با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ ژاپن به دنبال حذف رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی/دانشگاه‌های معتبر زیر بار نمی روند
زیارت عاشورا
رئیس گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: تعداد زیادی از دانشگاه های ژاپن اعلام کردند بودجه رشته های علوم انسانی و اجتماعی را به شدت کاهش داده و یا آنها را حذف می کنند.

جعفر مهراد  افزود: دلیل این تصمیم توجه به رشته هایی است که به طرز بهتری نیازهای جامعه را برآورده می سازد .

بنیانگذار پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یادآور شد: از تعداد ۶۰ دانشگاه ملی که رشته هایی را در این حوزه ها ارائه می دهند ۲۶ دانشگاه تایید کرده اند که یا رشته های علوم انسانی و اجتماعی را تعطیل یا سطح فعالیت این رشته ها را طبق وزارت متبوع به حداقل خواهند رساند.

وی افزود: وزارت آموزش ژاپن طی نامه ای به تمام ۸۶ دانشگاه ملی این کشور ابلاغ کرده است که گام های موثری را برای حذف رشته های علوم انسانی و اجتماعی برداشته و در مقابل حوزه هایی را که به طرز بهتری نیازهای اجتماعی را تامین می کند، تقویت کند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: در حالی که با این نوع برخورد مخالفت به عمل آمده، دانشگاههایی مانند توکیو و کیوتو که از معتبرترین دانشگاه های ژاپن و طراز اول جهان محسوب می شوند اعلام کرده اند که از این درخواست تبعیت نخواهند کرد. با وجود این ۱۷ دانشگاه ملی از پذیرش دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی در رشته هایی از جمله حقوق و اقتصاد خودداری خواهند کرد.

وی گفت: شورای علوم ژاپن در بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از این تصمیم که تاثیر عمیقی بر آینده رشته های علوم انسانی و اجتماعی در ژاپن خواهد گذاشت، ابراز کرده است.

مهراد تاکید کرد: به نظر می رسد که اعلام حذف رشته های علوم انسانی و اجتماعی برخی از تلاش های شینزوآبه نخست وزیر ژاپن است که می کوشد رشته های کاربردی را که به نحو بهتری در آموزش علم و فناوری تاثیر دارند، توسعه دهد.

وی افزود: البته این احتمال نیز وجود دارد که این تصمیم با فشارهای مالی جاری که بر دانشگاه های ژاپن وارد آمده است، ارتباط داشته باشد. بر اساس این تصمیم بسیاری از موسسات آموزش عالی ژاپن با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.



تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 14:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

روز نو :

یک شهروند ایرانی - آمریکایی دیگر وارد کاخ سفید شد.

 این ایرانی آمریکایی "هدیه روشن غفاریان" نام دارد و به عنوان مسؤول جدید بخش گل آرایی کاخ سفید انتخاب شده است.

کاخ سفید در شهر "واشنگتن دی سی" محل رسمی کار و اقامتگاه رئیس ایالات متحده آمریکا و خانواده اوست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مسؤول جدید بخش گل آرایی کاخ سفید توسط میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است.

هدیه روشن غفاریان متولد تهران است و در کودکی یعنی در سال 1979 میلادی به همراه خانواده اش به ایالت کالیفرنیای آمریکا رفت.

وی 25 سال قبل کار خود را در بخش گل آرایی آغاز کرده است و با تاسیس شرکت خصوصی در زمینه گل آرایی در این بخش فعالیت می کند.

نشریات آمریکایی قبل از این بارها به دلیل عملکرد موفق او در بخش گل آرایی چند مراسم بزرگ، نام وی را منتشر کرده بودند.

اولین ماموریت هدیه روشن غفارین نظارت بر گل آرایی در مراسم ضیافت شام کاخ سفید برای رئیس جمهور چین در 25 سپتامبر است.
 
سحر نوروززاده مسؤول بخش ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید در حال معرفی سفره نوروز برای جان کری وزیر خارجه آمریکا 

انتقاد افراطی های آمریکا از مشاور ایرانی کاخ سفید: برای تهران لابی می کند

ایرانی ها در کاخ سفید 

براساس مطالب منتشر شده در رسانه ها، هم اکنون 2 شهروند ایرانی - آمریکایی در کاخ سفید سمت های مهمی دارند.

سحر نوروز زاده در حال حاضر مسؤول پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکاست. سحر نوروززاده در زمینه اقتصاد بین المللی و مطالعات خاورمیانه تحصیل و فارغ التحصیل دانشگاه جرج واشنگتن و مریلند در سال های 2005 و 2007 است. او در سال 2009 به شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایک) یپوست. 
او در سال 2014 به عضویت شورای امنیت ملی کاخ سفید پیوست و از او به عنوان مشاور اوباما در امور ایران یاد می شود.
وی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تسلط کامل و با زبان اسپانیولی هم آشنایی دارد.

 
فریال گواشیری منشی ایرانی - آمریکایی اوباما (نفر اول از سمت راست) در حال یادداشت برداری 
 
هدیه کریسمس منشی ایرانی - آمریکایی اوباما (عکس)

علاوه بر این، منشی اوباما نیز یک آمریکایی ایرانی تبار است.
فریال گواشیری منشی ایرانی - آمریکایی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز از دیگر ایرانی تباران فعال در کاخ سفید است.

همچنین رسانه ها گفته بودند یک آمریکایی متولد ایران یعنی خانم والری جارت مسؤولیت مذاکرات محرمانه آمریکا و ایران بود.
خانم " والری جارت" یکی از مشاوران اوباما است. وی متولد شیراز است و تا 9 سالگی در این شهر زندگی می کرد. پدرش سال ها قبل به عنوان یک پزشک در بیمارستان نمازی شیراز فعالیت می کرد.
 
خانم " والری جارت" شهروند آمریکایی متولد ایران یکی از مشاوران اوباماست



تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 13:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
اول مهر،بازگشایی مدارس،دانش آموزان
 
کودک و والدین ، توصیه های مهم برای بچه ها در اول مهر ، با شروع مدارس روال خواب و زندگی اطفال و والدین آن ها تغییرمی کند ؛در این مطلب توصیه های مهمی در این زمینه داریم!

با توجه به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس دانش آموزان و والدین آنان باید به کیفیت تغذیه، خواب، رعایت اصول بهداشتی همچنین لوازم مورد نیاز در مدرسه توجه ویژه داشته باشند.

با توجه به این‌که به فصل پاییز و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 94 نزدیک می‌شویم به منظور ارتقاء کیفیت شرایط دانش آموزان برای داشتن جسمی و روحی سالم‌تر و شاداب‌تر بیان چند نکته ضروری به نظر می‌رسد؛ از جمله این موارد می‌توان به کیفیت خواب، تغذیه، مراقبت‌های لازم بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در میان دانش آموزان و ابزار مدرسه دانش آموزان اشاره کرد.

خواب‌های نامنظم تمرکز و یادگیری را پایین می‌آورد

دکتر سید رضا مهدوی، متخصص روانپزشک در گفت‌وگو با سینا، درباره خواب دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی گفت: در طول تابستان نباید نظم خواب کودک به هم بریزد؛ دانش آموزان برای مطالعه و یادگیری نیاز به تمرکز بالا دارند و به هم ریختن سیکل خواب و نامنظم شدن آن اولین تاثیرات را بر روی حافظه، تمرکز و یادگیری فرد می‌گذارد به شکلی که می‌تواند باعث ایجاد تنش و اضطراب شود.

وی در ادامه افزود: در تحقیقات مشخص شده خواب‌های نامنظم تمرکز و یادگیری را پایین می‌آورد و اضطراب و عصبانیت را افزایش می‌دهد.

این روانپزشک تاکید کرد: درست کردن سیستم به هم ریخته خواب کار راحتی نیست و این‌که والدین فکر کنند که کودک در طول تابستان می‌تواند تا دیر وقت بیدار باشد سپس در ابتدای پاییز به دنبال تغییر خواب فرزند به شکل سابق باشند اشتباه است، به این دلیل که ممکن است تنظیم خواب دانش آموز برای بازگشت به حالت طبیعی دو تا سه ماه طول بکشد، همچنین خوب شروع نکردن سال تحصیلی برای دانش آموز ممکن است تا پایان سال تحصیلی تاثیر منفی در یادگیری وی داشته باشد.

با تغذیه مناسب از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید

دکتر علی معصومی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با سینا درباره نوع تغذیه دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی گفت: مصرف شیر، مایعات و غذاهایی که کالری مناسبی به کودکان می‌دهد بسیار مهم است به این دلیل که این مواد غذایی فاکتورهایی هستند که می‌توانند مقاومت بدن را بالا‌تر ببرند و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: عدم خرید مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد بسیار مهم است به این دلیل که منجر به مصونیت در مقابل بیماری‌های اسهالی می‌شود.

بیماری‌های شایع دوران مدرسه

وی درباره بیماری‌های شایع در ابتدای فصل پاییز و به هنگام بازگشایی مدارس نیز گفت: در ابتدای سال تحصیلی دو گروه از بیماری‌های عفونی قابل انتقال هستند که شامل بیماری‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی‌، گلو درد چرکی، آنفلوآنزا و اوریون می‌شوند.

وی در ادامه افزود: یک گروه دیگر از بیماری‌های عفونی که شیوع بیشتری دارند شامل بیماری گوارشی مانند اسهال است که دو نوع ویروسی یا میکروبی در دانش آموزان را شامل می‌شود؛ برخی بیماری‌های انگلی مانند انگل شیاربیا فرد به فرد قابل انتقال است که ممکن است در صورت رعایت نکردن بهداشت، فرد تا چند ماه اسهال داشته باشد.

راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف در میان دانش آموزان

معصومی درباره راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف در دانش آموزان نیز بیان کرد: در کودکان رعایت بهداشت دست بسیار ضروری است؛ استفاده از صابون فردی برای دانش آموزان بهتر است و می‌تواند از بروز بیماری‌های گوارشی پیشگیری کند، دانش آموزان از لیوان و دستمال شخصی در مدارس استفاده کنند همچنین دانش آموزان باید در برابر بیماری‌هایی که با واکسن قابل پیشگیری هستند در طول سال واکسینه شوند.

پرهیز از خرید کفش با سایزهای بزرگ‌تر برای دانش آموزان

دکتر عبدالحسین مهدی نسب، متخصص اورتوپد در گفت‌وگو با سینا درباره ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش آموزان گفت: به دلیل انعطاف پذیری پای کودک، کف و پاشنه کفش نباید با یکدیگر هم سطح باشند، بنابراین کفش باید مقداری حالت خم شدگی و نرمی داشته باشد تا انعطاف پذیری پا حفظ شود همچنین جلوی پا هیچ‌گاه نباید تنگ و باریک باشد.

وی ادامه داد: کفش‌های دارای جلوی باریک به تدریج باعث انحراف شصت پا به سمت بیرون می‌شوند پس باید پنجه پا پهن و جادار باشد تا فشاری به پا وارد نشود

به این دلیل که فرد در آینده دچار درد پا و میخچه می‌شود.مهدی نسب با بیان این‌که کفش‌های ورزشی محافظ بهتری برای پا هستند و کاربرد بهتری نسبت به کفش‌هایی با پشت باریک دارند، ابراز کرد: به شکل طبیعی ارتفاع پاشنه کفش نسبت به کف کفش باید یک اینچ (2.54 سانتی متر) باشد به شکل طبیعی برای کودکان حدود 2 سانت کفایت می‌کند همچنین باید از خرید کفش تنگ یا گشاد برای کودک پرهیز کرد.

این متخصص اورتوپد درباره استفاده از کوله پشتی برای دانش آموزان به هنگام بازگشایی مدارس نیز گفت: از نظر وزن کل محتویات کوله پشتی نباید بیش از یک چهارم وزن بدن فرد باشد و هنگام استفاده کودک باید بنشیند و کوله پشتی بر روی کتف وی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: معمولاً وسایل داخل کوله پشتی باید به شکلی چیده شوند تا همه چیز به شکل قرینه باشد و وزن به شکل مساوی تقسیم شود.

این متخصص اورتوپدی با بیان این‌که کوله پشتی دارای یک بند برای حمل وسایل سبک است و نباید وزن زیاد داشته باشد، تاکید کرد: در غیر این صورت فشار زیادی به کودک وارد می‌شود و اگر سنگین باشد ممکن است کودک خود را به یک سمت دیگر متمایل کند که باعث کمر درد شود اما بهترین نوع کوله پشتی از نوع دو بند آن است تا بر روی دو کتف قرار گیرد.

دانش آموزان را برای ورود به مدرسه آماده کنیم

دکتر مریم کوشا، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان  گفت: باید بتوانیم فضای خوبی از مدرسه را برای دانش آموزان به ویژه کلاس اولی‌ها توصیف کنیم تا واهمه‌ای از حضور در مدرسه نداشته باشند

وی افزود: بسیاری از مواقع نگرانی کودک از این است که نمی‌داند در مدرسه چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد اما باید برای کودک شرایط مدرسه، وجود معلمان و دوستان جدید را توضیح داد همچنین والدین کودک بر این موضوع که «که ما در کنار تو هستیم و به تو کمک می‌کنیم» تاکید کنند تا با این روش کودک به مدرسه عادت کند.

وی ادامه داد: بهتر است والدین فرزند را پیش از آغاز مدرسه به این مکان ببرند تا با محیط آن آشنا شود البته در این زمینه مدارس نیز یک روز زود‌تر برای کودکان کلاس اولی جشن برپا می‌کنند تا آنان برای شروع مدرسه آماده باشند.

منبع :سینا نیوز


تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 13:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هدف آموزش و پرورش ارتقاء سطحی علمی و کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان محبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز بازگشایی مدارس اظهار داشت: از مهر ماه باید به عنوان بهار تعلیم و تعلم در کشور یاد کرد چرا که درهای علم و دانش به روی آینده سازان کشور به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند گشوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر دقت در تربیت صحیح نسل آینده سازکشور و اثر گذاری آنها در جامعه تصریح کرد: این وظیفه دشوار بر عهده دو نهاد خانواده به عنوان زیربنای جامعه و نیز دستگاه‌های آموزش و پرورش است که باید با همکاری، همدلی و هماهنگی بر اساس تعالیم دینی به بهترین روش تربیتی عمل کنند.

محبی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در استان و شهرستان‌های تابعه کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند، افزود: نزدیک به ۲۸ هزار و ۵۰۰ فرهنگی شاغل همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که عاشقانه در میادین نبرد حضور داشتند، در سنگر های تعلیم و تعلم در دورترین و نزدیکترین روستاها همواره در صحنه با اجتهاد علمی و فرهنگی حضوری فعال دارند.

وی با یادآوری اینکه اسلام بیش از هر مذهب دیگری به امر دانش و علم آموزی بها داده است، ابراز داشت: برتری ائمه معصومین(ع)  در علم و دانش از ویژگی‌های این بزرگواران بود همچنان که نهج البلاغه حضرت علی (ع) پس از سال‌ها یکی از بهترین کتب و سخنانی است که برای همه بشریت در طول تاریخ کاربرد دارد و موجب سرافرازی مسلمانان شده است.

محبی با  اشاره به اینکه در بسیاری از آیات قرآن به تفکر و تدبر در کلام خداوند تاکید شده، گفت: هدف آموزش و پروش ارتقاء علمی جامعه است و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی و رساندن آن به حداقل‌ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآوری شد: سال گذشته بیش از ۲۸ هزار دانش آموز از طریق کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس جهت آشنایی با ارزش‌های اسلامی و رسالت‌ها اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ دارالقرآن در استان کرمانشاه ویژه دانش آموزان دایر شده، اظهار داشت: از ۱۶ رشته ورزشی در ۱۰ رشته در سال گذشته مقام کشوری توسط دانش آموزان استان کسب شده و ۲۳نفر حائز رتبه زیر ۱۰۰ و حتی رتبه ۶ در کنکور هستند و در مسابقات فرهنگی رتبه‌های خوبی کسب شد.



تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 13:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: سؤالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش شخصی‌سازی شده و دارای تنوع است و هر داوطلب باید به پرسش‌های عمومی و تخصصی پاسخ دهد.

حسین خدایی رئیس سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فرهنگیان ، با اشاره به آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۴ که صبح فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این آزمون ۱۰۰۱۰۹ نفر خانم و ۷۷۹۱۵ نفر آقا و در مجموع ۱۷۸۰۲۴ نفر شرکت کرده‌اند.

وی در خصوص سؤالات این آزمون گفت: سؤالات شخصی‌سازی شده و دارای تنوع است و هر داوطلب باید به پرسش‌های عمومی و تخصصی پاسخ دهد.

خدایی در خصوص جزئیات دفترچه‌های آزمون عمومی و تخصصی استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: در دفترچه آزمون عمومی ۱۱۰ سؤال درج شده است که داوطلبان باید در مدت ۱۳۰ دقیقه به آنها پاسخ دهند و دفترچه آزمون تخصصی با توجه به رشته و زیر شغل داوطلب متغیر است و شرکت‌کنندگان در زمان ۹۰ دقیقه‌ای فرصت پاسخ به این پرسش‌ها را دارند.

رئیس سازمان سنجش کشور ادامه داد: سؤالات چهار گزینه‌ای بوده و پاسخ هر پرسش صحیح سه نمره مثبت و پاسخ غلط یا مخدوش یک نمره منفی برای داوطلب منظور خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه تهیه سؤالات این آزمون اظهار داشت: در تهیه سؤالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش از متخصصان موضوعی دعوت شده است و همانند سایر آزمون‌هایی که برگزار می‌شود، از متخصصین و اساتید هر درس برای تهیه پرسش‌ها دعوت به عمل آورده‌ایم.

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان نتایج استخدامی را اعلام کنیم، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون، طبق برنامه زمانبندی شده برای هر داوطلب کارنامه صادر خواهد شد و با توجه به لیست‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، به منظور سپری شدن ادامه مراحل استخدامی، نتایج تحویل این وزارتخانه می‌شود.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 14:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:با در نظر گرفتن این معیار که طرح رتبه بندی فرهنگیان برای افراد بالای ۶ سال سابقه اجرا می شود، ۴۰ هزار فرهنگی شامل این طرح نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان ؛ سیدمحمدبطحائی در مورد زمان نظام رتبه بندی معلمان گفت: طی چند روز آینده دستورالعمل اجرای رتبه بندی معلمان برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در طرح رتبه بندی ،معلمانی که مشمول رتبه بندی می شوند می توانند از مزایای طرح استفاده کنند. این طرح یکی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش برای ارتقای نیروی انسانی است.
 
طرح رتبه بندی شامل ۴۰ هزار فرهنگی نمی شود
بطحائی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که بیش از ۶ سال سابقه دارند در صورتی که شامل ضوابط رتبه بندی می شوند تحت پوشش این نظام قرار می گیرند.
وی افزود: با در نظر گرفتن این معیار برای فرهنگیان بالای ۶ سال سابقه، ۴۰ هزار نفر که در این محدوده سابقه قرار دارند شامل طرح رتبه بندی نمی شوند.
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه در مهر ۹۴ برای اجرایی شدن نظام رتبه بندی آغاز می شود گام نخستین است نه نقطه مطلوب رتبه بندی.
 
افراد مشمول طرح رتبه بندی براساس شایستگی امتیاز می گیرند
بطحائی با اشاره به اینکه هدف نظام رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت نیروی انسانی است افزود: پیرو اجرایی شدن این نظام، نظام پرداخت نیز تغییر می کند؛ آنچه در شورای مدیریت به تصویب رسیده افرادی که شامل رتبه بندی می شوند بر اساس شایستگی های خود امتیاز می گیرند.
 
ضریب افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان در نظام رتبه بندی یکی از چهار رتبه حرفه ای ارشد، حرفه ای، خبره و عالی را کسب می کنند و طبقه بندی می شوند همچنین متناسب با رتبه آنها از ۱۵،۲۵،۳۵ و ۵۰ درصد حداقل شغل بهره مند خواهند شد.
بطحائی با اشاره به اینکه مبنای اصلی طبقه بندی معلمان برای رتبه بندی ایجاد نظام سنجش سلامت است گفت: بر اساس نظام رتبه بندی صلاحیت ها صورت می گیرد و بنا شده آنچه که تصویب و آماده ابلاغ است به عنوان نظام مطلوب رتبه بندی آغاز شود.
وی ادامه داد: برای سال پیش رو، شورای توسعه مدیریت اجازه داده که با استفاده از شاخص های مصوب شده آموزش و پرورش برای اجرای نظام رتبه بندی تمهیدات لازم را به کار گیرد بنابراین برای سال تحصیلی این نظام مطلوب دنبال می شود.
 
میزان افزایش حقوق متفاوت است
وی ادامه داد: رتبه بندی حرکت به سوی یک نظام متعالی برای افزایش کیفیت است میزان افزایش حقوق افراد شامل رتبه بندی متفاوت خواهد بود.
 
مدرک تحصیلی معلمان امتیازی در نظام رتبه بندی ندارد
بطحائی خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی معلمان برای آنها امتیازی در اجرای نظام رتبه بندی ندارد .
وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی نیازمند مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.
 
بازنشستگان ۳۱ شهریور کمی صبر کنند
بطحائی ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان از ۱/۷/۹۴ اجرا خواهد شد و قصد داشتیم این طرح را برای بازنشستگان نیز اجرا کنیم که ان شاء الله پس از مطالعات این قانون برای آنها نیز اجرا خواهد شد و کسانی که قبل از ۳۱ شهریور بازنشست می شوند سعی کردیم مقداری دیرتر بازنشست شوند تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.


تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 14:15 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ایسنا نوشت: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون استخدام پیمانی مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش سال 94 خبر داد.

حسین توکلی اظهار کرد: آزمون استخدام پیمانی مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش سال 94 برای 178 هزار و 24 داوطلب که از این تعداد 109 نفر زن و 77 هزار و 915 نفر زن هستند صبح امروز (جمعه) 27 شهریور ماه در 62 شهرستان مختلف کشور و در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار گردید.

وی افزود: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:30 دقیقه آغاز شده و به هر یک از داوطلبان رشته‌های شغلی دو دفترچه آزمون داده شده است. دفترچه سئوالات کلیه داوطلبان شخصی سازی شده و اطلاعات داوطلب روی آن درج شده است. دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره 1) همراه پاسخنامه برای کلیه عنوان‌های شغلی حاوی 110 سوال است که داوطلبان ضرورت دارد در مدت 130 دقیقه به سئوالات آن پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد سوالات تخصصی نیز توضیح داد: داوطلبان باید به سوالات تخصصی مندرج در دفترچه آزمون تخصصی (دفترچه شماره 2) به شرحی که روی جلد دفترچه درج گردیده در مدت 90 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی در پایان گفت: پس از برگزاری آزمون پاسخنامه هرداوطلب به صورت پلمب شده به قرنطینه دفتر فناوری سازمان سنجش، آموزش کشور منتقل شده و کار قرائت پاسخنامه توسط دستگاه‌های علامت خوان آغاز می‌شود. زمان اعلام نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 14:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبر فوری بخشنامه رتبه بندی اعلام شد

IMG-20150916-WA0003

IMG-20150916-WA0001

 

خبرگزاری فارس: معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ضوابط رتبه‌بندی معلمان را اعلام کرد.

رسول پاپایی معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ضوابط رتبه‌بندی حرفه‌ای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان بر اساس مصوبه ۹ شهریور ۹۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به منظور اجرا از تاریج اول مهر ۹۴ از سوی وزیر آموزس و پرورش ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این شیوه‌نامه، معلمان مشمول طرح طبقه‌بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مربیان تربیتی که به صورت تمام وقت به خدمت اشتغال دارند، است و احکام حقوقی افراد مشمول این طرح پس از تأیید کارگروه‌هایی که به همین منظور در ادارات آموزش و پرورش تشکیل می‌شوند، صادر خواهد شد.

پاپایی ادامه داد: بر اساس این طرح برخی از شایستگی‌ها در محور طراحی و برنامه‌ریزی مانند «آشنایی با اهداف و روش‌های آموزشی» و «آشنایی با برنامه‌ریزی آموزشی و درسی» است و در محور فرایند یاددهی و یادگیری شاخص‌هایی مانند «فعالیت‌های فردی و گروهی»، «مشارکت‌ در گروه‌ها و انجمن‌های علمی ـ آموزشی»، «بهره‌گیری از روش‌های فعال و اکتشافی در امر آموزش»، «استفاده به هنگام و موثر از رسانه‌ها و فناوری‌های جدید آموزشی مانند آی‌تی و آی‌سی‌تی»، «به کارگیری شیوه‌ها و ابزارهای نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی»، «ارائه تکالیف درسی مبتنی بر مهارت‌های زندگی» و «نوآوری و خلاقیت در فرایند آموزشی» است.

وی گفت: بر اساس این طرح، «ویژگی‌های «پایه حرفه‌ای» داشتن حداقل ۶ سال تجربه، گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی، اشتغال به کار تمام وقت در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۴ و کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای»، «ویژگی‌های «ارشد حرفه‌ای»، داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه، گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل ۶۵ درصد امتیاز شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای»، «ویژگی‌های «خبره حرفه‌ای»، داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه، گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل ۷۵ درصد شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای» و «ویژگی‌های «عالی حرفه‌ای» داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه، گذراندن ۱۰۰ ساعت آموزشی، اشتغال به کار تمام‌وقت، کسب حداقل ۸۵ درصد شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای» است.

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این طرح، مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان که در یکی از رتبه‌های پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرند به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از تاریخ اول مهر ۹۴ برخوردار خواهند شد.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 14:11 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حداقل سابقه کار در طرح رتبه‌بندی ۶ سال است و معیارهایی همچون شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و شرکت در دوره‌های ضمن خدمت مد نظر است همچنین ۸۰ درصد معلمان افزایش حقوقی حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهند داشت. احمد عابدینی درخصوص طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: در قالب این طرح معلمان در رتبه‌های پایه، ارشد،‌ خبره و عالی تقسیم بندی شده و بر اساس آن افزایش امتیاز حق شغل را دارند. وی افزود:‌ سابقه کار برای قرار گرفتن در طرح رتبه بندی حداقل ۶ سال است. افرادی که در رتبه پایه حرفه‌ای قرار می‌گیرند باید سه سال توقف در رتبه مقدماتی داشته باشند، گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و کسب حداقل امتیاز حاصل از محاسبه میانگین امتیاز برای ارزیابی عملکرد از سایر شروط است. معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای در طرح رتبه‌بندی مدنظر است. در سند تحول بنیادین شایستگی‌های عمومی، صلاحیت تخصصی (‌رشته تخصصی) و صلاحیت حرفه‌ای یعنی آشنایی معلم با اصول و مهارت‌های معلمی به منظور انتقال دانش عنوان شده است. معتقدیم تمام معلمانی که به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند، شایستگی عمومی را دارند بنابراین در بحث رتبه‌بندی باید به شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای تأکید داشته باشیم. شایستگی‌های مهارتی به مسائلی همچون توانایی مدیریت کلاس درس، بهره‌گیری از روش‌های نوین و اکتشافی در آموزش و تبعیت از الگوهای برتر تدریس و توانایی تطبیق آموزش با نیازهای یکایک دانش‌آموزان اشاره دارد. عابدینی گفت:‌برای رتبه‌بندی معلمان در مهر امسال چند شاخص که با وظایف حرفه‌ای آنها در ارتباط است، مدنظر است. وی ادامه داد:‌ با اجرای طرح رتبه‌بندی و طبقه‌بندی معلمان در ۴ رتبه حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر حدود ۶۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه می‌شود که ۸۰ درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی، میانگین افزایش حقوق یعنی ۳۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 14:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
ضوابط رتبه‌ بندی حرفه‌ای مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان بر اساس مصوبه ۹ شهریور ۹۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به منظور اجرا از اول مهر ۹۴ از طرف وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.
بر اساس این شیوه نامه اجرایی رتبه بندی حرفه ای معلمان مشمولان طرح طبقه بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مربیان تربیتی به صورت تمام وقت به خدمت اشتغال دارند، است.

احکام حقوقی افراد مشمول این طرح پس از تأیید کارگروه هایی که به همین منظور در ادارات آموزش و پرورش تشکیل می شوند، صادر خواهد شد.

بر اساس این طرح، برخی از شایستگی ها در محور طراحی و برنامه ریزی مانند آشنایی با اهداف و روش های آموزشی و آشنایی با برنامه ریزی آموزشی و درسی است.

در محور فرایند یاددهی و یادگیری شاخص هایی مانند فعالیت های فردی و گروهی، مشارکت در گروه ها و انجمن های علمی آموزشی، بهره گیری از روش های فعال و اکتشافی در امر آموزش، استفاده به هنگام و موثر از رسانه ها و فناوری های جدید آموزشی مانند آی تی و آی سی تی، به کارگیری شیوه ها و ابزارهای نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ارائه تکالیف درسی مبتنی بر مهارت های زندگی، نوآوری و خلاقیت در فرایند آموزشی است.

بر اساس این طرح، ویژگی های «پایه حرفه ای»: داشتن حداقل ۶ سال تجربه، گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی، اشتغال به کار تمام وقت در سال تحصیلی ۹۵۹۴ و کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز شایستگی های عمومی و حرفه ای.

ویژگی های «ارشد حرفه ای»: داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه، گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل ۶۵ درصد امتیاز شایستگی های عمومی و حرفه ای.

ویژگی های «خبره حرفه ای»: داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه، گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل ۷۵ درصد شایستگی های عمومی و حرفه ای.

ویژگی های «عالی حرفه ای»: داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه، گذراندن ۱۰۰ ساعت آموزشی، اشتغال به کار تمام وقت، کسب حداقل ۸۵ درصد شایستگی های عمومی و حرفه ای.

بر اساس این طرح، مشمولان طرح رتبه بندی معلمان که در یکی از رتبه های پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می گیرند به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از تاریخ اول مهر ۹۴ برخوردار خواهند شد.

 


تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 9:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

نتیجه چگونگی اجرای نظام آموزشی 3-3-3-3 به مجلس نرسیده استسخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه نتیجه چگونگی اجرای نظام آموزشی 3-3-3-3 در دو سال گذشته به مجلس نرسیده، معتقد است نظام آموزشی که سه پایه اول ابتدایی از سه پایه دوم جدا باشد مطلوب است و باید هرچه سریع تر نسبت به آماده سازی زیرساخت های آن جهت اجرای آزمایشی و جدی اقدام شود.

به نقل از خانه ملت:عبدالوحید فیاضی  با اشاره به شیوه نظام آموزشی مدارس کشور گفت: در حال حاضر نظام آموزشی مدارس بر اساس 3-3-6 تبیین می شود که نگرانی هایی را برای خانواده ها به همراه دارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد با مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: سال تحصیلی 92-91 بود که قرار شد وزارت آموزش و پرورش در 5 درصد مدارس کشور نظام آموزشی 3-3-3-3 را به صورت آزمایشی اجرا کنند اما خبری از اجرای این طرح نشد و گزارشی نیز مبنی بر نتیجه آن به کمیسیون نیامد.

وی افزود: قرار گرفتن دانش آموزانی با فواصل سنی زیاد در نظام آموزشی 3-3-6 و به خصوص در مقطع ابتدایی می تواند مشکلات و آسیب های روانشناختی بسیاری را برای دانش آموزان کم سن و سال تر به همراه داشته باشد.

فیاضی ادامه داد: البته برای تحقق نظام آموزشی جایگزین، نیازمند تأمین زیرساخت هایی از قبیل تأمین ساختمان و آموزش معلم های بیشتری هستیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هزینه در حوزه آموزش به مثابه سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: با انجام تحقیق و پژوهش گسترده در زمینه آسیب شناسی نظام آموزشی 3-3-6 و مقایسه آن با شرایطی که نظام 3-3-3-3 برای دانش آموزان و خانواده های آنها رقم خواهد زد می توان راحت تر در زمینه سرمایه گذاری جهت تأمین زیرساخت های تغییر نظام آموزشی تصمیم گیری کرد.

 



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 1:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
نتایج رتبه بندی سال 16-2015 نظام رتبه بندی QS در تاریخ 24 شهریور ماه 1394 منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، 2 دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران از ایران توانستند با عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری رتبه ­های بین­ المللی خود را بهبود بخشند.

بر اين اساس دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی QS توانست با بیش از 100 پله رشد، رتبه­ ای در بازه 480-471 را کسب كند و دانشگاه تهران نیز با بیش از 50 رتبه رشد، در بازه 600-551 قرار گرفت.

گروه رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ISC اعلام کرد: مؤسسه "کاکارلی سیموندز" 12 سال است که دانشگاه­ ها را در سطح جهان مورد ارزیابی و رتبه ­بندی قرار داده است. این نظام بین المللی با بهره جستن از 6 شاخص بررسی شهرت دانشگاه با وزن 40 درصد، ارزیابی کارفرمایان با وزن 10%، میزان گرایش بین المللی با وزن 10 درصد، میزان استناد به ازای هر عضو هیئت علمی با وزن 20 درصد و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو با وزن 20 درصد بیش از 800 دانشگاه­ برتر جهان را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: تنها تغییری که در متدولوژی این رتبه ­بندی نسبت به سال گذشته ایجاد شده است مربوط به شاخص میزان استنادات به اعضای هر عضو هیئت علمی است که با نرمال‌سازی استنادات در کلیه حوزه های موضوعی باعث شد که دانشگاه­ هایی که در حوزه علوم اجتماعی، هنر و مهندسی عملکرد بهتری دارند، قادر باشند رتبه بهتری را کسب كنند.

بر اساس اين گزارش ،در فهرست برترین­ های جهان، موسسه فناوری ماساچوست همچون سال گذشته مقام اول جهان را به دست آورده است. دانشگاه هاروارد مقام دوم جهان و دانشگاه کمبریج انگلستان و استنفورد آمریکا مشترکا رتبه 3 جهان را به خود اختصاص دادند.

همچنين انستيتو فناوري کاليفرنيا، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالج لندن، امپریال کالج لندن، انستیتو فناوری زوریخ و دانشگاه شيکاگو رتبه های 5 الی 10 فهرست برترین­ های جهان را به خود اختصاص دادند.

10 دانشگاه برتر جهان متعلق به آمریکا و انگلستان هستند. تنها دانشگاه برتر خارج از دو کشور آمریکا و انگلستان در این رده، انستیتو فناوری زوریخ سوئیس است که رتبه 9 جهان را کسب کرده است.

دانشگاه­ های آسیایی همچون سال‌های گذشته، در سال 16-2015 نیز رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کردند. 2 دانشگاه از 20 دانشگاه برتر جهان و 10 دانشگاه از 50 دانشگاه برتر جهان به قاره آسیا تعلق دارند.

در گزارش گروه رتبه بندی ISC آمده است : دو دانشگاه آسیایی که در سال 16-2015 توانستند در جمع 20 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور هستند. دانشگاه ملی سنگاپور به عنوان برترین دانشگاه آسیا شناخته شد که با 10 رتبه رشد نسبت به سال گذشته، حائز رتبه 12 جهان شد. دانشگاه صنعتی نانیانگ نیز با 26 رشد رتبه، دانشگاه دوم آسیا و سیزدهم جهان شد. دانشگاه تسینگوا چین با 22 رتبه رشد در جایگاه 3 آسیا و 25 جهان قرار گرفت.

همچنین دانشگاه­ های حوزه خاورمیانه نیز نسبت به سال گذشته، دارای رشد رتبه بوده­اند. از ترکیه دانشگاه بیلکنت با 5 رشد رتبه نسبت به سال گذشته برترین دانشگاه این کشور شناخته شد که رتبه 394 جهان را به خود اختصاص داد. از عربستان سعودی نیز دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد با 26 رشد رتبه، جایگاه 199 جهان را به دست آورد.

در منطقه اقیانوسیه دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه ملبورن به عنوان دو دانشگاه برتر این منطقه شناخته شدند که به ترتیب رتبه های 19 و 42 جهانی را کسب کردند.

دانشگاه بوئنوس­آیرس آرژانتین با رتبه 124 و دانشگاه سائوپائولو برزیل نیز با رتبه 143 جهان 2 دانشگاه­ برتر آمریکای جنوبی هستند.
در قاره آفريقا نیز دانشگاه کيپ تاون آفریقای جنوبی با رتبه 171 جهان برترین دانشگاه این قاره شناخته شد.

 



تاريخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394برچسب:, | 22:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 نشریه «کیو اس» امروز رتبه بندی دانشگاه ها را در سال 2015-2016 اعلام کرد که در آن دانشگاه ام آی تی (موسسه تکتولوژی ماساچوست) همانند سال قبل اول شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کیو اس» یک نشریه است که سالانه لیستی از 800 دانشگاه برتر دنیا منتشر می کند.این نشریه از سال 2004 تا 2009 با مجله آموزش عالی تایمز همکاری می کرد اما پس از آن از هم جدا شدند و هر کدام لیست های جدایی منتشر کردند.

امروز «کیو اس» لیستی از رتبه دانشگاه ها سال 2015 و 2016 منتشر کرد که در آن دانشگاه «ام آی تی» امسال  همانند سال قبل اول شد،دانشگاه هاروارد نیز که سال قبل چهارم شده بود امسال پیشرفت داشته است و دوم شده است.
لندن تنها شهری بود که در میان 50 دانشگاه اول 4 دانشگاه داشته است پس از آن بوستون و نیویورک 3 دانشگاه در 50 دانشگاه اول داشته اند.
شهردار لندن که شهرش را «پایتخت آموزش جهان» نامیده است در این رابطه گفت: قسمت آموزش شهر مان روز به روز قوی تر می شود.



تاريخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394برچسب:, | 22:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان ، طرح رتبه‌بندی معلمان در شورای توسعه مدیریت تصویب شد و با ابلاغ آن به آموزش و پرورش قرار است از اول مهر کار صدور احکام فرهنگیان اجرایی شود. براین اساس افراد طبق شایستگی‌هایی تعریف شده بررسی و به آنها امتیازاتی داده می‌شود که در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی طبقه‌بندی می‌شوند و به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد حق شغل بهره‌مند خواهند شد همچنین مدرک تحصیلی تأثیری در احراز رتبه توسط افراد تأثیری ندارد و سهم سوابق کاری پُررنگ لحاظ شده است.

برخی از کارشناسان براین باورند طرح رتبه‌بندی که قرار است توسط آموزش و پرورش از اول مهر اجرا شود همان قانون مدیریت خدمات کشوری است و با رتبه‌بندی مدنظر سند تحول بنیادین تفاوت زیادی دارد اما مسئولان آموزش و پرورش این مرحله را نخستین مرحله اجرای طرح رتبه‌بندی می‌دانند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران رتبه‌بندی از اول مهر ۹۴ اجرا می‌شود، بنابراین افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند تحت پوشش رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند اما آموزش و پرورش در تلاش است تا افرادی راکه قبل از مهر بازنشسته می‌شوند با اندکی تأخیر بازنشسته کند تا مشمول طرح رتبه‌بندی قرار بگیرند.

احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص مصوبه شورای توسعه مدیریت درخصوص طرح رتبه معلمان به تسنیم گفت:در قالب این طرح معلمان در رتبه‌های پایه، ارشد،‌ خبره و عالی تقسیم بندی شده و بر اساس آن افزایش امتیاز حق شغل را دارند.

وی افزود:‌ سابقه کار برای قرار گرفتن در طرح رتبه بندی حداقل ۶ سال است. افرادی که در رتبه پایه حرفه‌ای قرار می‌گیرند باید سه سال توقف در رتبه مقدماتی داشته باشند، گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و کسب حداقل امتیاز حاصل از محاسبه میانگین امتیاز برای ارزیابی عملکرد از سایر شروط است.

معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای در طرح رتبه‌بندی مدنظر است. در سند تحول بنیادین شایستگی‌های عمومی، صلاحیت تخصصی (‌رشته تخصصی) و صلاحیت حرفه‌ای یعنی آشنایی معلم با اصول و مهارت‌های معلمی به منظور انتقال دانش عنوان شده است. معتقدیم تمام معلمانی که به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند، شایستگی عمومی را دارند بنابراین در بحث رتبه‌بندی باید به شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای تأکید داشته باشیم. شایستگی‌های مهارتی به مسائلی همچون توانایی مدیریت کلاس درس، بهره‌گیری از روش‌های نوین و اکتشافی در آموزش و تبعیت از الگوهای برتر تدریس و توانایی تطبیق آموزش با نیازهای یکایک دانش‌آموزان اشاره دارد.

عابدینی گفت:‌برای رتبه‌بندی معلمان در مهر امسال چند شاخص که با وظایف حرفه‌ای آنها در ارتباط است، مدنظر است.

وی ادامه داد:‌ با اجرای طرح رتبه‌بندی و طبقه‌بندی معلمان در ۴ رتبه حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر حدود ۶۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه می‌شود که ۸۰ درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی، میانگین افزایش حقوق یعنی ۳۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد.



تاريخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394برچسب:, | 10:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان بازنشسته مشمول طرح رتبه بندی نمی شوند گفت:افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند را با اندکی تأخیر بازنشسته می کنیم .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی، در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس، درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: هیات وزیران اجرای طرح رتبه بندی را از ابتدای مهرماه مصوب کرده است و شاخص‌های آن هفته گذشته در شورای توسعه مدیریت مصوب شد.
 
وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی رتبه بندی ظرف یکی دو روز آینده برای اجرا به مناطق ابلاغ می‌شود افزود:همه معلمان مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل که بیش از شش سال سابقه کار دارند، بر اساس قانون می‌توانند از مزایای طرح رتبه بندی استفاده کنند.
 
بطحایی با بیان اینکه معلمانی که بیش از ۶ سال سابقه خدمت دارند بر اساس ضوابط در دستورالعمل تحت پوشش رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، گفت: محدودیتی در خصوص اینکه چه تعداد معلم را تحت پوشش رتبه‌بندی قرار دهیم  وجود ندارد. اگر همه افراد واجد شرایط باشند و امتیاز لازم را کسب کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
 
وی با بیان اینکه گام نخست رتبه بندی معلمان را مهر ۹۴ آغاز می‌کنیم  تصریح کرد: این آغاز کار برای رسیدن به یک نقطه مطلوب و حرکت به سوی یک نظام متعالی برای تقویت کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است به امید خداوند و با تلاش رتبه‌بندی برای سال آینده نهایی خواهد شد و میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به شاخص‌ها متفاوت است.
 
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برخی از خبرنگاران در خصوص میزان افزایش حقوق معلمان از ما سئوال می‌پرسند اما این خواسته معلمان است که میزان افزایش حقوق آنها رسانه‌ای نشود و البته میزان حقوق ها متفاوت است.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازنشستگان آموزش و پرورش تا شهریور امسال مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر؟ گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، رتبه‌بندی معلمان از اول مهر ۹۴ اجرا می‌شود و اگر همکار فرهنگی ما حتی در شهریورماه امسال بازنشسته شود، شامل طرح نیست البته افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند را با اندکی تأخیر بازنشسته خواهیم کرد تا مشمول طرح رتبه‌بندی شوند مدرک تحصیلی امتیازی در احراز رتبه ندارد.
 
بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره توزیع شیر مدارس گفت: بدهی‌های قبلی به کارخانه های شیر پرداخت شده است و قرارداد جدید منعقد کرده ایم و سال تحصیلی جدید  شیر مدارس در سه دوره تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی توزیع می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره احکام دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: احکام مربوط به ورودی‌های سال ۹۳ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تا قبل از مهرماه صادر می‌شود.
 
منبع: مهر


تاريخ : سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:, | 8:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 سید محمد بطحایی امروز در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد، درخصوص طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: مصوبه هیئت وزیران تکلیف کرده که از اول مهر براساس ضوابط شورای توسعه مدیریت طرح رتبه‌بندی اجرا شود. این مصوبه هفته گذشته به تصویب رسید و به آموزش و پرورش ابلاغ شد.امیدواریم طی چند روز آینده دستورالعمل اجرایی رتبه‌بندی را به استان‌ها ابلاغ کنیم.

وی افزود: معلمانی مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند که جزو طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان هستند که شامل مربیان معلمان و مدیران مدارس هستند و این افراد می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند. این طرح یکی از مهمترین سیاست‌ها برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش است. هرچند بالتبع ارتقای کیفیت نظام پرداخت‌ها نیز تغییر می‌کند. آنچه در شورای توسعه مدیریت تصویب شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: افراد را براساس شایستگی‌هایی که تعریف شده بررسی و به آنها امتیازاتی می‌دهد که براین اساس در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی طبقه‌بندی می‌شوند و به ترتیب از۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد حق شغل بهره‌مند خواهند شد.مبنای اساسی برای اجرای طرح رتبه‌بندی ایجاد نظام سنجش صلاحیت‌ها است که مقدمات تدوین این نظام باید طراحی شود.

بطحایی گفت: تدوین نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان نیاز به زمان طولانی دارد بنابراین نمی‌توانستیم آن را برای مهر امسال تهیه کنیم، بنابراین تصمیم گرفته شد تا نظام رتبه‌بندی را به شکل فعلی اجرا کنیم و به تدریج کار را برای تدوین نظام سنجش افرادی که بیش از ۶ سال سابقه کار داشته باشند مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند و بخش عمده‌ای از معلمان تحت پوشش طرح رتبه‌بندی قرار خواهند گرفت و مهر ۹۴ نخستین گام برای اجرای رتبه‌بندی برداشته می‌شود تا صلاحیت‌ها را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: میزان افزایش حقوق با اجرای طرح رتبه‌بندی را از من نپرسید چرا که شرایط افراد متفاوت است، بنابراین میزان افزایش حقوق نیز متفاوت است و با ارسال بخشنامه مربوطه میزان افزایش حقوق نیز مشخص می‌شود. براساس مصوبه هیئت وزیران رتبه‌بندی از اول مهر اجرا می‌شود، بنابراین افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند تحت پوشش قرار نمی‌گیرند اما به دنبال آن هستیم تا برای بازنشستگان نیز اجرایی شود اما باید ابتدا آن را برای شاغلان اجرا کنیم.البته افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند را با اندکی تأخیر بازنشسته خواهیم کرد تا مشمول طرح رتبه‌بندی شوند مدرک تحصیلی امتیازی در احراز رتبه ندارد.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

اخبار آموزش و پرورش

علی اصغر فانی در ادامه نشست خبری خود اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته نسبت به سال قبل جمعیت تحت پوشش متوسطه اول از ۸۷ درصد به ۹۴٫۳ درصد افزایش یافت و امیدواریم در سال تحصیلی جدید این روند روبه‌رشد ادامه یابد. سال تحصیلی گذشته در دوره متوسطه دوم پوشش تحصیلی دانش‌آموزان از ۷۶ درصد به ۸۳٫۲۴ درصد افزایش یافت و این نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه عدالت آموزشی است.

 فانی با اشاره به طرح‌های ورزشی مدارس، گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای ۳٫۵ میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داد که بر این اساس فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در مدارس افزایش یافت و شاهد ایجاد تحرک و شادی در محیط مدارس بودیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های پرورشی مدارس، افزود: ۶۵۰ دارالقران افتتاح شد همچنین توسعه تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان و تنوع مجلات تربیت در عناوین مختلف برای سال تحصیلی جدید مدنظر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: فرصت خوبی است تا اولویت‌های خود به ویژه استلزامات اجرای سند تحول بنیادین را در برنامه‌های پیشنهادی بگنجانیم امیدواریم با اجرای سند تحول به ساحت‌های ششگانه تربیتی دست یابیم و در نقشه راه استلزامات اجرای سند در نظر گرفته شده است.

فانی علی اصغر فانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص سیاست ساماندهی نیروی انسانی و کاهش جمعیت نیروی انسانی آموزش وپرورش از یک میلیون به ۷۰۰هزار نفر و تبعات این طرح در کاهش کیفیت آموزشی در مدارس، اظهار داشت:هم اکنون ۱٫۵میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و ۱۱٫۵ میلیون دانش‌آموز از جمعیت ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در بخش دولتی به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک نیرو داریم در حقیقت نیاز واقعی آموزش وپرورش وجود ۷۵۰ هزار نیروی انسانی است اما هم اکنون ۹۷۰ هزار نیروی انسانی داریم.این موضوع یک پیام دارد و این است که نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش اصولی توزیع نشده است. توزیع نیروی انسانی آموزش و پرورش با توجه به رشته جنسیت و منطقه جغرافیایی نبوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  آموزش و پرورش هم اکنون با اجرای سیاست ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی به دنبال توزیع صحیح نیروی انسانی با توجه به رشته جنسیت و منطقه جغرافیایی است. هم اکنون در برخی مناطق با تورم و در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم. آموزش وپرورش ذیل سیاست ساماندهی نیروی انسانی به دنبال بهبود وضعیت موجود است و راه‌های ورورد نیرو به آموزش و پرورش گرفته نشده است چرا که از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و سایر روش‌ها نیروهای مورد نیاز را تامین می‌کنیم.

وی افزود: مهر ۹۵ نیز اولین ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش وارد می‌شوند و این می‌تواند نیاز فوری ما به نیروی انسانی را تا حدودی تأمین کند روش‌هایی که برای ساماندهی نیروی انسانی به کار برده‌ایم اصولی بوده و برای ایجاد توازن در نیروی انسانی موجود است و همچنان دنبال می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
اخبار آموزش و پرورش
 

وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در نشست خبری امروز که به مناسبت بازگشایی مدارس در حال برگزاری است به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند که معاون پشتیبانی وزارتخانه گفت:بطحائی:دستورالعمل اجرای رتبه بندی طی چند روز آینده ابلاغ می شود.

سیدمحمدبطحائی در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش که امروز ۲۳ شهریورماه در دبستان شهدای معلم منطقه ۵ تهران در حال برگزاری است در مورد نظام رتبه بندی معلمان گفت: طی چند روز آینده دستورالعمل اجرای رتبه بندی معلمان برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در طرح رتبه بندی ،معلمانی که مشمول رتبه بندی می شوند می توانند از مزایای طرح استفاده کنند. این طرح یکی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش برای ارتقای نیروی انسانی است.

افراد مشمول طرح رتبه بندی براساس شایستگی امتیاز می گیرند
بطحائی با اشاره به اینکه هدف نظام رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت نیروی انسانی است افزود: پیرو اجرایی شدن این نظام، نظام پرداخت نیز تغییر می کند؛ آنچه در شورای مدیریت به تصویب رسیده افرادی که شامل رتبه بندی می شوند بر اساس شایستگی های خود امتیاز می گیرند.

ضریب افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان در نظام رتبه بندی یکی از چهار رتبه حرفه ای ارشد، حرفه ای، خبره و عالی را کسب می کنند و طبقه بندی می شوند همچنین متناسب با رتبه آنها از ۱۵،۲۵،۳۵ و ۵۰ درصد حداقل شغل بهره مند خواهند شد.

بطحائی با اشاره به اینکه مبنای اصلی طبقه بندی معلمان برای رتبه بندی ایجاد نظام سنجش سلامت است گفت: بر اساس نظام رتبه بندی صلاحیت ها صورت می گیرد و بنا شده آنچه که تصویب و آماده ابلاغ است به عنوان نظام مطلوب رتبه بندی آغاز شود.
وی ادامه داد: برای سال پیش رو، شورای توسعه مدیریت اجازه داده که با استفاده از شاخص های مصوب شده آموزش و پرورش برای اجرای نظام رتبه بندی تمهیدات لازم را به کار گیرد بنابراین برای سال تحصیلی این نظام مطلوب دنبال می شود.

طرح رتبه بندی شامل فرهنگیان بالای ۶ سال سابقه می شود

بطحائی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که بیش از ۶ سال سابقه دارند در صورتی که شامل ضوابط رتبه بندی می شوند تحت پوشش این نظام قرار می گیرند.
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه در مهر ۹۴ برای اجرایی شدن نظام رتبه بندی آغاز می شود گام نخستین است نه نقطه مطلوب رتبه بندی.

میزان افزایش حقوق متفاوت است

وی ادامه داد: رتبه بندی حرکت به سوی یک نظام متعالی برای افزایش کیفیت است میزان افزایش حقوق افراد شامل رتبه بندی متفاوت خواهد بود.

سیدمحمدبطحائی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد زمان واریزی سرانه مدارس گفت: سرانه مدارس با اولویت مدارس محروم ۳۵ میلیارد تومان به استان ها واریز می شود.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ادامه داد: این مقدار سرانه باید به مرز ۵۰ میلیارد تومان برسد تا قبل از مهر در مناطق کم برخوردار برای بازسازی فضای آموزشی اعمال شود.

پرداخت بدهی شیرمدارس

بطحائی در خصوص بدهی مربوط به شیر مدارس گفت: در بهمن ماه امسال توانستیم نه تنها بدهی مربوط به سال جاری شیر را پرداخت کنیم بلکه بدهی سال گذشته را نیز تسویه کردیم.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: از مهرماه امسال شیر مدارس برای سه دوره تحصیلی و مدارس غیرانتفاعی در ۷۰ نوبت توزیع می شود

صدور احکام دانشجو معلمان

وی در مورد احکام دانشجو معلمان هم گفت: قبل از مهر ماه امسال احکام دانشجومعلمان ورودی ۹۳ دانشگاه فرهنگیان صادر می شود.

مدرک تحصیلی معلمان بدون امتیاز در نظام رتبه بندی

بطحائی خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی معلمان برای آنها امتیازی در اجرای نظام رتبه بندی ندارد .

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی نیازمند مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

بازنشستگی پیش از موعد خانواده شهدا

بطحائی اظهار داشت: برای بازنشستگی پیش از موعد خانواده های شهدا در حال بررسی هستیم که امیدواریم بعد از مهر ماه بتوانیم اعتبارات اجرایی آن را فراهم کنیم.

وی گفت: بر اساس اصل ۱۵ قانون اساسی آموزش به زبان های دیگر مجاز شناخته شده است که در این خصوص نیز مطالعاتی صورت گرفته که پس از تایید و تصویب اجرا خواهد شد.

بازنشستگان ۳۱ شهریور دیرتر بازنشسته شوند

بطحائی ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان از ۱/۷/۹۴ اجرا خواهد شد و قصد داشتیم این طرح را برای بازنشستگان نیز اجرا کنیم که ان شاء الله پس از مطالعات این قانون برای آنها نیز اجرا خواهد شد و کسانی که قبل از ۳۱ شهریور بازنشست می شوند سعی کردیم مقداری دیرتر بازنشست شوند تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان، با تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد تا کنکور به تدریج حذف شده و سوابق تحصیلی جایگزین آن شود. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان باید به ۸۵ درصد برسد از سوی دیگر برای رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار در کنار سوابق تحصیلی، آزمون عمومی و تخصصی نیز وجود دارد.

با وجود تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو، سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان سهم ۲۵ درصدی دارد و در حالی که مسئولان آموزش‌وپرورش خواستار افزایش سهم سوابق تحصیلی هستند اما مسئولان وزارت علوم چندان با این موضوع موافق نیستند.

احمد حج فروش، پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت یادداشتی را در خصوص تبعات کنکور برنظام آموزشی کشور در اختیار  قرار داده است.

در این یادداشت آمده است:

چندی پیش به نقل از حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد: «کنکور برای ۱۳ رشته پر طرفدار باقی می‌ماند‌»‌. در این گفت‌وگو توکلی اظهار داشت:  شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تلاش است تا سال ۹۷ تعداد رشته‌هایی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باشد را افزایش دهد. طبق قانون باید طی مدت زمانی ۵ ساله، ۸۵ درصد پذیرش در دانشگاه‌های کشور بر اساس سوابق تحصیلی و ۱۵ درصد با توجه به آزمون باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد:‌ ۱۵ درصدی که برای آن آزمون برگزار می‌شود، مربوط به رشته‌های برتر و دانشگاه‌هایی است که شهریه برای آن پرداخت نمی‌شود. خدایی رئیس سازمان سنجش نیز به دفعات نظر مشابهی را مطرح کرده است.

حدود ۴۵ سال است (۹۴ – ۱۳۴۹) که کنکور در قالب آزمون‌های چهار گزینه‌ای (تستی) معیار اصلی سنجش پیشرفت تحصیلی داوطلبان ایرانی برای ورود به آموزش عالی است. 
در این مدت صدها گزارش، تحقیق، مقاله و یادداشت منتشر شده (به ویژه گزارش تحقیق جامع مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۸۴) از انواع آسیب‌های روانی‌، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و آموزشی کنکور بر نظام تعلیم و تربیت کشور و آحاد جامعه حکایت دارد.

قبل از آن، از زمان تأسیس نخستین مؤسسه آموزش عالی (مدرسه عالی سیاسی) حدود ۷۱ سال (۴۹-۱۲۲۷) سابقه تحصیلی و آزمون‌های تشریحی معیاراصلی سنجش پیشرفت تحصیلی برای ورود به آموزش عالی بوده است.

افرادی چون جلال آل احمد، دکترعلی شریعتی، پروفسورحسابی، پروفسورهشترودی، پروفسور سمیعی و بسیاری از دانشمندان و نامداران تاریخ ایران، محصول نظام آموزشی بودند که در آن تست و سئوالات چند گزینه‌ای برای سنجش پیشرفت تحصیلی آن‌ها راهی نداشت و پاسخ سئوالات امتحانی تشریحی خود را، نه با اتکا به حافظه، بلکه با استفاده از ذهن فعال خود خلق و تشریح و تحلیل می‌کردند چرا که در سئوالات نوع تشریحی می‌توان فراتر از دانش حافظه‌ای، اذهان را به تکاپو وادار کرد و درک مفهوم، کاربرد، تحلیل، ترکیب، ارزشیابی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری آزمون شونده را نیز سنجش کرد.نه آنکه تنها دانستنی‌های معمول را بسنجد.

از سوی دیگر پاسخ سوال تشریحی توسط پاسخ دهنده خلق و تشریح می‌شود و پاسخ‌های متعدد قابل قبولی وجود دارد یا راه‌حل‌های متعدد و خلاقانه‌ای که بعضاً نظیر آن نبوده است، خلق و تولید می‌شود، نه مثل تست‌های عینی که پاسخ معینی دارد و پاسخ دهنده تنها با استفاده از دانش حفظ کردنی و ترفندهای تست‌زنی بدون آنکه سوال را بخواند پاسخ صحیح را انتخاب می‌کند.

تا چه زمانی باید شاهد باشیم که نظام سنجش آموزش ما با سوالات چهارگزینه‌ای (تست و تست زنی) و رواج ترفندها و حقه‌های تست زنی‌، نظام تعلیم و تربیت پویا و خلاق را ویران سازد؟

شگفت‌آور است که دو قانون در مجلس شورای اسلامی برای حذف هیولای مخرب کنکور تصویب شده و مافیای کنکور ۸ سال است که درمقابل آن قوانین ایستاده، آن را وتو می‌کند و اجازه اجرای قوانین را نمی‌دهد.

متخصصان تحقیق و ارزشیابی آموزشی و سنجش و اندازه گیری و کارشناسان آموزشی نظر دهند: آیا آزمون چهارگزینه‌ای که با۲۵۰سوال ازمحتوای حفظ کردنی حدود ۳۰ کتاب درسی دریک روز و در مدت ۴ ساعت برگزار می‌شود و پاسخ دهنده برای پاسخ به هرسئوال بطور متوسط کمتر ازیک دقیقه فرصت دارد،‌ ارزش و اعتبار علمی بیشتری دارد یا آزمونی که باسوالات تشریحی با میانگین حدود همان تعداد سوال می‌تواندعلاوه برسنجش محتوای حفظ کردنی کتاب‌های درسی، انواع مفاهیم(ذهنی مبتنی بردرک،کاربردی، تحلیلی، ترکیبی، ارزشیابی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری)کسب شده جوانان را اندازه‌گیری کند؟ درحالی که آزمون از۱۵ کتاب درسی  (۱۱کتاب ازپایه سوم و۴کتاب ازپایه چهارم(پیش دانشگاهی) نه۳۰کتاب نه دریکسال بلکه در دو سال و نه دریک روز بلکه در ۲۱ روز و نه از۳۰ کتاب درمدت ۴ساعت، بلکه از۲ کتاب درمدت۴ ساعت؟

بنابراین تنها به لحاظ زمان تفکر، تحلیل، ترکیب و ارزشیابی می‌توان گفت اعتبار و ارزش آزمون‌های تشریحی پیشرفت تحصیلی متکی به حداقل سه سطح اولیه یادگیری چند برابر از اعتبار و ارزش آزمونی که در کنکور کشور ما برگزارمی‌شود،‌ بیشتر است. اکنون جای شگفتی است که رئیس سازمان سنجش و مشاور عالی آن سازمان نتایج امتحانات نهایی وسراسری از ۱۵درس دردو پایه ازسه پایه (۶۶درصدازپایه‌هاو دروس مورد نظرشورای عالی آموزش وپرورش که درقانون حذف کنکورتصریح شده است) را کافی نمی‌دانند . درحالی که به جرأت می توان گفت آزمون‌های تشریحی از تنها ۶  کتاب درسی از دو پایه سوم وپیش دانشگاهی، نسبت به آزمون های چهار گزینه ای (کنکور) که سازمان سنجش در۳۰ درس برگزارمی‌کند به مراتب معتبرتر است.

البته سوالات تشریحی در امتحانات نهایی و سراسری آموزش و پرورش هر چند ۴ سطح بالاتر از سئوالات چهار گزینه‌ای را می‌سنجد ولی هنوز قادر به سنجش سه سطح آخریادگیری نیست؛ علت اصلی آن این است که سازمان سنجش همان فرصتی که قانون تعیین کرده برای آموزش و پرورش فراهم نکرده است. این فرصت همان افزایش سالانه ضریبی است که ۸ سال است از ۲۵ درصد فراتر نرفته است. در حالی که مطابق تبصره ۴ ماده ۵ قانون: در پذیرش دانشجو تأثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال حداقل هشتاد و پنج درصد (۸۵ درصد) ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور (نه فقط ظرفیت غیردولتی‌ها) بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.

برای مقایسه این دو نوع آزمون به تعریف عملیاتی آن‌ها درنظام سنجش و پذیرش دانشجو و مزایا و معایب هریک می‌پردازیم:

۱- آزمون‌های چهارگزینه‌ای(عینی) پیشرفت تحصیلی (نمونه آن: کنکورسراسری درایران):

این نوع آزمون‌ها که به منظور غربال کردن و سنجش دانش حفظ کردنی برگزار می‌شود و بر اساس گزارش تحقیق جامع مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  در معدود کشورهایی ( شامل آذربایجان، ایران، برزیل، بنگلادش، چین، عراق، غنا، موزامبیک، فنلاند و مالت ) معیار ورود به آموزش عالی است در حالی که در اکثر قریب به اتفاق کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی، کشورهای عربی و اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای آفریقایی ( بیش از ۷۰ درصد کشورها ) سابقه تحصیلی معیار اصلی ورود جوانان به آموزش عالی است . البته در ۱۲ درصد کشورها نیز دو معیار ( سابقه و آزمون ) معیار است.

نکته مهم این است که بیش از ۵۰ درصد آزمون‌های ورودی در کشور چین ، ۵۷ درصد آزمون‌های کشور موزامبیک، ۸۰ درصد آزمون‌های کشور عراق و ۱۰۰ درصد آزمون‌های ورود به آموزش عالی در کشور غنا به صورت تشریحی است.

این آزمون‌ها درکنکور ایران تستی و از محتوای آموزشی کتاب‌های درسی دوره متوسطه تهیه و تدوین می‌شود و همواره با چهار پاسخ ارائه می‌شود که معمولا یک پاسخ آن صحیح است.سالهاست که بسیاری از آموزشگاه‌های آزاد با استفاده از انواع ترفندهای تست زنی به شاگردان خود می‌آموزند که چگونه بدون توجه به محتوای سئوال تستی، گزینه صحیح را انتخاب کنند.

مزایای آزمون‌های چهار گزینه‌ ای ( عینی )

۱- دخالت کم انسان درتصحیح  ونمره گذاری

۲- سریع ترو آسان تر از آزمون‌های تشریحی(ذهنی) است

۳- به سبب فراوانی سئوالات، مقدار بیشتری از محتوا را پوشش می‌دهد

 معایب آزمون‌های چهار گزینه ای ( عینی )

۱- تهیه آزمون‌های عینی نسبتا دشوار و زمان بر است

۲- حدس زدن را تشویق می‌کند

۳-  عادت‌های ناصحیح مطالعه و حفظ کردن را تشویق می‌کند

۴- سطوح پایین یادگیری را ( با تأکید بر دانش حفظ کردنی و ترفندهای تست زنی ) می‌سنجد و در نتیجه به کاهش سطح‏ یادگیری دانش‌‏آموزان منجر می‌شود.  این شیوه آزمون حاصل نظریه رفتارگرایی است

۵- اختصاص دادن وقت مفید آموزش در کلاس مدرسه به تدریس‏ سؤال‌های محتوای آزمون

۶- بی‌‏توجهی به تدریس مطالب مهم و عدم‏ ایجاد بینش عمیق و همه ‏جانبه در دانش‏‌آموزان

۷- مانع یادگیری سطوح یادگیری پیشرفته دردانش آموزان می‌شود

۸- یادگیرنده را با نقص اساسی در یادگیری قطره‏ قطره و به شکل‏ مهارت‌های جزئی و مستقل از یکدیگر و جدا از زمینه اصلی مطلب و مفهوم مواجه می‌کند

۹- بی اعتنایی به اصالت و عمق اطلاعات

۱۰- این نوع آزمون در کشور ما فرصت بهره گیری ازآزمایشگاه‌ها وکسب انواع مهارت‌های پیشرفته ( اجتماعی ، ارتباطی، تربیتی، زندگی، فنی و حرفه‌ای و هنری و آمادگی برای ورود به بازار کار، شناخت رشته‌های تحصیلی، مشاغل و حرف و … ) را سلب کرده است

۲ – آزمون های تشریحی (ذهنی) پیشرفت تحصیلی که در امتحانات نهایی دوره متوسطه استفاده می‌شود

این آزمون‌ها در کشور ما از محتوای آموزشی کتاب‌های درسی دوره متوسطه تهیه و تدوین می‌شود و بدون پاسخ  است. داوطلب بایستی پاسخ هر سوال را با استفاده از فعالیت‌های ذهنی خود کشف و خلق و تشریح نماید . بدیهی است اینگونه سوالات ( چون پاسخ بایستی توسط داوطلب تولید شود ) ترفند ناپذیر است.

مزایای آزمونهای تشریحی

۱- تهیه آزمونهای تشریحی از آزمونهای عینی آسانتر است

۲- آزمون شونده می تواند پاسخ‌هارا در ذهن خود بپروراند و در واقع پاسخ راخود خلق کند

۳- این آزمونها توانایی پاسخ دادن به سوال‌ها را می‌سنجد نه توانایی انتخاب پاسخ را

۴- آزمون های تشریحی سطوح پیشرفته یادگیری ( مثل درک مفهومی، کاربرد، تجزیه و تحلیل، ترکیب، ارزشیابی، خلاقیت و نوآوری ) را می‌سنجند

۵- از طریق آزمون‌های تشریحی می‌توان علاوه بر آموخته‌های حیطه شناختی، آموخته‌های حیطه عاطفی (علائق ، رغبت ها ، انگیزش ، هوش ، استعداد ، شخصیت  و نگرش ) را سنجید

۶- ازطریق آزمون‌های تشریحی انواع مهارتهای پیشرفته را(که قبلا زمینه یادگیری آن فراهم شده) می‌توان سنجید

معایب آزمونهای تشریحی

۱- تعداد سوالات امتحانی و پوشش محتوای آموزشی در سوالات تشریحی کمتر از سئوالات عینی است

۲- تصحیح برگه‌های امتحانی این آزمونها ( بدون استفاده از ICT و روش‌های جدید ) دشوارتر و زمان برتر است

۳- در تصحیح اوراق امتحانی ( اگر از روش های نوین و کاربرد ICT استفاده نشود ) احتمال خطای انسانی وجود دارد

۴- تفکیک و تمیز نمرات امتحانات نهایی و سراسری (در صورت عدم استفاده از روش های جدید) دشوار است

۵- برگزاری امتحانات نهایی با سوالات تشریحی یکسان در سراسر کشور ( به سبب تعدد امتحانات در دروس و پایه‌ها و روزهای مختلف ) از برگزاری کنکور سراسری (در یک روز و حدود ۴ ساعت ) دشوارتر است

بدون تردید رفتار سازمان سنجش با آموزش و پرورش (با توجه به مفاد قانون) از مصادیق بارز حکایت زیر است:مردی می‌میرد و برای وراث خود که دو پسر بودند، یک خانه، یک قاطر و یک گربه به ارث می‌گذارد : برادر بزرگتر ارث پدر خود را اینگونه بین خود و برادر کوچک خود تقسیم می‌کند:
آن گُربه ملوس میو میو کن از آنِ تو                    این قاطر چموش لگد زن از آنِ من
از خاکِ پَست تا بام، از آنِ من                            از بام تا ثریا، از آنِ تو



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 10:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

فرهنگیان شاغل و بازنشسته می توانند در نیمه دوم امسال با استفاده از وام بدون کارمزد به اماکن متبرکه کربلا و نجف سفر کنند.

سید شمس الدین انوار مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی هوایی، جهانگردی و زیارتی زاگرس وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری فرهنگیان با اشاره به برگزاری تورهای زیارتی عتبات عالیات (کربلا و نجف) ویژه فرهنگیان اظهار داشت: این تورها برای نخستین بار با اعطای تسهیلات بدون کارمزد برای فرهنگیان سراسر کشور برگزار می شود که زمان برگزاری تورها از آذرماه تا پایان اسفند ۹۴ است.

 وی در خصوص تسهیلات پرداخت این سفرها گفت: کل هزینه تور برای هر نفر مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که فرهنگیان عزیز تنها ۵۰۰ هزار تومان آن را به صورت نقد در موقع ثبت نام می پردازند و مابقی این مبلغ به صورت اقساط ۱۰ ماهه بدون کارمزد قابل پرداخت است.

 مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی زاگرس افزود: فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده درجه یک آنها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 به گفته انوار پروازها از سه مبدأ تهران، اصفهان و مشهد انجام می شود؛ همچنین مهلت ثبت نام سفر به عتبات عالیات تا ۲۰ مهرماه تعیین شده است.

 علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی شرکت مسافرتی جهانگردی زاگرس به آدرس zagrostours.ir مراجعه کنند.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 10:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

با گشایش موزه پیش‌ازتاریخ در موزه ملی ایران، مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین آثار سکونت انسان در سرزمین ایران به نمایش درآمده است که شامل آثار دوران پارینه‌سنگی (دوران شکار و جمع‌آوری)، دوره روستانشینی (اهلی سازی حیوانات و کشت غلات) و دوره آغاز شهرنشینی است.
 

این جمجمه زن ایرانی، بیش از ۸ هزارسال قدمت دارد


به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران ؛ یکی از آثار ویژه در این موزه جدید، جمجمه انسانی با قدمت بیش از هشت هزار سال است که در کاوش‌های یک باستان‌شناس انگلیسی بنام جودیت پولار در تپه عبدالحسین در استان لرستان کشف‌شده است. این جمجمه متعلق به یک زن میان‌سال است که همراه با یک اسکلت دیگر، در حالت چمباتمه کشف شد. جمجمه این فرد ازلحاظ ریخت‌شناسی دچار تغییراتی شده است که به نظر انسان‌شناسان در دوره نوزادی روی‌داده است.

در این دوره که استخوان‌های سر نوزاد هنوز نرم است، به‌تدریج با بستن سر به آن شکل داده‌شده است. سر نوزاد با دو باند پهن از زیر فک تا بالای سربسته شده است که پس از مدتی باعث شده پیشانی و پشت سر باریک‌تر و درازتر از حد معمول شود و دو فرورفتگی در بالای سر به وجود بیاید.

آثار چنین سنت قدیمی بستن سر و تغییر شکل آن در دو روستای باستانی دیگر بنام‌های گنج دره در کرمانشاه و علی کُش در دهلران یافت شده است. اما این نمونه‌ها پس از کاوش توسط باستان‌شناسان غربی به موزه‌های کانادا و آمریکا منتقل و در آنجا نگهداری می‌شود. درنتیجه جمجمه تپه عبدالحسین تنها نمونه از این دوره است که در ایران به نمایش درآمده است.

لازم به ذکر است که این جمجمه به حالت شکسته و قطعه‌قطعه در کاوش باستان شناسان یافت شد و اخیراً پس از سه دهه از کشف آن توسط کارشناسان موزه ملی ایران بازسازی و آماده نمایش شد.

علاقه‌مندان می‌توانند از این جمجمه منحصربه‌فرد در تالار شماره ۴ موزه پیش‌ازتاریخ در موزه ملی ایران دیدن کنند. موزه ملی ایران هرروزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۷ عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 10:21 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حدود 170 دانشمند کشور در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش جماران، دکتر محسن شریفی امروز یکشنبه در نشست خبری که در محل وزارت علوم برگزار شد،گفت:در سال 2012 تعداد دانشمندان کشور که در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته بودند بسیار کم بود اما اکنون حدود 170 دانشمند کشور در لیست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار دارند.

وی افزود: همچنین تعداد دانشگاه های کشور که در لیست یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار دارند بر اساس پایگاه ISI برای سال 2012 آماری وجود نداشت اما در سال 2014 تعداد 12 دانشگاه و در سال 2015 تعداد 13 دانشگاه کشور در فهرست یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند.

منبع: ایرنا



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 9:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
نمایشگاه بوی ماه مهر (نوشت افزار ، کیف و کفش و روپوش ) روز یکشنبه با حضور علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی ، عضو هیأت رئیسه اتاق تهران و رئیس اتحادیه سراجان و نوشت افزار در تهران افتتاح شد.
 
نمایشگاه بوی ماه مهر ویژه مدارس در تهران افتتاح شد

به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومی اصناف ایران، نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش نمایشگاه گفت: اساس کار حمایت از تولید داخلی است و در خصوص حل مشکل کمبود کاغذ ، کارخانه کاغذ سازی مازندران می تواند در حجم بالایی کاغذ تولید کند اما این کار سبب نابودی جنگل های ایران می شود؛ لذا راهکار این است که ترکیبی از الیاف ایرانی و خارجی را داشته باشیم .
.علیرضا محجوب با بیان اینکه الیاف ایرانی را نباید تنها از جنگل تامین کرد ، افزود: کارخانه ها باید در جنوب گسترش پیدا کند و بتوانیم با تهیه الیاف کوتاه از نی و ترکیب آن با الیاف خارجی، کاغذ تولید کنیم . همچنین می توان از میزان بالایی از نی که در جنوب سوزانده می شود، به بهترین وجه آن را به کاغذ تبدیل کرد. در این خصوص مطالعاتی انجام شده تا در دستور کار قرار بگیرد اما نیاز به سرمایه بالا دارد تا نسبت به واردات کاغذ بی نیاز شویم.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بوی ماه مهر افزود: این نمایشگاه کانونی است برای بسط توسعه و رونق تولیدات داخلی که به بهترین شکل در یک مکان کالاهای با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنند.
محجوب با تقدیر از عملکرد اصناف تصریح کرد: اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه با تلاش فراوان اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده اند که قابل تقدیر است و کار بزرگی است که این مجموعه برای ساماندهی مصرف مردم و جلوگیری از اجحاف به مردم در خصوص گرانفروشی انجام داده است.
علیرضا محجوب رئیس خانه کارگر گفت: در قانون ذکر شده است که مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا صرفا برعهده اصناف بوده و در صورتی که تخلفاتی در این زمینه انجام شود ما آماده اضافه کردن مجازات متخلفین در قانون هستیم.
وی یادآور شد: کالایی که در فضای غیرمجاز عرضه می‌شود امکان عرضه کالای قاچاق و سایر مفاسد را دارد به همین منظور لازم است که برگزاری این نمایشگاه صرفا توسط اصناف برگزار شود.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری مشترک اتاق اصناف ایران و خانه کارگر با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خارج از مجوز اتحادیه‌ها و اصناف غیرقانونی است و افرادی که در این زمینه ادعای داشتن مجوز دارند، عملی خلاف واقع انجام داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌هایی که خارج از نظارت اصناف برگزار می‌شود، صرفا برای سودآوری افراد بوده و کالاهایی که در آن عرضه می‌شود استانداردهای مورد تایید اصناف را ندارند.
رئیس اتحادیه سراجان نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: کیف و کفش عرضه شده در این نمایشگاه کاملا ایرانی و تولید داخل هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند . در بخش کیف و کفش عرضه شده کالای وارداتی در نمایشگاه نداریم و قیمت گذاری از سوی اتحادیه صورت گرفته و کالاها با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی در نمایشگاه عرضه می شوند.
محسن خردمند افزود: در بخش لوازم التحریر این نمایشگاه سعی شده تنوع و گستردگی طرح های داخلی نسبت به طرح های خارجی بیشتر باشد که در این زمینه تولید کنندگان داخلی موفق بوده اند . برای ترویج این اقلام نیاز به فرهنگ سازی است و این کار باید از طریق دستگاه های ذیربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش انجام شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور تحت عنوان بوی ماه مهر زیر نظر اتاق اصناف تهران و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است، گفت: نمایشگاه مذکور از ۲۲ تا ۲۸ شهریور ماه در شبستان مصلی تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ دایر خواهد بود.
خردمند در خصوص ارائه خدمات پس از فروش به خریداران از نمایشگاه گفت: فروشندگان می‌توانند هنگام خرید از نمایشگاه فاکتور دریافت کنند و درصورت مشاهده گرانفروشی و نبود کیفیت می توانند به اتحادیه صنف سراجان مراجعه کنند.
رئیس اتحادیه سراجان گفت: در بخش کیف و کفش مدارس تمام کالاها ایرانی هستند و قیمت گذاری شده اند و کالای بدون کیفیت از رده خارج شده است . در حال حاضر ۴۲۰ غرفه در نمایشگاه فعال است که ۹۰ غرفه در بخش کیف و ۳۵ غرفه در بخش کفش هستند که کالاها را با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی عرضه می کنند.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد دیگر ارگان ها در خصوص برگزاری نمایشگاه های مدارس اظهار کرد: سایر نمایشگاههای برگزار شده در این حوزه فاقد مجوز اتاق اصناف است و نظارتی بر قیمت کالاها صورت نمی گیرد و کالاهای چینی نیز عرضه می شود.
وی افزود: میانگین قیمت کیف مدارس عرضه شده در نمایشگاه از ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است..
در افتتاحیه این نمایشگاه همچنین صدق نهاد شیرازی نایب رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران گفت: نمایشگاه بوی ماه مهر با ۸۷ غرفه لوازم التحریر دایر شده و حدود ۷۰ درصد کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه وارداتی و از کشورهای هند ، مالزی و چین است.
شیرازی افزود: در این نمایشگاه انواع لوازم التحریر تولید داخل با طرح های ایرانی – اسلامی عرضه می‌شود که قیمت گذاری آن توسط اتحادیه های مربوطه انجام می‌شود و بازرسان اتحادیه ها و اصناف نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری کالاها در این نمایشگاه مورد تایید اتحادیه‌های مربوطه است و علاوه بر کالاهای نوشت افزار اقلام دیگری مثل کیف وکفش تولید داخل ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز عرضه می‌شود و بازرسان نیز نظارت های لازم را بر روند عرضه این محصولات انجام می دهند.
صدق نهاد شیرازی افزود: تنوع کالاهای ایرانی در این نمایشگاه بیشتر است و تولیدات داخلی افزایش داشته است و سعی شده تمام دفاتر ایرانی و داخلی در نمایشگاه عرضه شود و طرح شخصیت های ایرانی مانند کلاه قرمزی ، شکرستان و …بر روی دفاتر درج شده است. اکنون نزدیک به ۲۸ واحد تولید دفاتر داریم.
جواد دورودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان مردانه گفت: تعداد ۶۰ غرفه در بخش پوشاک مردانه فعال هستند و روپوش پسرانه و لباش مردانه را عرضه می کنند و قیمت ها ۳۰ درصد ارزانتر از بیرون است چون با نرخ تولیدی محاسبه می شود.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 9:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: وضعیت معیشتی معلمان در دولت اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته اما هنوز با مطلوب فاصله زیادی دارد.

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه توجه به معیشت معلمان یکی از خواسته‌های مجلس و معلمان است، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه برای این امر بحث رتبه بندی مطرح است که امروز شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مجلس دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را پذیرفت، افزود: امیدواریم اجرای این طرح گامی موثر در بحث توجه به وضعیت معیشتی معلمان باشد.

وی در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: با پیگیری‌های مجلس دولت عزمی از خود نشان داده و کارگروهی تشکیل شد که بتواند این بخش را ساماندهی کند و مشکلات موجود در این راه برطرف شود.

سبحانی‌فر در مورد نظام آموزشی کشور با بیان اینکه این نظام در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید کتب آموزشی مورد بازنگری قرار بگیرند و در مرحله بعد ‌به بحث مهارت‌ورزی توجه بیشتری شود که این امر در حال حاضر در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در آموزش عالی نیز بازنگری واحدهای درسی در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: در رشته‌های تحصیلی دسته‌ای باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند که مورد نیاز جامعه باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنگری رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه یکی از خواسته‌های مجلس است، عنوان کرد: خوشبختانه آموزش عالی این امر مهم را در دستور کاری خود قرار داده است.

سبحانی فر با بیان اینکه 2 سال اخیر دوران کم درآمدی برای دولت بوده است، تاکید کرد: یکی از انتقادات مهم در آموزش و پروش این است که توجه ویژه‌ای به معیشت معلمان ‌شود و بیشترین نقد در حوزه آموزش و پرورش در این زمینه است.

وی با اشاره به وضعیت درآمد معلمان، تصریح کرد: با وضعیتی که درآمد دولت در سال‌های اخیر داشته ‌می‌توان گفت تلاش‌های مناسبی در زمینه معیشت معلمان انجام شده اما باید بیش از آنچه که موجود است وضعیت معیشت معلمان مورد توجه قرار بگیرد.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 9:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در صبحانه کاری خود با نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش، نظام هماهنگ پرداخت ایجاد شده که متاسفانه نتوانسته جوابگو باشد و مشکلات قبل همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمدباقر نوبخت در صبحانه کاری خود با نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان، به سابقه کاری خود در آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: با شرایط فرهنگیان از گذشته تا کنون آشنا هستم و جنس حرف و دغدغه آنان را می‌دانم؛ به همین علت در دوره‌هایی که در مجلس نماینده بوده ام دغدغه فرهنگیان را داشتم. برای حل این دست مشکلات نظام هماهنگ پرداخت ایجاد شده که متاسفانه نتوانسته جوابگو باشد و مشکلات قبل همچنان ادامه دارد.

وی گفت: به همین علت قانون مدیریت خدمات کشوری پیشنهاد شد که این قانون نیز به دلیل مستثنی کردن بسیاری از کارکنان دولت، انتظارات را پاسخ نداد؛ از این رو در حال حاضر تیمی برای حل مشکلاتی که در پرداخت‌ حقوق ها بوجود آمده ، تشکیل شده است.
نوبخت همچنین با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پرداختی حقوق سازمان‌ها را در اختیار دارد و می‌داند هر سازمانی به کارکنانش چه میزان حقوق می‌دهد، به پایین و ناکافی‌بودن سطح حقوق معلمان میان سایر کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است تا این روند اصلاح شود و به همین علت زمانی که لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان از سوی وزیر آموزش و پرورش ارائه شد، با همین دیدگاه و با وجود مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای ، با این لایحه موافقت کردم.
دولت به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ دارد
در ادامه این دیدار اعضای تشکل‌های حاضر به بیان برخی از مسائل و مشکلات به نمایندگی از معلمان پرداختند و خواستار رفع مشکلات حقوقی و آزادی برخی از فرهنگیان شدند.
نمایندگان تشکل‌ها همچنین به مشکلات توامان معیشتی و منزلتی معلمان اشاره کردند و از رییس سازمان مدیریت خواستند تا دولت به ازای ریالی که در وزارت آموزش و پرورش خرج می‌کند توجه جدی‌تری به خروجی‌های این وزارتخانه از جمله دانش‌آموزان داشته باشد تا دانش‌آموزانی متناسب با فرهنگ و الگوهای ایرانی اسلامی تحویل جامعه داده شوند که در آینده شهروندانی مناسب برای رشد و اعتلای ایران اسلامی باشند.


تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 23:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

پایگاه خبری تحلیلی آبشار نیوز :

name moalem

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران                                                    ۴/۶/۱۳۹۴

موضوع:درخواست اجرای طرح رتبه بندی برای فرهنگیانی که از فروردین ۱۳۹۴ تا مهر ۱۳۹۴ بازنشسته می شوند .

با سلام و احترام؛

بدینوسیله به استحضار می رساند با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۱ (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش)و مصوبه ی هیئت دولت در تاریخ ۲/۴/۱۳۹۲و تصویب مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح رتبه بندی معلمان انتظار می رود با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۴ از طرف مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت،همدلی و همزبانی ،وزارت آموزش و پرورش به وعده ی خود وفا کند و طبق فرمایش جناب آقای فانی در نشست مشترک معاونین اداره کل و روسای آموزش و پرورش سراسر هرمزگان : احکام معلمان در اجرای این طرح باید قبل از مهر ماه، در آستانه بازگشایی مدارس صادر شود تا با اجرای آن تلاش های دولت در جهت پاسخ به مطالبات فرهنگیان شریف عینی باشد .

و جناب آقای بطحایی معاون وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش فرمودند:در تلاش هستیم حتی افرادی که در شهریور امسال بازنشسته می شوند ،را از طریق پاداش پایان خدمت از مزایای طرح رتبه بندی بهره مند کنیم ،تا حقی از آن ها ضایع نشود .

هم چنین جناب آقای احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در نطق میان دستور خود در مورخه۳/۶/۱۳۹۴ فرمودند: به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد با توجه به این که بیش از ۲ سال است که طرح رتبه بندی معلمان تصویب شده است ، لطفا اجرای آن را برای بازنشستگان سال ۱۳۹۴ به جای اول مهر به ۲۰/۶/۱۳۹۴ کشانده شود ، تا انان نیز در پایان ۳۰ سال خدمت مشمول لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند. همچنین وزیر محترم آموزش و پرورش در سی و دومین اجلاس مناطق آموزش و پرورش فرمودند: همکاران فرهنگی در اواخر تابستان رتبه بندی خواهند شد.

لذا ما بازنشستگان سال ۱۳۹۴ از حضرتعالی که نام دولت خود را دولت تدبیر و امید گذاشته اید ، انتظار داریم با اجرای این طرح امید را در دل فرهنگیان بازنشسته زنده سازید.

پیشاپیش از حسن مساعدت ،بذل عنایت ، الطاف و محبت بیدریغ حضرتعالی نسبت به فرهیختگان جامعه اسلامی که عمر و جوانی خود را در این مسیر ایثار نمودند ، کمال تشکر و امتنان را داریم.

خواهشمند است در این خصوص دستورات لازم را به مسوولان زیربط داده ،تا هم موجب حل مشکل ما فرهنگیان بازنشسته شده و هم چنین جلب رضایت خداوند متعال گردد.

همچنان منتظر اقدام خدا پسندانه شما هستیم.به امید سعادت و نیک بختی جنابعالی و دیگر همکاران محترم شما در هیئت دولت.

                                                                با تقدیم احترام فرهنگیان بازنشسته در شهریور ماه۱۳۹۴ شهرستان کاشان

رونوشت جهت اطلاع و پیگیری :

دفتر مقام معظم رهبری

دیوان عدالت اداری

سازمان بازرسی کل کشور

کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

ریاست محترم فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

شماره تماس:۰۹۱۳۲۶۲۲۹۲۳  شماره دبستان:



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 23:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فارس: جزییات به‌کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی درآموزش‌و‌پرورشمدیرکل آموزش‌و‌پرورش هرمزگان از به‌کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش خبرداد.

علی کرمپور ظهر امروز طی نشستی با اعلام این خبر اظهار داشت: برابر بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، نیروهای پیش دبستانی شامل افرادی که تا قبل از تاریخ 26 مهر 91 با یکی از مراکز پیش دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند و برابر اسناد و مدارک ثبت و احراز شده از حساب‌های دولتی حق الزحمه دریافت نموده‌اند و همچنین نیروهای خرید خدمات آموزشی که به افرادی اطلاق می‌شود که تا قبل از تاریخ مذکور (26مهر91) طی سال‌های تحصیلی 88-87 و یا 89-88، با مدرک تحصیلی دانشگاهی از طریق شرکت‌های خدمات آموزشی با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت نموده‌اند مشمول طرح خواهند بود.

وی تصریح کرد: داوطلبان موضوع قانون باید از صلاحیت تخصصی و شایستگی تدریس که جزییات آن در بخشنامه مذکور که در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان به آدرس hormozgan.medu.ir  قابل مشاهده است، برخوردار باشند.

مدیر کل آموزش و پرروش هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد افراد واجد شرایط بیش از میزان کمبود مناطق باشد، جذب افراد بر مبنای اولویت خواهد بود که داشتن سنوات همکاری بیشتر تا تاریخ مذکور (26مهر91)، بومی بودن در منطقه، داشتن مدرک تحصیلی با ارتباط بیشتر، داشتن معدل بالاتر در مدرک تحصیلی دانشگاهی و داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از جمله مواردی است که به عنوان اولویت مد نظر خواهد بود.

کرمپور در پایان با بیان اینکه حداکثر مهلت مراجعه داوطلبان 25 شهریورماه خواهد بود، تاکید کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی سراسر هرمزگان مراجعه کنند.

 



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 23:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

500748_886

 یک پزشک تبریزی آلبوم‌های «جان عشاق» شجریان و تصنیف «مدامم مست» از آلبوم «یاد باد» سالار عقیلی را برای بیمار تجویز کرده است."



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 11:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان از اول مهر در استان خبر داد.
 
 
 
 
 
 
«محمد حسن قائدی‌ها» در حاشیه شورای آموزش و پرورش شهرستان آران وبیدگل درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۸۵۰ هزار نفر دانش آموز (۶ درصد دانش آموزان کل کشور) درسال تحصیلی 95-94 در استان اصفهان خبر داد.

وی گفت: امیدواریم با تشکیل کمیته پروژه مهر و کارگروه‌هایی که تحت پوشش  این پروژه قرار داده شده سال تحصیلی آینده را بدون دغدغه و آسیب در سراسر استان شروع کنیم.

قائدی‌ها از بکارگیری تعدادی از نیروهای پیش دبستانی که سالیان متمادی در آموزش و پرورش کارمی‌کردند و با وقفه مواجه شده بودند از اول مهردراستان خبر داد.



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 8:19 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش آخرین وضعیت اجرای "طرح کدینگ دانش‌آموزی و اتصال مدارس به شبکه رشد" را تشریح کرد.

harirchi (7 of 12)-1.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت اتصال تمام مدارس به اینترنت و طرح کدینگ دانش آموزی به جای "کیف الکترونیکی" اظهار کرد: متاسفانه همه مدارس نتوانستند به اینترنت متصل شوند؛ زیرساخت‌ها را باید کامل کنیم تا بتوان این طرح‌ها را کامل به مرحله اجرا رساند.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار، 50هزار مدرسه به اینترنت متصل‌ هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش با بیان اینکه در برنامه‌های درسی به صورت جدی به اتصال مدرسه و دانش آموزان به شبکه رشد توجه داریم اظهار کرد: سال قبل موفق شدیم در قالب برنامه کاروفناوری 600 هزار نفر از دانش آموزان را به شبکه رشد متصل و ایمیل دانش آموزی برای آنها طراحی کنیم.

محمدیان افزود: امسال هم همین برنامه ادامه دارد و پیش بینی می‌کنم امسال بالغ بر یک میلیون دانش آموز به شبکه رشد متصل و صاحب ایمیل دانش آموزی شوند.

به گفته وی، در سال‌های آتی سال به سال دانش آموزان‌مان به صورت عملی درس کاروفناوری را به صورت مجازی و در محیط متصل به شبکه رشد آموزش می‌بینند.



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 1:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، ۵ طرح ورزشی در مدارس سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: شروع سال تحصیلی جدید با ۵ طرح ورزشی در مدارس/ پیش‌بینی حضور ۴ میلیون دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «با شروع سال تحصیلی جدید چند طرح ورزشی در مدارس اجرایی می‌شود؟»، اظهار داشت: از اول مهر امسال 5 طرح ورزشی در مدارس پیگیری می‌شود.

وی افزود: نخستین طرح که در سال گذشته هم با استقبال خوبی همراه شد، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است که پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی آینده 4 میلیون دانش‌آموز را شامل شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته حدود 3.5 میلیون دانش‌آموز در طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت کردند که یک میلیون 400 هزار نفر آنها برگزار کننده بودند؛ یعنی نهضت داوطلبی ورزش کشور از این طریق کلید خورده است.

حمیدی با اشاره به دومین طرح اجرایی تربیت‌بدنی در مدارس کشور، خاطرنشان کرد: کانون‌های درون مدرسه‌ای و کانون‌های برون مدرسه‌ای یکی دیگر از برنامه‌های ورزش مدارس محسوب می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم 8 هزار کانون درون مدرسه‌ای داشته باشیم که هزار کانون در فصل تابستان راه‌اندازی شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، «حیاط پویا» را سومین طرح اجرایی ورزش مدارس عنوان کرد و گفت: این طرح باعث افزایش تحرک در مدارس خواهد شد و با معضل چاقی که در کودکان پدیدار شده است، مقابله خواهد کرد.

وی به چهارمین طرحی که در حوزه ورزش مدارس با شروع سال تحصیلی جدید انجام می‌شود اشاره و تصریح کرد: در صبحگاه مدارس، نرمش و ورزش صبحگاهی به مدت 5 دقیقه از طریق رادیو ورزش و یا موزیک ضبط شده انجام خواهد شد.

حمیدی پنجمین طرح ورزشی مدارس را «مسابقات مدرسه قهرمان» عنوان کرد و گفت: با این شیوه مسابقات، رقابت در بین دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و مدارسی که تلاش بیشتری انجام دهند به مسابقات منطقه، استان، کشور راه می‌یابند و در نهایت تیم مدرسه قهرمان به مسابقات بین المللی اعزام خواهد شد.



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 1:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی با بیان اینکه کتاب راهنمای معلم ریاضی پایه‌های پنجم و نهم تدوین شد، گفت: امسال برای اولین بار تمام مؤلفان کتاب‌های ریاضی پنجم و نهم جلوی دوربین رفتند.

خبرگزاری فارس: چگونه می‌توان به ترس دانش‌آموزان در برابر ریاضی پایان داد/ تدوین راهنمای معلم کتب جدیدالتألیف ریاضی

ابراهیم ریحانی مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به واحد تحقیق، توسعه و آموزش اظهار داشت: به جزء بخش‌ تألیف که نوشتن کتاب درسی به حساب می‌آید، به نظر رسید نیاز به بخش تحقیقات و آموزش داریم، از این رو بخش آموزش را نیز شروع کردیم و به افرادی آموزش‌های لازم برای تدریس کتاب ریاضی داده شد تا آنها را با تألیف و اهداف آن آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در بخش تحقیقات نیز بیشتر فعالیت‌ها معطوف به پژوهش پس از تألیف است؛ برای نمونه کتاب ریاضی پنجم که آماده شد، روی آن تحقیقاتی شده و بررسی‌هایی لازم انجام می‌شود تا مشخص شود دانش‌آموزان و معلمان چه مشکلاتی با کتاب دارند.

ریحانی افزود: این کار خوب است اما صحبت اینجاست که آیا وقتی کتاب می‌خواهد چاپ شود نیاز به پژوهش دارد یا خیر؛ کمتر متداول بوده برای تألیف کتاب، پژوهش مستقل انجام شود که این موضوعی است که ما دنبال آن هستیم.

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی یادآور شد: یکی از نکات جدید این است که قبل از اینکه اثر تولید شود نیز می‌خواهیم پژوهش داشته باشیم و واحد ما، تحقیق، توسعه و آموزش است؛ نکته اساسی که در نظر گرفته‌ایم و رگه‌های موفقیت را در آن می‌بینیم ارتباط مؤثر و دائمی با معلمان است.

وی یکی از قالب‌های آن را سایت واحد ریاضی به نشانی واحد تحقیق، توسعه و آموزش http://math-dept.talif.sch.irبرشمرد و گفت: سال گذشته این حرکت را شروع کردیم و برای نمونه در 18 مرداد 93، 1919 نفر ثبت‌نام کرده و یوزر و پسورد گرفتند که این تعداد در 8 شهریور 94 به 5267 نفر رسید و اکنون به 5400 نفر رسیده است که به واحد ریاضی وصل شده و با ما ارتباط برقرار کرده‌اند.

ریحانی با بیان اینکه در این سایت مطلب و فایل می‌گذاریم، افزود: بعضی از آیتم‌های سایت بی‌نظیر است؛ برای نمونه 102 مقاله علمی ـ پژوهشی در آموزش ریاضی گذاشتیم که قابل دانلود است و در هیچ جای ایران چنین چیزی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بنده به 12 استان رفتم و همکاران نیز به استان‌های مختلف سفر کرده‌اند و از نزدیک در خصوص کتاب ریاضی سال پنجم صحبت کرده و فصل به فصل آن را در سایت اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و بازخورد آن را برای اولین بار گرفتیم؛ البته سال گذشته نیز وارد شدیم اما نه به دقت امسال و ارتباط خود را به صورت حضوری و مجازی حفظ کرده‌ایم.

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی با اشاره به تألیف کتاب‌های ریاضی گفت: برای اولین بار خرد جمعی را به کار گرفتیم؛ یعنی بیش از 60 جلسه برای تألیف هر کدام از کتاب‌های ریاضی پنجم و نهم و نقد و بررسی آن صرف شد و پیش‌نویس متن کتاب مطابق برنامه آماده شد و وقتی متن نوشته شد در جلسات، نقد و بررسی شد،

وی ادامه داد: به محض اینکه متن، نهایی شد به دفتر چاپ و توزیع داده شد و فایل pdf آن را در سایت قرار دادیم و بازخوردها را از سطح کشور گرفتیم که به همراه نظرات ما و مؤلفان، نگاشت دومی آماده شد که به مراتب دقیق‌تر بود.

وی بیان داشت: در هفته‌های اخیر 500 نفر را برای کتاب ریاضی پنجم و 300 نفر برای ریاضی نهم از منتخبان استان‌ها آموزش دادیم؛ در این دوره برای اولین بار کتاب درسی به افراد داده شد و برای نخستین‌بار در ابتدایی، مؤلف کتاب برای آموزش منتخبان حضور یافت.

*امسال برای اولین بار تمام مؤلفان کتاب ریاضی پنجم و نهم جلوی دوربین رفتند

ریحانی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: امسال برای اولین بار تمام مؤلفان کتاب ریاضی پنجم و نهم جلوی دوربین رفتند و در سایت نیز آن را قرار می‌دهیم تا همه همکاران در داخل و خارج از کشور از آن استفاده کنند و کتاب راهنمای معلم ریاضی این دو پایه نیز در حال آماده‌سازی است و امیدواریم تا مهر ماه بتوانیم آن را در سایت قرار دهیم.

*اگر بهترین‌ کتاب را بنویسید اما معلم آموزش نبیند، کار ناتمام است

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی در پاسخ به این پرسش که «چه کار کرده‌اید ترس دانش‌آموزان از ریاضی ریخته شود و معلمان بتوانند با روش‌های جدید داده‌های کتاب را انتقال دهند؟»، افزود: یک بُعد کار تربیت معلم است؛ یعنی اگر بهترین‌ کتاب را نیز بنویسید اما معلم آموزش نبیند، کار ناتمام است؛ بخشی از این به دانشگاه‌ها برمی‌گردد و علی‌رغم زحمت زیاد اما برنامه‌های تربیت معلم و تربیت دبیرشان به نوعی تاریخ گذاشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بر روی محتوا که بخش ضروری است خوب کار می‌کند، گفت: اما دانستن یک موضوع با اینکه چگونه آن را برای دیگران قابل درک کنیم دو علم جداگانه است و این بخش مورد غفلت قرار گرفته است، البته فکرهایی در این خصوص داریم اما نمی‌تواند کار تربیت معلم دانشگاه‌ها را انجام دهد.

ریحانی اضافه کرد: برای نمونه پرسش این است که یک معلم پایه اول تا ششم چه ریاضیاتی را باید بداند و اینکه چگونه به دیگران یاد دهد؛ اینها صورت مسأله است و ما برای آن فکرهایی کرده‌ایم.

*دوره ابتدایی را خیلی ساده تصور کرده‌ایم

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی گفت: یکی از فکرهای ما این است که خود کتاب به نوعی باشد که برای معلم نیز حالت آموزش داشته باشد و کتاب راهنما می‌تواند کمک کند و فیلم‌هایی که برای تدریس در سایت گذاشتیم یا پاورپوینت‌هایی که برای تدریس تهیه شده است می‌تواند به ما کمک کند.

وی ادامه داد: یک دلیل این است که دوره ابتدایی را جدی نگرفته‌ایم، یعنی یک معلم دوره متوسطه نیز تلقی می‌کند دوره ابتدایی راحت است، لذا بخشی از این پشتیبانی را از طریق بسته‌های آموزشی که برای معلمان تهیه می‌کنیم سعی در جبران آن داریم، اما واقعیت این است که برای نمونه دوره ضمن خدمت ما هیچ متن امروزی مبتنی بر پژوهش و نیازهای ما که باید تدریس شود، ندارد.

ریحانی با اشاره به دلیل این موضوع افزود: برای اینکه فکر می‌کنم در سیاست‌گذاری دقت نکرده‌ایم و دوره ابتدایی را خیلی ساده تصور کرده‌ایم؛ در امر آموزش به ویژه در دوره ابتدایی فکر می‌کنیم یک دیپلمه نیز می‌تواند کتاب را بنویسید و آموزش را مطرح کند، بنابراین دوره ابتدایی را علی‌رغم اینکه اثر زیادی دارد جدی نگرفته‌ایم.

*در ژاپن 40 درصد از زمان تدریس اختصاص به درس پژوهی دارد

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی در پاسخ به این پرسش که «دلیل افت یادگیری ریاضی نزد دانش‌آموزان چیست؟»، افزود: اگر نظر شخص بنده که بر اثر تجربه و پژوهش است را بخواهید می‌گویم برای نمونه در ژاپن کتاب‌ها خوب است اما برگ برنده نیست، بلکه برگ برنده معلم است و سیستم آموزش برای معلم فوق‌العاده چالاک، نیرومند و به روز است؛ ضمن اینکه 40 درصد از زمان تدریس آنها اختصاص به درس پژوهی دارد، در حالی که ما در کل ساعت آموزشی، معلمان را برای کلاس درس می‌فرستیم.

وی بیان داشت: بنابراین معلمی که 2 ساعت کلاس می‌رود باید یک ساعت نیز بازآموزی داشته باشد و به روز شود، اما متخصص برای ‌آموزش نداریم و حل این مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر است.

ریحانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «چقدر کتاب‌های ریاضی به روز می‌شود؟»، گفت: در تألیف و تدوین کتاب‌ها سعی کرده‌ایم از منابع و پژوهش‌های به روز دنیا استفاده کنیم.

مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی در خصوص بازخورد کتاب‌های ریاضی نزد معلمان و دانش‌آموزان افزود: ایمیل داریم، حضوری بررسی می‌کنیم و شاید صدها نقد و بررسی کتاب به صورت گروهی و انفرادی از سراسر کشور برای حتی کتاب‌هایی که وارد چرخه تدریس نشده، نیز رسیده است.

وی در خصوص اینکه آیا فیلم‌های کمک آموزشی به ارزشیابی کمک می‌کند، گفت: همه فیلم‌ها به ارزشیابی کتاب هنگامی که مؤلفان توضیح می‌دهند، کمک می‌کند و نیز متن کتاب طوری طراحی شده که ایده‌های جدیدی که می‌شود برای ارزشیابی داشت از دل کتاب بر می‌آید، یعنی سؤال‌های «پاسخ باز» گذاشته‌ایم و آنها چندین جواب دارند که می‌تواند از چندین روش به دست آید.

ریحانی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز بسته به دانش خود به آن جواب می‌دهد و این خود نوعی ارزشیابی را ترویج خواهد کرد و علت آن این است که مسائل واقعی ما جواب واحد ندارند و پاسخ باز را در کتاب گذاشتیم و این در ارزشیابی‌ها کمک می‌کند؛ البته بحث ارزشیابی بسیار وسیع است و بحث این است که آیا آموزش می‌دهیم تا ارزشیابی کنیم یا برعکس در ارزشیابی نیز می‌توان آموزش داد.



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 1:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فارس: جزئیات حقوق و مزایای معلمان وظیفه مأمور در سال 94 مشخص شد+جدولطی بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، ضرایب حقوقی معلمان وظیفه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

 

 

به نقل از فارس:سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، طی بخشنامه‌ای ضرایب حقوقی معلمان وظیفه را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 710.6 مورخ هفتم مرداد 94، تصویر نامه مورخ چهارم مرداد 94 دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفظت اطلاعات نیروهای مسلح در ارتباط با حقوق و مزایای کارکنان وظیفه مأمور در سال 94 جهت اطلاع ارسال می‌شود.

براساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح:

به موجب مصوبه شماره 161091.ت 51735 هـ مورخه 1392.12.17 هیأت محترم وزیران ضریب ریالی سال 1394 به میزان ریال 1376 تعیین شده است لذا حقوق کارکنان وظیفه (به جز اعضای هیأت علمی) از ابتدای سال جاری برابر جدول زیر قابل پرداخت می‌باشد:

ردیف درجه درصد مبلغ حقوق ماهانه
1 سرباز/ ناوی %136 898253 ریال
2 سرباز دوم/ ناوی دوم %137  904858 ریال
3 سرباز یکم/ ناوی یکم %140 924672 ریال
4 سرجوخه/ رزم بار/ سرناوی %143 944486 ریال
5 گروهبان سوم/ رزم‌آور سوم/ مهناوی سوم %148 977510 ریال
6 گروهبان دوم / رزم ‌آور دوم/ مهناوی دوم %154 1017139 ریال
7 گروهبان یکم/ رزم دار یکم/ مهناوی یکم %161 1063372 ریال
8 استوار دوم/ رزم دار دوم/ ناو استوار دوم %168 1109606 ریال
9 استوار یکم / رزمدار یکم %177 1169050 ریال
10 ستوان سوم/ ناوبان سوم %190 1254912 ریال
11 ستوان دوم/ ناوبان دوم %206 1360589 ریال
12 ستوان یکم/ ناوبان یکم %228 1505894 ریال
13 ستوان یکم پزشک/ ناویان یکم پزشک %252 1664410 ریال

 کمک هزینه معاش همسر و فرزندان کارکنان وظیفه:

در اجرای دستورالعمل کارکنان وظیفه معیل و متکفل، حق همسر و فرزندان کارکنان وظیفه در سال 1394 به شرح زیر می‌باشد:

کمک هزینه معاش همسر ماهانه 1114560 ریال = ضریب ریالی سال 1294 (1376) * 810

کمک هزینه اولاد هر فرزند ماهانه 288960 ریال =ضریب ریالی سال 1294 (1376) * 210

بیمه پایه و مکمل درمان:

با  احترام، برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح سرانه بیمه و مکمل درمان کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی در سال 1394 به شرح زیر اعلام می‌گردد:

بیمه مبلغ کل سهم بازار سهم دستگاه
پایه 270.000 ریال 54.000 ریال 216.000 ریال
مکمل 200.000 ریال 85.000 ریال 115.000 ریال

کمک هزینه سفر کارکنان وظیفه غیربومی:

هزینه سفر کارکنان وظیفه غیربومی در هنگام اعزام به مرخصی استحقاقی (مسیر رفت و برگشت) با توجه به فاصله ترابری جاده‌ای محل خدمت تا محل اعزام، برای هر نوبت مرخصی به ازای هر کیلومتر معادل یک پنجم ضریب ریالی برابر فرمول زیر محاسبه و قابل پرداخت می‌باشد.

(مجموع مسافت رفت و برگشت بر حسب کیلومتر * یک پنجم ضریب ریالی سال)

فوق‌العاده بدی آب و هوا:

فوق‌العاده بدی آب و هوا به کارکنان وظیفه مأمور غیربومی بر مبنای حقوق ثابت و بر اساس جدول زیر پرداخت می‌گردد:

میزان درصد مربوط * حقوق ثابت

درجه بدی آب و هوا درجه 1 درجه 2 درجه 3 درجه 4
افسران و درجه داران وظیفه %6 %7 %8 %10

توضیح:

پرداخت هرگونه وجهی در قالب اضافه کار، عیدی، پاداش، حق‌التدریس و حق کارشناسی به کارکنان وظیفه مأمور ممنوع می‌باشد. 

اصلح است به جای پرداخت وجه نقد، سه وعده غذای رایگان برای کارکنان وظیفه غیربومی تأمین شود.

برای کارکنان وظیفه بومی که تا ساعت 16 در محل کار حضور دارند یک وعده غذا (ناهار) تأمین نمایند.

کمک هزینه خوراک کارکنان وظیفه ذینفع به صورت ماهانه در فیش حقوق آنان درج و پرداخت گردد.

استفاده از البسه نظامی در محیط خدمت برای کارکنان وظیفه مأمور ممنوع می‌باشد.

به کارکنان وظیفه مأمور که از طریق دستگاه به کار گیرنده لباس مصوب ستاد کل نیروهای مسلح واگذار می‌شود، کمک هزینه پوشاک تعلق نمی‌گیرد.

پرداخت کمک هزینه پوشاک به کارکنان وظیفه ذینفع سالانه می‌باشد ولی اصلح است مبلغ مذکور به تعداد ماه‌های سال تقسیم و در فیش حقوقی ماهانه آن درج و پرداخت شود.

کمک هزینه خوراک

برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به موجب بند 1 تبصره 1 ماده 49 قانون وظیفه عمومی هزینه خوراک کارکنان وظیفه به میزان دو برابر هزینه کارکنان دولت می‌باشد با عنایت به این که رقم خوراک کارکنان دولت ماهیانه 1144000 ریال می‌باشد لذا هزینه خوراک کارکنان وظیفه مامور به مراکز غیر نظامی ماهیانه 2288000 ریال تعیین می‌گردد.

کمک هزینه پوشاک‌

برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به موجب بند 2 تبصره یک ماه 49 قانون وظیفه عمومی هزینه پوشاک کارکنان وظیفه 3000 برابر ضریب ریالی می‌باشد. لذا در سال 94 که ضریب ریالی 1376 می‌باشد. هزینه پوشاک کارکنان وظیفه (بومی و غیر بومی) مامور به مراکز غیر نظامی سالانه 4128000 ریال می‌باشد.

کمک هزینه مسکن غیر بومی:

دستگاه به کارگیرنده موظف است برای کارکنان وظیفه غیربومی که در محل خدمت بیتوته می‌نمایند، جا و وسایل زیست مناسب جهت اسکان و استراحت تأمین نماید در صورت فقدان امکانات بایستی کمک هزینه آن را مطابق با عرف منطقه (شهرستان و شهر و ...) به آنان پرداخت کنند.

کارکنان وظیفه بومی و غیربومی:

کارکنان وظیفه بومی به کسانی اطلاق می‌‌‌گردد که:

1- در شهرستان محل سکونت خود خدمت نمایند.

2- در فاصله کمتر از 35 کیلومتر از محل سکونت با کارگیری شوند.

3- یا بعد از ساعت کاری اسکان تردد به منزل را داشته باشند.

4- یا در زمان جذب، پذیرش و اخذ امریه بنا به تمایل شخصی محلی خارج از محل سکونت را برای خدمت تعیین کرده باشند.

کارکنان وظیفه غیر بومی به کسانی اطلاق می‌گردد که:

1- بنا به ضرورت و نیاز دستگاه‌ به کارگیرنده در شهرستان خارج از محل سکونت خود خدمت نمایند.

2- امکان تردد به منزل را نداشته و در محل خدمت بیتوته داشته باشد.



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 1:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رتبه بندیعضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس گفت:احکام رتبه بندی معلمان از مهر ماه صادر می‌شود اما به جز کلیاتی از این طرح، اطلاعات بیشتری از سوی مسئولان آموزش‌وپرورش ارائه نشده است و ابهاماتی برای فرهنگیان مطرح است.

به نقل از تسنیم:رتبه بندی معلمان مهمترین موضوعی است که این روزها جامعه فرهنگیان به شدت چشم انتظار منتشر شدن ابعاد بیشتری از آن هستند.  ابعادی که شاخص‌های رتبه بندی معلمان و میزان افزایش حقوق آنها بر اساس رتبه‌های کسب شده را روشن کند.

موضوع دیگری که این روزها برای معلمان مبهم است وضعیت سوابق کاری آنها در طرح رتبه بندی است آیا مبنای سابقه کار 6 سال است یا 4 سال و اینکه فرهنگیانی که در نیمه نخست سال جاری بازنشسته می‌شوند،‌ در طرح رتبه بندی جایگاهی دارند؟

اگر چه علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش طی هفته‌های اخیر از تصویب طرح رتبه بندی در شورای توسعه مدیریت خبر داد و قرار است تا پایان شهریور احکام رتبه بندی صادر شود اما هنوز جزییاتی از این طرح اعلام نشده است.

دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری 13.5 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. علی اصغر فانی در تاریخ 18 فروردین 94 عنوان کرد که با اجرای طرح رتبه بندی حقوق دریافتی معلمان از 160 تا 600 هزار تومان افزایش خواهد یافت و14 درصد افزایش حقوق کارکنان در سال 94 نیز به آن اضافه می شود. براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه جزییات نظام رتبه بندی مصوب در شورای توسعه مدیریت منتشر نشده و مبهم است،‌اظهار داشت:‌ هنوز مسئولان آموزش و پرورش هیچ جزییاتی در رابطه با این طرح، شاخص‌ها و میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به رتبه‌های کسب شده، ارائه نکرده‌اند.

وی افزود:‌این در حالی است که طبق گفته‌های مسئولان آموزش‌وپرورش احکام فرهنگیان از مهر ماه صادر می‌شود اما تاکنون جزییات طرح رتبه بندی برای فرهنگیان مشخص نشده است. انتظار این است، جزییات منتشر شود تا مشخص شود رتبه بندی به چه صورت منجر به ترمیم حقوق فرهنگیان خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد:‌ هنوز مشخص نیست افزایش حقوق 160 تا 600 هزار تومانی به طور دقیق چند درصد از معلمان را شامل می‌شود. کدام گروه و چه تعداد از فرهنگیان شاهد افزایش حقوق 600 هزار تومانی خواهند بود و اکثر فرهنگیان چه میزان افزایش حقوق خواهند داشت؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ اخبار مختلفی درخصوص وضعیت بازنشستگان امسال در طرح رتبه بندی شنیده می‌شود که این موارد نیاز به توضیحات مسئولان دارد. البته طرحی که آموزش و پرورش به دنبال اجرای آن از مهر ماه است با رتبه بندی مدنظر سند تحول بنیادین تفاوت بسیاری دارد و بیشتر با هدف ترمیم وضعیت حقوقی فرهنگیان اجرا خواهد شد اما میزان افزایش حقوق نیز مبهم است.

 



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 1:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه در ۲۴ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و قابل مشاهده و دریافت است.

به نقل از آوای فرهنگی:مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه در ۲۴ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و قابل مشاهده و دریافت است…

سنجش

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در مورد زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهارداشت: با توجه به این که این آزمون در روز ۲۷ شهریورماه برگزار می شود، کارت سه روز قبل یعنی در تاریخ ۲۴ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و قابل مشاهده و دریافت است.

 



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 23:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دولت و مجلس به تامین معیشت و منزلت معلمان نگاه بسیار ویژه ای دارد .

به گزارش قدس آنلاین  از سبزوار رمضانعلی سبحانی که در جمع فرهنگیان شهرستان سبزوار سخن می گفت با اشاره به اینکه معلمان از اقشار تاثیرگذار در تحولات اجتماعی،سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی کشور هستند، افزود : این قشر تلاش گر در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی جانانه در مقابل هر گونه ظلم و جور، کلاس درس را به مدرسه عشق و شور حسینی تبدیل کردند و به عظمت و خون پاک شهدای دانش آموز عزت بخشیدند .

وی اولین و اساسی ترین ویژگی معلم  را تزکیه نفس برشمرد ویاد آور شد : برخورداری از روحیه عشق به کار و سوز و گداز در انسان سازی است، اضافه کرد : این عشق به هدایت و ارشاد انسان ها برای معلم کمال مطلوبی است که به همراه آن محیط آموزشی پرشور و با نشاط را بوجود می آورد .

وی  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه در هر کشوری تلقی می شود، اظهار داشت : امروز دولت و مجلس به دنبال رفع دغدغه‌های معلمان در حوزه منزلت شغلی و معیشت است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توجه به مطالبات، رفع بدهی های معلمان را امری ضروری خواند و خاطر نشان کرد :  بسیاری از مطالبات معلمان در جلسات مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و به دنبال کاهش مشکلات معلمان هستیم.

سبحانی فر با اشاره به رتبه بندی معلمان و افزایش اعتبار آموزش و پرورش  یادآور شد : برای رفع مشکلات معیشتی معلمان باید تلاش کنیم و با رتبه بندی حقوق معلمان سعی خواهیم داشت توازن در حقوق و دستمزد این قشر برقرار کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با توجه به ورود طرح خصوصی مدارس به مجلس تصریح کرد : طرح خصوصی‌ سازی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مجلس با این طرح مخالفت کرد و به تصویب نرسید .



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 11:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حاتمی ادامه داد:فرهنگیان اگر وضعیت مالی خوبی داشته باشند سخاوتمند هستند چون فرهنگی است که پای برهنه دانش آموز را میبیند چون فرهنگی است که دانش اموز افسرده را می بیند . وی گفت :معلم اگر اعتراض می کند مشکلات داردو فرهنگیان بخصوص با نیروهای بازنشسته نباید نزد خانواده با شرمندگی زندگی کنند ولازم است نمایندگان مردم در مجلس به دنبال دفاع از حق معلمان باشند.

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، هادی قوامی با حضور در دفتر مدیرکل اموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اگر یک ساعت تدریس معلم وسرانه حضور دانش آموز در مدرسه با کیفیت محاسبه شود باید اعتبار سرانه دانش آموزی بیش از سه برابر در نظر گرفته شود .

وی ادامه داد: اهمیت سرمایه گذاری انسانی از سرمایه گذاری فیزیکی و عمرانی خیلی بالاتر است وحقوق فرهنگیان باید جزو تملک دارایی سرمایه گذاری انسانی قرار بگیرد .

 معلم اگر اعتراض می کند مشکلات دارد و نباید نزد خانواده با شرمندگی زندگی کنند

قوامی گفت :دولیسانس با 10سال تجربه در دودستگاه باید از برابری حقوق برخوردار باشند ولی این جریان در جامعه به ضرر فرهنگیان است .

وی با بیان این که " گران اداره کردن کشور کام مردم را تلخ کرده است" افزود: منابع زیادی در آموزش وپرورش مورد استفاده قرار می گیرد ولی به خاطر توزیعی بوددن اقتصاد کام فرهنگیان شیرین نمی شود .

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:حضور شما نمایندگان مردم در کنار ما باعث قوت قلب وبالارفتن روحیه کار ی ما فرهنگیان می شود .

حاتمی ادامه داد:ما آمده ایم در جامعه آموزش وپرورش آرامش ایجاد کنیم  و اطمینان بدهم ما مدافع حقوق همکاران وعدالت اموزشی را اجرایی کنیم تا همکاران با آرامش در هر جای این استان مشغول خدمت به دانش آموزان باشند .

وی افزود :تمامی تلاشهای آموزشی را همکاران فرهنگی در جایجای این استان می کشند وما تقویت کننده روحیه وتامین کننده مایحتاج وساماندهی نیروهای آموزشی در استان هستیم .

حاتمی ادامه داد:ما آموزش وپرورش را جزیره ای نمی بینیم و باید تمامی دستگاه های نظام همگام وماثر در امرآموزش  باشند .

وی گفت:آموزش وپرورش نیاز به توجه و همکاری دستگاه های حاکمیت دارد وبا عوض واستیضاءوزیر مشکل حل نمی شود .

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: آنچه در آموزش وپرورش هزینه می شود سرمایه گذاری است امروز با فرمایش مقام معظم رهبری این راه برای ما باز شده است وما باید در راستای فرمایش رهبری گام برداریم .

وی ادامه داد فرهنگیان در تمامی مراحل مشکل کشور حضور داشتند در زمان جنگ فرهنگیان بودند که در صف اول جبهه قرار داشتند وما جانباز ،ایثار گر ،شهید داده ایم تا با افتخار در جامعه حرف برای گفتن داشته باشیم .

حاتمی ادامه داد:فرهنگیان اگر وضعیت مالی خوبی داشته باشند سخاوتمند هستند چون فرهنگی است که پای برهنه دانش آموز را میبیند چون فرهنگی است که دانش اموز افسرده را می بیند  .

وی گفت :معلم اگر اعتراض می کند مشکلات داردو فرهنگیان بخصوص با نیروهای بازنشسته نباید نزد خانواده با شرمندگی زندگی کنند ولازم است نمایندگان مردم در مجلس به دنبال دفاع از حق معلمان باشند.



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 11:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
توسعه آموزش و پرورش از طریق بکارگیری ابزار الکترونیک ارتقا پیدا می کند
نماینده تام الاختیار وزارت ارتباطات در کمیته مشورتی جشنواره فاوا گفت:رویکرد آموزش و پرورش الکترونیکی کردن وضعیت فعلی برای توسعه زیربنایی حوزه های مختلف است.

خسرو سلجوقی در گفت و گو با خبرگزاری فرهنگیان ، گفت: در راستای تفاهم نامه وزارت اطلاعات و ارتباطات با وزارت آموزش و پرورش بحث به کارگیری ICT  یا فناوری اطلاعات برای توسعه آموزش و پرورش و در نهایت توسعه کشور اقداماتی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: رویکردهای آموزش و پرورش الکترونیکی کردن وضعیت فعلی برای توسعه زیربنایی حوزه های مختلف همچنین استفاده از ابزارهای جدید با رویکرد دیگر برای تغییر نوع آموزش است.
 
نماینده تام الاختیار وزارت ارتباطات در کمیته مشورتی جشنواره فاوا گفت: در سیستم کنونی وزارت آموزش و پرورش باید روش تدریس، نوع آموزش در کتب درسی و نوع ارتباطات تغییر کند.
 
سلجوقی ابراز امیدواری کرد و گفت: این رویکرد باید در آموزش و پرورش حاکم شود ما نیز برای تحقق این موضوع ابزاریم تا تصمیم گیران شورای عالی و مسئولان آموزش و پرورش با انتقال و ورود نوآوری به این وزارت خانه رویکرد توسعه را به اجرا برسانند.
 
دبیر کارگروه های تحت مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: اگر رویکرد توسعه ای در وزارت آموزش و پرورش محقق شود با یک جهش بزرگ روبرو خواهیم شد.
 
وی با بیان اینکه توسعه هیچ کشوری بدون توسعه آموزش و پرورش اتفاق نمی افتد، گفت: آموزش و پرورش ما زیربنای لازم برای توسعه ندارد باید با استفاده از ابزار الکترونیک بهره بری آموزش و پرورش بالا رود.


تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 11:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مسکن مهرمدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایای معلمان نمونه بزودی پرداخت می‌شود، علت کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر را ناشی سیاست های گذشته آموزش و پرورش دانست.

به نقل از مهر:محمد فاضل درباره احتمال سه شیفته شدن مدارس در آستانه سال تحصیلی، گفت: هنگامی که پروژه مسکن مهر را ایجاد کردند، حتی زمین هم برای ساخت مدرسه دیده نشده است و طبعا دچار بحران خواهیم شد.

وی افزود: البته آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا این اتفاق نیفتد و در سال جدید تحصیلی در صدد هستیم مدارس حتی دو شیفته هم نشود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم هر جا که دسترسی به دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم، تحت پوشش قرار دهیم و به هر طور شده مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان شویم.

فاضل ادامه داد: در جاهایی که با تراکم بیش از حد دانش‌آموز مواجه هستیم به دلیل کمبود فضای آموزشی است که وزارت آموزش و پروش از ساست های گذشته به ارث برده‌ است.

وی افزود: مسکن مهر جزو مواردی است که تجمیع مردم در زمانی محدود اتفاق می‌افتد که باید زیرساخت‌هایی برای آن در نظر گرفته می‌شد و به دلیل اینکه فضای آموزشی پیش‌بینی نکرده‌اند، نمی‌توانیم بگوییم تراکم دانش‌آموزی نیز وجود ندارد؛ اما در تلاش هستیم تا برای سال جدید تحصیلی دانش‌آموزان مشکلی پیش نیاید.

هدایای معلمان نمونه بزودی پرداخت می‌شود

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا هدایای معلمان نمونه پرداخت نشده است، گفت: انشاءالله بزودی پرداخت می‌شود.

فاضل افزود: اگر بتوانیم تمامی مطالبات فرهنگیان را یک ساعت هم زودتر پرداخت کنیم، تعللی نخواهیم داشت و ما به دنبال تامین اعتبارات مالی هستیم.

وی تصریح کرد: پاداش بازنشستگان و معلمان نمونه و هر مطالبه‌ای از سوی فرهنگیان را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم تامین اعتبار کنیم.

 



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 11:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری پانا+عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر اولویت گرفتن مربیان پیش دبستانی، 27 شهریورماه برگزار می شود.

به نقل از پانا:ابوالقاسم خسروی سهل آبادی  در پاسخ به این سوال که اگر نیرویی بازنشسته شود در آموزش و پرورش ابقا می شود و یا از یک نیروی حق التدریس و غیرموظفی استفاده خواهد شد، گفت: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان از بهترین دانشگاه‌های کشور آماده به کارگیری در وزارت آموزش و پرورش هستند، بنابراین ایده آل‌ترین روش برای تامین نیروی انسانی موردنیاز، برگزاری آزمون از سوی آموزش و پروش بین داوطلبان جوان است.

وی ادامه داد: طبیعی است جذب 5 هزار نیرو برای 600 منطقه آموزشی محدود است و باید جایی که آموزش و پرورش نیاز دارد به صلاحدید نیرو را جذب کند اما در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اولویت استفاده از نیروهای حق التدریس است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه برگزاری آزمون استخدامی براساس قانون های جذب نیروی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان سنجش است .
آزمون استخدامی قطعا 27 شهریورماه برگزار می شود
خسروی سهل آبادی در پاسخ به این سوال که آیا قطعا آزمون استخدامی برگزار می شود، بیان کرد: در آزمون استخدامی تعداد جذب نیرو در هر منطقه متفاوت است و آنچه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطرح کرده است باید در زمان مقرر خود یعنی 27 شهریورماه برگزار شود.
وی تاکید کرد: شایعه ای مبنی براینکه آزمون استخدامی به دلیل اینکه مربی جذب نمی کند و یا برخی منابع آزمون مطلوب نیست، ایجاد نشده و قطعا آزمون در زمان مقرر برگزار خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه گفت: در تهران عمده نیروهای مورد نیاز آقایان هستند و ممکن است تعداد محدودی نیروی زن در شاخه فنی و حرفه‌ای جذب شوند.

 



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 11:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
رسیدن به سن قانونی ، داشتن سنوات خدمت پرداخت حق بیمه ، اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور و... از جمله شرایطی است که برای بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای احراز شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی به دو عامل توجه می شود:

الف:رسیدن به سن مقرر در قانون

سن مورد نیاز برای احراز بازنشستگی در مقررات فعلی تامین اجتماعی موارد متفاوتی را دربرمیگیرد. برای مثال در مشاغل سخت و زیان آور و قانون بازنشســتگی جانبازان با ۲۰ سال سابقه، شرط سنی لحاظ نمی شود و فقط داشــتن سنوات مندرج در قانون برای بازنشستگی کفایت می کند.

همچنین خانم های مشــغول به کار در کارگاه های مشــمول قانون کار با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه میتوانند با ۲۰ روز حقوق بازنشســته شوند.

بازنشستگی با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه برای آقایان و ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه برای خانمها نیز یکی دیگر از اشکال بازنشستگی است که مشمولان این بند با ۳۰ روز حقوق بازنشسته میشوند.

در مورد دیگر، آقایان با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه و خانم ها با ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه با ۲۰ روز حقوق میتوانند درخواست بازنشستگی کنند.

ب: داشتن سنوات خدمت پرداخت حق بیمه به میزان مقرر در قانون تامین اجتماعی

میزان حداکثر سنوات قابل تاثیر در تعیین مستمری بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی ۳۵ ســال است و سنوات بیشتر از ۳۵ سال در فرمول مربوط به بازنشستگی قابل محاسبه نخواهد بود.

باید توجه داشت که منظور از سنوات خدمت، مدت زمانی است که بابت کارگر و بیمه شده به شعب سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت شده است. ممکن است فردی سابقه کار زیادی داشته باشد ولی حق بیمه آن توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده باشد، که در این صورت برای بازنشستگی قابل محاسبه نخواهد بود.

توصیه می شود برای جلوگیری از این وضعیت، بیمه شده هرچند مدت یکبار وضعیت بیمه خود را از شعبه مربوطه یا از سایت تامین اجتماعی جویا شــود. ضمن اینکه الزم است بیمه شــدگان کلیه سوابق پرداخت حق بیمه خود را در آخرین شعب های که در حال پرداخت حق بیمه هستند متمرکز کنند تا هنگام استفاده از بازنشستگی و یا خدمات دیگر دچار مشکل و وقفه در برقراری مستمری نشوند.

نکته دیگر در مورد میزان مستمری پرداختی، رعایت حداقل و حداکثر پرداخت مستمری است. مستمری به موجب ماده ۱۱۱ قانون تامیناجتماعی نباید از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد و از حداکثر حقوق سال مربوطه که در حال حاضر ۷ برابر حداقل حقوق است بیشتر باشد. این موضوع درمورد دریافت حق بیمه نیز رعایت میشود و سازمان تامین اجتماعی نیز حق بیمه را در این چارچوب از کارفرما دریافت میکند.

مواردی که در میزان مستمری بیمه شده دخالت دارند، به ترتیب تاثیر عبارت اند از:

۱- میزان حق بیمه ای که بیمه شده در دو سال پایانی خدمت منجر به بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکند تاثیری اساسی در میزان معین مستمری دریافتی دارد.

بنابراین معمولا کسانی که در دو سال پایانی خدمت خود بر مبنای حداقل حقوق سال مربوطه حق بیمه پرداخت می کنند، از مستمری حداقلی نیز برخوردار میشوند. همچنین کسانی که با وجود افزایش حقوق در طول سالهای متمادی خدمت، کارفرما حداقل حقوق را برای آنها در لیست حق بیمه درج میکند و بر مبنای حقوق واقعی حق بیمه پرداخت نمی کنند، از این بابت متضرر می شوند و درنتیجه از مستمری واقعی خود برخوردار نمی شوند.

۲- مدت زمان پرداخت حق بیمه نیز یکی دیگر از عوامل اساسی در میزان دریافت مســتمری است. در قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی آن حداقل ســنوات لازم برای احراز بازنشستگی از ۱۰ سال شروع می شود و تا حداکثر ۳۰ سال ادامه می یابد. بیمه شدهای که با ۳۰ سال سابقه بازنشسته میشود، از کسی که با ۱۰ سال یا ۲۰ سال سابقه بازنشسته می شود، قطعا مستمری بیشتری دریافت خواهد کرد.

این امر طبعا با عدالت بیمه ای سازگارتر است، زیرا هرکس با توجه به میزان حق بیمه پرداختی از مستمری بهره مند خواهد شد. حق بیمه را در این چارچوب از کارفرما دریافت می کند.

مواردی که در میزان مستمری بیمه شده دخالت دارند، به ترتیب تاثیر عبارتند از: ۱- میزان حق بیمه ای که بیمه شده در دو سال پایانی خدمت منجر به بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند تاثیری اساسی در میزان معین مستمری دریافتی دارد. بنابراین معمولا کسانی که در دو سال پایانی خدمت خود بر مبنای حداقل حقوق سال مربوطه حق بیمه پرداخت می کنند، از مستمری حداقلی نیز برخوردار می شوند.

همچنین کسانی که با وجود افزایش حقوق در طول سالهای متمادی خدمت، کارفرما حداقل حقوق را برای آنها در لیست حق بیمه درج می کند و بر مبنای حقوق واقعی حق بیمه پرداخت نمی کنند، از این بابت متضرر می شوند و در نتیجه از مستمری واقعی خود برخوردار نمی شوند.

۲- مدت زمان پرداخت حق بیمه نیز یکی دیگر از عوامل اساسی در میزان دریافت مســتمری است. در قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی آن حداقل ســنوات لازم برای احراز بازنشستگی از ۱۰ سال شروع می شود و تا حداکثر ۳۰ سال ادامه می یابد.

بیمه شده ای که با ۳۰ سال سابقه بازنشسته می شود، از کسی که با ۱۰ سال یا ۲۰ سال سابقه بازنشسته می شود، قطعا مستمری بیشتری دریافت خواهد کرد. این امر طبعا با عدالت بیمه ای سازگارتر است، زیرا هرکس با توجه به میزان حق بیمه پرداختی از مستمری بهره مند خواهد شد.

۱۱ سال ســابقه کار در مشاغل ســخت و زیان آور دارم و بیمه ام نیز پرداخت شــده اســت. ۲ سال خدمت سربازی رفته ام و حق بیمه آن را پرداخته کرده ام. در حال حاضر ۳۷ سال دارم. مدرک تحصیلی ام فوق لیسانس مکانیک اســت. هنوز مشغول به همین کار هستم. آیا با این شــرایط می توانم بازنشسته شوم؟

میزان تحصیلات تاثیری در بازنشســتگی ندارد. در حال حاضر شما شرایط بازنشستگی را ندارید. حداقل ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه برای بازنشستگی آقایان لازم است.

خانمی هستم که حدود ۱۳ سال سابقه بیمه دارم. در حال حاضر ۲ ماه است که استعفا داده ام و می خواهم با نرخ ۱۲ درصد برای استفاده از خدمات بازنشستگی خودم را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنم. کارکنان شعبه گفتند چون بیش از ۱۰ سال سابقه دارم، متوسط مبلغ دستمزد ماهیانه ۲ سال آخر را به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه تعیین می کنند، که مبلغ آن حدود ۲۷۰ هزار تومان می شود. این مبلغ برای من زیاد است.

چند سئوال دارم: اگر از جایی که الان در آن پاره وقت کار می کنم بخواهم با حداقل دستمزد برای من بیمه رد کنند، ماهیانه چقدر باید حق بیمه پرداخت کنم؟ اگر چند ســال با حداقل دستمزد حق بیمه را بپردازم و در ۲ ســال آخر پرداخت آن را بیشتر کنم تا به حقوق قبلیام برسد چه مشکلی پیش میآید؟ اگر بخواهم با همان مبلغ ۲۷۰ هزار تومان خود را بیمه مشاغل آزاد کنم، در چه صورتی می توانم با ۲۰ سال سابقه و با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوم؟

۳۰ درصد حداقل حقوق (حداقل حقوق در سال ۹۴، ۷۱۲ هزار تومان است) باید به عنوان حق بیمه پرداخت شود. کمتر از مبلغ فوق را نمی توان به عنوان دستمزد مبنای تعیین حق بیمه پرداخت کرد. اگر در ۲ سال آخر خدمت حقوق مبنای پرداخت حق بیمه به طور غیرمتعارف افزایش یابد محاسبه مستمری که در حالت عادی براساس میانگین ۲ سال پایان اشتغال محاسبه می شود، به صورت ۵ ساله محاسبه و تعیین می شود. البته به شرطی که افزایش دستمزد در ۲ سال پایانی اشتغال ناشی از ارتقای شغلی نباشد. خانم ها با ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن می توانند با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوند، مگر اینکه مشمول قانون کار باشند که با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن میتوانند درخواست بازنشستگی کنند. مشمولین بیمه حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش قانون کار نیستند، زیرا کارفرما ندارند و در کارگاه های مشمول قانون کار به عنوان کارگر مشغول به کار نیستند. 



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 10:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی جزئیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان در جلسه دوشنبه هفته آینده کمیسیون متبوع خود با مسئولان آموزش و پرورش خبر داد وگفت: این لایحه آنطور که معلوم است دارای ابهاماتی است که باید با بررسی دقیق‌تر این ابهامات رفع شود…

ابتدایی

عطاء الله سلطانی صبور رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان، با بیان اینکه وزارت آموزش وپرورش هنوز این لایحه را به مجلس ارائه نکرده است، گفت: تنها در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، وزیر آموزش وپرورش به این نکته اشاره کرد که در کمیسیون اجتماعی دولت کلیات این لایحه به تصویب رسیده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقرر شد که دوشنبه هفته آینده جلسه ‌‌ای میان نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان آموزش و پرورش دراین رابطه تشکیل شود تا محتویات این لایحه به طور دقیق بررسی شود.

وی تاکید کرد: البته در جلسه روز گذشته، وزیر به مشکلات وزارتخانه و برنامه های پیش رو در سال جاری نیزاشاره کرد؛ همچنین مهم ترین مسئله مورد اشاره نمایندگان در نشست با فانی بحث معیشت فرهنگیان و پرداخت حقوق این قشر ازجامعه بود، البته به بررسی نظام رتبه بندی و پرداخت هماهنگ معلمان به طور دقیق تری پرداخته شود.

سلطانی صبور با بیان اینکه یکی از موارد در لایحه نظام رتبه بندی معلمان افزایش ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزارتومانی حقوق معلمان ازسال تحصیلی جدید است، تصریح کرد: همانطور که پیشترهم اشاره شد، جزئیات این لایحه هنوز به طور دقیق مشخص نیست و معلوم نبوده که این افزایش حقوق شامل چه افرادی می شود، بهعبارت بهتر فرهنگیان باید چه شرایطی برای افزایش حقوق داشته باشند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: به طورحتم اگر آموزش و پرورش این لایحه را به مجلس ارائه نکند، نمایندگان طرح دو فوریتی نظام رتبه بندی معلمان را دراین زمینه پیگیری می کنند، زیرا تا آغاز سال تحصیلی جدید نظام رتبه بندی معلمان باید تعیین تکلیف شود.

لایحه نظام رتبه بندی معلمان که قرار بود درسال گذشته به مجلس ارائه شود، پس ازیک وقفه یکساله به سال جدید موکول شد و هنوزهم این لایحه درراه مجلس است، اما آن طور که شنیده می شود، نظام رتبه بندی معلمان ازسال تحصیلی جدید در وزارتخانه آموزش و پرورش اجرا می شود، هرچند که به گفته فانی کلیات این لایحه دردولت به تصویب رسیده است، اما جزئیات آن هنوز حتی برای مجلس و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مشخص نشده و معلوم نیست که افزایش حقوق شامل چند درصد ازمعلمان می شود، به بیان روشن تر دغدغه معیشتی معلمان در حال حاضر مرتفع نشده و فرهنگیان منتظر هستند که جزئیات آن بیشتر مشخص شود.



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 1:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش روش‌های آماده سازی کودکان کلاس اولی برای رفتن به مدرسه و کاستن از ترس و اضطراب آنها را تشریح کرد.

کلاس اولی

تسنیم:مهر امسال که از راه برسد تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای نخستین بار رفتن به مدرسه را تجربه می‌کنند، کودکانی که برخی از آنها تجربه رفتن به مهدکودک و پیش دبستانی را داشته و تعدادی از آنها نیز برای نخستین بار است که می‌خواهند از مادر جدا شوند.

آماده کردن کودکان برای رفتن به مدرسه به ویژه آن گروهی که تجربه جدایی از مادر را ندارند، اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از مادران تمایل دارند تا بدانند در فرصت کم باقی مانده تا بازگشایی مدارس باید چه اقداماتی را انجام دهند که کودک آمادگی رفتن به مدرسه و جدایی از مادر را داشته باشد.

در همین زمینه ابوالقاسم عیسی مراد مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار تسنیم گفت:‌ دانش‌آموزانی که تجربه حضور در مهدکودک و پیش دبستانی را ندارند در اغلب اوقات برای رفتن به مدرسه و جدایی از مادر اضطراب دارند و همین موضوع باعث می‌شود که گاهی کودک به سختی از مادر جدا شود.

وی افزود: والدین باید چند هفته قبل از بازگشایی مدارس درخصوص مدرسه، معلم و کلاس درس برای فرزند خود صحبت کنند و حتی صبح‌ها رأس ساعتی که کودک باید به مدرسه برود او را از خواب بیدار کرده و در مسیر مدرسه تردد داشته باشند تا کودک محیط را از نزدیک ببیند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌مادر کودک را برای رفتن به مدرسه تشویق کند و کیف، کفش و لوازم التحریر مدرسه را با همراهی کودک و انتخاب وی تهیه کند و در فرصت باقی مانده داستان‌هایی را برای کودک بگوید که در آن شخصیت اصلی داستان به مدرسه می‌رود و با اتفاق‌های جالبی مواجه می‌شود.

عیسی مراد تصریح کرد: مادران سعی کنند با استفاده از روش‌های مناسب مانند مثل گذاشتن کودک در خانه اقوام به مدت یکی دو ساعت در طول روز و همراه کردن او با کودکان همسن و سال خودش به تدریج وابستگی کودک را به خود کم کنند.



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 1:18 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بر اساس ضوابط مالی ناظر بر بخشنامه بودجه ۹۵ کل کشور که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد، افزایش ۱۰درصدی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۵ و عیدی ۷۵۰هزار تومانی کارمندان پیشنهاد شده است.

اسکناس

تسنیم:حسن روحانی رئیس جمهور بخشنامه بودجه 95 کل کشور را ابلاغ کرده که در این بخشنامه آمده است: "بدینوسیله بخشنامه بودجه سال 1395 کل کشور به شرح پیوست ابلاغ می شود. کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در چارچوب راهبردها و سیاست های مندرج در این بخشنامه و پیوست های آن نسبت به تهیه بودجه سال 1395 خود (اخذ مصوبه مجمع عمومی یا شورای عالی در مورد بودجه تفصیلی برای شرکت های دولتی) اقدام و برنامه سالانه پیشنهادی خود را حداکثر تا تاریخ 21/6/1394 و بودجه پیشنهادی مربوط را حداکثر تا 25/71394 به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال نمایند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است در صورت عدم دریافت بودجه پیشنهادی هر یک از دستگاه های اجرایی مذکور، رأسا نسبت به تنظیم بودجه سال 1395 آن دستگاه اقدام نماید. مسؤولیت ارائه بودجه پیشنهادی در قالب دستورالعمل های این بخشنامه از سوی دستگاه های اجرایی بر عهده بالاترین مقام دستگاه خواهد بود."

یکی از ضمائم بخشنامه بودجه 95، ضوابط مالی ناظر بر بخشنامه است که خبرگزاری تسنیم متن کامل ضوابط مالی بودجه 95 را به شرح زیر منتشر می کند:

الف-بودجه هزینه‌ای

1.استخدام رسمی و پیمانی در کلیه دستگاه‌های اجرایی صرفاً با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و پیش‌بینی در سقف اعتبارات اعلام شده پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجاز است.

2.دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی موظفند:

الف- رشد ضریب حقوق را ده درصد(10%) در قالب سقف اعتبار، پیش‌بینی نمایند.

ب- سقف اعتبار مربوط به اضافه‌کار کارکنان را در بودجه سال 1395 حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد اعتبار اضافه‌کار درسال 1394(مندرج در موافقتنامه متبادله سال 1394) پیش‌بینی نمایند.

ج- مبلغ پاداش پایان سال(عیدی) را در بودجه سال 1395 معادل 7,500,000ریال پیش‌بینی نمایند.(مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید).

د-اعتبار مأموریت‌ خارج از کشور کارکنان را حداکثر معال پیش‌بینی عملکرد اعتبار سال 1394 پیش‌بینی نمایند.

هـ - کمک‌های رفاهی و مستقیم و غیرمستقیم کارکنان را، حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سال 1394 (مندرج در موافقتنامه متبادله سال 1394) پیش‌بینی نمایند.

و- اعتبار پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی پرداخت نشده سال 1395 را در قالب سقف اعتبار، پیش‌بینی نمایند.

تبصره- در خصوص دستگاه‌های اجرایی استانی، سقف اعتبار کل استان ملاک عمل خواهد بود.

3-دستگاه‌های اجرایی به استثنای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و موسسات پژوهشی موظفند اعتبار لازم برای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری خود را با استناد به ماده (65) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، در قالب "برنامه پژوهش‌های کاربردی" لحاظ نموده و از درج اعتبار در سایر برنامه‌ها اجتناب نمایند.

4-پیش‌بینی اعتبار برای قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کارمعین(مشخص)، با رعایت قوانین و مقررات، حداکثر در سقف تعداد سال 1394(مندرج در موافقتنامه سال متبادله 1394)، با لحاظ افزایش حقوق  مزایای کارکنان و در حدود اعتبارات اعلام شده مجاز می‌باشد.

5-پیش‌بینی اعتبار برای نیروهیا شرکتی با رعایت قوانین و مقررات حداکثر در سقف اعتبار و تعداد سال 1390 مجاز می‌باشد. دستگاه‌های اجرایی که طبق ابلاغیه شماره 200.28298 مورخ 1390.11.09 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، بخشی از نیروهای خود را تبدیل وضعیت نموده‌اند، می‌بایست این تعداد را از سقف سال 1390 کسر و برای باقیمانده نیروهای شرکتی درسال 1395 پیش‌بینی اعتبار نمایند. همچنین پیش‌بینی اعتبار برای بکارگیری نیروهای شرکتی جدید در سال 1395 نیز ممنوع می‌باشد.

6- پیشنهاد ایجاد ردیف برای درج در لایحه بودجه سال 95 ممنوع است.

7-دستگاه‌های اجرایی موظفند از پیش‌بینی اعتبار برای انجام فعالیت‌هایی که در حیطه وظایف و مأموریت‌های قانونی و مصوب آنها نیست، خودداری نمایند.

8- با توجه به بند «ن»ماده (28) و ماده (11) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) پیش‌بینی اعتبار برای اجرای تصویب‌نامه، بخشنامه، دستورالعمل‌ها، تغییر تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه‌بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، هرگونه استخدام و بکارگیری و مصوبات هیئت امناء صرفاً در سقف اعتبارات اعلام شده و در صورت تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجاز است.

ب- بودجه سرمایه‌ای

9- پیش‌بینی اعتبار برای خرید خودروهای سواری داخلی(به استثناء جایگزینی با خودروهای فرسوده) و خودروهای خارجی ممنوع می‌باشد.

10-علاوه بر ممنوعیت موضوع ماده (23) قانون مدیریت خدمات کشوری، احداث و خرید ساختمان‌های جدید اداری توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مذکور و دارندگان ردیف ممنوع می‌باشد. در موارد استثناء(شامل موارد ذیل)، رعایت مفاد ماده (23) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) الزامیست.

موارد مربوط به تغییرات سطح تقسیمات کشوری
تجمیع ساختمان‌های اداری موجود، بدون بار مالی جدید
تمرکززدایی و خروج از کلان‌شهرها، بدون بارمالی جدید
تبدیل به احسن نمودن، بدون بار مالی جدید
11- با توجه به اهمیت تحقق اهداف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، دستگاه‌های اجرایی موظفند در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود، اعتبار مورد نیاز طرح‌های نیمه‌تمامی که سال خاتمه آنها به لحاظ پیشرفت فیزیکی، سال 1395 می‌باشد را در اولویت قرارداده و بطور کامل پیش‌بینی نمایند.

12-دستگاه‌های اجرایی موظفند با در نظر گرفتن تعهدات خود در رابطه با طرح‌های سفرهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اعتبار لازم جهت اجرای طرح‌های مذکور را با رعایت ماده (23) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، پیش‌بینی نمایند.

13- دستگاه‌های اجرایی مکلفند سهم ملی طرح‌های وامی(از محل تسهیلات بانک جهانی یا بانک توسعه اسلامی) خود را پیش‌بینی و اعلام نمایند.

14- نظر به اهمیت حفظ و نگهداری دارایی‌های سرمایه‌ای دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود، اعتبار لازم برای تعمیر و بازسازی ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی را در طرح‌های مربوطه پیش‌بینی و منظور نمایند.

15- پیشنهاد طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، با استثنای موارد مندرج در ماده (11) ممنوع است.

16- پیش‌بینی اعتبار برای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر از (20) درصد ممنوع و صرفاً از طریق سازوکار بند(15) امکان‌پذیر است.

17- دستگاه‌های اجرایی مکلفند در اجرای ماده (27) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، مبنی بر واگذاری طرح‌های تملک سرمایه‌ای نیمه تمام به بخش غیردولتی و ماده (56) قانون الحاق مواید به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)، طرح‌های و پروژه‌های نیمه‌تمام قابل اجرا با مشارکت بخش غیردولتی را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور معرفی نماید.

18- دستگاه‌های اجرایی مجازند در عملیات قابل توجیه خود و برای استفاده از سازوکار بند(ل) ماده 28) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، بخشی از سقف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به صورت کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی پیشنهاد نمایند.

19- دستگاه‌های اجرایی موظفند با رعایت مفاد ماده (23) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، نسبت به بهنگام کردن برآورد اعتبار کل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود اقدام و در فرم‌های مربوط درج نمایند.

ج- بودجه مالی

20- تمام دستگاه‌های اجرایی که تاکنون با استفاده از ماده (62) قانون محاسبات عمومی، اقدام به افتتاح اعتبار اسنادی نزد بانک مرکزی نموده‌اند، موظفند معادل ریالی ارزی تعهد شده برای پرداخت در سال 1395(منطق با فرم تعهد استفاده از ماده (62) قانون محاسبات عمومی) را با توجه به محل تأمین اعتبار آن، پیش‌بینی و پس از کسر از فصل مربوطه در قالب ردیف‌های تملک دارایی‌های مالی پیشنهاد نمایند.

21- دستگاه‌های اجرایی مکلفند بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت طرح‌های خود را در قالب سقف‌های اعلام شده، پیش‌بینی و پس از کسر از فصل مربوطه در قالب ردیف‌های تملک دارایی‌های مالی، پیشنهاد نمایند.

22- به منظور تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شده با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر، دستگاه‌های اجرایی مجازند پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با توجه به شرایط مندرج در قانون اصلاح ماده(56) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اقدام نمایند. دستگاه‌های اجرایی مکلفند بازپرداخت تسهیلات مورد استفاده در سالهای قبل را پیش‌بینی نمایند.

23- سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و دستگاه‌های اجرایی مکلفند مبالغ اقساط وام‌های اخذشده برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع موسسات، بانک‌ها و مراکز اعتباری خارجی را مطابق فرم ذیل پیش‌بینی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه نمایند.

د- بودجه شرکت‌های دولتی

24- شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت موظفند تمام تعهدات سررسید شده خود از جمله تعهدات ماده (62) قانون محاسبات عمومی، بازپرداخت وام‌های داخلی و خارجی و اوراق مشارکت(اصل و فرع) مربوط به سال 1395 و تعهدات مربوط به ماده (32) قانون برنامه و بودجه را در بودجه پیشنهادی منظور نمایند.

25-شرکت‌های دولتی مجازند حداکثر به میزان یک ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی برای کارکنان پاداش پیش‌بینی نمایند.

26- به منظور شفاف سازی اعتبارات مندرج در بند سایر دریافت‌ها و پرداخت‌ها، شرکت‌های دولتی موظفند مستندات قانونی ذیربط در خصوص مبالغ مذکور را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نمایند.

27- در خصوص هزینه‌های شرکت‌های دولتی:

افزایش حقوق و مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان شرکت‌های دولتی(مندرج در احکام استخدامی مربوط) همانند افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
هزینه‌های مستقیم تولید با اعمال افزایش بهره‌وری متناسب با میزان و سطح تولید کالا و خدمات تغییر خواهد کرد.
28- سهم دولت از سود پیش‌بینی شده موضوع بند(ج) ماده (28) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) به میزان پنجاه درصد(50%) محاسبه گردد.

29- شرکت‌های دولتی دارای مصوبه واگذاری با تأیید سازمان خصوصی‌سازی موظفند آخرین ترکیب سهام شرکت را به همراه بودجه پیشنهادی خود ارائه نمایند.

30- شرکت‌های دولتی موظفند اعتبار لازم برای انجام امور پژوهشی و توسعه فناوری را با استناد به مغاده (56) قنوان الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، در زمینه‌های مرتبط به وظیفه اصلی خود پیش‌بینی نمایند.

31- شرکت‌های دولتی موظفند گزارش عملکرد بودجه سال 1393 خود را با رعایت الگوی بودجه تفصیلی مصوب با امضای ذیحساب و ممهور به مهر شرکت همراه بودجه پیشنهادی سال 1395 به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نمایند.

32- شرکت‌های دولتی موظفند در تنظیم بودجه پیشنهادی سال 1395، مفاد بندهای 1، 8، 9، 10 و 11 را رعایت نمایند.

هـ - موارد عمومی

33- تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به احصاء فعالیت‌های خود براساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی اقدام لازم را به عمل آورند تا نسبت به واگذاری موارد مربوطه در چارچوب قانون فوق اقدام نمایند و صرفاً برای ادامه فعالیت‌هایی پیش‌بینی اعتبار نمایند که در چارچوب این قانون مجاز به انجام آن می‌باشند.

34- دستگاه‌های اجرایی مکلفند بدهی خود بابت هزینه‌های آب، دفع فاضلاب، برق، گاز و سوخت مصرفی، مخابرات، فرکانس رادیویی و عوارض شهرداری به دستگاه‌های ذی‌ربط را در بودجه پیشنهادی خود لحاظ نمایند.



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 1:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار، رعد و برق و وزش باد در ۱۹ استان و گرد و خاک در جنوب و غرب کشور طی دو روز آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار، رعد و برق و وزش باد در ۱۹ استان و گرد و خاک در جنوب و غرب کشور طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگویی اعلام کرد: طی سه روز آینده در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، فارس، شمال بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان و یزد، برخی مناطق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود که این شرایط امروز در ارتفاعات البرز مرکزی نیز رخ خواهد داد.

به گفته وی، روز شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور در شهر های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان های ساحلی دریای خزر و سپس روز یکشنبه در سواحل مرکزی و شرقی خزر و ارتفاعات شرقی البرز و استان خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: بر این اساس امشب در استان های هرمزگان، فارس،  بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، نیمه غربی یزد و دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان فردا در استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، جنوب یزد و دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان،  شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز دراستانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وظیفه تصریح کرد: روز یکشنبه این شرایط در استانهای هرمزگان، فارس، جنوب کرمان ودامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، و استانهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای تهران و سمنان انتطار می رود.

وی افزود: روز شنبه دریای خزر مواج خواهد شد و روز های شنبه و یکشنبه در شرق کشور وزش باد در برخی نقاط گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: طی دو روز آینده در برخی مناطق مرزهای غربی کشور، به ویژه در جنوب غرب، گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وطیفه یاد آور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و در مناطق شمالی بارش پراکنده گاهی رعد و برق است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت همانند امروز ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 1:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرعامل بانك سرمایه اظهار داشت: بانك سرمایه در كنار فعالیت های اقتصادی، رسالت اجتماعی خود را مشاركت در زمینه رشد و توسعه فرهنگ و سلامت جوانان جامعه قرار داده است و بزودی کارت چند منظوره در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد.

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، بیرانوند اظهار داشت: ورزش چه از نظر حرفه ای و چه غیر حرفه ای موجب تقویت اعتماد به نفس و نشاط جامعه می شود و از نظر مسائل اجتماعی یكی از محورهای اصلی رشد و توسعه هر جامعه ای به شمار می رود.

وی در خصوص تفاهم نامه صورت گرفته میان بانك سرمایه و آموزش و پرورش تصریح كرد: طی روزهای آتی یكی از محصولات خدماتی جدید بانك سرمایه، تحت عنوان تك كارت چند منظوره جهت فرهنگیان عزیز صادر می شود كه علاوه بر خدمات متعدد بانكی، صاحبان كارت، عضو باشگاه بزرگ مشتریان سرمایه ایرانیان نیز می شوند.
بیرانوند گفت: فرهنگیان با عضویت در این بخش می توانند از مزایای باشگاه از جمله برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه های عضو بهره مند شوند. همچنین در ادامه همكاری های چند جانبه، ان شاء الله در مرحله بعدی نشاط كارت با همان امكانات و كیفیت تك كارت برای 13 میلیون دانش آموز صادر خواهد شد.


تاريخ : جمعه 20 شهريور 1394برچسب:, | 10:38 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

همراه اول ، ایرانسل

 تخلف دو اپراتور ارتباطی همراه اول و ایرانسل در ارائه آوای انتظار - آهنگ پیشواز و سر باز زدن از مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات برای کاهش تعرفه این سرویس از 500 به 300 تومان، و در نهایت معرفی آن ها به سازمان تعزیرات حکومتی موجب شد که هر کدام به فکر بازپرداخت اضافه دریافتی ها بیفتند.

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری مبلغ اضافه دریافت از مشترکان همراه اول 8 میلیارد تومان و ایرانسل 5 تا 6 میلیارد تومان است.
 
دلیل این اختلاف رقم هم بر سر مدت زمان ارائه این سرویس به قیمت خارج از تعرفه است که همراه اول 9 ماه و ایرانسل هم 4 ماه بعد از تصویب آن، تعرفه های مصوب را اجرایی کرده اند.
 
در مجموع دو اپراتور ارتباطی 14 میلیارد تومان پول اضافی از مردم بابت آهنگ های پیشواز گرفتند که تسنیم در گزارشی اقدام به بررسی تعداد آهنگ های پیشواز فعال شده در این بازه زمانی کرد و در نتیجه فعال سازی 70 میلیون آوای انتظار-آهنگ پیشواز را به قیمت 200 تومان بیشتر از تعرفه مصوب منتشر کرد که لینک آن در اینجا موجود است.
 
حال هر دو اپراتور ارتباطی اقدام به بازگرداندن اضافه دریافتی هایشان از مشترکین کرده اند به گونه ای که باقر صمدی -مدیر کل بازاریابی ایرانسل- چهاردهم مهرماه عنوان کرد که مابه التفاوت تعرفه زمستان آهنگ پیشواز ایرانسل به حساب مشترکین واریز شده است.
 
وی گفت: 3 میلیارد تومان اضافه دریافتی آهنگ پیشواز ایرانسل به حساب مشترکان برگردانده شد؛ اضافه دریافتی ایرانسل از مشترکان فقط در فصل زمستان بود و تمامی مشترکین که در آن زمان، اضافه دریافت از آن ها صورت گرفته ما به التفاوت به حساب آن ها برگشت داده شده است.
 
او افزود: از طریق SMS به تمامی مشترکین که از آن ها اضافه دریافتی صورت گرفته، اطلاع رسانی شد و این اضافه دریافتی برای سیم کارت های اعتباری شارژ و سیم کارت دائمی بستانکاری در قبض مهر ماه صادر خواهد شد.
 
همراه اول هم بیست و سوم مهر ماه اعلام کرد: بدنبال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع کاهش تعرفه سرویس آوای انتظار اپراتورها از 5000 ریال به 3000 ریال، همراه اول مبالغ دریافتی ما به التفاوت این دو نرخ در بازه زمانی 16 آبان 91 تا 19 تیر 92 را به مشترکین خود باز می گرداند.
 
اپراتور اول ارتباطی همچنین گفته که مبالغ مابه التفاوت از ابتدای آبان ماه سالجاری برای مشترکین اعتباری به صورت شارژ بستانکاری و برای مشترکین دائمی به صورت اعمال بستانکاری در دوره چهارم صورتحساب امسال اعمال می شود.

ایرانسل و همراه اول 14 میلیارد تومان را به مشترکان پس می دهند 5/5 6
منبع : hamshahrionline.ir


تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 12:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با هیچیک از مدارس استیجاری مشکلی نداریم، گفت: خرید این مدارس در آینده نزدیک از اولویت های آموزش و پرورش است.

به نقل از ایرنا:فریدون واسعی در آستانه بازگشایی مدارس درباره وضعیت مدارس و املاک وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: مدارس استیجاری در سال جدید تحصیلی برای آموزش و پرورش مشکل محسوب نمی شوند.
وی از کاهش تعداد مدارس قلع و قمعی در کشور در چند سال اخیر خبر داد و افزود: در چند سال اخیر تعداد این مدارس کاهش یافته و با صرف اعتبارات محدودی که وزارتخانه داشت و همچنین با استفاده از املاک مازاد این مدارس تا حدودی تعیین تکلیف شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، واسعی درمورد املاک مازاد این نهاد، گفت: ممکن است در برخی مناطق مدارسی فعال باشد ولی دانش آموزان جابجا شوند یا اینکه موقعیت مدرسه عوض شده و به کاربری تجاری تغییر کند که در این صورت می توان ضمن ایجاد ارزش افزوده ، تکلیف چند ملک آموزشی قلع و قمعی را نیز مشخص کرد.
مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود املاک مازاد در تهران که قابلیت تغییر کاربری دارند، اظهار داشت: بخشنامه ضوابط تبدیل به احسن به همه استانها ارسال شده و این نقاط مجاز به تغییر کاربری هستند.

 



تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 11:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به درخواست خانواده معلمان زندانی پاسخ مثبت داد و با آنان دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این دیدار که شامگاه روز سه شنبه در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید.عضو کابینه دولت تدبیر وامید بعد از استماع نقطه نظرات و مشکلات مطرح شده از طرف خانواده ها با اشاره به اصل استقلال قوا گفت: بدون تردید دولت حوزه اختیاراتی دارد  و من به عنوان عضو کابینه دولت تدبیر وامید در حدود اختیارات قانونی برای پیگیری مشکلات همه همکاران فرهنگی به ویژه این معلمان تلاش خواهم کرد.

فانی با اشاره به این که در دولت تدبیر وامید رویکردها در مواجه با مطالبات مردم متفاوت با سالهای قبل است  ، خاطرنشان کرد: همه ما باید به قانون احترام بگذاریم و من هم به عنوان عضوی از این دولت از هیچ اقدامی برای کاستن از دغدغه های معلمان و خانواده هایشان کوتاهی نخواهم کرد.

بر اساس این گزارش،  در این دیدار مشاور وزیر در امور تشکل ها و رئیس مرکز حراست هم حضور داشتند.

 



تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 11:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند جهت دریافت شماره داوطلبی و پرونده خود با شماره ۴۷۴۳ تماس حاصل کنند و با شماره گیری کلید شماره ۳، اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

علوی فاضل

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند جهت دریافت شماره داوطلبی و پرونده خود با شماره 4743 تماس حاصل کنند و با شماره گیری کلید شماره 3، اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.
وی افزود: این سرویس جهت داوطلبان دوره‌های دکتری پژوهش محور و دکتری آموزشی پژوهشی نیز فراهم شده است، لذا داوطلبان این دو مقطع نیز می‌توانند با شماره مورد نظر تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.
علوی فاضل خاطر نشان کرد: داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی  نیز امکان استفاده از این سرویس را دارند.
به گزارش مرکز معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی،‌ وی در پایان گفت: داوطلبان در کلیه مقاطع به وب سایت  www.azmoon.org  مراجعه و سؤال خود را در قسمت پرسش و پاسخ مطرح، تا کارشناسان به آنها پاسخ گویند.



تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 11:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد