هستند. قند موجود در طالبی قند فروکتوز است و مصرف متعادل این میوه تابستانی برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر قرار باشد این میوه ها در هر وعده به همراه مقدار زیادی شکر مصرف شوند، قند خون را بالا می برند.
 


خرمالو برای کاهش وزن


خرمالو مانند سایر میوه های نارنجی رنگدانه ای به نام بتاکاروتن دارد و البته فیبر، ویتامین A و C هم به طور قابل توجهی در ترکیبات خرمالو ها به چشم می خورند. دغدغه بسیاری از افراد چاق این است که چطور می توانند مواد غذایی کم کالری و البته خوشمزه را انتخاب کنند. اگر شما هم از چاقی رنج می برید بهتر است این میوه را در رژیم غذایی تان جای دهید. با مصرف خرمالو می توانید ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن تان را تامین کنید و همزمان اندام متناسبی داشته باشید.

دشمن سرطان: یکی از مهم ترین مزایای خرمالو این است که با داشتن مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین A در مقابل انواع سرطان ها حفاظت می کند و به ویژه خطر بروز سرطان ریه را کاهش می دهد، بنابراین به افرادی که در معرض آلودگی هوا و دود سیگار قرار دارند یا خودشان سیگار می کشند توصیه می شود حتما از این میوه استفاده کنند.

حفاظت از قلب و رگ ها: اگر در فصل پاییز که خرمالو فراوان است هر روز حدود ۱۰۰گرم از این میوه را مصرف کنید، سیستم قلب و عروق تان مقاوم و سالم می شود و خطر بسته شدن رگ های خونی به حداقل می رسد.

رفع کم خونی: از آنجا که خرمالو یک منبع عالی از آهن است، برای بیماران مبتلا به کم خونی بسیار مفید است.
تنظیم عملکرد غده تیروئید: در ترکیبات خرمالو مقدار فراوانی ید هم وجود دارد که مصرف مداوم مواد غذایی سرشار از ید به تنظیم عملکرد غده تیروئید کمک می کند.

خرمالو، یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان و ضدپیری است. خرمالو به جذب آهن کمک می کند و در درمان کم خونی بسیار موثر است. به هضم غذا کمک می کند و پرکالری است و مناسب کسانی که رژیم گرفته اند، نیست.

خرمالو سرشار از ویتامین و موادمعدنی مفید برای بدن است و نقش فوق العاده ای در سلامت فرد دارد. اشتهاآور و شست وشودهنده کلیه و کبد و مناسب برای افراد مبتلا به نقرس است. از چربی خون می کاهد. البته گاهی موجب یبوست می شود. از آب خرمالو می توان در درمان زخم ها استفاده کرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است. مصرف مداوم خرمالو مانع حمله قلبی براثر تصلب شریان می شود و ضد تومور و سرطان است.

هشدار: طبع خرمالو گرم است، پس در مصرف آن زیاده روی نکنید و چون میوه ای اسیدی است و نباید با معده خالی مصرف شود. خرمالو به صورت های مختلف تازه، خشک شده، خام یا پخته مصرف می شود.
 


هویج و سلامت چشم ها


هویج را می توان غذای اصلی سلامت دانست. هویج می تواند با بسیاری از بیماری ها بجنگند و ضد سرطان بویژه مثانه و سینه است و علاوه بر آن به جنگ سرطان پروستات، روده، نای و مری می رود. از خطر سکته مغزی می کاهد و به دلیل فیبرموجود در آن سطح کلسترول بدن را پایین می آورد. یکی از خواص جالب و منحصر به فردش این است که هنگام خرد شدن نه تنها از خاصیتش کاسته نمی شود، بلکه ارزش غذایی اش بیشتر هم می شود. ۸۷ درصد هویج، حاوی آب است که برای بدن بسیار مفید است.

اگر می خواهید چشم های تیز و سالمی داشته باشید هویج را در برنامه غذایی تان جا دهید. این خاصیت هویج به ویتامین A مربوط است. هویج مقدار قابل توجهی ویتامین A دارد. البته سایر میوه های نارنجی که بتاکاروتن دارند هم به حفاظت از چشم های شما کمک می کنند. علاوه بر این در هویج ترکیباتی وجود دارد که به گفته پژوهشگران عملکرد حافظه شما را بهبود می بخشد.

خاصیت دیگر هویج این است که کلسترول خون شما را پایین می آورد. اگر می خواهید کبد سالمی داشته باشید آب هویج را فراموش نکنید. وقتی کبد شما عملکرد درستی داشته باشد سموم و آلاینده های شیمیایی محیط زیست راحت تر از بدن تان دفع می شود. از سوی دیگر خاصیت ضدالتهابی را هم به آب هویج نسبت می دهند و می توانید برای کاهش التهابات از این سبزی پرخاصیت کمک بگیرید.



تاريخ : سه شنبه 3 آذر 1394برچسب:, | 15:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

روانشناسان کودکانی را که دارای محدوده هوشبری بین 70 تا 84 هستند و دارای عملکرد ضعیف ترین نسبت به همسالان خود هستند دیر آموز می نامند. پس کودکان و دانش آموزانی که مورد نظر ما هستند از نظر ظاهری و رفتاری تفاوتی با سایر هم سن و سالهای خود ندارند و تنها تفاوت آنها در این است که در حیطه مهارت‌های تحصیلی دارای عملکردی محدودتر و ضعیف‌تر نسبت به همسالان خود هستند و در سایر رفتارهای انطباقی و سازشی فاقد هرگونه نقص قابل ملاحظه‌ای می‌باشند و مثل همسالان خود دارای تفاوتهای فردی در حیطه‌های مختلف رفتاری‌اند.‌

در گذشته تشخیص این مشکل دانش آموزان سخت بود .از یک طرف تعداد دانش آموزان در هر کلاس زیاد بود و توجه معلم بین تمام دانش آموزان تقسیم می شد و مشکلاتی از این قبیل به خوبی قابل تشخیص نبود و از طرف دیگر معلمان اطلاعات کاملی درباره اینگونه اختلالات نداشتند و تشخیص این کودکان برایشان آسان نبود.

امروزه با بالا رفتن سطح دانش معلمان درباره ویژگی های دانش آموزان و کمتر شدن تعداد دانش آموزان هر کلاس موقعیت بهتری برای تشخیص و کمک به اینگونه دانش آموزان به وجود آمده است.

ابتدا به چند ویژگی که در اینگونه دانش آموزان بارزتر است اشاره می کنیم که با تشخیص آنها می توان به دیرآموز بودن دانش آموز پی برد.

کودکان دیر آموز دارای اعتماد به نفس پایین تری نسبت به دیگر کودکان هستند.

کودکان دیرآموز در توجه و دقت ضعیف هستند و برای یادگیری نمی توانند تمرکز کنند و ذهن خود را روی چیزی که مشغول آموزش آن هستند متمرکز کنند.

کودکان دیر آموز در یادگیری چیستان، ضرب المثل و مطالب پیچیده کتب دچار ضعف هستند و این کمبود در ارتباط با سایر همسن و سال هایشان قابل تشخیص است.

کودکان دیرآموز در نوشتن انشاء ضعیف هستند و این ضعف ناشی از ضعف آنها در تفکر انتزاعی است.  

کودکان دیر آموز در یادآوری و به یاد سپاری مطالب ضعیف هستند و حافظه ضعیفی دارند.

کودکان دیرآموز تمایل بیشتری در انجام کارهای خطا دارند و در پیروی از دستورالعمل ها و مقررات دشواری زیادی دارند.

کودکان دیرآموز در ارزیابی خود ضعیف هستند و ضعف ها و نقاط قوت خود را نمی شناسند.

توصیه های جهت آموزش به کودکان دیرآموز

کودکان دیرآموز را بی استعداد ندانید. این کودکان نیز مانند سایر افراد دارای استعداد هستند اما مطالب را دیرتر از سایرین فرا می گیرند.

این کودکان نباید احساس ناخوشایندی نسبت به مدرسه و کلاس داشته باشند و در این زمینه نوع برخورد معلم با آنها و روش تدریس اهمیت دارد. محیط خسته کننده سرد و غیر قابل پذیرش کلاس برای کودکان دیرآموز قابل تحمل نیست.

در ادامه ی مطلب ما به 14 توصیه آموزشی برای بهبود وضعیت كودكان دیر آموز خواهیم پرداخت .

1 روش اجتماعی كردن كودكان و فعالیت های تجربی در تدریس بسیار مفید است .

2 تكرار مطلب در غالب شرایط واقعی زندگی مفید می باشد .

3 فهماندن معنی كلمات در موقعیت ها و مسائل دنیای واقعی .

4 در آموزش به این دسته از كودكان باید جلوی عادات نا پخته آن ها ( مثل شمارش با انگشتان و ...........)‌ گرفته شود و در عوض اَشكال و تصاویر را جایگزین آن ها نمود .

5 روی تمركز و دقت این دانش آموزان بیشتر كار شود .

6 مشخص كردن موقعیت های زمانی برای این دسته از كودكان لازم به نظر می رسد .

7 قبل از تدریس درس جدید از آموخته ها و مهارت های قبلی او اطمینان حاصل كنید . ( از فراگیری درست دروس قبلی توسط كودك دیر آموز اطمینان یابید .)

8 تكرار و تمرین در قالب های گوناگون و جذّاب ما را در تدریس بهتر به این دانش آموزان یاری می كند .

نكته :‌ نباید این تكرار موجب خستگی و زدگی كودك شود .

9 تدریس مهارت ها و مطالب ( به ویژه در درس ریاضی ) باید به گونه ای باشد كه تداعی معانی ، درك روابط و مبانی و مفاهیم اساسی را در كودكان دیر آموز تقویت كند .

10 كودكان دیر آموز نمی توانند توجه خود را برای مدت زیادی به یك موضوع معطوف كنند و باید به آن ها فرصت انجام آن را داد .

11 آموزش ها یا باید بر اساس علایق و تجارب كودك دیر آموز باشد یا برایش ایجاد انگیزه كند كه نوع  تدریس ما در ایجاد این انگیزه بسیار مهم می باشد .

نكته :‌ استفاده از وسایل كمك آموزشی مناسب بسیار موثر است .

12 در بعضی زمان ها و موقعیت ها مربی باید به صورت تك به تك یا انفرادی با كودكان رابطه برقرار كند و بر اساس ذهن و فكر او به تدریس یا مرور دروس بپردازد . ( با زبان خود او و در كنار او به مرور دروس بپردازد .)

13 تنوع در روش ها و موضوعات باعث ایجاد علاقه و توجه در كودك می شود .

14 محیط تدریس یا كلاس را به گونه ای باید مدیریت كرد تا باعث ایجاد حواس پرتی در كودكان دیر آموز نشود ، زیرا آن ها با كوچك ترین تحرك غیر معمول در كلاس توجه و تمركز خود را نسبت به درس از دست می دهند .  

مهمترین نکته این است که مربی و معلم کودک را بشناسد و با رفتار خود به او بفهماند که آینده اش برای مربی مهم است.



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 10:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

148997_106

افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند.

به گزارش شفا آنلاین، افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند. انرژی ای که این افراد منتشر می کنند روی افکار و اعمال شما اثر نامطلوبی می گذارد؛ پس اگر به دنبال موفقیت بیشتر هستید دوری از منابع انرژی منفی برای شما اجباری است.

انرژی منفی می تواند به راحتی روی هرکسی اثر بگذارد و استثنای این قضیه تنها کسانی هستند که مقابله با این اثرات را یادگرفته اند.این ۱۴ راه به شما نشان خواهدداد چگونه افراد مثبت، با انرژی منفی مقابله می کنند تا به سوی موفقیت گام های مطمئن تر و راحت تری بردارند. شما هم می توانید این راه کارها را در زندگی تان به کار بگیرید تا موفقیت را لمس کنید.

۱- شادی را در وجودشان خلق می کنند

افراد شاد، مبنای شادی های شان را انگیزه های بیرونی قرار نمی دهند. آن ها این موضوع را به خوبی درک می کنند که اگر یک بار انگیزه های بیرونی، از بین برود حال خوب آن ها نیز خراب خواهدشد. پس به دنبال منابع درونی انرژی مثبت هستند و روی تمرکز ذهن خود کار می کنند.

۲- مثبت نگری را تمرین می کنند

اعمال شما تحت تاثیر افکار شما هستند، بنابراین اگر منفی نگر باشید، آینده روشنی پیش روی تان وجود نخواهد داشت. افراد مثبت نگر به بهانه هایی که به ذهن شان خطور می کنند، اعتقادی ندارند. آن ها از طریق مثبت نگری و پیدا کردن وجه مثبتی از هر مشکل، از این مطمئن می شوند که از نظر ذهنی آماده کسب موفقیت هستند.

۳- به دنبال دلایلی برای خودباوری هستند

هرگز اجازه ندهید افکار منفی شما را اذیت کند. شاید افراد به دنبال این باشند که از هر طریقی به شما آسیب برسانند، اما تا زمانی که شما خودتان را باور دارید این خودباوری از هر چیزی برای شما مهم تر و اثرگذارتر خواهد بود. حتی زمانی که شما کاملا احساس ناتوانی و بی ارزش بودن می کنید، دلایل زیادی وجود دارد که خودتان را باور کنید. افکار منفی اکثر اوقات وجود دارند و به عنوان مانعی بر سر راه موفقیت های شما خواهند بود.

۴- رابطه شان را با افراد منفی نگر قطع می کنند

شما به شدت تحت تاثیر محیط اطراف خود هستید. اگر وقت تان را صرف حضور در کنار افراد مثبت کنید، به احتمال زیاد این مثبت بودن به شما نیز سرایت خواهد کرد. از سوی دیگر اگر شما بیش از حد در کنار افرادی قرار بگیرید که مدام در حال گله و شکایت هستند، به سختی قادر خواهید بود افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.

۵- به طور منظم تمرین می کنند

ورزش و تمرین های مرتبط با آمادگی بدنی، توام با ترشح هورمون اندورفین است که مسئول ایجاد «احساس خوب» در انسان است. اگر بدن خود را به این کار عادت دهید، نتیجه اش کاهش استرس و افزایش شادی شما خواهدبود. در مقابل، اگر به نیازهای بدن تان توجه نکنید، عواقب بدی در انتظار شما خواهد بود.

۶- زمانی را در طبیعت می گذرانند

بودن در طبیعت، ذهن تان را پاک و بدن تان را آرام می کند. افراد مثبت، زمانی از روز را در طبیعت می گذراند و به تحسین زیبایی های این جهان می پردازند. این یک راه بسیار موثر برای جریان داشتن انرژی جدید در شما خواهدبود.

۷- از خرج های اضافی دوری می کنند

امروزه حراجی ها به عامل برای پرت کردن تمرکز شما تبدیل شده اند، با این بهانه که خرید را برای شما آسان می کنند. هرچند، زیاد خرید کردن ممکن است احساس خوبی در شما ایجاد کند، اما در یک بازه طولانی مدت، این کار یک رفتار ناسالم است که انسان های مثبت از آن به هر قیمتی دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند وقت و هزینه خود را برای کشفیات جدید در جهان و خلق خاطراتی بسیار بزرگ صرف کنند.

۸- شکست را می پذیرند

افراد مثبت شکست را می پذیرند چرا که متوجه شده اند این تنها راه برای یادگرفتن و رشد کردن است. آن ها زمانی که از جایگاه خود سقوط می کنند برای بالا رفتن و به دست آوردن دوباره جایگاه رفیع خود، به جای تسلیم شدن، سخت کار می کنند. حتی اگر یک شکست، احساساتی منفی برای آن ها به همراه آورد، این را به خوبی درک می کنند که این امور گذرا خواهدبود و به سرعت محو خواهدشد. آن ها برای سرعت بخشیدن به این روند، افکار مثبت را پرورش می دهند.

۹- کاملا مسئولیت پذیر هستند

افراد مثبت نگر همواره مسئولیت آنچه را در زندگی شان اتفاق افتاده است، خود بر عهده می گیرند. این اتفاق پیروزی یا شکست باشد، همواره اثری از افکار و اعمال خود آنها تلقی می شود. یک فرد مثبت نگر هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی داند و روی موارد قابل دسترسی تمرکز می کند که بتواند شرایط را بهبود بخشد. با انجام این کار او به جای اینکه به خاطر عوامل خارجی که خارج از کنترل اوست، ناامیدانه رفتار کند، مدام به دنبال پیشرفت و کسب تجارب جدید خواهدبود.

۱۰- یاد می گیرند افکارشان را کنترل کنند

ذهن آدمی به راحتی می تواند در اثر عوامل خارجی تمرکز خود را از دست بدهد. افراد مثبت نگر می دانند اگر افکار خود را کنترل نکنند، کنترل اعمال و رفتارشان را نیز از دست می دهند؛ به همین دلیل آن ها به دنبال آموختن و تمرین روش های کنترل ذهن هستند.

۱۱- زمانی را برای آسودگی خاطر اختصاص می دهند

افراد مثبت نگر به خوبی درک می کنند که گاهی اوقات نیاز دارند به جای تلاش برای عالی بودن، آهسته تر به جلو حرکت کنند و اهداف و جاه طلبی های خود را کاهش دهند. آن ها با این کار از صرف انرژی ای که منجر به ایجاد انرژی منفی می شود، جلوگیری می کنند. به طور خلاصه باید گفت این افراد برای حرکت بیشتر در زوی بعد، امروز یک گام به عقب بر می دارند.

۱۲- بر این باورند که همیشه راهی وجود دارد

گاهی اوقات زندگی ناامیدانه و سخت به نظر می رسد. در این لحظات شما به توانایی های خودتان برای حل آن مشکل شک می کنید. حقیقت این است که همیشه یک راه برای غلبه بر مشکلات وجود دارد و افراد مثبت نگر این فکر را دائما در ذهن خود نگه می دارند حتی اگر مشکلات به اوج خود برسد، آن ها بر این باورند که می توانند آن را حل کنند و قادر خواهند بود به اوج بازگردند و حتی بیشتر از قبل اوج بگیرند.

۱۳- می دانند چه زمانی باید «نه» بگویند

گفتن «نه» و یا «بله» بلافاصله بعد از یک درخواست، امری بسیار بی ارزش است. برخلاف تصور رایج، این دو کلمه قدرت بسیار زیادی دارند و چگونگی استفاده از آن ها، تعیین می کند در زندگی شما چه اتفاق بیفتد. افراد مثبت نگر به جای خشنودی دیگران بر اولویت های خودشان تمرکز می کنند. به همین دلیل آن ها به خوبی می دانند بسیاری از امور هستند که نیازی به بله گفتن به آن ها ندارند.

۱۴- تایید هر کسی برایشان مهم نیست

اگر اجازه دهید نظرات منفی دیگران شما را فلج کند، به سختی احساسی خوب و حالتی شاد خواهید داشت. بسیاری از مردم از بی اعتباری و مورد انتقاد قرار گرفتن می ترسند. افراد مثبت گر فکر کرده و اقدامی حتی معکوس نسبت به بقیه مردم را انجام می دهند. آن ها از منتقدان به عنوان یک شاخص معتبر و خوب استفاده می کنند. در حقیقت امور زیادی در فکر شما برای حرکت به سوی موفقیت و جود دارد که نیازی به تایید دیگران برای انجام آن ها ندارید.



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 8:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

این کوره به مانند یک سیاه چاله زباله هارا با دمای 1300 درجه می بلعد و با نصب توربین برروی این دستگاه، می توان برق تولید نمود، که برق تولیدی این دستگاه معادل 10 کیلو وات می باشد.

سید حسن شریف زاده مخترع جوان شهرستان گلپایگان ، که برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت  کوره زباله سوز شده است، عصر امروز اختراع خود را  با حضور حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر و برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، علی بیدرام رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان، علی فیروزی عضو شورای اسلامی شهر و شهرستان گلپایگان و جمعی از همراهان در محوطه سایپا صفوی رونمایی کرد.

کوره زباله سوز شریفزاده
وی که این طرح را به صورت مشارکتی با  همکاری آقایان حسن اعظامی و محمد شاه نظری ساخته است در خصوص جزئیات آن به خبرنگار بیان اظهار داشت: با توجه به دغدغه مسئولین شهرستان در خصوص مسئله دفن زباله ها و مشکلات زیست محیطی آن ، تصمیم به اختراع چنین کوره ای نمودیم که قادر به سوزاندن ۵ تن زباله در طول شبانه روز می باشد .
وی با بیان اینکه میزان آلایندگی این طرح حدود صفر می باشد، در خصوص سوخت اولیه این کوره عنوان کرد:  سوخت اولیه این کوره آب است که پس از تجزیه، مشتعل شده و باعث سوختن زباله ها می گردد.
شریف زاده ادامه داد: این کوره به مانندیک سیاه چاله زباله هارا با دمای ۱۳۰۰ درجه می بلعد  و با نصب توربین برروی این دستگاه، می توان برق تولید نمود، که برق تولیدی این دستگاه  معادل ۱۰ کیلو وات می باشد.
وی با عنوان اینکه برای ساخت این طرح زمانی نزدیک به ۲/۵ سال ، توسط تیم صرف شده و این طرح حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است تصریح کرد: متاسفانه این طرح از سوی مسئولین شهرستان، خصوصاً شهرداری مورد بی مهری قرار گرفت و با توجه به اینکه شهرداری با معضل دفع زباله روبرو است، انتظار می رفت شهرداری در این خصوص با ما همکاری و از ما حمایت نماید.
مخترع جوان شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه این طرح مورد استقبال خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و جناب آقای حاجی نماینده محترم مردم شاهین شهر و برخوار و میمه قرار گرفت که ایشان برای بازدید از آن ابراز تمایل نشان دادند و امروز برای رونمایی از آن در شهرستان گلپایگان حاضر شدند.
وی خاطر نشان کرد: ان شالله این طرح  جهت رونمایی به اصفهان منتقل خواهد شد و  پس از آن برای ثبت ملی به تهران انتقال خواهد یافت و تستهای آلایندگی و زیست محیطی روی این طرح انجام خواهد گرفت.
مهندس حسن شریف زاده گفت: من تا کنون به یاری خداوند ۱۸۶ اختراع ثبت شده در کشور داشته ام و متاسفانه گلپایگان تنها شهرستانی است که اختراع و ابداعات ما را مورد حمایت قرار نمی دهند.
 
22
کوره زباله سوز شریف زاده (1)
کوره زباله سوز شریف زاده (2)


تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, | 6:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

واکاوی ماجرای کشف احتمالی ابرسازه های فرازمینی توسط دانشمندان

نوشتن این مطلب شاید ایده چندان مناسبی نباشد چراکه قصد داریم در جریان آن به مشاهدات علمی مرموزی اشاره کنیم که ممکن است در آینده به «هیچ» ختم شوند یا اینکه در خوشبینانه ترین حالت بشر را به کشف پدیده های نجومی جالبی رهنمون ساخته و عاقبت بخشی از کتب درسی علم نجوم را هم به خود اختصاص دهند.

اما احتمال اندکی هم وجود دارد که آن خمیدگی های نوری گیج کننده دریافتی از ۱۴۰۰ سال نوری آنطرف تر آغازی باشند بر بزرگ ترین کشف تاریخ از زمان تولد علم مدرن.

حتما حدس زده اید که موضوع این مطلب احتمال کشف نخستین شواهد علمی دال بر وجود حیات هوشمندی ورای منظومه خورشیدی است. این خبر هفته پیش تقریبا در تمامی رسانه های اجتماعی، تلویزیون و هرجای دیگری منتشر شد و نخستین بار The Atlantic بود که گزارش مربوط به آن را به سمع و نظر مخاطبان رساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

 

حتما خبر کشف بزرگ ترین مجموعه های خورشیدی، کره های دایسون و دیگر ابرسازه های عجیب و غریب را که به باور منجمان توسط موجودات فرازمینی حول ستاره KIC 8462852 ایجاد شده اند، شنیده اید.

تنها مشکل اینجاست که کشف صورت گرفته اخیر هیچیک از موارد ذکر شده را در بر نمی گیرد، با این همه، حتی اگر بیگانگان فضایی را هم رویت نکرده باشیم، کشف انجام شده آنقدر عجیب و متمایز هست که مطلبی هرچند کوتاه در مورد آن نوشته شود.

خمیدگی نور ساطع شده از ستاره مشکوک مورد بررسی توسط دانشمندان حاکی از آن است که جرمی غیرعادی با فواصل زمانی ناهمگون از مقابل KIC 8462852 در حال عبور است و گاهی اوقات حتی شکل یا جهت گیری اش در طول مسیر تغییر می کند.

این امر با چرخش های قابل پیش بینی اجرامی که اطراف خورشید حضور دارند و همچنین اغلب ستارگان دیگری که کپلر موفق به شناسایی شان شده است فرق دارد.

جذابیت این موضوع باعث شد ذهن بسیاری از دانشمندان به آن جلب گردد که از آن جمله می توان به یکی از پژوهشگران مقطع فوق دکتری دانشگاه Yale اشاره نمود که چهار سال گذشته را به تحقیق و بررسی پیرامون KIC 8462852 پرداخته است و در این راستا از کمک های دو دانشمند دیگر بهره گرفته که به موضوع حیات فرازمینی علاقمندند و بنا دارند از فوریه سال جدید میلادی تحقیقات تازه ای را در این رابطه آغاز نمایند.

اما جالب است بدانید هر سه این محققین تاکید داشتند منبع خمیدگی نور دریافتی از KIC 8462852 که توسط تلسکوپ فضایی کپلر مشاهده شده است موجودات فضایی نیستند.

Tabetha Boyajian دانشجوی مقطع فوق دکتری دانشگاه Yale که سال ها روی این ستاره تحقیق کرده است و نتایج پژوهش هایش را هم در ماه سپتامبر برای ماهنامه Notices جامعه سلطنتی منجمان بریتانیا ارسال کرد، در مقاله خود حتی به احتمال وجود موجودات فرازمینی نیز اشاره نکرده است.

او باور دارد کپلر احتمالا انبوهی از ستاره های دنباله دار را مشاهده کرده که روی یکدیگر می لغزند و به اعتقادش این فرضیه آنقدر متقاعد کننده هست که نیازی به مطرح کردن احتمال وجود موجودات فرازمینی نباشد.

این دانشمند دانشگاه Yale می گوید: ما در مورد فرضیه موجودات فرازمینی بحث و تبادل نظر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مقاله [منتشر شده ام] صرفا به پدیده های طبیعی و فیزیک نجومی اشاره داشته باشد.

اما یک مساله وجود دارد، اگر دانشمند باشید و مطالعه و تحقیق برای یافتن هوش فرازمینی رشته تخصصی تان باشد (که البته در مورد Boyajian اینطور نیست) آنگاه تغییرات ایجاد شده حول KIC 8462852 بزرگ ترین اتفاقی است که در ماه های اخیر رخ داده است.

اندرو سیمون، مدیر مرکز تحقیقات هوش فرازمینی برکلی از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: به لحاظ علم جستجوی فرازمینی، این خمیدگی های نوری مهم ترین کشف انجام شده است.

Boyajian حالا با سیمون (که چند هفته پیش از ابرسازه های دایسون در اطلاعات ارائه شده اش به کنگره آمریکا نام برده بود) و همچنین جیسون رایت استاد دانشگاه پنسیلوانیا وارد همکاری شده تا پیش نویس مربوط به یک طرح پیشنهادی برای انجام تحقیقات بیشتر در این رابطه را تهیه نمایند.

در طرح پیشنهادی سیمون درخواست شده که کنگره زمان مناسب را برای مشاهده ستاره KIC 8462852 و جستجوی علائم حیات با استفاده از تاسیسات رادیویی قدرتمندی نظیر رصدخانه ملی نجوم آمریکا، به او و گروه تحت سرپرستی اش تخصیص دهد.

rcreagergbt1

اما رسیدن به این نقطه به سادگی نگاه کردن به اطلاعات دریافتی و گفتن این جمله که آیا «این همان حیات فرازمینی است؟» نبوده. KIC 8462852 یکی از ۱۰۰ هزار ستاره ایست که در سال های اخیر کپلر به مشاهده آن پرداخته است.

داده های مربوط به خمیدگی نور دریافتی از تمامی این ستاره ها به الگوریتم هایی داده می شود که به دنبال کوچک ترین نشانه ها از تاریک شدن دوره ای ستاره ها هستند؛ مساله ای که می تواند حاکی از عبور احتمالی سیاره یا سیاراتی از مقابل آنها باشد.

اما چون انسان ها غالبا در تشخیص الگوها و هرگونه ناهنجاری بهتر از نرم افزارها عمل می کنند، برخی از دانشمندان نیز به صورت داوطلبانه داده های دریافتی توسط کپلر را از طریق یک پلتفرم آنلاین به نام Planet Hunters یا شکارچیان سیاره مورد پایش قرار می دهند.

Boyajian که بخشی از تیم علمی این سایت است و در بررسی اطلاعات دریافتی از سوی داوطلبانان نقش قابل توجهی داشته در این رابطه می گوید: جرم شناسایی شده [KIC 8462852] بارها و بارها در انجمن سایت موضوع بحث و تبادل نظر کاربران قرار گرفت. او می گوید ما تا مدتی نمی دانستیم که با آن جرم آسمانی چه کنیم… تا به حال مانندش را ندیده بودیم.

ستاره ای برای جویندگان حیات فرازمینی

بعد از آنکه Boyajian و همکارانش تشخیص دادند اطلاعات به دست آمده حاصل خطای انسانی یا نقص تکنولوژی نیست، عکس ها و اطلاعات بیشتری را در مورد آن ستاره دریافت کردند و نظر کارشناسان دیگر را نیز جویا شدند.

او در ادامه می گوید: در واقع ما سال های سال بود که با صدها منجم دیگر در این رابطه بحث و تبادل نظر کردیم اما نمی دانستیم که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن بود.

یکی از این ستاره شناسان رایت بود که بر حسب تصادف روی مقاله ای با مضمون کاربرد کپلر برای کشف ابر سازه های فرازمینی کار می کرد.

رایت در این رابطه می گوید: من می دانستم که با یک پدیده بسیار بسیار عجیب روبرو هستم و هیچگونه ابزاری برای توضیح این داده ها در اختیار نداشتم. تصورم این بود که منجمان حیات فرازمینی صرفا به خاطر عجیب بودن مساله و شباهت بالایش به تمدن ماورایی (که احتمالا به آن علاقه دارند) به این مساله توجه داشته اند.

بنابراین رایت که می گوید تجربه ای در جستجوی حیات فرازمینی با استفاده از تجهیزات رادیویی نداشت با سیمون که اخیرا از کنگره درخواست کرده بود بودجه ای را برای کاوش دوردست ترین نواحی مجاور به ماه از طریق تلسکوپ های رادیویی در اختیارش قرار دهند، وارد همکاری شد.

سیمون توضیح می دهد: من بسیاری از خمیدگی های نوری ثبت شده توسط کپلر را مورد بررسی قرار دادم اما موردی که رایت به من نشان داد برایم جذاب بود و مطمئن بودم که آنها دچار اشتباه بزرگی شده اند.

اما چون جیسون و Tabetha در کارشان بسیار متبحر و سرشناس بودند به استدلال هایشان گوش دادم، با این وجود، حتی بعد از شنیدن حرف های آنها نیز تصورم این بود که اشتباهی رخ داده یا اینکه این دو نفر نکته مهمی را از دست داده اند.

اوضاع بر همین منوال باقی ماند تا اینکه جان جنکینز از تیم تحقیقاتی کپلر (فردی که الگوریتم های مورد استفاده برای پردازش داده های پیکسلی خام دریافت شده از فضاپیما را طراحی کرد) صحت داده های یاد شده را تایید کرد و سیمون را مجاب کرد که احتمالا با امیدوارکننده ترین اطلاعات در حوزه تحقیقات هوش فرازمینی سر و کار دارد. هرچند که سیمون همچنان جانب احتیاط را در مورد اطلاعات یاد شده نگه می دارد.

امید آخر

سیمون می گوید: توضیحات ارائه شده برای کره دایسون احتمالا محتمل ترین توضیح برای آنچه می بینیم نیست. تصورم این است که باید قبول کنیم یک توضیح طبیعی در این رابطه محتمل تر است. آنطور که گفته می شود، صرفا در مبحث جستجوی حیات فرازمینی نیست که انسان با اهدافی متعلق به دیگر حوزه های فیزیک نجوم سروکار پیدا می کند.

رایت وجود بیگانگان فرازمینی را «فرضیه آخرین» می نامد چراکه باطل شمردن آن غیر ممکن است. اما او در عین حال یادآور می شود که شرایط کنونی در حوزه «جستجو به دنبال حیات فرازمینی» یادآور تلاش های صورت گرفته برای یافتن نخستین اگزوپلنت ها در چند دهه قبل است.

به گفته او، دانشمندانی که به دنبال کشف نخستین سیاره های دور دست اطراف ستاره ای دیگر بودند ریسک بزرگی را به جان خریدند چراکه از شرمسار شدن خود و همکارانشان در این حوزه به خاطر مطرح کردن ادعایی که ممکن بود نادرست از آب در بیاید وحشت داشتند.

اما شاید امیدوارکننده تر از این شواهد در باب حیات فرازمینی امواج رادیویی بلندی باشد که یک دهه پیش کشف شدند. زمانی که آن امواج برای نخستین بار شناسایی شدند آنقدر قدرتمند بودند که دانشمندان احتمال دادند از یک تمدن پیشرفته بسیار دور ارسال می شوند. اما از آن زمان تا کنون، نمونه های دیگری مانند امواج یاد شده از گوشه و کنار هستی به ثبت رسید و این مساله نشان می دهد که چنین پدیده هایی احتمالا منبع طبیعی دارند و نمی توانند از یک منبع هوش واحد تولید شده باشند.

در مورد دستاوردهای جدید نیز همینگونه است: حرف از کانال های آبی روی مریخ، امواج رادیویی سریع یا پرتوهای نوری خمیده ممکن است که احتمال وجود حیات فرازمینی را تقویت کند، اما حتی اگر در نهایت دانشمندان به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست پیدا نکنند، قادر خواهند بود کشفیات مهمی را به ثبت برسانند.



تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, | 6:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حقایقی درباره ی کهکشان راه شیری

اگرچه راه شیری، یک کهکشان مارپیچی معمولی در میان میلیاردها کهکشان دیگر است، اما برای ما انسان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موقعیت

با نگاهی به آسمان شب نوار پهنی از نور دیده می شود. نیاکان باستانی ما برای توصیف آن از مفاهیمی چون رودخانه، شیر، راه و کاه کشان بهره گرفته اند. این نوار نورانی از ابتدایی ترین روزهای شکل گیری زمین در آسمان آشکار بوده است. در واقع این خط جذاب نور مرکز کهکشان ما است؛ آن طور که از یکی از بازوهای بیرونی خود (موقعیت زمین) دیده می شود.

راه شیری یک کهکشان مارپیچی با ۱۰۰ هزار سال نوری طول است. اگر می توانستید از بالا به آن نگاه کنید، یک برآمدگی در مرکز آن مشاهده می کردید که توسط چهار بازوی مارپیچی احاطه شده است. کهکشان های مارپیچی حدود دو سوم کهکشان های عالم را تشکیل داده اند.بر خلاف یک کهکشان مارپیچی معمولی، یک کهکشان مارپیچی میله ای دارای نواری است که از مرکز آن گذر کرده و دو بازوی اصلی دارد.

راه شیری همچنین دو بازوی فرعی و دو بازوی کوچک موسوم به سیخک (Spurs)دارد. منظومه ی شمسی و زمین ما درون یکی از این سیخک ها با نام بازوی شکارچی (Orion Arm) قرار گرفته اند. شکارچی بین دو بازوی بزرگ با نام های برساووش (Perseus) و کمان (Sagittarius) واقع شده است.

بازوهای مارپیچی در نزدیکی مرکز کهکشان شکلی تاب خورده به خود می گیرند و حاوی مقادیر زیادی غبار و گاز هستند. این مخلوط گاز و غبار باعث شکل گیری دائمی ستاره ها درون بازوها می شود. بازوها بر روی صفحه ای موسوم به "دیسک کهکشان" قرار دارند که ضخامت آن تنها در حدود ۱۰۰۰ سال نوری است.

در مرکز کهکشان، برآمدگی کهکشانی وجود دارد و قلب راه شیری از گاز، غبار و ستاره ها انباشته شده است. به دلیل وجود برآمدگی، تنها قادر به مشاهده ی درصد کمی از تمام ستارگان کهکشان هستیم. ضخامت گاز و غبار درون برآمدگی به قدری بالاست که ستاره های درون آن هم به زحمت دیده می شوند، چه برسد به ستاره های آنسوی برآمدگی.

در مرکزی ترین نقطه ی کهکشان سیاه چاله ای غول آسا نشسته است که جرمی چند میلیارد برابر جرم خورشید دارد. این سیاه چاله ی فوق سنگین که در ابتدا کوچک تر بوده، با تغذیه از ذخیره ی فراوان گاز و غبار اطرافش رفته رفته به یک غول تبدیل شده است.

سیاه چاله ی مرکز کهکشان به قدری عظیم است که حتی ستاره هایی که در دسترسش باشند را هم می بلعد. اگرچه سیاه چاله ها را نمی توان مستقیماً مشاهده کرد، اما دانشمندان از طریق مشاهده ی اثرات گرانشی آن ها در تغییر مسیر مواد اطراف، و همچنین فواره هایی از جنس مواد و پرتو که از سیاهچاله ها به بیرون پرتاب می شوند به وجود آن ها پی می برند. اکثر کهکشان ها یک سیاه چاله در قلب شان دارند.

برآمدگی و بازوها واضح ترین اجزای راه شیری هستند، اما تنها اجزای آن نیستند.کهکشان توسط هاله ای کروی از گاز داغ و خوشه های ستاره ای کروی احاطه شده است. اگرچه این هاله امتدادی صدها هزار ساله دارد، اما تعداد ستاره های آن تنها برابر با ۲ درصد ستاره های درون دیسک کهکشان است.

غبار، گاز و ستاره ها قابل رویت ترین مواد تشکیل دهنده ی کهکشان هستند، اما راه شیری از ماده ی تاریک هم تشکیل شده است. دانشمندان قادر به تشخیص مستقیم این ماده نیستند، اما درست همانند سیاه چاله ها، آن ها را از روی تاثیری که بر روی اجرام پیرامونشان می گذراند تشخیص می دهند. به این ترتیب، تخمین زده می شود که ماده ی تاریک ۹۰ درصد جرم کهکشان راه شیری را تشکیل بدهد.

برخورد نزدیک از نوع کهکشانی

کهکشان راه شیری نه تنها در حال چرخش به دور خود است، بلکه حرکت انتقالی هم دارد. بر خلاف تصویر کاملاً خالی و پوچی که در فیلم های فضایی به نمایش در می آید، فضا مطلقاً خالی نبوده، بلکه پر از غبار و گاز و همچنین "دیگر کهکشان ها" است.

کهکشان ها مدام با یکدیگر برخورد می کنند و راه شیری هم از این قاعده مستثنی نیست. طی ۴ میلیارد سال آینده، راه شیری با نزدیک ترین همسایه اش، کهکشان آندرومدا برخورد خواهد کرد. این دو کهکشان با سرعتی حدود ۱۱۲ کیلومتر بر ثانیه به سمت یکدیگر در حال حرکت اند. هنگام برخورد، ورود مواد جدید در یکدیگر باعث به وجود آمدن ستاره های جدید خواهد شد.

البته برخورد دو کهکشان مشکلی برای ساکنان زمین ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که مدت ها قبل از وقوع این برخورد، خورشید تبدیل به یک غول سرخ شده و سیاره ی ما را غیر قابل سکونت کرده است.

راه شیری شامل بیش از ۲۰۰ میلیارد ستاره است. غبار و گاز کافی برای ساختن میلیاردها ستاره ی دیگر هم در آن وجود دارد.

منظومه ی شمسی حدود ۳۰ هزار سال نوری از مرکز کهکشان فاصله دارد و حدود ۲۰ سال نوری بالاتر از دیسک کهکشان واقع شده است.

بیش از نیمی از ستاره هایی که در کهکشان ما یافت می شوند از خورشیدِ ۴.۵ میلیارد ساله ی ما پیرتر هستند.

متداول ترین ستاره های کهکشان کوته های سرخ اند؛ ستاره هایی سرد با جرمی حدود یک دهم جرم خورشید. زمانی به دلیل اینکه سیارات قابل سکونت در منظومه ی این ستاره ها می بایست بسیار به ستاره ی خود نزدیک می بودند، سیستم های خورشیدی حاوی این نوع ستاره غیر قابل سکونت تصور می شد، اما امروزه منظومه های کوتوله ی سرخ هم کاندید بالقوه ی میزبانی حیات درنظر گرفته می شوند.

تا اواخر ۱۹۲۰ ستاره شناسان بر این باور بودند که تمامی ستاره های جهان در کهکشان راه شیری واقع هستند، یا به عبارت دیگر عالم هستی محدود به همین یک کهکشان تصور می شد. تا اینکه ادوین هابل نوع خاصی از ستاره ها با نام متغیر قیفاووسی را کشف کرد که به او اجازه می داد فواصل کیهانی را با دقت بالایی اندازه بگیرد. بعد از آن بود که ستاره شناسان متوجه شدند تکه های فازی که زمانی به عنوان سحابی طبقه بندی می شدند در واقع کهکشان های جداگانه ای هستند.



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:36 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

شهاب سنگ پنج میلیارد ساله لوت، همزمان با نخستین سالگرد افتتاح گنبد مینا (بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه) با حضور اعضای شورای شهر تهران، هنرمندان و مسئولین شهرداری تهران رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این شهاب سنگ اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به بازدید بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به نجوم ظرف یکسال از افتتاح گنبد مینا افزود: امیدواریم در سال دوم فعالیت این مرکز علمی به میزان استقبال و تنوع برنامه ها افزوده شود البته امیدواریم هر کس که می تواند در تقویت ظرفیت های این مرکز علمی نقشی داشته باشد گنبد مینا را یاری کند.
 

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


وی درباره حضور همیشگی شهاب سنگ لوت در گنبد مینا گفت: با توجه به کشف این شهاب سنگ در کویر لوت ماکتی در گنبد مینا از کویر لوت در ابعاد کوچک ابجاد شده تا میزبان همیشگی این شهاب سنگ باارزش باشد.

وی درخصوص فعالیت گنبد مینا ادامه داد: تلاش می کنیم پیوند این مجموعه با شبکه های اجتماعی را به زودی برقرار کنیم. در حال حاضر باشگاه هواداران گنبد مینا شکل گرفته و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


در ادامه این مراسم علی اسلامی فطرت، یابنده این شهاب سنگ گفت: شهاب سنگ لوت به وزن 17 کیلوگرم در آذرماه سال 1392 به دلیل تششع نوری که داشت توجه من را جلب کرد و با توجه به شرایطی که دارد متوجه شدیم شهاب سنگ است در مرحله بعدی به دلیل اینکه در کشور امکان انجام آزمایشات لازم نبود به فرانسه ارسال و آسمانی بودن این سنگ اثبات شد.

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


وی افزود: این سنگ را به این مرکز اهدا کردم چرا که از بودن در منزل من با توجه به جاذبه گردشگری و تبدیل گنبد مینا به مرکز علمی سود بیشتری خواهد داشت.

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


احتمال داده می شود این شهاب سنگ 17 کیلوگرمی با منشا سیارکی سنی حدود 4.5 میلیارد سال داشته و بخشی از یک شهاب سنگ بزرگتر باشد که در دشت لوت فرود آمده است. جنس این شهاب سنگ کندریتی-آهنی سنگی است و هنوز زمان برخور آن با زمین مشخص نشده است.



تاريخ : چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:, | 6:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در تحقیقی که توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام شد، آنها دریافتند که مسیرهای مغزی فعال در افراد دارای سبک زندگی خلاقانه و مثبت نسبت به افرادی که دارای دید منفی به زندگی هستند، تفاوت‌های معناداری دارند.
 

مغز افراد دارای دید مثبت چه شکلی است؟+عکس


محققان مشاهده کردند که در مغز هر کدام از افراد تحت مطالعه، نقشه بیش از 200 منطقه عملکردی مغز تفاوت معناداری وجود دارد و سپس به بررسی ارتباطات این نواحی با یکدیگر پرداختند.

در این تحقیق دانشمندان نشان دادند که ارتباط قوی بین فعالیت نواحی ویژه‌ای از مغز با فعالیت‌های رفتاری و اجتماعی افراد تحت مطالعه وجود داشت؛ بهترین نمره از بررسی این ارتباطات مغزی مربوط به افرادی است که رویای بهترشدن و مثبت‌اندیشیدن داشتند و واژگان، رضایت زندگی، دستمزد و سال‌های مدرسه در به‌دست آورن این احساسات دخیل بود.

از سوی دیگر در بدترین وضعیت این ارتباطات مغزی، افراد سابقه عصبانیت، قانون‌شکنی، استفاده از مواد مخدر و وضعیت خواب ضعیف داشتند.

نتایج این تحقیقات در Nature Neuroscience به چاپ رسیده است.



تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:, | 6:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
یک تحقیق نشان داده که اتکای بیش از اندازه به کامپیوتر باعث شده تا حافظه انسانها ضعیف شود. انسانها عادت کرده‌اند که استفاده از حافظه کامپیوترها و گجت‌های هوشمند را جایگزین به خاطر سپردن مسائل مختلف کنند.

 

در زمان قدیم خیلی‌ها موارد بسیاری مانند شماره تلفن دوستان خود را از حفظ بودند اما حالا بعضی‌ها حتی شماره افراد نزدیک خود را هم به یاد ندارند. 
 
تحقیقی جدید نشان می‌دهد  که اتکا به کامپیوترها در دراز مدت بر شکل‌گیری حافظه اثر می‌گذارد، چون اطلاعاتی که به راحتی به دست می‌آیند، به راحتی هم فراموش می‌شوند.
 
به گزارش بی‌بی‌سی،این تحقیق روی ۶ هزار بزرگسال در بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ انجام شده و نشان می‌دهد یک سوم این افراد برای اطلاعات و به یادآوردن آنها به کامپیوترها مراجعه می‌کنند.
 
بر اساس نتایج به دست آمده در انگیس تنها ۵۱ درصد شماره تلفن همراه همسر خود را به یاد داشتند که این رقم در ایتالیا ۸۰ درصد است.
 
محققان هشدار داده‌اند که  عادت به نگاه کردن به اطلاعات، مانع از این می‌شود که حافظه طولانی مدت شکل بگیرد و این برای انسانها خطرناک است.


تاريخ : جمعه 17 مهر 1394برچسب:, | 10:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کودکان هنگام صبح به انرژی نیاز دارند. برای تولید این انرژی باید والدین غذایی را انتخاب کنند که سرشار از کالری و ویتامین باشد و هرچند برای تهیه صبحانه برای فرزند خود زمان کافی ندارند، می توانند با خوراکی های ساده اما کاملا مقوی آنها را روانه مهد یا مدرسه کنند.

نیویورک تایمز در مقاله ای بچه های آمریکایی را با دیگر کودکان و نوجوانان سراسر دنیا مقایسه کرده بدینصورت که بچه های آمریکایی در منوهای صبحانه شان اکثرا غلات، بلغور جو دوسر، شیر، ماست، تخم مرغ، مغز بادام، كنجد و عسل‌ و قطعات‌ میوه‌ دیده می شود در حالیکه این وعده غذایی برای بسیاری دیگر از بچه ها در سراسر دنیا در زمان های کاملا مشابه، گاهی کاملا متفاوت است.



Saki Suzuki, 2 ¾ years old, Tokyo






Doga Gunce Gursoy, 8 years old, Istanbul






Nathanaël Witschi Picard, 6 years old, Paris





Phillip Kamtengo, 4 years old, and Shelleen Kamtengo, 4 years old, Chitedze, Malawi






Koki Hayashi, 4 years old, Tokyo






Viv Bourdrez, 5 years old, Amsterdam





Birta Gudrun Brynjarsdottir, 3 ½ years old, Reykjavik, Iceland





Aricia Domenica Ferreira, 4 years old, and Hakim Jorge Ferreira Gomes, 2 years old, S?o Paulo, Brazil






Emily Kathumba, 7 years old, Chitedze, Malawi






Oyku Ozarslan, 9 years old, Istanbul






Tiago Bueno Young, 3 years old, S?o Paulo, Brazil



تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, | 13:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از مسائلی که در موفقیت تحصیلی تأثیر مهمی دارد، خواندن به‌موقع درس‌هاست. درس هر روز در همان روز خوانده شود، یعنی وقتی معلم چند صفحه از کتاب را درس می‌دهد، دانش‌آموز نیز در همان روز آن درس را بخواند. این روش باید از آغاز سال تحصیلی به کار گرفته شود. دانش‌آموزی که چند روز یا حتی یک روز هیچ مطالعه‌ای انجام ندهد، انگیزه و رغبت خود را برای درس خواندن از دست می‌دهد و اصولاً برای مطالعه در روزهای بعد، باید یک نیروی بیش‌تری را به کار برد تا بتواند به وضعیت قبل برگردد؛ بنابراین باید مطالعه پیوسته باشد نه منفصل. حفظ این امتداد و استمرار یکی از اصول برنامه‌ریزی است. خواندن درس هر روز در همان روز يکي از مهم‌ترين عواملي است که باعث مي‌شود ماندگاري مطلب در ذهن شما افزايش يابد و بدين ترتيب مرور را آسان‌تر و سريع‌تر مي‌کند. با این کار خیلی سریع متوجه قسمت‌هایی از درس می‌شوید که در آن‌ها مشکل دارید و در روز بعد می‌توانید از معلم بپرسید و رفع اشکال کنید. از طرفی هم در ساعت مطالعه صرفه‌جویی کرده و هم موجب افزایش کیفیت مطالعه‌تان می‌شوید. هم‌چنین به دلیل حجم کم تکالیف درسی، مطالب به صورت عمیق خوانده می‌شوند و درنتیجه یادگیری بهتر انجام می‌شود. وقتی درس‌ها به‌تدریج و به‌موقع مطالعه شود، از انباشتگی مطالب جلوگیری خواهد شد و خواندن درس‌ها به شب امتحان موکول نمی‌شود. درواقع با این روش در مراحل بعدی به وقت کم‌تری برای مرور نیاز است؛ زیرا از قبل مطالب درسی به طور عمیق خوانده شده است. حتی به دفعات بیش‌تری می‌توان درس‌ها را مرور کرد.



تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, | 13:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تائید و اعلام کرده که در ماههای گرم آب جاری در این سیاره وجود دارد.

عكس‌هايي كه از مريخ به زمين رسيده بود كه در آنها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مريخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این  رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند.

دانشمندان ناسا اكنون اعلام كرده‌اند كه رگه‌هاي تيره به طور حتم آب جاري هستند كه در تابستان ديده شده و در زمستان مريخ محو مي‌شوند. اين مسئله مي‌تواند به معناي وجود نوعي حيات در سياره سرخ باشد. بايد توجه داشته باشيد كه آب كشف شده خالص نيست و نوعي نمك موجود در آن باعث مي‌شود كه اين آب بتواند در دماي معمول 50 درجه سليوس زير صفر مريخ جاري باشد.

  دانشمندان ناسا در اين نشست اعلام كردند كه هنوز براي اثبات وجود نوعي حيات بر روي مريخ زمان نياز است اما كشف آب نشان مي‌دهد كه اين مسئله ممكن است.

ناسا همزمان با برگزاری نشست خبری خود درباره کشف آب در مریخ تصاویری در این رابطه منتشر کرده است. رگه‌های تیره روی تپه‌ها و کوه‌ها نشان دهنده وجود آب هستند.

در تصویر متحرکی که ناسا منتشر کرده به خوبی دیده می‌شود که رگه‌های تیره که نشان دهنده وجود آب هستند بر روی یک سرازیری در مریخ چطور با در طی فصل‌ها تغییر می‌کنند.

سطح مریخ

اين رگه‌ها يا شيارهاي تكرار شونده در شیب ها (recurrent slope linea) تصاويرش در يك نقطه از مريخ طي گذر زمان گرفته شده است. اين نقطه در نزديكي استواي مريخ قرار دارد. ناسا در نشستي خبري وجود آب در مريخ طي ماه‌هاي گرم اين سياره را تائيد كرده كه مي‌تواند دليلي براي وجود حيات در سياره سرخ باشد.



تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:, | 6:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

والدین و نقش آنها در موفقیت تحصیلی فرزندان

بسیاری از والدین برای تشویق رفتارهای موفق از روش هایی مثل پند دادن، نصیحت و سرزنش کردن، مثال آوردن از دیگران و مقایسه کردن استفاده می کنند. و معمولاً می گویند: ما همه کاری کردیم، ولی موفق نشدیم. تمایلی که به موفقیت فرزندان شان دارند قابل ارزش است، اما راه کارهایی که در دسترس دارند محدود است.

اگر به نتیجه نرسد، عصبانی می شوند و آن وقت، بین آن ها و فرزندان شان برخورد پیش می آید. گاهی برخورد بین والدین و فرزندان طیفی از تهدید کردن، طرد کردن، بی اعتنایی کردن، قهر کردن، نیش و کنایه زدن، خواهش و التماس کردن، وعده های وسوسه کننده دادن و برخوردهای فیزیکی از سوی والدین و مقابله جویی و لجبازی کردن، و باج خواهی را از سوی فرزندان دربرمی گیرد.

آن موضوعی که باید باعث رشد و تعالی و موفقیت فرزند می شد، عملاً زمینه ای برای بحث ها و درگیری های تمام نشدنی و نیز افت عملکرد کلی خانواده می شود.

والدین می گویند: شما ناسپاسید.

فرزندان می گویند: شما همیشه سر ما منت می گذارید.

والدین می گویند: ما از صبح تا غروب زحمت می کشیم تا شما موفق شوید و آینده ی روشنی داشته باشید.

فرزندان می گویند: این وظیفه ی شماست. هر پدر و مادری باید این کارها را بکنند.

والدین چیزی نمی گویند. فرزندان هم چیزی نمی گویند و فضای سنگین قهر و دلخوری خانواده را می گیرد.

آیا همه ی کارهای لازم که ادعا می کنند انجام داده اند، همین ها است؟

والدین باید برای کمک به رفتار تحصیلی موفق درد فرزندان با هم توافق داشته باشند. یعنی هر دو بر سر این که مشکل چیست؟ چه شدتی دارد؟ چه عواقبی دارد؟ چرا ایجاد شده؟ در چه شرایطی بیش تر می شود؟ در چه شرایطی کمتر می شود؟ چه راه حل هایی دارد؟ و اصلاً چرا باید حل شود؟ اتفاق نظر داشته باشند. بعد از اتفاق نظر بر سر مشکل و راه حل و پیشنهادات عملی، موضوع را با فرزندشان در میان بگذارند. هر چه فرزندشان بزرگ تر باشد، تأثیر او در برنامه ریزی تحصیلی بیشتر است و از نظرات او بیشتر استفاده خواهد شد.

والدین باید به فرزند خود بگویند دقیقاً چه انتظاری از او دارند و او چه کار باید بکند. طریقه ی نظارت و نیز نوع پاسخ به عملکرد فرزندشان را هم تعیین می کنند. والدین و دانش آموزان براساس تواقق، برنامه ای می ریزند و آن را می نویسند. این برنامه باید متناسب با توانایی ها و شرایط دانش آموزان باشد.

یعنی باید زمان شروع کردن هر فعالیت، و مدت زمانی که به آن اختصاص می یابد، و زمان های استراحت و تفریح در آن برنامه کاملاً مشخص و روشن باشد و به او کمک شود تا سر وقت کارش را شروع کند. به او کمک شود تا بعد از هر استراحت، دوباره در زمان تعیین شده سر درس برگردد. بهتر است نظارت توسط یکی از والدین، که معمولاً مادر است، انجام شود. مرتب سر ساعت خاصی خلاصه ی عملکرد در حضور فرزند به اطلاع پدر برسد. امتیازات محاسبه شود و جایزه داده شود.

مثلاً: علی! من و مادر فکر می کنیم بهتر است از فردا به این برنامه ی درسی عمل کنی.

از ساعت 4 غروب شروع می کنی. در هر نوبت 45 دقیقه درس می خوانی.

15 دقیقه استراحت می کنی. هر روز 3 بار وهر بار 45 دقیقه درس می خوانی.

مادر هر دفعه در تقویم، برایت علامت می گذارد. برای هر علامت هم جایزه ای در نظر می گیریم، و هر شب ساعت 7، هر سه این تقویم را نگاه می کنیم.

نظارت والدین باید منظم و پی گیرانه باشد، و جوایز با توافق والدین و دانش آموزان تعیین شود. بهتر است جایزه کوچک باشد، مثلاً مداد، پاک کن، شکلات و... و به طور مکرر داده شود.

وقتی برنامه با موفقیت پیش رفت، می توان به جایزه ی هر 2 شب یا هر 3 شب فکر کرد. یعنی امتیازات چند روز جمع شود و جایزه ای بزرگ تر و قیمتی تر داده شود. مثل یکCD بازی، یک غذای بیرون در رستوران یا رفتن به سینما.

موفق پیش رفتن برنامه، به نظارت والدین و صبر و تحمل آن ها نیاز دارد. از یاد نبریم که عادت های قبلی در ناخودآگاه دانش آموزان ثبت شده است، لذا برای ایجاد هر عادت جدید باید فرصت کافی به آن ها داده شود. والدین باید ارزیابی کنند که چه عواملی باعث موفقیت یا عدم موفقیت برنامه می شود و همان را اصلاح کنند. بسیاری از والدین با ابتکار و خلاقیت، این پی گیری و نظارت را انجام می دهند. همین برنامه باعث می شود اوقات خوبی را با فرزندشان بگذرانند. بعضی از والدین هم برای نظارت و پی گیری وقت نمی گذارند. در حالی که وقتی تکالیفی برای دانش آموزان مطرح می شود، در واقع خود والدین هم تکلیفی دارند که چیزی نیست جز: تداوم، صرف وقت، پی گیر بودن و خوش قول بودن.

گاه ممکن است برنامه ها به دلیل رفتارهای مربوط به والدین با موفقیت پیش نرود؛ مثل مواقعی که والدین با هم توافق ندارند و به فرزندشان کمک نمی کنند و سر وقت به کارهای او نظارت ندارند، یا پاداش ها را به موقع نمی دهند. در این زمان چالش مهمی برای والدین مطرح می شود که باید با تجدیدنظر در شیوه ی زندگی، تنظیم وقت و برنامه ریزی های جدید، آن را برطرف کنند.

یک برنامه حداقل باید 12 هفته اجرا شود تا بتوان نتیجه گرفت که موفق و مؤثر بوده یا نه، که اغلب مواقع هم اجرای برنامه های اصولی، موفقیت آمیز است. اگر برنامه موفق نبود باید پی گیری شود که دلیل چیست و چه کارهایی باید انجام داد.



تاريخ : شنبه 4 مهر 1394برچسب:, | 16:39 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

والدین نمونه در کمک به موفقیت تحصیلی فرزندشان

اگر تابع قانون همه یا هیچ نباشیم و موضوعات مختلف را با دیدی نسبی و همراه انعطاف نگاه کنیم، به طیف وسیعی از والدین با این عملکرد خوب برخورد می کنیم. انسان های موفق بسیاری وجود دارند که در زندگی و تحصیلات دستاوردهای ممتازی دارند و حتماً والدین شان در عملکرد فرزندپروری موفق بوده اند.

والدینی که با حمایت درست، فرزندشان را روانه ی مدرسه و اجتماع می کنند. با همه ی مشغله ای که دارند وقت صرف آن ها می کنند. به درد دل های آن ها گوش می دهند. غم و شادی آن ها را می فهمند. اضطراب، رقابت و رفاقت، شوق و ذوق آن ها را درک می کنند. برنامه ی زندگی شان را جوری ساختار می دهند که فرزندان شان بتوانند از مراقبت خوبی برخوردار شوند؛ به موقع غذا بخورند و استراحت کنند، بازی و تفریح کنند و درس بخوانند و... چنین والدینی در تمام مراحل همراه فرزند خود هستند، از نوشتن لوحه های سرمشق، تا زمانی که درس ها آن قدر پیچیده می شود که خود والدین هم از آن سر درنمی آورند.

این والدین، روی عملکرد فرزندشان، نظارتی دقیق و همیشگی، بدون آزار و مزاحمت دارند. به تلاش های آن ها توجه می کنند. هر چه فرزندشان بزرگ تر می شود، مسئولیت بیشتری به او واگذار می کنند و خود حمایت و مراقبت را در پیش می گیرند.

به فرزندشان محبت بی قید و شرط دارند و او را با هر نمره ای که می گیرد و هر رتبه ای که کسب می کند، از ته دل دوست دارند. به او می آموزند که درس خواندن و انجام مسئولیت های تحصیلی برای او و به نفع اوست.

در زمان ناکامی او، همدل اما قوی اند. موقعی که موفق می شود، شاد اما باوقارند. برخوردشان مداوم، پی گیر و قابل پیش بینی است.

با مدرسه اش در ارتباط هستند. مربیان و معلمان را می شناسند و با آن ها همکاری می کنند و برای شان ارزش قایل می شوند. منصف اند و در صورت لزوم و در مواقع مسئله و مشکل می توانند مداخله ی خوبی برای حمایت از فرزندشان یا حل مسئله داشته باشند. تا جایی که می توانند، در جلساتی که به مدرسه دعوت می شوند، شرکت می کنند. اگر فرزندشان اجرای هنری یا ورزشی دارد، حضور دارند و...

با این که انجام همه ی این کارها سخت است، ولی من والدین موفق در این زمینه بسیار دیده ام. از حدود 2 دهه ی قبل با خانواده ی نازنینی دوست بودم. زن و شوهری مهربان و پرمشغله. که دو پسر و یک دختر داشتند. برای من عجیب بود که این زن و شوهر تا چه اندازه بچه های شان را درک و حمایت می کنند، به رشد شخصیت شان کمک می کنند و برای شان ارزش قائل می شوند. فرزندانی که در شرایط پر فراز و نشیب زندگی شان همیشه داربست این رابطه و گرمای این عاطفه را با خود همراه داشتند.

در خانه ی آنان از مکالمات روزمره و سرسام آور خانواده های دیگر اصلاً خبری نبود. مکالماتی مثل:

- چرا درس نمی خونی؟

- تا حالا کجا بودی؟

- چه قدر خرج می کنی؟

- با کی بودی؟

- این چه لباسیه که پوشیدی؟

- دوستات کیان؟

یا:

- چرا به من پول نمی دین؟

- مگر قول نداده بودید فلان کار را بکنید؟

- چرا به من اعتماد ندارید؟

- چرا آن قدر منت سر ما می گذارید؟

- چرا به حرف هامون گوش نمی دین؟

وقتی با این خانواده آشنا شدم، دخترکوچک شان 3- 2 ساله بود. حدود دو دهه از آن دوستی و آشنایی می گذرد. هر سه فرزند درس خوانده اند و تحصیلات موفق دانشگاهی دارند. این سه نفر در درجه ی اول سخت کوش، مسئول و قانع بودند. پدر و مادر به روحیه ی هر کدام شان آشنا بودند و برای هر کدام جداگانه وقت صرف می کردند.



تاريخ : شنبه 4 مهر 1394برچسب:, | 16:38 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بسیاری از دانش آموزان از اینکه درس ها را فراموش می کنند گله مند هستند.

اما چرا آنها درسهایی را که ادعا می کنند یاد گرفته اند فراموش می کنند؟

آیا آنها قدرت و توانایی لازم را برای یادگیری ندارند؟

چگونه می شود آنها فراموشی خود را به حداقل برسانند؟

از آنجایی که حافظه انسان درگیر یادگیری و به خاطر سپردن مطالب است. در واقع فراموشی هم به حافظه انسان مرتبط است، نخست کمی درمورد حافظه صحبت می کنیم سپس به نحوه مطاله درست که منجر به فراموشی نشود می پردازیم.

 یک برداشت عامیانه حافظه را مخزنی تصور می کندکه اطلاعات آنجا ریخته شده و نگهداری می شود و در مواقع لزوم اطلاعات استخراج شده و یادآوری می شود.

 از نظر علمی حافظه عنوانی است در مورد توانایی انسان در یادگیری، نگهداری، یادآوری و استفاده از آن اطلاعات و دانش در مواقع لزوم.

تقسیم بندی حافظه

بطور کلی انسان سه نوع حافظه دارد:

1- حافظه حسی: اطلاعات در این حافظه یک تا سه ثانیه دوام می آورد و گنجایش آن نسبتاً زیاد است و درصورتی که به ورودی این حافظه توجه و دقت صورت گیرد وارد حافظه کوتاه مدت میشود.

2- حافظه کوتاه مدت: اطلاعات دراین حافظه 15تا30ثانیه نگهداری می شود. گنجایش آن 5 تا 9 قطعه است و نوع اطلاعات آن شنیداری، رویدادی و معنایی است و دلیل عمده فراموشی دراین حافظه جانشین سازی یا محو شدن اثر است. درصورتی که اطلاعات موجود دراین حافظه تکرار یا رمزگردانی شود به حافظه ی بلند مدت انتقال پیدا می کند.

3- حافظه بلند مدت: اطلاعاتی که به این نوع حافظه انتقال پیدا می کند ماندگاری نامحدود دارد و گنجایش آن هم نامحدود است و اطلاعات ذخیره شده هم عمدتا ًمعنایی و قدری هم شنیداری و دیداری است.

 از آنجایکه تمام مطالبی که درک شده و ابعاد معنایی ان برای دانش آموز روشن شده در این حافظه قرار میگیرد لذا درک معنایی مطالب برای آنها بسیار مهم و بخاطر سپاری آنهم آسان است.

البته فراموشی در این حافظه هم به علل سرکوبی، تداخل و مشکلات بازیابی رخ می دهد، اما مقایسه میزان بازیابی آن با فراموشی قابل مقایسه نیست. بنابر این تلاش براین است که دانش آموزان با شیوه های مناسب اطلاعات را به حافظه بلندمدت بسپارند.

 

 دانش آ موزان چگونه درس بخوانند تا فراموشی آنها به حداقل برسد؟

حقیقت این است که بسیاری از دانش آموزان درست درس خواندن را نمی دانند. بسیاری از آنها کلی تلاش میکنند و زحمت می کشند اما زمان یادآوی مطالب دچار مشکل می شوند. در یک مطالعه خوب و سازگار با کشفیات علمی بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشیم تا ضمن یادگیری صحیح، فراموشی را به حداقل برسانیم.

1- درک معنای مطالب: مطالبی که فهمیده و استنباط می شود بهتر در حافظه می ماند. لذا باید روی معنا و مقهوم مطالب تمرکز شده و تفکر صورت گیرد.

2- درک کل و جزء: دانش آموز هر مطلبی را که می خواند ممکن است جزئی از یک کل باشد. لذا مطالبی که زیر مجموعه یک عناوین کلی هستند بایدارتباط ذهنی داده شوند و دانش آمو بتواند بفهمد که مطالبی را که می خواند مربوط به کلیتی است که این بخش مربوط به آن است.

3- بازگویی مطالب برای خود: مطالبی که از حفظ برای خود بازگو می کنیم ماندگاری بیشتری پیدا می کند.

4- تمرین و تکرار: این شیوه ای است که مطالب حتی اگر برای شخصی بی معنی باشد از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال پیدا می کند.تمرین و تکرار باید به تدریج و با فاصله های زمانی خاص صورت گیرد.

5- استراحت قبل از یادگیری و بعد از یادگیری: تحقیقات نشان داده است که بعد از یک استراحت و خواب آرام انسان مطالب را بهتر یاد می گیرد. همچنین اگر بعد از یادگیری مطلبی کمی استراحت کنیم یا به  خواب برویم یادگیری با دوامتر است.

6- یاد گیری تدریجی: تحقیقات نشان می دهد که یادگیری باید تدریجی و در زمانهای مختلف باشد. سعی در یادگیری مطالب زیاد در وقت کم منجر به فراموش می شود. برخی از دانش آموزان از اینکه سعی می کنند مطالب انباشته شده را بدون استراحت و در وقت کوتاه بخوانند جز فراموشی چیزی عایدشان نمی شود.

7- ایجاد تصویر ذهنی: از آنجایکه انسانها خالق تصاویر ذهنی هستند می توانند در دنیای ذهن خود برای مطالب آموخته شده تصاویر ذهنی خلق کنند که خود مبتکر آن هستند.

8- ارتباط اموخته ها به هم: انسان هرمطلبی را که می آموزد می تواند دردنیای آموخته های ذهنی خود مفاهیم و مطالب به آنها مرتبط سازد.

9- وجود نظم و آهنگ: اگر برخی از مطالب درسی را به صورت شعر و آهنگ موزون در بیاوریم یادگیری و ماندگاری آن هم آسان و هم طولانی می شود. انسان ذاتا گرایش به هارمونی و نظم و آهنگ دارد برای همین است که بچه ها خیلی زود مطالب را که درقالب شعر و آهنگ باشند یاد گرفته و به خاطر می سپارند.

10- البته تمام مطالبی گفته شد فرض بر این بود که انسان برای یادگیری انگیزه و علاقه کافی داشته باشند و گرنه بدون انگیزه و علاقه مطالب بالا هم جایگاه خود را از دست خواهند داد.

همچنین اضطراب و نگرانی و ترس اجازه نمی دهد که انسان به درستی مطالب را یاد بگیرد و در صورت یادگیری زود فراموش می شوند. بنابراین انگیزه و آرامش روحی و روانی مقدمه ای برای طی فرایندی یادگیری است.

 یک قدرت نهفته در دانش آموزان زرنگ

یک نکته مهم این که:

 برخی از دانش آموزان از راه تجربه و تکیه بر هوشمندی خود و به مرور زمان با موارد بالا برای یادگیری و یادسپاری و مقابله با فراموشی آشنا می شوند.

 شاید با اصطلاح فرا شناخت آشنا باشید؟ فراشناخت یعنی انسان می داند که باید چگونه بداند. برای همین برخی از دانش آموزان در وجود خود یک قدرت نهفته دارند و بتدریج با گذشت زمان به این مسئله پی می برند که چگونه و از چه راههایی باید برای یادگیری اقدام کنند. یعنی آنها به چگونه یادگیری خود متمرکز میشوند. فرق این دانش آموزان با دیگر دانش آموزان این است که به یک نوع خود آگاهی دست یافته اند که طی آن روش های یادگیری و یادآوری را ناخودآگاه می دانند. در حالی که همسالان آن، گویا آب در هاون می کوبند و از ناتوانایی خود شکوه می کنند.

مواد غذایی که حافظه را تقویت می کند

بدون شک داشتن حافظه قوی ضمن اینکه ارثی است شدیداً به نوع تغذیه مرتبط است. لذا استفاده از آنها حافظه انسان را برای جلوگیری از فراموشی تقویت می کند.   

استفاده بیشتر از مواد گلوکز مثل خرما، عسل و شیرینی های طبیعی، همچنین غذاهای حاوی کلسیم و فسفر مثل،  لبنیات، روغن ماهی و جگر و ... و یتامین ها مثل پرتقال، هویج، گوجه فرنگی و سبزیجات تازه و همچنین خوردن برخی از حبوبات خصوصا عدس توصیه  شده است



تاريخ : شنبه 4 مهر 1394برچسب:, | 16:15 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یک جامعه‌شناس گفت: عوامل متعددی همچون حذف عوامل مزاحم، جنسیت، سن و دقت، در تمرکز حواس نقش دارند.

جعفر بای محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مهارت‌های انسان‌ها، تمرکز در موضوع مورد علاقه خویش است که برخی از افراد با تمرین‌های متعدد آن را کسب کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: برخی افراد با حذف عوامل مداخله‌گر و مزاحم مانند حذف نور نامناسب و صدای اضافی، تا حدودی به تمرکز حواس دست یافته‌اند.
 
بای اذعان داشت: همچنین تمرکز حواس نیازمند دقت و توجه است که برخی افراد با داشتن دقت زیاد به آن رسیده‌اند اما عده‌ای در معرض کوچک‌ترین عوامل مزاحم دچار بی‌دقتی شده و تمرکز خویش را از دست می‌دهند.
 
این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: نوع جنسیت در تمرکز حواس نقش دارند به طوری که توانایی ذهن مردان برای حذف عوامل مزاحم و تمرکز حواس بیشتر از زنان است.
 
بای افزود: نوع موضوع و سن در تمرکز حواس نقش دارند به عبارتی برخی موضوعات بیشتر نیازمند به تمرکز حواس است و نیز با گذر زمان و بالا رفتن سن توانایی به خاطرسپردن موضوعات در افراد ضعیف می‌شود.


تاريخ : شنبه 4 مهر 1394برچسب:, | 14:37 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

جمع

 

تعداد آيه

 

شماره سوره

زوج

8

=

7

+

1

زوج

288

=

286

+

2

فرد

203

=

200

+

3

زوج

180

=

176

+

4

فرد

125

=

120

+

5

...

...

 

...

 

...

...

...

 

...

 

...

زوج

118

=

5

+

113

زوج

120

=

6

+

114

 

جمع زوج ها

جمع فردها

 

جمع آيه ها

 

جمع سوره ها

6236

6555

 

6236

 

6555

قابل توجه است كه تعداد زوج‌ها 57 عدد و فردها نيز به همان تعداد يعنی 57 عدد ميباشد كه اين خود به تنهائی يك معجزه است.

اما معجزه ديگر اينست كه اگر حاصل جمع‌های زوج را با هم جمع كنيم 6236 بدست می ‌آيد كه مساوی است با تعداد كل آيه‌های قرآن.

و معجزه ديگر اينكه اگر حاصل جمع‌های فرد را با هم جمع كنيم 6555 بدست ميايد كه مساوی است با جمع كل شماره سوره‌های قرآن.

و معجزه ديگر اينكه اگر رقم‌های 6555 را با رقم‌های 6236 جمع كنيم، عدد 38 بدست ميآيد كه خود ضريب 19 دارد:

           2 X 19 = 38 = (6+2+3+6) + (5+5+5+6)

همانطور كه تعداد سوره‌های قرآن ضريب 19 دارد:   6  X   19  =  114

لطفا توجه كنيد كه اگر تعداد آيه‌های قرآن را كم يا زياد كنيم يا فقط جای سوره‌ها را با هم عوض كنيم

ديگر چنين روابطی وجود نخواهد داشت،

و اين نشان دهنده اينست كه تعداد آيات قرآن همين اندازه و ترتيب سوره‌ها نيز به همين ترتيب بوده

و در نتيجه قرآن نميتواند كار دست انسان باشد.

منبع:www.quran-farsi.net



تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 12:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد